![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
| Schuldig |
|
48 | 38,71% |
| Onschuldig |
|
76 | 61,29% |
| Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1681 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ons ken ons en ons dekt de dekseltjes toe zodat niemand de fouten van de onderzoekende vriendjes kan vinden ... Het terugvinden van de make updoos na het pleidooi zou toch wel als groot voorbeeld moeten dienen om de wantoestanden van het onderzoek aan te klagen ... Maar 'k neem aan dat de grote heren dit niet zo leuk zouden vinden en dus de boel netjes kalm gehouden hebben ... Zou de jury hier en daar ook geen "commentaartje" van de aanklagers en zo opgevangen hebben (toevallig uiteraard) ... |
|
|
|
|
|
|
#1682 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1683 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze is veroordeelt op het vermoeden van schuld. In heel het proces is nergens bewezen dat ze ook de dader is en dat ze de enige mogelijke dader is. En is enkel bewezen dat ze een mogelijke dader is en dat ze mogelijke motieven had. En het is niet de eerste maal dat het Belgische gerecht zwaar in de fout gaat. De opschorting van de doodstraf in België is er ook pas gekomen na zware juridische blunders. |
|
|
|
|
|
|
#1684 |
|
Minister-President
|
Weet er iemand of de juryleden naar huis mochten of contact hadden met de buitenwereld gedurende de tijd van het proces?
|
|
|
#1685 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Walgelijk. De schaamte voorbij. Die man is een schande voor de juridische wereld.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1686 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ergens een gulden middenweg vinden en vooral beginnen met feiten in het proces aan te voeren en geen theatraal emocircus af te leveren om zaken op te lossen ... |
|
|
|
|
|
|
#1687 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel met het hoge VTM gehalte waarmee sommige advocaten pleiten en het feit dat men blijkbaar zonder concreet bewijs iemand zijn leven compleet kan verkloten ook al heeft die persoon het misschien niet gedaan. Want dat is zeker, ook al krijgen ze haar nu nog vrij op een procedurefout , haar leven is gewoon naar de filistijnen he. |
|
|
|
|
|
|
#1688 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die kwal heeft er nu echt wel definitief gelegen. |
|
|
|
|
|
|
#1689 |
|
Banneling
|
Er waren geen beroepsmogelijkheden tegen assisen dacht ik ?
|
|
|
|
|
|
#1690 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Leg u daar nu eens bij neer dat dat voldoende is. Als de jury overtuigd is van haar schuld, dan is ze schuldig. Bewijs of geen bewijs. Van Aelst heeft de media bespeelt om jan met de pet te overtuigen van het feit dat dat niet zo is. En jan met de pet slikt dat duidelijk als zoete koek.
|
|
|
|
#1691 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is helemaal iets anders, als, er is een pilot shute doorgesneden, de reserve, ja daar weten we eigenlijk niet juist wat er aan de hand was, en we hebben 3 mogelijke verdachten, maar we gaan van die 3 de meest labiele nemen omdat dat nu eenmaal het makkelijkste slachtoffer is. Ja ze heeft het misschien wel gedaan, maar echt zeker zullen we nooit zijn, maar kom beter een opgeloste zaak, dan een open case. |
|
|
|
|
|
|
#1692 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1693 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het grote verschil is idd de bekentenis, t'is te hopen dat hij ze nu niet meer intrekt. Misschien dat deze assisenzaak hem misschien op dat gebied ontmoedigd. |
|
|
|
|
|
|
#1694 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1695 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sorry, maar ik vind dat niet iets waarbij je je zomaar moet neerleggen. Wat hier gebeurd is, is een regelrechte aanfluiting van het rechtsprincipe dat men onschuldig is tot de schuld onomstotelijk bewezen is. Dat een stelletje goedgelovige juryleden, met verstand op nul en blik op oneindig, gewillig volgt in de grote mediahappening die Vermassen weer eens op poten heeft gezet, is ab-so-luut niet voldoende om iemand te veroordelen voor moord. En het ergste van al is dat je tegen die hele schertsvertoning niet eens in beroep kan gaan...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1696 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet omdat men haar schuld heeft bewezen. Daar zijn twee grote verschillen tussen. Men heeft hier trouwens ook met een woordspelling gewerkt om tot een veroordeling te kunnen komen. Ik kan je trouwens nu al vertellen dat als er ooit een moord op mijn ex gepleegd word, ik met dit proces direct verdachte nummer 1 word. Ik heb volgens Vermassen verschillende motieven, pas niet binnen het maatschappelijke plaatje, beschik over de nodige kennis en over tal van mogelijkheden. Leuk vooruitzicht. Met deze uitspraak worden alle gescheiden mannen en vrouwen en alle mensen in een driehoeksverhouding nu verplicht lijfwacht te spelen voor andere en hun eigen leven op te geven, want als er iets gebeurd met hun tegenstander lopen ze de kans op levenslang opgesloten te worden omdat ze een motief hebben. |
|
|
|
|
|
|
#1697 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
2
|
|
|
|
#1698 |
|
Europees Commissaris
|
Ik ook. Vanaf nu is een profiel voldoende om iemand te veroordelen.
Als er ooit in de buurt een seriemoordenaar aan het werk gaat, ga ik als blanke heteroseksuele man van rond de dertig met een negatief zelfbeeld die zich makkelijk aanpast aan zijn omgeving toch wel even zorgen dat ik 24/24, 7/7 een alibi heb of ik eindig nog levenslang in de cel. |
|
|
|
|
|
#1699 |
|
Europees Commissaris
|
Het woord in vet is er, wegens gebrek aan bewijzen, teveel aan. U bent overduidelijk overtuigd van haar schuld, dat wel, maar dat is iets heel anders.
|
|
|
|
|
|
#1700 |
|
Minister
|
De verdediging vraagt 15 jaar, en Van Aelst kan niet meer zeggen dan dat hij compassie heeft met de zieke Clottemans en dat mensen er niet voor gemaakt zijn om opgesloten te worden.
Tja, ik begin me toch af te vragen of Van Aelst en zijn team hun honorarium verdiend hebben. |
|
|
|