![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat mij dan ook niet om het feit dat hij het zegt of welke advocaat ook het zou zeggen, het is gewoon fundamenteel oneerlijk dat je iemand op basis van vermoedens en wat cafe praat voor 30 jaar de doos in kunt draaien. En ja het kan u ook overkomen. de buurvrouw die u niet kan luchten, gij die geen alibi hebt, en uw maitresse of vrouw die ergens dood wordt teruggevonden , en ge kunt het gaan uitleggen. Dan komt ge met ne mislukten Witse terecht die u een paar uur aan een stuk op de rooster leggen, manipuleren etc... maar ondertussen "vergeten" van een paar andere zaken te controleren, en uw nek steekt al dan niet terecht in de strop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() [quote=Herr Flick;5045298]Geloof me, die kerel is inderdaad ook mijn beste vriend niet, ...
Het gaat mij dan ook niet om het feit dat hij het zegt of welke advocaat ook het zou zeggen, het is gewoon fundamenteel oneerlijk dat je iemand op basis van vermoedens en wat cafe praat voor 30 jaar de doos in kunt draaien. En ja het kan u ook overkomen. de buurvrouw die u niet kan luchten, gij die geen alibi hebt, en uw maitresse of vrouw die ergens dood wordt teruggevonden , en ge kunt het gaan uitleggen. Dan komt ge met ne mislukten Witse terecht die u een paar uur aan een stuk op de rooster leggen, manipuleren etc... maar ondertussen "vergeten" van een paar andere zaken te controleren, en uw nek steekt al dan niet terecht in de strop.[/Q UOTE] Blanko strafblad van geen tel. Verzachtende omstandigheden (zo jong ...) van geen tel. Maar als een allochtoon een agent afknalt (zonder berouw)dan tellen alle verzachtende omstandigheden wel. Het is verdorie raar onze rechtspraak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het mag nu eens gedaan gaan zijn om overal de allochtonen bij te betrekken. Dat heeft hier niets te zoeken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 21 oktober 2010 om 14:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Bewijzen zijn niet per sé nodig volgens Vermassen. Profiling is de toekomst!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de rechter denkt dat je schuldig bent dan ben je schuldig, bewijs heeft er niets mee te zien. Leve Belgie.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik was 17 jaar oud (1967) en werd door de politie opgepakt in verband met de diefstal van een emmer jetons en een grabbel in de kassa van de autoscooter op de voorjaarskermis in mijn buurt. Getuigen zouden mij daar met iets dat op een emmer geleek hebben zien weglopen. Op het politiebureel ontkende ik de diefstal, maar de officier wist zeker dat ik het gedaan had en hij ging eens uitleggen waarom: "Allez manneke, hoe zit gij daar nu! Ge zit half ineengedoken en met uw handen te wringen, ge hebt precies in uw broek gescheten. Als ik iets zeg kijkt ge mij niet aan en als ge moet antwoorden wendt ge uw blikken af! Mij houdt ge niet voor het zotteke zenne, mijn ervaring van 32 jaar bij de polies zegt mij dat ge het gedaan hebt, heel uw houding zegt mij dat!" De dag nadien zijn zij op mijn werk mijn tikkaart komen nakijken omdat ik beweerde aan het werk te zijn rond de tijd van de diefstal, en het klopte nog ook.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 21 oktober 2010 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Als u de veroordeling al walgelijk vind "30 jaar celstraf zonder concrete bewijzen".
Is deze link zoniet nog ziekelijker. Strafpleiter Vermassen geniet zichtbaar kostelijk van alle media aandacht en laat zich ongegeneerd fotograferen voor de rechtbank terwijl hij op straat boeken signeerd van fans die naar hem toelopen met zijn boek "Moordenaars en hun motieven". link: http://www.hln.be/hln/nl/8716/Parach...html#reactions Gisteren voor de cameras van "één" in het 19u journaal begon hij zelfs te huilen in een live intervieuw... deze man is ziek! Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 21 oktober 2010 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, mijn profiel zou wel eens het profiel van het jaar kunnen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Je moet hem niet zo diaboliseren en ere geven wie ere toekomt: het is een zeer goed advocaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Je kent hen van haar noch pluim en in de kranten zul over hen weinig tot niets gelezen hebben. Dus ik vraag me af waarop je je baseert om deze mensen zomaar te klasseren als simpele duiven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft al heel wat moordenaars vrijgekregen, dat klopt.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder bewijzen, maar op vermoedens van schuld de doos in ! En zonder jury! Baf...schuldig...volgende.
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() vanmorgen trouwens ook Sven Mary gehoord, die het ook fout vond dat men die moordenares schuldig verklaarde. Ja, Mary is wel de goede man om dat te zeggen, die hij zei ooit met veel trots: "ik heb een Albanees vrijgekregen die zich schuldig had gemaakt (let op die woorden) aan foltering en verkrachting, nadat ik ontdekt had dat de tolk niet beëdigd was".
Zo iemand moet dus niet teveel spreken over schuld en onschuld hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Ik heb een stukje van het pleidooi gezien van Vermassen. Als je je laat leiden door dat soort overacting, dan ben je inderdaad een simpele duif. Dat is niet erg, he, die mensen worden daarop geselecteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Burger
|
![]() Citaat:
vermassen wint in tongeren assisen zo goed als alles zeker met jordens als rechter vermassen heeft dus ook echt jaar toneelschool gevolgd daar blonk em ook echt uit ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Vergeet trouwens ook niet dat de leden van de jury de zaak beter kennen dan jij en ik samen. Dit betekent uiteraard niet dat ze zich niet kunnen vergissen, maar het kan niet ontkend worden dat ze over veel meer details en achtergrondinformatie beschikken. En wat die overacting van Vermassen betreft, dat viel nog heel goed mee. Ik had er problemen mee met de manier waarop hij, bij gebrek aan concreet bewijsmateriaal, Els Clottemans aan het zwart maken was, maar dit is echter wel deel van zijn functieomschrijving. Om het even welke andere advocaat had hetzelfde gedaan, misschien met iets minder show (of bravado?) maar veel verschil zal er niet in gezeten hebben. Tot slot wil ik opmerken dat, hoewel Vermassen voor een deel acteert uiteraard, een dergelijk proces voor hem ook zenuwslopend is. Hij is rotsvast overtuigd van de schuld van Els Clottemans en probeert iedereen van zijn standpunt te overtuigen, eens te meer iets wat een goed advocaat doet. Ik heb een wrange nasmaak inzake dit vonnis en Vermassen is mediageil, maar men moet nu niet elke seconde, elk woord van hem beginnen te overanalyseren, enkel en alleen omdat hij zijn werk deed. En hij deed het goed, want hij heeft gewonnen, en daar gaat het om in een rechtszaak. |
|
![]() |
![]() |