Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 oktober 2010, 20:31   #301
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
volgens mij ben jij ooit eens zo hard in je kont geneukt door een nederlander en vond je dit blijkbaar zou zalig dat je hier wat reclame zit te maken voor een samengaan van vlaanderen en nederland,
dit is overigens typische hollandse humor...
Jij zou toch zo graag op het niveau van de grote mensen meespreken maar het wil je maar niet lukken, he discobal?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 22 oktober 2010 om 20:32.
Zwartengeel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:33   #302
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
En om deze dienst te kunnen leveren maken de vakbonden kosten.

Hoe verdienen vakbonden miljarden aan werklozen?
Geen idee of ze miljarden verdienen; geld verdienen ze er in ieder geval mee. Wat men ook moge zeggen over de bedragen, het feit dat een niet-overheidsinstelling als poortje moet dienen voor de uitbetaling van overheidsgeld, is voor mij totale verspilling. Tevens is het een ongezonde situatie.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:33   #303
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
170 jaar Vlaamse Beweging
Wat maakt het uit? Spellingsregeltjes zijn per definitie pressiemiddelen, ontsproten aan het brein van anaal gefixeerde schoolmeesters. Wat mij aangaadt, primeerd de bootschap.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 22 oktober 2010 om 20:35.
4x10E6 is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:34   #304
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Je weet toch dat discobal een ultrabelgicist is die jou bij de eerste de beste gelegenheid wanneer hij jou niet meer kan gebruiken als nuttige idioot een mes in de rug zal ploffen, Eddy?
Zwartengeel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:35   #305
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Jij zou toch zo graag op het niveau van de grote mensen meespreken maar het wil je maar niet lukken, he discobal?
typische hollandse humor is jou blijkbaar ook niet bekend en dat voor iemand die pleit voor het samengaan tussen nederland en vlaanderen,
als jij enigszins geloofwaardig wilt overkomen stel ik voor dat je eens een tijd in nederland gaat wonen

Laatst gewijzigd door globalmedia : 22 oktober 2010 om 20:36.
globalmedia is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:35   #306
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen idee of ze miljarden verdienen; geld verdienen ze er in ieder geval mee. Wat men ook moge zeggen over de bedragen, het feit dat een niet-overheidsinstelling als poortje moet dienen voor de uitbetaling van overheidsgeld, is voor mij totale verspilling. Tevens is het een ongezonde situatie.
Ooit waren ze er zelf tegen dat de bazen in eigen café uitbetaalden...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:37   #307
EddyBal

Standaard

Citaat:
Je weet toch dat discobal een ultrabelgicist is die jou bij de eerste de beste gelegenheid wanneer hij jou niet meer kan gebruiken als nuttige idioot een mes in de rug zal ploffen, Eddy?
Ik maak me geen zorgen over belgicisten. Volgens de orangisten BEN ik er een, volgens de meerderheid der Vlamingen ben ik een echte flamingant die strijdt voor een ONafhankelijk Vlaanderen. De meeste messen in mijn rug komen van de orangisten...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:38   #308
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Rudy De Leeuw roept SP.a en Groen! op om een links front te vormen met hun Franstalige "zuster"partijen. De redenering:

-financiële verantwoordelijkheid door gedeeltelijke splitsing veroorzaakt in beide landsdelen achteruitgang
-N-VA zal immers een rechts beleid voeren zodat er minder mag gedopt worden
-in Wallonië zitten ze dan zonder centen zodat er minder gedopt kan worden.

Hoe raken we er dan nog uit, aan die staatshervorming? Alle partijen buiten N-VA en VB?
De enige maatschappij die beantwoordt aan het gedachtengoed van De Leeuw en consoorten is Noord-Korea. Het is een traditie bij de FGTB (pour les flamins: ABVV ou quelque chose comme ça...) om keiharde marxisten te koesteren. Wijlen Georges De Bunne was er ook zo eentje. Jaren lang was zijn mantra "anti-kapitalistische structuurhervormingen". Dat was dan een verbloeming van "nationalisaties".

De Belgische vakbonden vertikken het nog steeds om de vorm van een rechtspersoon aan te nemen. Daardoor ontsnappen ze aan allerlei verplichtingen en verantwoordelijkheden, ondermeer tot het voeren van een gecontroleerde boekhouding en het publiceren van een jaarrekening. In andere Europese staten hebben vakbonden wél de rechtspersoonlijkheid. Dat belet de vakbonden en verwante organisaties in la Belgique niet om de touwtjes in handen te houden van reuzachtige kapitaalconcentraties. Zo bijvoorbeeld is een van de grootste aandeelhouders van Dexia de "Arco-groep" die behoort tot het ACW.

We zullen met Kim-il-Leeuw nog leuke dingen beleven ...
Oud 22 oktober 2010, 20:39   #309
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik maak me geen zorgen over belgicisten. Volgens de orangisten BEN ik er een, volgens de meerderheid der Vlamingen ben ik een echte flamingant die strijdt voor een ONafhankelijk Vlaanderen. De meeste messen in mijn rug komen van de orangisten...
Bedenk dan maar eens goed wiéns spel je hier precies aan het meespelen bent...
Zwartengeel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:41   #310
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
typische hollandse humor is jou blijkbaar ook niet bekend en dat voor iemand die pleit voor het samengaan tussen nederland en vlaanderen,
als jij enigszins geloofwaardig wilt overkomen stel ik voor dat je eens een tijd in nederland gaat wonen
Leer jij misschien eerst eens wat 'interpunctie' is. In het hoeveelste leerjaar zit je ondertussen al, misschien?
Zwartengeel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:42   #311
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De vakbonden doen dit goedkoper dan de HVW van de overheid. Dat is toch geen verspilling.
artisjok is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:45   #312
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De vakbonden doen dit goedkoper dan de HVW van de overheid.
Is dat zo? Kunt u mij dat cijfermatig bewijzen?
Oud 22 oktober 2010, 20:46   #313
EddyBal

Standaard

Citaat:
Bedenk dan maar eens goed wiéns spel je hier precies aan het meespelen bent...
NIET dat van de orangisten. Als iemand voor Belgiës behoud strijd, dan is dat zijn zaak, niet de mijne. Maar dat is open vizier. Wanneer iemand ZOGEZEGD voor een ONafhankelijk Vlaanderen pleit, maar in zijn achterhoofd ons wil verpatsen aan een ander, dan is dat NIET open vizier. Ik weet dan, uit ervaring hier, van welke kant ik moet kijken voor de door jou genoemde messen.
En een mes in MIJNE rug is niet erg. Een mes in de rug van Vlaanderen, door zogenaamde vrijheidsstrijders... Overal noemt men zoiets VERRAAD.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:47   #314
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik ben helemaal geen ultrabelgicist,
je ziet gewoon je kans om je afgezaagde propaganda gebaseerd op angst te projecteren...
sterker nog,ik heb lange tijd in noord nederland verbleven en hoe ze daar over vlamingen,belgen denken ontkracht volledig jouw illusie

Laatst gewijzigd door globalmedia : 22 oktober 2010 om 20:48.
globalmedia is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:49   #315
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ben helemaal geen ultrabelgicist,
je ziet gewoon je kans op je afgezaagde propaganda gebaseerd op angst te projecteren...
sterker nog,ik heb lange tijd in noord nederland verbleven en hoe ze daar over vlamingen,belgen denken ontkracht volledig jouw illusie
Van leeghoofden als jou verbaast mij dat eigenlijk allerminst dat ze daar over jou zo denken...

Schreef je daar ook zo in gebrekkig grammaticaal Nederlands, misschien?

O ja, wil je voor de rest ophouden van mij te stalken? Ik ben niet gesteld op de aandacht van individuen als jij.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 22 oktober 2010 om 20:51.
Zwartengeel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:49   #316
EddyBal

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Kunt u mij dat cijfermatig bewijzen?
Makkelijk zat. Omdat van die dienst bijna geen gebruik wordt gemaakt is die minder efficient. Die cijfers zijn hier ooit al eens voorbij geschoven. Moest men echter de VDAB inschakelen, een dienst bijgeven, zodat overal de mensen terrecht kunnen, dan zou dat er natuurlijk heel anders uitzien.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:49   #317
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NIET dat van de orangisten. Als iemand voor Belgiës behoud strijd, dan is dat zijn zaak, niet de mijne. Maar dat is open vizier. Wanneer iemand ZOGEZEGD voor een ONafhankelijk Vlaanderen pleit, maar in zijn achterhoofd ons wil verpatsen aan een ander, dan is dat NIET open vizier. Ik weet dan, uit ervaring hier, van welke kant ik moet kijken voor de door jou genoemde messen.
En een mes in MIJNE rug is niet erg. Een mes in de rug van Vlaanderen, door zogenaamde vrijheidsstrijders... Overal noemt men zoiets VERRAAD.

Sjonge-jonge, flaenderen willen verpatsen. In huize virmiljoen noemt men dit alvast anders: "gemekker".

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 22 oktober 2010 om 20:51.
4x10E6 is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:52   #318
EddyBal

Standaard

Citaat:
Van leeghoofden als jou verbaast mij dat eigenlijk allerminst dat ze daar over jou zo denken...

O ja, wil je voor de rest ophouden van mij te stalken? Ik ben niet gesteld op de aandacht van individuen als jij.
En waarom worden we persoonlijk? Om een grapje?
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:55   #319
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Makkelijk zat. Omdat van die dienst bijna geen gebruik wordt gemaakt is die minder efficient. Die cijfers zijn hier ooit al eens voorbij geschoven. Moest men echter de VDAB inschakelen, een dienst bijgeven, zodat overal de mensen terrecht kunnen, dan zou dat er natuurlijk heel anders uitzien.
In het begin van mijn carrière toen ik enkele interims deed, heb ik een paar keer bij de Hulpkas langs geweest. Ik werd steeds correct en tijdig geholpen. Ook de uitkering gebeurde tijdig. Bijgevolg zie ik niet goed in waarom je zomaar stelt dat die dienst "minder efficiënt" is. Natuurlijk is de Hulpkas een federale dienst die ongetwijfeld nog flink gemoderniseerd kan worden, dat geef ik grif toe.
Oud 22 oktober 2010, 20:55   #320
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:

in nederland zou men zeggen,je lult wat maar uit je nek,kletskous
ik heb vaak genoeg gehoord hoe men over de domme vlamingen spreekt als het om zaken doen ging met die rare belgen,en vlamingen zijn nog steeds belgen voor nederlanders

Laatst gewijzigd door globalmedia : 22 oktober 2010 om 20:56.
globalmedia is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be