![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
Schuldig |
![]() ![]() ![]() |
48 | 38,71% |
Onschuldig |
![]() ![]() ![]() |
76 | 61,29% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 24 oktober 2010 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 oktober 2010 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2204 |
Banneling
|
![]() Ze gaat alvast in cassatie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2205 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij uitblijven van bewijslast lijkt me dat een even vergezocht prulscenario als 'tgeen wat we nu voorgeschoteld kregen. Dat wil zeggen... enkel het scenario, al geloof ik daar zelf ook geen zak van, en de zaken voorhanden die het niet tegenspreken. Je moet eerlijk toegegeven dat de opmerkingen die je erbij zet om het minder plausibel te laten overkomen evenmin geen steek houden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals je het daar stelt heb je het volgende : Je hebt een moord ( al is dat niet 100% zeker maar we zullen er vanuit gaan ) En men zoekt nu de moordernaar Wat doet men ? Men neemt de meest waarschijnlijke dader en stelt hier ergens omdat het de meest waarschijnlijke dader is dat het die persoon moet geweest zijn. ( dat is in het kort wat je hierboven schets en waar zowat heel het onderzoek en het proces rond draai(t)(de) ) Dat is volgens mij ronduit fout en een gevaarlijke ontwikkeling in de rechtsgang. Men zou moeten kunnen aantonen dat er geen enkel ander denkbaar persoon ( dat zijn dus de mogelijke verdachten, de mogelijke personen gekend binnen haar entourage én verder ) te bedenken valt die voldeed aan die voorwaarden. Heb je die zekerheid hier ? Neen ! Profielen genoeg denkbaar Kennis ? ... geen probleem ... genoeg denkbare personen uit die club, een andere club of zelfs buiten zulke kring denkbaar... echt wel moeilijk te bedenken dat je dat doel bereikt mits het nodige knipwerk. Gelegenheid : die was er ruimschoots Motieven : zoveel als er mensen denkbaar zijn Het enige wat zeker is bij deze zaak is de absentie van een persoon die men kan duiden met één of meer van deze kenmerken en volledig spectrum aan kenmerken die men terugvind in de persoon van EC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2211 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer: je kan voor 95 procent zeker zijn dat ze de dader is, maar er is geen sluitend bewijs. Wat is dan het ergste: Iemand veroordelen waarbij er een kleine kans bestaat dat ze onschuldig is. Of iemand die naar alle waarschijnlijkheid een verderfelijke moord heeft gepleegd ermee laten wegkomen, en haar verdere leven doorgaan alsof er nooit iets gebeurd is. Zelf ben ik er van overtuigd dat Clottemans de dader is, en dus zou ik het verschrikkelijk vinden moest ze een moord gepleegd hebben, een gezin kapot gemaakt hebben, en dan toch vrolijk verder haar leventje leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan is het natuurlijk zeer handig om daar een dader op te plakken. Volgens mij was dat ding versleten.
![]() |
![]() |
#2213 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er waren maar 4 springers, waarvan Clottemans haar exit miste en later sprong als de anderen. Ze vond de pilot shut van Els Van Doorens parachute in een boom, volgens haar eigen zeggen " toen ze drie dagen later naar huis reed en in plaats van de weg die ze al 2 jaar lang nam toevallig verdwaalt geraakte en een stuk van de parachute van Els zag ..." Is dat niet een beetje een vreemde uitleg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2214 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een heel vreemde uitleg ! Maar ze stond voor moord terecht, niet voor het geven van een vreemde uitleg. Er zijn er daar trouwens wel meer met een "vreemde uitleg". Maar daar zagen de speurders en meneer de onderzoeksrechter "het probleem" niet. Op naar de vrijspraak Els, Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2215 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2216 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er komt een hollander, die net z'n scharrel heeft zien te pletter storten, uit de lucht gevallen, hij doorzoekt haar lijk, en wist berichten op haar gsm, dat noem ik nu vreemd gedrag. Maar zoals ik al zei, speurders en onderzoeksrechter zagen "het probleem" niet. Op naar de vrijspraak, Els Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie zich een beetje kan oriënteren, moet toch weten waar te zoeken? En dan nog waar is de link tussen het vinden en schuldig zijn? Dit ontgaat me totaal! En wat die controles betreft, een vlugge blik of zelfs dat misschien niet en idd die bandjes versterven. Geen mens en ook al geen club die dat wil toegeven. Trouwens tot op vandaag weten ze nog niet of die wel doorgesneden waren en met wat. Dat zegt toch ook al één en ander?
![]() |
![]() |
#2218 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is enkel aangetoond ( en zelfs dat is wat vaag ) dat de parachute onklaar is gemaakt. Ik weet niet of je met de term moord bekend bent maar dat houdt in : 'het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven' Uit alleen een doorgesneden riem kan men dat niet opmaken Daar 'opzettelijk' wilt zeggen : een gedraging opzettelijk verrichten, in volledige wilsvorming zich dus goed realiserende wat men doet/deed, de volledige impact beseft en men ook e gevolgen ervan aanvaardt En 'met voorbedachte rade' wilt zeggen : de persoon heeft de gelegenhied gehad om zich over het strafbaar feit dat hij/zij pleegde zich te bezinnen. Kan jij dat opmaken uit een doorgesneden riem ? Ik niet Dat kan enkel indien men a priori uitgaat van een moordscenario net gesterkt door ook de aanwezigheid van een verdachte met het nodige profiel Citaat:
Citaat:
En indien ze dan vrijuit zou gaan dan zou ik het ook verschrikkelijk vinden , die gedachte, doch nog verschrikkelijker is de gedachte dat ze niet vrijuit gaat en het niet zou gedaan hebben. Btw al eens stilgestaan bij de gedachte als zij het niet heeft gedaan en we sluiten haar maar 'veiligheidshalve' op dat de echte moordenaar niet meer gezocht word ? Laatst gewijzigd door praha : 26 oktober 2010 om 00:27. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2219 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er dan al controle is voor de sprong moet men toch die doorgesneden riemen gezien hebben?