![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
Schuldig |
![]() ![]() ![]() |
48 | 38,71% |
Onschuldig |
![]() ![]() ![]() |
76 | 61,29% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'gebrekkige controle', het niet ( of niet willen ? ) opmerken ervan is nefast gebleken voor het jammerlijke gebeuren maar geeft niks uitsluitsel over wat er nu precies mee gebeurd is ... in tegendeel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2222 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat Els Van Dooren blijkbaar vaak weekends wegbleef van haar man, is inderdaad vreemd. En wie weet had Jan De Wilde wel een vermoeden dat hij bedrogen werd, maar zegt hij dat niet. De lange periode dat Els Van Dooren thuis wegbleef werden dan zogezegd verdoezelt doordat ze na het parachutespringen niet altijd meer naar huis wou rijden maar bij vrienden bleef slapen. Je kan denken: die man moet toch iets vermoed hebben. Misschien wel, misschien niet, maar dikwijls is de partner degene die het laatste door heeft dat hij bedrogen wordt. Nu, dat hij zijn vrouw niet mocht aanraken, waar je dat vandaan haalt weet ik niet direct. 1. Els Clottemans had als een de springers de meeste gelegenheid om de parachute te saboteren. 2. Toevallig miste zij haar exit en sprong als enige later dan de rest 3. Toevallig "vond" zij een belangrijk bewijsstuk toen ze "verdwaald" was 4. Toevallig heeft zij een psychiatrisch profiel dat perfect bij een gruwelijke moord als dit past. 5. Toevallig zag zij Els Van Dooren als een liefdesrivale, waarbij er schriftelijk bewijs is in de vorm van haar dagboek en een anonieme brief aan Els Van Dooren, een brief die zij eerst ontkende te hebben geschreven, maar later toch bekende. 6. Toevallig probeerde Els Clottemans de avond voor zij verhoord werd zelfmoord te plegen 7. Toevallig wordt zij in haar psychiatrisch profiel ook omschreven als iemand die manipulatief gedrag vertoont en als een pathetische leugenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al eens bij stilgestaan dat de verschillende 'toevalligheden' misschien net zozeer een ander kunnen aangewreven worden en/of een zekere verwevenheid vertonen ? Laatst gewijzigd door praha : 26 oktober 2010 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2224 | |
Burger
|
![]() Citaat:
@Mambo Ik vind het alvast een beetje vreemd dat niemand anders aan het zoeken was. En wie zich een beetje kan oriënteren, moet toch weten waar te zoeken? En dan nog waar is de link tussen het vinden en schuldig zijn? Dit ontgaat me totaal! wie zegt dat niemand anders aan het zoeken was ? De politie was wel degelijk op zoek naar alle bewijsmateriaal. En op zich heeft dit niks te maken met de moord op zich. Maar het is vreemd gedrag, "Toevallig" bewijsmateriaal vinden terwijl je verdwaalt bent. Ze moest op zijn minst op zoek geweest zijn naar dat stuk van de parachute, of mss zelfs geweten hebben waar hij was neergekomen. Wat ik mij dan afvraag is: waarom verzin je er een verhaal over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2225 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2227 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is het scenario toch dat EC die onklaar heeft gemaakt op 't appartement terwijl die twee aan 't vozen waren... of is men daar dan van afgestapt ? Citaat:
Ófwel was ze er inderdaad naar op zoek en heeft ze dat ding gevonden... wat voor verzinsels of verhaaltjes ze er dan ook voor heeft ... maakt dan verder niet uit... ze vond het ding niettemin. Ófwel heeft ze _ een theorie die ik hier op 't forum al eens hoorde _ dat ding daar gehangen Vreemd want er was sprake van 16 of 25 ( ik wil ervan af zijn ) meter hoogte en drie vier dagen na de valpartij terwijl de hele buurt en omstreken wel ergens een soort staat van hogere alertheid gekend heeft en politiemacht op zoek Ófwel.... en dat zal het dan wel zijn ...was ze omdat zij de moordenares is na het verkrijgen van de kick paranormaal begaafd geworden. Óf is er een andere redelijke uitleg ? ps. 'k was nr 1 nog eentje vergeten ... de zuivere toevalligheid... stel je voor .... het blijvend leuteren over hoe toevallig het is dat het daarom niet kan is blijkbaar zó besmettelijk dat ik die mogelijkheid zelf al vergat : 'Ófwel vond ze dat ding toevallig... wat voor verzinsels of verhaaltjes ze er dan ook voor heeft ... maakt dan verder niet uit' Laatst gewijzigd door praha : 26 oktober 2010 om 01:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2228 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is niet uitgesloten dat er anderen ook een motief zouden kunnen hebben gehad... en het is helemaal niet uitgesloten dat zo iemand net gebruikt heeft gemaakt van een prachtkans dat EC wel als verdachte numero uno zou worden bevonden Citaat:
Als je EVD nu om het hoekje zou willen brengen dan lijkt me _indien je acces hebt_ dat net een pracht van een methode met kans dat men het misschien nog bij een ongeluk houdt en zo niet is er alvast één verdachte Wat is er nu zo bijzonder aan de wijze van de moord ? of de moord op zich ? Citaat:
Citaat:
Da's het omkeren van de bewijslast als je wilt... een tendens ( malaise ) die zich trouwens niet alleen manifesteert bij assisen maar tot in het kleinste detail van de maatschappij. Laatst gewijzigd door praha : 26 oktober 2010 om 01:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2229 | |
Burger
|
![]() Citaat:
ik beweer helemaal niet dat ze dat ding daar heeft gehangen, ik vond het juist waarschijnlijker dat ze ernaar op zoek ging. Het feit dat zij hem dan juist vond, en niemand anders, lijkt mij een aanwijzing dat ze dat ding heeft zien neerkomen. En dat is goed mogelijk aangezien ze later gesprongen is als de andere en ook niet in de formatie kon komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2230 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Verder vind ik het een beetje muggenzifterij op het gebruik van het lidwoord 'het' motief. Denk je werkelijk dat ik beweerde dat er maar 1 motief mogelijk was? Persoonlijk dacht het dat: 'ze had het motief voor de moord' een bestaande uitdrukking was. Natuurlijk zeg ik niet dat haar motief het enige mogelijk motief was. En vind je het onzin dat haar psychiatrisch profiel bij de moord past ? Men heeft vastgesteld dat ze borderline heeft. Dat houdt in: zeer grote emotionele reacties, en kan resulteren in totale adoratie van personen of daartegenover hartstochtelijke afkeer. Het is duidelijk dat zij Marcel voor haar zelf wou, dat blijkt uit haar dagboek en brieven. Je kan dus zeggen dat ze Marcel adoreerde en daardoor afgunst voor EVD begon te koesteren. Je kan dan wel beweren dat iedereen die EVD zou willen vermoorden een parachutesprong zou zien als een "ideale kans", maar iemand te pletter laten stortten terwijl die weet dat hij gaat sterven is een gruwelijke moord. Het lijkt mij duidelijk dat degene die haar wilde vermoorden haar haatte (of toch op zijn minst op dat moment). En dus past de wijze van de moord bij haar psychiatrisch profiel. Moordenaars hebben verschillende redenen voor hun moord, en de wijze van de moord heeft meestal iets te maken met het soort moordenaar. En ja, men kan niet 100 procent uitsluiten dat er geen andere dader zou kunnen zijn. Men heeft geen sluitend bewijs tegen haar. En ik ben dankbaar voor het feit dat ik niet in de jury zat, want ik zou niet graag deze beslissing willen maken. Maar ik ben er wel van overtuigd dat ze schuldig is. En mijn idee is nu: laat haar aub niet wegkomen enkel en alleen omdat ze deze moord goed heeft aangepakt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U vergeet dat, zonder een bekentenis, het verhaal achter een misdaad ALTIJD gepaard gaat met giswerk, met veronderstellingen, hypotheses, etc. Als die misdaad zo banaal is als het doorknippen van een paar draden (proces Clottemans), dan ga je toch serieus moeten geluk hebben om daar ergens bewijs uit te halen (volgens u dus een rode loper naar de vrijspraak !). Als die misdaad gepaard gaat met tientallen messteken (proces Storme), dan heb je wel degelijk heel wat aanwijzingen, maar een bewijs dat het enkel en alleen die ene persoon kan zijn geweest, dat ga je nooit van zijn leven hebben (volgens u dus ook een rode loper naar de vrijspraak !?). Het echte leven is geen CSI waar verdachten onmiddellijk door de mand vallen wanneer ze geconfronteerd worden met het piepkleine vingernagelfragmentje dat achter een vuilnisbak 10 meter van de crime scene werd teruggevonden.
![]() |
![]() |
#2232 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar dan nog, volgens mij is "toevallig" + x*toevallig niet gelijk aan "schuldig" En da's een discussie die zal blijven en die wat mij betreft ook mag blijven, zolang deze collectieve dwaling van een vonnis blijft staan. Op naar de vrijspraak Els, Noorman Laatst gewijzigd door Noorman : 26 oktober 2010 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2233 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op naar de vrijspraak Els, Noorman |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2234 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tuurlijk had hij motieven , hij zat zelf gevangen in een draaikolk van vreemdgaan en relaties . Niemand weet ook niet waar hij en EVD de laatste tijd over praatten hé , voor 't zelfde geld wilde hij meer en wou zij haar kinderen (nog) niet in de steek laten ... Citaat:
![]() En het niet aanraken was al langer bezig , al meer dan een jaar had mevrouw Els "pijn" als meneer Jan zin had in vuile manieren ... Maar ze ging wel elk weekend valschermspringen en deed mee aan de hoge wip met Somers ... ![]() Citaat:
De volgorde van de exit is niet de vrije keuze geweest van EC , net zoals het plooien van de parachute en de veiligheidscontrole voor de sprongen is dat de verantwoordelijkheid van anderen . Maar die zullen hun job wel goed gedaan hebben want in de club was alles koek en ei ... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2235 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, in de meeste gevallen is het de meest voor de hand liggende persoon die effectief de dader blijkt te zijn. Vergezochte scenario's en uitgekiende valse alibi's en dergelijke komen zelden voor. Wie beweert dat Els Clottemans niet de dader is, kan best gelijk hebben, ik heb nooit het tegendeel beweerd (hoewel ik, heel diep vanbinnen, wel denk dat ze schuldig is). Maar als zij de dader niet is, moet je met een ernstig alternatief komen aanzetten, gezien alles naar haar wijst. En tot nu toe is niemand hierin geslaagd. Ook al wist de echtgenoot van het bedrog, het is dan nog een zeer, zeer verre stap om effectief op listige manier je echtgenote en moeder van je kinderen te doden. Marcel Somers had wat mij betreft nog minder een motief om haar te doden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2236 | |
|
![]() Citaat:
Enerzijds ben je verontwaardigd dat Els Clottemans veroordeeld werd zonder bewijs - schande, schande ! - maar anderzijds ben je lustig bezig om de echtgenoot zwart te maken en ongefundeerde insinuaties te doen. In één moeite door sleur je de hele club erbij. Je zegt nog net niet zwart op wit dat de echtgenoot of de club haar vermoord hebben. Wel, waar is je bewijs ? Steen en been klagen over het één maar lekker hetzelfde doen is flauw, oneerlijk en kinderachtig. Maar vooral hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2237 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2238 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je hebt nog misschien meer kans om de gewiste berichten op de telefoon zelf terug te halen. Daar bestaat undelete software voor. Werkt wel niet op alle toestellen. Laatst gewijzigd door discuz : 26 oktober 2010 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2239 | |
|
![]() Citaat:
Als dat je gelukkig maakt... |
|
![]() |
![]() |