![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4621 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#4622 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, nee Raf. Jij haalt 'm eruit. Enfin, je probeert het toch.
Die link is er weldegelijk en gefundeerd en al. Jij komt blijkbaar niet verder dan: .... en het is allemaal niet waar... Maar dat is het wel. Homoseksualiteit is een geaardheid die tegen de natuurlijke gang van zaken in gaat. Ze gaat volledig voorbij aan de reden waarom de soorten met seksualiteit zijn uitgerust. Homoseksualiteit heeft geen enkele functie waaraan heteroseksualiteit niet tegemoet zou kunnen komen. Ze is onnodig voor de natuur en onnodig voor ons voortbestaan. Integendeel zelfs. Mocht de homoseksualiteit de enige seksualiteitsbeleving zijn die bestond, was het binnen pakweg 150 jaar gedaan met alle leven die we kennen. Dat is een fractie van een seconde op de geografische tijdsschaal. Ik begrijp natuurlijk wel dat jij dat om persoonlijke redens en persoonlijke belangen dit anders ziet en daarom wil ik herhalen dat er een verschil is tussen homoseksualiteit, waarover ik het heb, en de homofiel, wat jij van mijn schrijfsels tracht te maken. De homofiel is immers veel meer dan zijn geaardheid alleen. Maar persoonlijke belangen, zijn niet alleen zeer subjectief, ze zijn ook niet geschikt als argument of als fundering van een mening. Je komt dan ook niet verder, dan wat reeds op de lagere scholen wordt geleerd, weg te wimpelen als zijnde: "het is allemaaal niet waar". Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 oktober 2010 om 14:04. |
|
|
|
|
|
#4623 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, Paulus. Die link bestaat alleen in jouw fantasie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#4624 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4625 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij leest ergens een definitie van "pervers", waaruit je concludeert dat dat "tegennatuurlijk" betekent. So far, so good. Je linkt vervolgens dat begrip aan "homoseksualiteit", omdat dat volgens jou "tegennatuurlijk" is. Je sleept daar wat zelf verzonnen definitietjes bij omtrent voortplanting en komt dan tot de eindconclusie dat "homoseksualiteit" past in de betekenis die je gevonden hebt van het begrip "pervers". Die link, Paulus, is er eentje die je zelf gelegd hebt en die op geen enkele manier blijkt uit de definitietjes die je zelf hebt aangedragen. Zo duidelijk voor je?
|
|
|
|
|
|
#4626 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.encyclo.nl/begrip/tegennatuurlijk En dat er met homoseksualiteit geen voortplanting bekomen kan worden, is ook bekend. Dat de soorten omwille van de voortplanting met seksualiteit zijn uitgerust is ook gekend. Dat zonder voortplanting alle gekend leven na pakweg 150 jaar verdwenen zou zijn, is algemeen gekend en aanvaard. Als jij dat niet als 'tegen de natuur ingaan' wil beschouwen, dan ben je onredelijk. Maar ik begrijp jou onredelijkheid wel. Je kunt immers niet objectief zijn omwille van persoonlijke redens en belangen. Maar daarmee weerleg je me niet uiteraard. Paulus. |
||||
|
|
|
|
|
#4627 |
|
Europees Commissaris
|
De vraag is, wat verstaat met onder de noemer 'onnatuurlijk'.
Als ik anale sex met een vriendin heb, is dat dan ook onnatuurlijk ? En wat wanneer duizenden deze vorm van intimiteit fijn vinden ? (niet allemaal met mijn vriendin, uiteraard |
|
|
|
|
|
#4628 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het is een waardeoordeel, daarvoor bestaat geen bewijs in letterlijke zin, dat gaat hier net zo goed op als bij stellingen als "mensen zijn beter dan dieren" en "clowns zijn eng". Natuurlijk, ook ik kom met argumenten als ik met dat soort stellingen bezig ben, maar er bestaat in deze gevallen geen objectief eindoordeel en daarmee geen bewijs daarvoor.
|
|
|
|
#4629 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Waarom zou je je intieme leven moeten aanpassen omdat anderen dat vinden. Niemand heeft er last van. Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er ongelukkig rond lopen omdat ze hun seksuele fantasieën niet kunnen waarmaken. Zo lang je niemand kwetst moet alles kunnen, wat de publieke opinie hier ook van vindt. Eigenlijk erg dat er anno 2010 nog steeds mensen rond lopen die homofilie als iets pervers zien. Terwijl ze in hun diepste fantasieën misschien zélf wel eens dromen van een avontuur in die richting. Geniet. Je leeft maar één keer. |
|
|
|
|
|
|
#4630 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4631 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je weet wat perversie is, en dat weten we, http://www.complete-encyclopedie.nl/...a%203/Pervers/ is het vrij makkelijk nate gaan of iets aan deze betekenis tegemoet komt of juist niet toch? Ik zie het probleem niet. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4632 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is pas pervers.
|
|
|
|
#4633 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#4634 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dat is geen kwestie van 'iets vinden' of van een 'mening': Het is een vaststelling. Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#4635 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 oktober 2010 om 16:54. |
|
|
|
|
|
|
#4636 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
zolang een pedofiel met zijn fikken van kinderen afblijft, mag hij blijven.
|
|
|
#4637 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4638 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#4639 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kinderen beschouw ik als hulpeloze wezens en dienen beschermd te worden. Dus akkoord met Hurricane, behalve voor kinderen, en dat beseft hij ook wel
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 26 oktober 2010 om 17:02. |
|
|
|
|
|
#4640 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|