Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2010, 20:23   #161
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ken je Idi Amin?

Awel, zoiets.
Ik betwijfel het dat dat een christelijke jongen is.
Net zoals die Colombiaanse guerillero's. Die vergoelijken hun mensenrechtenschendingen niet met de hallucinaties van een profeet of goddelijke wetten (zoals de sharia).
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 20:25   #162
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ik betwijfel het dat dat een christelijke jongen is.
Net zoals die Colombiaanse guerillero's. Die vergoelijken hun mensenrechtenschendingen niet met de hallucinaties van een profeet of goddelijke wetten (zoals de sharia).
Je betwijfelt. Je hebt wellicht nog nooit van het land gehoord.

En je zit te betwijfelen. Twijfels gebaseerd op kwaliteitskrant, buikgevoel, en vooroordelen.

Dat je de situatie in Guinea (in de andere Guinea's overigens ook, 't valt niet mee) niet kent zegt genoeg over de waarde van je twijfels.

Nihil, dus.

Kijk. Maak deze oefening. Loop eerst heel hard met je kop tegen de muur.
Stel jezelf nadien de vraag:

Kan het zijn dat ik toch ongelijk heb?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 20:26   #163
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Hier iets wat christelijk geinspireerd is:

http://www.youtube.com/watch?v=euXQbZDwV0w

Oeganda heeft recentelijk wetten goedgekeurd die, ahum, nogal contra de mensenrechten zijn.
Oud 27 oktober 2010, 20:27   #164
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest ik dan wat toegeven?
Ja, dat er ook christelijke landen zijn waar in dezelfde mate als de islamitische dictaturen de mensenrechten geschonden worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 20:31   #165
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zoek op de site van Amnesty International verder naar Algerije, Egypte, Jemen, Jordanië, Koeweit, Marokko enzovoort. Voor ieder christelijk land dat u aanhaalt, is er een islamitisch land te vinden waar even erge of nog ergere zaken gebeuren. Zo wordt dit een ja/neen discussie zonder veel zin.
Pittig detail, in het jaarrapport 2010 over Marokko staat letterlijk :
Migranten werden opgepakt en collectief uitgezet.
http://www.aivl.be/landeninfo/marokk...ke-sahara-2010
Dat moesten wij met onze Marokkaantjes proberen! Suqar en consoorten zouden het uitschreeuwen van verontwaardiging
Oud 27 oktober 2010, 20:31   #166
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, dat er ook christelijke landen zijn waar in dezelfde mate als de islamitische dictaturen de mensenrechten geschonden worden.
Oh, moest ik dat toegeven?
Nu moet je toch nog uitleggen waarom je denkt dat daar in dezelfde mate mensenrechten geschonden worden als in moslimdictaturen?
Oud 27 oktober 2010, 20:33   #167
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier iets wat christelijk geinspireerd is:

http://www.youtube.com/watch?v=euXQbZDwV0w

Oeganda heeft recentelijk wetten goedgekeurd die, ahum, nogal contra de mensenrechten zijn.
En zijn die schendingen christelijk geinspireerd zoals in moslimlanden waar de mensenrechtenschendingen geinspireerd zijn op de barbaarse islamitische wetgeving, de sharia?
Oud 27 oktober 2010, 20:35   #168
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zoek op de site van Amnesty International verder naar Algerije, Egypte, Jemen, Jordanië, Koeweit, Marokko enzovoort. Voor ieder christelijk land dat u aanhaalt, is er een islamitisch land te vinden waar even erge of nog ergere zaken gebeuren. Zo wordt dit een ja/neen discussie zonder veel zin.
Dat moesten wij met onze Marokkaantjes proberen! Suqar en consoorten zouden het uitschreeuwen van verontwaardiging
Rassiesme!! Rassiesme!!
Oud 27 oktober 2010, 20:38   #169
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
En zijn die schendingen christelijk geinspireerd zoals in moslimlanden waar de mensenrechtenschendingen geinspireerd zijn op de barbaarse islamitische wetgeving, de sharia?
In het geval van Oeganda, wel.

In het geval van homofobie in Afrika kan men over't algemeen een volmondige ja geven op je vraag, toch in de christelijke landen.
Oud 27 oktober 2010, 20:39   #170
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, moest ik dat toegeven?
Nu moet je toch nog uitleggen waarom je denkt dat daar in dezelfde mate mensenrechten geschonden worden als in moslimdictaturen?
Als je nog maar het minste zou gelezen hebben over het seksuele geweld in Congo en Uganda, dan zou je deze boertige opmerking voor jezelf gehouden hebben. De afgelopen jaren zagen een toename van het aantal grove geweldsdelicten tegen vrouwen. En dan heb ik het niet over verkrachtingen, maar over het verminken, vernederen en breken van die vrouwen. Onvruchtbaar door de kolf van een halfautomatisch geweer...
Oud 27 oktober 2010, 20:41   #171
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Welke ja/nee discussie?
Waarom zijn sommigen op dit forum zo gefixeerd op islamitische landen en mensenrechten? En zijn zij totaal niet geïnteresseerd in niet-islamitische landen en de mensenrechten?

Citaat:
Zoek in dit verband ook eens België op.
Oud 27 oktober 2010, 20:42   #172
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
In het geval van Oeganda, wel.

In het geval van homofobie in Afrika kan men over't algemeen een volmondige ja geven op je vraag, toch in de christelijke landen.
Dat is niet 'christelijk' geinspireerd. Dat is geinspireerd door machtsgeille oude ventjes uit de RKK, tenzij het cultureel geinspireerd is. Volgens mij roept de christelijke leer niet op om homo's van de hoogste toren te werpen zoals in de islamitische leer.
Oud 27 oktober 2010, 20:42   #173
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Als je nog maar het minste zou gelezen hebben over het seksuele geweld in Congo en Uganda, dan zou je deze boertige opmerking voor jezelf gehouden hebben. De afgelopen jaren zagen een toename van het aantal grove geweldsdelicten tegen vrouwen. En dan heb ik het niet over verkrachtingen, maar over het verminken, vernederen en breken van die vrouwen. Onvruchtbaar door de kolf van een halfautomatisch geweer...
Allemaal in naam van het christendom?
Oud 27 oktober 2010, 20:44   #174
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet 'christelijk' geinspireerd. Dat is geinspireerd door machtsgeille oude ventjes uit de RKK, tenzij het cultureel geinspireerd is. Volgens mij roept de christelijke leer niet op om homo's van de hoogste toren te werpen zoals in de islamitische leer.
Je hebt nog nooit van de landen gehoord en jij komt al met analyses. Lekkere jongen. Ik vraag mij af hoeveel er zoals jou rondlopen in dit land.
Oud 27 oktober 2010, 20:45   #175
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt nog nooit van de landen gehoord en jij komt al met analyses. Lekkere jongen. Ik vraag mij af hoeveel er zoals jou rondlopen in dit land.
Je staat dus met je mond vol tanden.
Oud 27 oktober 2010, 20:47   #176
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Je staat dus met je mond vol tanden.
Nee. Jij vroeg om een christelijk land waar mensenrechten werden geschonden. Ik gaf je er een aantal waar het nog goorder is dan in jouw landjes. Dus: ik heb mijn punt gemaakt.

Als je morgen sterft, trakteer ik het forum.
Oud 27 oktober 2010, 20:49   #177
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee. Jij vroeg om een christelijk land waar mensenrechten werden geschonden. Ik gaf je er een aantal waar het nog goorder is dan in jouw landjes. Dus: ik heb mijn punt gemaakt.

Ik vroeg naar voorbeelden van christelijke landen waar er mensenrechtenschendingen gepleegd worden in naam van het christendom zoals in moslimdictaturen dat gebeurt op basis van de sharia.
Oud 27 oktober 2010, 20:50   #178
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Verdien je dan als martelaar een maagd in het paradijs of zo?
Oud 27 oktober 2010, 20:51   #179
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal in naam van het christendom?
De mensen die daarvoor terecht staan zijn voor zover ik weet allen protestanten (of katholieken). Die macho- en sekscultuur is geenszins een autochtoon product. De waanbeelden ivm homoseksualiteit en orale seks in landen als Haïti, Senegal en Gambia zijn het product van een christelijke preutse moraal en preutse protestantse zielenjagers. Ik vermoed dat dat ook voor Congo en Uganda opgaat, maar getuigenissen daarvan heb ik nog niet gekregen. Enfin, voor u zal het bewijs wel niet doorslaggevend genoeg zijn. U zal wel betwijfelen wat u niet goed uitkomt.

Een vraagje: ken jij één voorbeeld van een autochtone Zwart-Afrikaanse cultuur die zo hardvochtig omspringt met vrouwen? Is er een enkel Zwart-Afrikaans, niet-christelijk voorbeeld gekend waarbij seksualiteit zo verdrukt raakte? Of hebben die verkrachtingen, vernederingen en verminkingen veeleer iets gemeen met de verkrachtingen die we in Europese oorlogen zagen? (Ik kan u ook daar vrouwen aanwijzen die langs onder met bajonetten bewerkt werden.)

Laatst gewijzigd door Andy : 27 oktober 2010 om 21:00.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 20:51   #180
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vroeg naar voorbeelden van christelijke landen waar er mensenrechtenschendingen gepleegd worden in naam van het christendom zoals in moslimdictaturen dat gebeurt op basis van de sharia.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=145329&page=7
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be