![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#8141 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook in uw links over kraaien zie ik nergens staan dat ze over een bewustzijn beschikken. Ze gebruiken "gereedschap," er zijn apen die gereedschap gebruiken, meerdere vogels ook, dat maakt hen niet bewust.
|
|
|
|
|
#8142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je bent aan het zeveren jongen, kleingeestig zelfs.
|
|
|
|
|
#8143 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een overdosis Jung gehad en nu al diepe uitspraken aan't maken over domeinen als biologie? Schrijf gewoon verder aan je boek over corrupte flikken. Ik zal dat boek kopen en met plezier lezen. Ik spreek mij niet uit over corrupte flikken, gitaren of motoren. Spreek je ook niet uit over domeinen waar je niet veel kennis over hebt. |
|
|
|
|
|
|
#8144 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Excuseer me. Ik zag dat even over het hoofd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#8145 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je werkelijk die overvloed aan kennis over biologie bezit, geef dan gewoon het lijstje van dieren met een bewustzijn, dan gaan we van daar verder.
|
|
|
|
|
#8146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Goede poging...
|
|
|
|
|
#8147 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Omdat semantische discussies irritant zijn. Als we al beginnen met het definiëren, dan weten beide partijen tenminste wat de ander bedoelt.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#8148 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#8149 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#8150 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het kan interessant zijn misschien, maar ik heb geen zin om dagen te spenderen aan definities van elk begrip dat we zouden kunnen gebruiken in de discussie die dan misschien ergens in de toekomst gevoerd zal worden.
|
|
|
|
|
#8152 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#8153 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stop anders met rond de pot te draaien en kom terzake.
|
|
|
|
|
#8154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is ook nergens voor nodig. Hou het gerust bij de definitie van de begrippen die je in dit onderwerp hanteert.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#8155 |
|
Banneling
|
Dieren hebben zeker wel een bewustzijn , Maar net als bij mensen is er verschil in intelligentie, alleen is dat verschil bij dieren stukken groter. De hogere diersoorten zouden zich bewust kunnen zijn zoals bij 'olifanten' is vastgesteld dat ze lang bij een overleden soortgenoot blijven en zelfs na jaren nog terug gaan naar het geraamte.
Vraag aan een idioot of hij zich bewust is en ik denk als er een antwoord uit te krijgen is dat hij zich daar niet bewust van is.Mensen zijn naar mijn mening niet anders dan dieren pas bij een bepaalde grens krijgt men bewustzijn. Waar die grens ligt is niet te bepalen en aangezien we met dieren niet kunnen communiceren althans geen vraag kunnen stellen weten we niet of sommige dieren een bewustzijn hebben we kunnen dat alleen vastellen uit hun gedrag ... |
|
|
|
|
|
#8156 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bewustz...psychologie.29 En dan dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Carl_Gu..._van_zijn_werk
|
|
|
|
|
#8157 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is het niet zo dat als iemand bewust is er ook mee te communiceren valt?
|
|
|
|
|
#8158 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er zijn verschillende niveaus in het bewustzijn . http://dier-en-natuur.infonu.nl/biol...municatie.html |
|
|
|
|
|
|
#8159 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#8160 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|