![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om het te gebruiken, in het algemeen. Eigenlijk in wezen gewoon waar een zakmes voor dient.
Laat me nog even opmerken dat er geen enkel wettelijk bezwaar tegen bestaat, dat is toch ook wel van enig belang.
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles is een wapen. Die oen die rondprikt met een zakmes van 't schietkraam op de kermis, als ie toch autotechniek deed, is niet meer dan een bedreigde en bedreigende dommekloot. Neme 1 grote steeksleutel, geef daarmee een dreun, en als er gezaagd word, dan verklaar je gewoon dat na serieuze pesterijen dat het rood voor je ogen werd, en plots lag daar een in elkaar gemepte pestkop. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 oktober 2010 om 19:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De vraag is waarvoor je het niet zou kunnen gebruiken (naast klasgenootjes van een paar extra luchtgaten te voorzien:
Enkele ideeën (ik probeer me even in de tijdsgeest van de gemiddelde puber te verplaatsen): Kurkentrekker om tijdens de middagpauze een flesje wijn te kraken met rosse Sally om de kans te verhogen dat je haar in de fietsenkelder mag vingeren. Schaartje om de beha van rosse Sally los te knippen (je hebt immers al wat gezopen). Vergrootglas om die mythische clitoris op te sporen bij rosse Sally. Vijltje: om tijdens het vierde uur je afgeknaagde nagels wat bij te vijlen zodat je rosse Sally niet verwondt in de fietsenkelder. Schroevendraaiertje: om uit te leggen aan meester Ronny wat jij daar in godsnaam in de fietsenkelder doet. "Ik was rosse Sally haar remmen aan het afstellen, meneer". Hell, eigenlijk is een puber zonder zakmes gewoon verdacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Burger
|
![]() Bwa, vroeger als jongen had ik altijd een Opinel op zak.
Mijn grootvader had dat trouwens ook altijd bij zich. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tis hier niet meer twintig jaar geleje waar de bevolking nog op de naïeve rozengeur en manenschijn teert he. Dit is de generatie van haat, wat hun ingelepeld wordt van jongs af via de TV die we als "doodnormaal" beschouwen. In Antwerpen of Brussel een mes op zak is wel iet anders dan een mes op zak in een boerendorp met 1000 inwoners he. 't Is niet altijd om een appeltje te schillen he. Ik ben schoolgaand geweest in Antwerpen eh... Ik degouteer van de wanorganisatie aldaar als het om ontspoorde jongeren gaat. En wat krijg je dan? Messteken in het nieuws!
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar voor gewoon gebruik zijn ze meer dan voldoende. En een mes dragen zou iets doodnormaal moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De tuchtschool.
![]() |
![]() |
#173 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Flanelcondoom is al zeker geen leraar. Tenzij in een heel klein wijkje.
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu, een mes is een waardeloos verdedigingswapen, maar bij gebrek aan beter begrijp ik de jongeren die messen dragen om zich veilig te stellen/voelen volkomen. En men kan men zeggen "iemand die een mes nodig heeft om zich veilig te voelen is een [voer belediging in]". Dat is een idiote uitspraak gepleegd door humolinksen, huisvrouwen en bejaarden. Voel jij je maar veilig zonder mes in een concentratieschool van het type SITO als je een van nature verlegen jongen bent met grote krullen en een lichte tot matige sociale stoornis. Dat gaat niet. Van bepaalde scholen ken ik verhalen die niet mild zijn. Echt niet. Een linksprogressief keitof babbeltje geinspireerd door een cursus pedagogiek gaat de zaken enkel verergeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1) er komt te makkelijk iemand binnen die daar niet thuishoort. 2) eenieder die daar komt, riskeert een antisociaal element te worden. 3) als je rotte appels wegneemt, krijg je nieuwe rotte appels. Als je de top van een hierarchie wegneemt, wordt de tweede de nieuwe top. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Moderatie,
Dit lijkt mij een relevante draad. Mag die in Maatschappij&Samenleving? |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tgaat hier over EEN MES ALS MOORDWAPEN, niet als verdedingswapen. Als je een mes meeneemt naar school is dat geen verdedigingswapen, maar een AANVALwapen. OK? De meeste jeugd dat nu naar school gaat in wijken als Antwerpen of als Brussel, is niet meer wat het was. De verloedering haar prijs toont zich in de jongeren. De series van geweld op tv tonen zich in realiteit. Een mes hoort niet thuis op school! Dat gij nog maar het tegendeel poogt te bewijzen tart alles! Zijn de ouders dan imbiciel? Zijn ze te lam het fruit of dergelijke voor hun kids zelf voor te pellen en versnijden? Citaat:
Jij bent alles behalve een leraar. Of ik heb me teveel ingelezen over zulke zaken en ben daardoor dan ook teveeleisend geworden. Stop the bullshit gast.
![]() |
![]() |
#178 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Rotte appels op mekaar is gelijk aan de zoete appels bij mekaar. Al de rest moet wijken. Sugar comes first.
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() Ik heb gezegd dat een mes een waardeloos verdedigingswapen is. Zelf zou ik nooit iemand een mes aanraden als wapen. Als werktuig wel, daar messen erg multifunctioneel kunnen zijn.
Wat ik zeg is dat ik perfect begrijp waar de drang van sommige jongeren naar mesdracht vandaan komt. En dat men de problemen niet oplost door de messen af te pakken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |