Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2010, 22:30   #381
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik zal me aanpassen aan uw niveau.

Aub:
Goed verstopt met zonnebril, baard en hoofddeksel. Wat heeft die mens te verbergen? Jeugdpuistjes?
Oud 28 oktober 2010, 22:31   #382
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn broer is vele knapper.
T'is te hopen voor u. Draagt hij een hoofddoek/niqaab?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 22:32   #383
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
T'is te hopen voor u. Draagt hij een hoofddoek/niqaab?
Mijn broer is meer 'man' dan jij en uw vrienden te samen.
Oud 28 oktober 2010, 22:33   #384
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Goed verstopt met zonnebril, baard en hoofddeksel. Wat heeft die mens te verbergen? Jeugdpuistjes?
Maar wel met blote oorlellen. Dat mogen zijn geniqaabte zussen niet.
Oud 28 oktober 2010, 22:33   #385
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wel met blote oorlellen. Dat mogen zijn geniqaabte zussen niet.
Oud 29 oktober 2010, 05:45   #386
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor Alboreto is het gemakkelijk spreken natuurlijk, als man hoeft hij niet bang te zijn dat hij ooit verplicht een hoofddoek of boerka moet dragen. Een baard wordt bij mannen naar het schijnt wel sterk op prijs gesteld, maar misschien heeft Alboreto die al.
Marie; ben jij bang dat je ooit verplicht wordt om een hoofddoek of boerka te dragen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 05:57   #387
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel personen loggen in op deze nick ,, zo te zien is 'uw broer' nu aan het woord..
Wanneer komt uw zuster terug ? van 08h00 tot 16h00 ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 05:57   #388
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed verstopt met zonnebril, baard en hoofddeksel. Wat heeft die mens te verbergen?
Leegte.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 06:01   #389
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Vervelende assosiaties met een 'oude' mug shot in de databank..
Oud 29 oktober 2010, 06:18   #390
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor Alboreto is het gemakkelijk spreken natuurlijk, als man hoeft hij niet bang te zijn dat hij ooit verplicht een hoofddoek of boerka moet dragen. Een baard wordt bij mannen naar het schijnt wel sterk op prijs gesteld, maar misschien heeft Alboreto die al.
Ik moet u teleurstellen.
Ik ben voor de vrijheid van klederdracht, dus zowel tegen de verplichting een kledingstuk te dragen als tegen een verbod.

De staat heeft zich niet te moeien met welke kleren ik al dan niet mag of moet dragen.
Oud 29 oktober 2010, 07:02   #391
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Marie; ben jij bang dat je ooit verplicht wordt om een hoofddoek of boerka te dragen?
ik ben alvast niet bang ooit een verplichte hoofddoek of boerka te moeten dragen, want die "verplichting tot herkenning" geldt enkel voor muzelmina's.

Wel stoort het me dat men het doodnormaal vindt dat muzelmannen zèlf vinden dat vrouwen die niet tot hun "soort" behoren, bijgevolg vrijelijk mogen worden lastig gevallen.
Me dunkt zijn de wetten hier zo ingesteld dat ze geen enkele vrouw mogen lastigvallen, ingepakt of niet ingepakt.

Bijgevolg is het dragen van die hoofdschaamhaarbedekking totaal nutteloos. Tenzij men het binnenkort algemeen gaat verplichten voor muzelmensen, (doekjes voor vrouwen en meisjes, muzelmutsje voor mannen en jongens)zodat men ze effektief héél snel kan herkennen.... je weet nooit wanneer ze daarmee gaan beginnen vrees ik.
En op d�*t moment ga ik eens NIET meer reclameren sé. goed van me hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 oktober 2010 om 07:03.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 08:06   #392
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik moet u teleurstellen.
Ik ben voor de vrijheid van klederdracht, dus zowel tegen de verplichting een kledingstuk te dragen als tegen een verbod.

De staat heeft zich niet te moeien met welke kleren ik al dan niet mag of moet dragen.
Waar bent u tewerkgesteld ?

Een slogan die de naturistenverenigingen al vergeefs hebben aangekaart..
Oud 29 oktober 2010, 09:28   #393
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Hoeveel personen loggen in op deze nick ,, zo te zien is 'uw broer' nu aan het woord..
Wanneer komt uw zuster terug ? van 08h00 tot 16h00 ?
Een 'broertje' in volle puberteit
Oud 29 oktober 2010, 09:31   #394
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik moet u teleurstellen.

En daar hebt u groot gelijk in.
Maar probeert u zich even voor te stellen dat u een vrouw bent in een islamitisch land. Daar moeit de staat zich wel met uw kleren en dat vind ik schandalig. Zelfs hier bestaat dwang in sommige moslim-milieus waardoor vrouwen zich gedwongen voelen een hoofddoek te dragen.
Oud 29 oktober 2010, 10:15   #395
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Krijg je er regelmatig kletsen van ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:03   #396
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
En daar hebt u groot gelijk in.
Maar probeert u zich even voor te stellen dat u een vrouw bent in een islamitisch land. Daar moeit de staat zich wel met uw kleren en dat vind ik schandalig. Zelfs hier bestaat dwang in sommige moslim-milieus waardoor vrouwen zich gedwongen voelen een hoofddoek te dragen.
Anderen worden dan nog bijkomend gedwongen besneden om hun "kuisheid" te garanderen. Binnenkort mag de belastingbetaler de hersteloperaties betalen. Moeltikoeltoer mag wat kosten, niet?

Citaat:
België telt 6.260 seksueel verminkte vrouwen. Daarnaast lopen nog 1.975 meisjes een heel groot risico om besneden te worden. Het totaal bedraagt dus 8.235, meer dan dubbel zoveel als in 2003.

Dat blijkt uit een nieuwe studie van Dominique Dubourg en Fabienne Richard van het Tropisch Instituut in opdracht van minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx (PS).

Seksuele verminking van vrouwen is een term die vele ladingen dekt. Meestal wordt (een deel van) de clitoris weggesneden, zodat de vrouw niet meer seksueel kan genieten. Dat doet men voornamelijk in West-Afrika. Maar in Oost-Afrika heb je dan weer de infibulatie, waarbij de schaamlippen worden weggehaald en de vagina dichtgenaaid. Naar schatting 140 miljoen meisjes worden ieder jaar slachtoffer van één of andere vorm van besnijdenis. De verminkingen worden vaak uitgevoerd door vroedvrouwen om de kuisheid van de meisjes te bevorderen, maar ook om de meisjes te integreren in de samenleving.

Omdat steeds meer mensen uit risicolanden naar België afzakken, gebeuren die verminkingen ook in België. "Besnijdsters" doen het in keukens of achterkamertjes. Soms reizen de allochtone ouders van hieruit naar Afrika om de seksuele verminking daar te laten uitvoeren. Zo hopen ze dat hun dochter een goede man zal vinden. Nochtans staat tot 7 jaar cel op seksuele verminking van vrouwen. Op 1 januari 2003 werd het aantal vrouwen dat seksueel verminkt is in België geschat op 2.745. Het aantal jonge meisjes tot 14 jaar dat een flink risico op verminking liep, bedroeg 534. Samen dus: 3.279. Zo bleek uit een studie van de Gentse onderzoekster Els Leye.

Onkelinx vroeg aan het Tropisch Instituut om te schatten hoeveel vrouwen en meisjes seksueel verminkt waren of een heel ernstig risico liepen begin januari 2008. Wat blijkt?

* Het Instituut komt voor 2008 op een totaal van 8.235, van wie 6.260 besneden en 1.975 in groot gevaar. Dat is meer dan dubbel zoveel als in 2003. Maar de cijfers van 2003 waren onvolledig, ze betroffen alleen asielzoeksters, illegalen en Afrikaanse meisjes die Belg geworden waren. De huidige cijfers zijn vollediger. In ieder geval is er sinds 2003 een sterke stijging door de toegenomen immigratie uit de risicolanden.

* Vlaanderen telt de meeste slachtoffers: meer dan twee keer zoveel Wallonië (3.550 of 43%). Het ergst getroffen zijn: Brussel (2.471), de provincie Antwerpen (1.195) en de provincie Luik (649). Het probleem situeert zich dus vooral in de grootsteden. Limburg tekent voor 142 gevallen.

* Zo’n 1.190 van deze meisjes (14%) is minder dan vijf jaar en nog eens 1.690 (20%) tussen vijf en 19 jaar.

* 80% van deze vrouwen komt uit tien Afrikaanse landen en dan vooral uit: Guinee (1812 of 22%), Somalië (912 of 11%), Egypte (694 of 8,4%), Nigeria (651 of 7,9%) en Ethiopië (645 of 7,9%).

* Elk jaar bevallen minstens 600 besneden vrouwen in België, drie keer zoveel als tien jaar geleden.

Operaties terugbetalen?
Het Tropisch Instituut wil dat in Antwerpen en Luik specifieke medisch-sociale behandelings- en preventiediensten worden opgericht. Onkelinx zelf wil laten onderzoeken of operaties die de gevolgen van seksuele verminking zoveel mogelijk wegwerken, kunnen worden terugbetaald. Maar die beslissing kan niet genomen worden door een regering in lopende zaken.
http://www.vandaag.be/binnenland/503...in-belgie.html
Oud 29 oktober 2010, 11:21   #397
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bij die berichten over vrouwenverminking krijg ik telkens weer opnieuw de plaatsvervangende schaamte over me die ik kreeg bij het lezen van het VB arrest.

Daarin werd een bepaald artikel waarin door het Vlaams Blok de vrouwenbesnijdenis werd aangeklaagd, mee als bewijs gezien van het racisme van die partij.

sindsdien durf ik er mijn mond niet meer over open te doen en kijk ik heel bewust naar de andere kant. Mij gaan ze niet hebben met hun beschuldiging van racisme hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:32   #398
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bij die berichten over vrouwenverminking krijg ik telkens weer opnieuw de plaatsvervangende schaamte over me die ik kreeg bij het lezen van het VB arrest.

Daarin werd een bepaald artikel waarin door het Vlaams Blok de vrouwenbesnijdenis werd aangeklaagd, mee als bewijs gezien van het racisme van die partij.

sindsdien durf ik er mijn mond niet meer over open te doen en kijk ik heel bewust naar de andere kant. Mij gaan ze niet hebben met hun beschuldiging van racisme hoor.
Vrouwenbesnijdenis aanklagen is dus ... racistisch? Moeten we dan Onckelinckx niet verwittigen dat een onderzoek naar de terugbetaling van hersteloperaties racistisch is? Straks heeft ze een racismeproces aan haar been als ze niet oplet.
Oud 29 oktober 2010, 12:16   #399
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Men heeft cijfers over het aantal verminkingen
Men heeft een strafmaat bepaald voor deze misdaad..
Dus het aantal vervolgingen en veroordelingen is ?
Oud 29 oktober 2010, 12:23   #400
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwenbesnijdenis aanklagen is dus ... racistisch?
Nee, absoluut niet. Het wordt pas racistisch als je dat soort verminking onterecht toeschrijft aan een specifieke groep, zoals Arabieren of moslims. Daar heeft het namelijk niets mee te maken, wel met veel oudere en volstrekt achterlijke tradities.

Aangezien het niet eigen is aan de islam noch aan Arabieren, is dat een foute voorstelling van feiten, in het geval van het VB (volgens de rechtbank) ingegeven door racistische motieven.

Los daarvan moet au fond elke vorm van besnijdenis om niet-medische redenen verboden worden, ook bij jongens. Het is een bijzonder verwerpelijke methode om het individu doorheen zijn seksualiteit te onderwerpen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be