Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2010, 21:44   #521
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Paulus, die post is toch voldoende duidelijk. Daar hoeft geen uitleg bij.

Dat er niet staat wat Marie van de koster en Sunny er van willen maken; is onderwijl ook wel duidelijk zeker.

Terug on topic?
Herhaal de woorden van Andy, leg woord voor woord uit wat hij dan wel bedoelde.
U moet maar denken dat ik het echt niet begrijp, ik dacht echt dat die Andy schreef dat hij voor de oude moslim vanzelfsprekend iets meer respect heeft omdat die voorziet in voeding en huisvesting voor z'n jonge vrouwtje.
Dat doet mij zo'n beetje denken aan Dutroux en gelijkaardige figuren. Geef de kinderen eten, drinken en een bed, houd ze in huis zodat ze zo weinig mogelijk van de buitenwereld te weten komen en behandel ze voor de rest als seksslav(inn)en.
Oud 29 oktober 2010, 21:49   #522
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U moet maar denken dat ik het echt niet begrijp, ik dacht echt dat die Andy schreef dat hij voor de oude moslim vanzelfsprekend iets meer respect heeft omdat die voorziet in voeding en huisvesting voor z'n jonge vrouwtje.
Dat doet mij zo'n beetje denken aan Dutroux en gelijkaardige figuren. Geef de kinderen eten, drinken en een bed, houd ze in huis zodat ze zo weinig mogelijk van de buitenwereld te weten komen en behandel ze voor de rest als seksslav(inn)en.
Ze zit vast.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 21:49   #523
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet zeker dat je zeer goed begrijpt wat er staat.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=513
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 21:51   #524
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

IK begrijp wat er staat.
Maar begrijpt u het eindelijk?????
Oud 29 oktober 2010, 21:52   #525
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ Artisjok
Citaat:
Graag een antwoordje a.u.b.
Oud 29 oktober 2010, 21:52   #526
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

Lukt het niet Artisjok?
Citaat:
Voor die laatste heb ik vanzelfsprekend iets meer respect. Daar voorziet die oude bok tenminste nog in voeding en huisvesting voor z'n jonge vrouwtje.
Deel je dezelfde mening Artisjok? Heb jij meer respect voor oude islamitische bokken die vrouwjes verkrachten (het ging om kinderen) als ze ten minste in voeding en huisvesting voorzien, dan voor pedopriesters?
Oud 29 oktober 2010, 21:53   #527
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paulus, die post is toch voldoende duidelijk. Daar hoeft geen uitleg bij.

Dat er niet staat wat Marie van de koster en Sunny er van willen maken; is onderwijl ook wel duidelijk zeker.

Terug on topic?
Neen Artisjok.

Je hebt gezegd dat anderen leugens erover schreven. Dat kan zomaar niet.

Je hebt de quote gekregen toen je ze vroeg.

Wees nu ook zo fair om te zeggen wat jij dan anders leest dan iedereen anders + waarom.

Als je een greintje fatsoen hebt tenminste, want anderen van leugens beschuldigen is wel heel erg grof.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 21:56   #528
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims mogen geen pinten pakken, als ze het wel doen zijn het slechte moslims.
Ik wou vroeger niets maar dan ook niets met het VB te maken hebben, ik was erger tegen hen dan u dat bent. Toen ben ik bij het toenmalige Agalev gegaan (zelfs nog eens voor hen opgekomen bij de verkiezingen), bepaalde zaken die ik bij Agalev hoorde, shockeerden mij, hun rechtlijnige, agressieve manier van denken veroorzaakte bij mij voor het eerst een gevoel van sympathie voor het VB. Als ik nu sympathie heb voor het VB, dan is dat werkelijk ten gevolge van mijn tijd bij Agalev.
Maar dat wil niet zeggen dat ik een VB-er ben of op hen stem, natuurlijk maakt dat voor u geen verschil. U hebt voor uzelf besloten dat ik VB-er ben en dus is dat zo. U bent in feite ook een echte fundamentalist.
U bent voor mij een VB-er omdat uw manier van denken dezelfde is als diegene die het VB in haar propagandablaadjes drukt. Of u nu op VB, N-VA of Groen! stemt doet daar niets aan af. U bevindt zich in dezelfde visvijver als het publiek waar de toogpraat van een Dewinter tot gericht is. Het goede nieuws is dat u daaraan kan verhelpen: u kan de toogpraat van een Dewinter doorzien, het racisme laten varen en een intelligente rechtse worden. Moest dat ooit gebeuren (in 2065 of zo), dan kunnen ook wij wellicht nog goed met elkaar opschieten. Maar tot dan bent u voor mij een klein radertje dat gemanipuleerd wordt door een bepaald discours. U bent als radertje enerzijds een noodzakelijk onderdeel van die destructieve machine. U hebt dan ook schuld aan die destructie. Maar anderzijds handelt u onbewust en onbezonnen en bent u dus het slachtoffer van diezelfde machine die u en de uwen verslindt. Mensen die zich toeleggen op de islam hebben immers minder tijd om andere capaciteiten te ontwikkelen, om op andere vlakken meer mens te zijn of om nog meer te genieten van het weer, een vogel, een boek, een stuk muziek of uw vriend en kinderen. Die dingen lijken me belangrijker dan surrealistische discussies over besnijdenissen in Guinea en hoofddoeken achter het loket.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 oktober 2010 om 22:00.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 21:58   #529
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen Artisjok.

Wees nu ook zo fair om te zeggen wat jij dan anders leest dan iedereen anders + waarom.

Als je een greintje fatsoen hebt tenminste, want anderen van leugens beschuldigen is wel heel erg grof.

Paulus.
Artisjok?
Oud 29 oktober 2010, 21:59   #530
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen Artisjok.

Paulus.
Ja. Hoe schandelijk dat Artisjok quotes verdraait. Stel u voor zeg. Zelfs geen greintje fatsoen.
Oud 29 oktober 2010, 22:00   #531
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Mensen die zich toeleggen op de islam hebben immers minder tijd om andere capaciteiten te ontwikkelen, om op andere vlakken meer mens te zijn of om nog meer te genieten van het weer, een vogel, een boek, een stuk muziek of uw vriend en kinderen. Die dingen lijken me belangrijker dan surrealistische discussies over besnijdenissen in Guinea en hoofddoeken achter het loket.
Wat een farce. Waarom volgt u dan al deze draden zo op de voet?
Oud 29 oktober 2010, 22:02   #532
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja. Hoe schandelijk dat Artisjok quotes verdraait. Stel u voor zeg. Zelfs geen greintje fatsoen.
Nou dat ze er dan gewoon voor uitkomt dat ze uw perverte mening deelt.
Oud 29 oktober 2010, 22:02   #533
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Artisjok

Graag een antwoordje a.u.b.
Je zou ook gewoon post #466 kunnen lezen. Daar leg ik voor de slechte verstaanders en karakters uit wat ik met die post bedoelde. Het is overigens hetzelfde als wat Artisjok eerder al zei: een mening is gebaseerd op waardeoordelen (hier: walgelijk), een analyse op structurele processen (hier: de bescherming van dat slachtoffer, een kosten-batenanalyse).

Als je heel eventjes over die emoties heen zou stappen en een huwelijk bekijkt voor wat het (socio-cultureel) is, dan zie je dat ook onmiddellijk. Een huwelijk dient (o.m.) om aan de omstaanders duidelijk te maken dat je een wederzijdse belofte hebt afgelegd. Vandaar ook het woord van trouw in een kerk of een stadhuis, en het ondertekenen van de nodige papieren. Als een van beide partners zich tekort gedaan voelt, kan die bij die gemeenschap gaan klagen om dat contract op te heffen. Mishandeling en overspel zijn bvb gegronde redenen om een huwelijkscontract op te heffen. Als je je contract geeneens publiek maakt, maar toch noch aan de leuters van kleine jongetjes komt, dan heeft die jongen niemand om tegen te gaan klagen. De institutionalisering van pedofilie biedt dan ook een extra bescherming tegen bepaalde (maar vaak niet alle) misbruiken. Het is minder destructief dan wat Vangheluwe uitstak, maar het is nog steeds onvoldoende naar onze maatstaven.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 oktober 2010 om 22:09.
Oud 29 oktober 2010, 22:04   #534
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent voor mij een VB-er omdat uw manier van denken dezelfde is als diegene die het VB in haar propagandablaadjes drukt. Of u nu op VB, N-VA of Groen! stemt doet daar niets aan af. U bevindt zich in dezelfde visvijver als het publiek waar de toogpraat van een Dewinter tot gericht is. Het goede nieuws is dat u daaraan kan verhelpen: u kan de toogpraat van een Dewinter doorzien, het racisme laten varen en een intelligente rechtse worden. Moest dat ooit gebeuren (in 2065 of zo), dan kunnen ook wij wellicht nog goed met elkaar opschieten. Maar tot dan bent u voor mij een klein radertje dat gemanipuleerd wordt door een bepaald discours. U bent als radertje enerzijds een noodzakelijk onderdeel van die destructieve machine. U hebt dan ook schuld aan die destructie. Maar anderzijds handelt u onbewust en onbezonnen en bent u dus het slachtoffer van diezelfde machine die u en de uwen verslindt. Mensen die zich toeleggen op de islam hebben immers minder tijd om andere capaciteiten te ontwikkelen, om op andere vlakken meer mens te zijn of om nog meer te genieten van het weer, een vogel, een boek, een stuk muziek of uw vriend en kinderen. Die dingen lijken me belangrijker dan surrealistische discussies over besnijdenissen in Guinea en hoofddoeken achter het loket.
In 2065 ben ik al heel lang dood en ik hoop van u hetzelfde.
Oud 29 oktober 2010, 22:05   #535
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De weinige moslims die jij kent, drinken dus pinten en u doet net alsof u met kennis van zaken zou kunnen debateren over die cultuur?

Tjah?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 29 oktober 2010 om 22:08.
Oud 29 oktober 2010, 22:05   #536
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zou ook gewoon post #466 kunnen lezen. Daar leg ik voor de slechte verstaanders en karakters uit wat ik met die post bedoelde.
Ach, jij noemt een repliek die begint met 'ik heb meer respect voor ...' een analyse. Dat was duidelijk een mening. En 466 was terugkrabbelen.
Oud 29 oktober 2010, 22:05   #537
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah? U zegt dus dat u niet geschreven hebt :
Voor die laatste heb ik vanzelfsprekend iets meer respect. Daar voorziet die oude bok tenminste nog in voeding en huisvesting voor z'n jonge vrouwtje.
Raar hé. Die woordjes vormen zich misschien vanzelf tussen uw menslievende teksten?
Oud 29 oktober 2010, 22:10   #538
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah? U zegt dus dat u niet geschreven hebt :
Raar hé. Die woordjes vormen zich misschien vanzelf tussen uw menslievende teksten?
Dat zou geen mening zijn maar een analyse?

Laat me niet lachen....

Paulus.
Oud 29 oktober 2010, 22:12   #539
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 2065 ben ik al heel lang dood en ik hoop van u hetzelfde.
Ik moet u teleurstellen. M'n grootouders en betovergrootouders zijn ouder dan negentig geworden, ondanks de gifgasaanvallen in WOI tegen m'n betovergrootvader en een levensverwachting van enkele maanden op zijn twintigste (volgens den doktoor). Oud worden zit een beetje in de familie en hopelijk dus ook in de genen. Ik leef bovendien gezond: sport regelmatig, rook niet, drink met mate en niet regelmatig en steek geen zotte dingen uit.

De rest van de wereld zal nog minstens een halve eeuw met mij opgescheept zitten. En ik met hen.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 oktober 2010 om 22:12.
Oud 29 oktober 2010, 22:13   #540
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ach, jij noemt een repliek die begint met 'ik heb meer respect voor ...' een analyse. Dat was duidelijk een mening. En 466 was terugkrabbelen.
Die repliek begon met het woordje 'walgelijk'. Maar dat was u wellicht ontgaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be