Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2010, 19:32   #261
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mij storen? Waarom zouden ze mij storen? Ik voel mij op geen enkele wijze verwant met mogelijke pedofielen.
maar je houdt er niet van dat het gerecht onderzoeken doet binnen de kerk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:41   #262
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
maar je houdt er niet van dat het gerecht onderzoeken doet binnen de kerk.
Waarom zou ik "daar niet van houden"? Heb ik ergens dan gesteld dat ik tegen een correct gevoerd onderzoek ben?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:50   #263
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees gerust, de K van Leuven blijft behouden. Dat is voor het rectoraat een veel te waardevolle benaming (omwille van heel diverse redenen).

En wat Vanhecke komt vertellen, tja, daar lig ik niet echt van wakker. Wat er immers nog "katholiek" is aan het "katholiek onderwijs" is mij zo stilaan een raadsel geworden.
Het enige echte Katholieke onderwijs in België bestaat uit privéscholen, onafhankelijk van het "katholiek" onderwijsnet.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:51   #264
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Kindermisbruik in de kerk voor de stichting van de kerk?
Leg eens uit, Albrecht.
Uh..."in de kerk" zei hij, niet "in de Kerk". Hij bedoelde dus waarschijnlijk heidense tempels die nu kerken zijn, zoals het Panthéon.
Oud 30 oktober 2010, 22:07   #265
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Uh..."in de kerk" zei hij, niet "in de Kerk". Hij bedoelde dus waarschijnlijk heidense tempels die nu kerken zijn, zoals het Panthéon.
ik denk dat hij wel weet w�*t hij bedoelt en deze thread gaat niet over pre-christelijke kerken. Dat jij het ook weet blijkt trouwens uit je directe referentie naar de stichting van de RKK: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=247
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 22:27   #266
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
ik denk dat hij wel weet w�*t hij bedoelt en deze thread gaat niet over pre-christelijke kerken. Dat jij het ook weet blijkt trouwens uit je directe referentie naar de stichting van de RKK: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=247
Ik wil gewoon benadrukken dat kindermisbruik en de Kerk niet noodzakelijk een verband hebben.

Kindermisbruik is een misdaad die zich ook buiten de Kerk afspeelt, sterker nog, het speelt zich vooral af buiten de Kerk.
Oud 30 oktober 2010, 22:38   #267
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zopas de ganse thread vluchtig gelezen, maar iets met meer aandacht voor de postings van Jan van den Berge...

Ik moet eerlijk zeggen vrienden,...

...het is wel erg dat men na 14 pagina's met z'n allen tegen één, er maar niet toe komt om een uitspraak of handeling van Leonard te citeren of te duiden met bronvermelding + zijn of haar mening met wat daar verkeerd aan is.

Ik richt me dan ook samen met Jan tot diegenen die het woordje "vreselijk" en walgelijk" en nog meer van dat fraais in de mond namen, om eindelijk eens een betrouwbaar en juist citaat of een handeling te duiden met bron, die ze bedoelen.

Pas dan kan de dicussie inhoudelijk pas beginnen.

Naar mijn mening heeft de volsmennerij tegen de kerk weer erg hard toegeslagen. Wie het waarom van zijn mening niet kan zeggen, heeft zijn mening om de één of andere reden, overgenomen van een ander.

Terwijl er hier toch wel een aantal mensen zich als zelfstandige denkers voordoen.

Jammer, vooral omdat het een inhoudelijk debat onmogelijk maakt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 22:45   #268
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik heb zopas de ganse thread vluchtig gelezen, maar iets met meer aandacht voor de postings van Jan van den Berge...

Ik moet eerlijk zeggen vrienden,...

...het is wel erg dat men na 14 pagina's met z'n allen tegen één, er maar niet toe komt om een uitspraak of handeling van Leonard te citeren of te duiden met bronvermelding + zijn of haar mening met wat daar verkeerd aan is.

Ik richt me dan ook samen met Jan tot diegenen die het woordje "vreselijk" en walgelijk" en nog meer van dat fraais in de mond namen, om eindelijk eens een betrouwbaar en juist citaat of een handeling te duiden met bron, die ze bedoelen.

Pas dan kan de dicussie inhoudelijk pas beginnen.

Naar mijn mening heeft de volsmennerij tegen de kerk weer erg hard toegeslagen. Wie het waarom van zijn mening niet kan zeggen, heeft zijn mening om de één of andere reden, overgenomen van een ander.

Terwijl er hier toch wel een aantal mensen zich als zelfstandige denkers voordoen.

Jammer, vooral omdat het een inhoudelijk debat onmogelijk maakt.

Paulus.
Inderdaad, ik heb het nochtans meerdere malen gevraagd, maar niemand, echt niemand heeft op mijn vraag geantwoord.

Daarom plaats ik maar zelf de tekst en de verwijzing. Hieruit blijkt ook dat het ene stukje dat door onze media werd geciteerd in een veel langere zin staat die het geheel veel beter duidt. Of hoe de media weer eens heel tendentieus bezig is en, als het om de Kerk, gaat schijnbaar iedere zin voor objectiviteit verliest.

Citaat:
"Dans les cas où il s'agit de prêtres qui sont pensionnés ou pour la plupart, fort âgés, je pense qu'il faut tenir compte aussi de ce que les victimes qui se sont adressées �* nous, enfin, qui se sont adressées �* cette Commission et parfois aussi �* nous, personnellement, il faut tenir compte aussi de ce que ces personnes souhaitent. Est-ce qu'elles souhaitent vraiment qu'un prêtre de 85 ans, soit maintenant, tout d'un coup, mis au pilori, décrié publiquement, je pense que la plupart ne souhaitent pas ça.

- Et vous personnellement, qu'est-ce que vous souhaitez ?

- Je souhaite qu'on reste toujours humain avec tout le monde, d'abord avec les victimes en leur prêtant écoute et avec les abuseurs, les abuseurs sont aussi des êtres humains, ils doivent évidemment prendre conscience de ce qui s'est passé dans leur vie mais s'ils ne sont plus du tout en fonction, s'ils n'ont plus aucune responsabilité, je ne sais pas si exercer une sorte de vengeance qui n'a plus aucun résultat concret, est une solution humaine. Et je ne pense pas que la majorité des victimes, loin de l�*, souhaite cela.
- Il n'est pas question de justice avant de parler de vengeance ?

- Mais la justice, c'est tout d'abord que les victimes aient été entendues.

- Et les abuseurs punis, ce n'est pas une bonne chose ?

- Punis, certainement, s'ils sont encore en activité, ne fût-ce que pour prévenir d'autres, d'autres dérapages possibles, mais la vindicte poussée jusqu'au bout, je ne sais pas si c'est humain, je ne pense pas que la plupart des victimes souhaitent cela."
http://www.rtbf.be/info/belgique/rel...leglise-269457
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 22:58   #269
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat mag gerust iedereen weten. Ik en mijn gezin gaan regelmatig naar de Hemelstraat in Antwerpen. Ook gingen we vroeger wel eens bij pastoor Herroelen.
lanelcondoom vergat je dus!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
En het sprong. De enigen die nog naar de kerk gaan zijn Albrecht, Inno, bomma Marta en die ene groep Aziatische toeristen.
Oud 30 oktober 2010, 23:08   #270
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De leiding van de katholieke kerk vroeger blonk in ieder geval niet uit in liefde voor de medemens. Zo bezaten de pausen galeislaven. In 1794 had Pius VI nog steeds galeislaven... De andere Europese vorsten hadden deze gruwelijke praktijk al een tijdje afgeschaft.
Citaat:
Pius VI wordt door de Kerk dan ook niet als "lichtend voorbeeld" beschouwd.

http://www.tertio.be/sitepages/index...e=archief&t=93
Oud 30 oktober 2010, 23:16   #271
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik wil gewoon benadrukken dat kindermisbruik en de Kerk niet noodzakelijk een verband hebben.

Kindermisbruik is een misdaad die zich ook buiten de Kerk afspeelt, sterker nog, het speelt zich vooral af buiten de Kerk.
Er zijn dan ook evenveel geestelijken als gewone mensen.
Oud 30 oktober 2010, 23:25   #272
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik heb het nochtans meerdere malen gevraagd, maar niemand, echt niemand heeft op mijn vraag geantwoord.

Daarom plaats ik maar zelf de tekst en de verwijzing. Hieruit blijkt ook dat het ene stukje dat door onze media werd geciteerd in een veel langere zin staat die het geheel veel beter duidt. Of hoe de media weer eens heel tendentieus bezig is en, als het om de Kerk, gaat schijnbaar iedere zin voor objectiviteit verliest.

http://www.rtbf.be/info/belgique/rel...leglise-269457
Ik moet het u nageven Jan...

Uw portie "goede wil" is groter dan de mijne. Je stijgt dan ook enorm in mijn achting.

Engelengeduld heb jij.

Paulus.
Oud 30 oktober 2010, 23:32   #273
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet het u nageven Jan...

Uw portie "goede wil" is groter dan de mijne. Je stijgt dan ook enorm in mijn achting.

Engelengeduld heb jij.

Paulus.
Ik lees ook graag de postings van Jan.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 23:35   #274
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Schattig
Oud 30 oktober 2010, 23:37   #275
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Schattig
hihi
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 23:44   #276
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Laten we allen opkijken naar de persoon die ons antwoorden schenkt op inhoudelijke vragen zodat we zelf niet hoeven na te denken.
Oud 31 oktober 2010, 00:02   #277
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we allen opkijken naar de persoon die ons antwoorden schenkt op inhoudelijke vragen zodat we zelf niet hoeven na te denken.
"Zodat we inhoudelijk kunnen debateren" is beter vind ik. Het is hier per slot van rekening een discussieforum.

Paulus.
Oud 31 oktober 2010, 00:05   #278
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
"Zodat we inhoudelijk kunnen debateren" is beter vind ik. Het is hier per slot van rekening een discussieforum.

Paulus.
Mijn excuses, ik was even vergeten dat men niet zelf moet nadenken als men debatteert. Dom van mij.
Oud 31 oktober 2010, 00:15   #279
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn excuses, ik was even vergeten dat men niet zelf moet nadenken als men debatteert. Dom van mij.
Dit zou ik niet gezegd willen hebben...

(tegengrapje)

Paulus.
Oud 31 oktober 2010, 00:17   #280
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dit zou ik niet gezegd willen hebben...

(tegengrapje)

Paulus.
Daarom zeg ik het even voor u, aangezien dat een gewoonte is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be