Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2010, 07:57   #301
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarover?
hierover:
waarschijnlijk vertelt ze dingen die niet in het kraam passen van degenen die haar mening niet willen weergeven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 08:21   #302
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hierover:
waarschijnlijk vertelt ze dingen die niet in het kraam passen van degenen die haar mening niet willen weergeven.
Je geeft mijn mening weer, en denkt dat ik daar zelf geen mening over heb.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 08:24   #303
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je geeft mijn mening weer, en denkt dat ik daar zelf geen mening over heb.
en waarop baseert ge uw mening dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 31 oktober 2010, 08:57   #304
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
en waarop baseert ge uw mening dan?
Op het feit dat niemand (tot nu toe) hier de mening van die vrouwen wil weergeven.
Oud 31 oktober 2010, 08:57   #305
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op het feit dat niemand (tot nu toe) hier de mening van die vrouwen wil weergeven.
daarom vraag ik: en wat is JOUW mening daarover dan?

Oud 31 oktober 2010, 09:01   #306
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
daarom vraag ik: en wat is JOUW mening daarover dan?
Over het feit dat niemand (tot nu toe) de mening van die vrouwen wil weergeven is mijn mening : "waarschijnlijk vertelt ze dingen die niet in het kraam passen van degenen die haar mening niet willen weergeven."
Oud 31 oktober 2010, 09:10   #307
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over het feit dat niemand (tot nu toe) de mening van die vrouwen wil weergeven is mijn mening : "waarschijnlijk vertelt ze dingen die niet in het kraam passen van degenen die haar mening niet willen weergeven."
en op wat baseert u dan "waarschijnlijk"?

Oud 31 oktober 2010, 09:16   #308
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
en op wat baseert u dan "waarschijnlijk"?
Enerzijds ken ik de mening van die vrouwen uit de reportage niet. Daardoor heb ik geen zekerheid.
Anderzijds is er het feit dat niemand (tot nu toe) die mening hier wil weergeven.
Vandaar "waarschijnlijk".
Oud 31 oktober 2010, 09:22   #309
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Enerzijds ken ik de mening van die vrouwen uit de reportage niet. Daardoor heb ik geen zekerheid.
Anderzijds is er het feit dat niemand (tot nu toe) die mening hier wil weergeven.
Die mening is al lang weergegeven, alleen past ze niet in uw kraam.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 11:27   #310
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ze is erg slim.
Ik begrijp steeds beter waarom niemand haar mening uit de documantaire wil weergeven.

Heb jij ook maar iets gelezen van wat ik citeerde?
Als u het weer zo goed weet, waarom geeft u haar mening uit de documentaire niet weer?
Oud 31 oktober 2010, 11:30   #311
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom wilt u voortdurend blijven discussiëren over een documentaire die u niet gezien hebt en duidelijk niet wilt bekijken?
Oud 31 oktober 2010, 13:00   #312
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke redenering?
http://forum.politics.be/showthread....27#post5049327
Ik gaf enkel enkele voorbeelden waarvoor je algemene stelling niet gelden.

Je "dit is iets wat de meeste vrouwen niet snappen" is niet direct een argument. Dat snap je toch.
Het is eerder een denigrerende opmerking.
Inderdaad. Het getuigde trouwens weer van jouw grote vrijgevigheid en intellectuele eerlijkheid dat je die denigrerende opmerking gewoon hebt genegeerd en over de inhoud bent verdergegaan.

Toch vind ik dat je hier te lief was voor Liberalist. Een discussie veronderstelt dat de discussiepartners als gelijkwaardig worden erkend. Als discussiepartners worden gedenigreerd en als minderwaardig worden voorgesteld - "vrouwen snappen het niet", "jij bent een moslim en dus zeg je zever" - dan is elke discussie onmogelijk. Dan houdt het voor mij ook op. Dat is namelijk het verschil tussen een discussie en een scheldpartij.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 15:05   #313
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Vrouwen in Iran

Lees, begrijp en trek uw conclusies.

Citaat:
[...] In de revolutieperiode werd de massale aanwezigheid van vrouwen in demonstraties en op andere bijeenkomsten door de religieuze leiders aangemoedigd. [...] Maar deze mooie dagen waren heel kort. Kort na de revolutie begon de regering met het afschaffen van de juridische wetten die ten gunste van vrouwen werkten. [...]

Op 6 maart 1979, een paar weken na de revolutie, heeft Komeini in een toespraak aangekondigd dat vrouwen niet zonder een sluier in de publieke sfeer mogen verschijnen. Er werden bovendien ook maatregelen zoals het scheiden van gemengde scholen en sportzalen genomen. Op 30 maart kregen een vrouw en haar minnaar vanwege overspel zweepslagen. Dit werd gevolgd door de steniging van een andere getrouwde vrouw, die eveneens werd beschuldigd van overspel. Na de toespraak van Khomeini op zes maart 1979 over het dragen van de hoofddoek in het openbaar probeerden andere staatsmannen, zoals Minister-president Bazargan (die een liberaal was) een oplossing te vinden. Maar vrouwen die erg teleurgesteld waren, gingen massaal in Teheran tegen de hejab demonstreren.

Onmiddellijk na de demonstraties in Teheran bestempelde het regime deze vrouwen als de vertegenwoordigers van de Westerse cultuur. Binnen anderhalf jaar werd de sluier verplicht en alle vrouwen moesten qua uiterlijk in het openbaar Islamitisch te zijn. Dit gold ook voor de christenen, joden, niet gelovigen en buitenlanders. Er werden strenge maatregelen ten aanzien van vrouwen genomen. Er zijn tal van voorbeelden in dit verband: vrouwen mochten niet scheiden, in het geval van scheiding kregen zij niet de wettelijke voogdij. Ook mochten vrouwen geen rechter worden. Degenen die met make-up of zonder hoofddoek de straat opgingen, werden gearresteerd en naar de gevangenis gestuurd. [...]

Een van de gevolgen van de toenemende armoede tussen de lage sociale klassen is het stijgen van het percentage vrouwen die als prostituee werken. In het huidige Iran werken duizenden vrouwen als prostituee. Dit heeft met zich veel sociale en politieke problemen voor de religieuze staat meegebracht. De toename van zelfmoord onder de arme vrouwen en het verlaten van hun families kunnen als individuele vormen van protest beschouwd worden. [...]

Discriminatie tegen vrouwen door de wet in de Islamitische Republiek Iran

* Vanaf augustus 1998, op grond van de goedkeuring van het Iraanse parlement, zijn de ziekenhuizen in Iran gesorteerd en gescheiden voor mannen en vrouwen. Dit gebeurt terwijl de ziekenhuizen, bestemd voor vrouwen, mindere mogelijkheden krijgen. Daarom zijn vrouwen geconfronteerd met het gebrek aan medische deskundigheid en ervaren personeel.
* Juridisch gezien, is de waarde van de getuigenis van een vrouw gelijk aan de helft van die van een man. Bij sommige gevallen wordt de getuigenis van een vrouw, op zich zelf, niet geaccepteerd en moet het vergezeld worden met de getuigenis van een man.
* Op het gebied van erfenis, is het recht van vrouwen op erfenis gelijk aan de helft van hetzelfde recht van mannen.
* Het huwelijk van een moslim vrouw met een niet-moslim man is verboden maar een moslim man kan met een niet-moslim vrouw gaan trouwen.
Discriminatie op grond van de seksualiteit wordt de door het Iraanse regime goedgekeurde wetten duidelijk toegepast. Artikel 115 van de Iraanse Grondwet heeft verklaard dat vrouwen geen president mogen worden.
Artikel 76 van de Islamitische strafwetten heeft de waarde van de getuigenis van vrouwen als de helft van de waarde van de getuigenis van mannen bepaald.
Artikel 907 van de Civiele wetten heeft het erfgoed van meisjes gelijk aan de helft van het erfgoed van jongens bepaald. Artikel 906 van de Civiele wetten heeft het erfgoed van de moeder van het kind als 1/3 en het erfgoed van vader van het kind 2/3 bepaald.
Artikel 920 van de Civiele wetten heeft het erfgoed van de zus van de broer gelijk aan de helft van het erfgoed van de broer van de zus.
Artikel 300 van de Islamitische strafwetten heeft het bloedgeld van vrouwen gelijk aan de helft van die van mannen bepaald.

Schending van vrouwenrechten in de strafwetten van Iran

In confrontatie en bij behandeling van vrouwenrechten functioneert het Iraanse regime onmenselijk en erg onderdrukkend. Deze straffen komen niet overeen met internationale principes. Deze straffen zijn meestal abnormaal en ongedefinieerd en gepaard gaan met geweld.
Artikel 83 van de strafwetten van Iran, heeft de doodstraf voor de seksuele relatie tussen mannen en getrouwde vrouwen bepaald. In dit geval worden vrouwen gestenigd.
Artikel 88 van de Islamitische strafwetten heeft de straf voor relatie tussen ongehuwde vrouwen met mannen tot 100 zweepslagen bepaald.
Artikels 127 tot 134 van de strafwetten in Iran hebben zware straffen voor de seksuele relatie van vrouwen met vrouwen, bepaald. Krachtens deze wetten, als een vrouw voor de eerste keer een seksuele relatie met een andere vrouw heeft, wordt zij veroordeeld tot 100 zweepslagen en in het geval van 4 keer herhaling wordt zij tot de doodstraf veroordeeld.
Artikel 630 van de Islamitische strafwetten heeft de mannen toestemming gegeven dat indien een man zijn vrouw met een man in bed ziet, kan hij zijn vrouw vermoorden. Krachtens deze wet kan deze moord niet worden.
Subartikel van artikel 638 van de Islamitische strafwetten heeft de straf voor vrouwen met kleding die niet aan de Islamitische voorschriften voldoet, van 10 dagen tot 2 maanden gevangenisstraf of een geldboete van 50000 Tuman bepaald.

Schending van vrouwenrechten in de burgerlijkewetten in Iran

De vrouwenrechten in Iran worden door de burgerlijke wetten van Iran, die bij de echtscheiding uitgevoerd worden, zwaar geschonden. Deze wetten zijn in combinatie van religieuze reglementen en gewoontes. Door deze wetten zijn de rechters toegestaan om bij wettelijke tekortkoming aan kennis en informatie over het echtscheidingsgeval, rechtstreeks religieuze boeken te raadplegen.
A- De burgerlijke wet inzake de scheiding van vrouwen is als volgt:
Artikel 1333 verklaart: een man kan onder alle omstandigheden van zijn vrouw scheiden. Vrouwen hebben geen recht om te scheiden, zelfs als zij onder druk staan, hebben zij geen recht en zij moeten verplicht dit leven doorbrengen.
De rechtbanken in Iran accepteren in principe geen scheidingsaanvraag van vrouwen, tenzij zij concrete gevallen kunnen bewijzen.
Veel Iraanse vrouwen hebben vanwege neurotische klachten van de verplichte leefwijze en bij gebrek aan wettelijke steun, zelfmoordpogingen gedaan.
Artikel 1169 van de burgerlijke wetten, inzake de voogdij over het kind na de scheiding van de ouders, verklaart: de voogdij van een zoon tot 2 jaar en dochter tot 7 jaar, gaat naar de moeder. Na deze leeftijd heeft de moeder geen recht op voogdij en zij kan de kinderen niet houden. Zij kan alleen de kinderen, op basis van een bezoekregeling, bezoeken . Mocht zij de voogdij over de kinderen willen hebben, moet zij naar de rechtbank. Veel vrouwen hebben angst dat zij door de scheiding de voogdij over hun kinderen verliezen, daarom gaan zij door met hun verplichte leefwijze.
Artikel 1170 van de Civiele wetten van Iran luidt: vrouwen die na de echtscheiding de voogdij van hun kinderen krijgen, zullen ingeval van huwelijk met een andere man de voogdij van hun kinderen verliezen.
Artikel 1180 verklaart: ingeval van overlijden van de vader gaat de voogdij van de kinderen naar de grootvader ( vaderszijde ). De moeder heeft geen recht, zij kan alleen naar de rechtbank.

Schending van maatschappelijke rechten van vrouwen

De eigenschappen van de Iraanse maatschappij, in het bijzonder in de categorie van vrouwen, is met een algemene catastrofe geconfronteerd. In Iran, waar een regime domineert dat de vrouwenrechten niet respecteert en erkent, strekt de seksuele discriminatie zich uit tot de hoogste mogelijke grens.

http://www.iranfuture.nl/vrouwen1.html
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 15:37   #314
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Wanneer je dat zo leest; begrijp jij dat je kan kritiek uiten op deze wetten, zonder kritiek te uiten op de islam zoals ze wordt toegepast in Iran?
Oud 31 oktober 2010, 15:44   #315
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Na het lezen van volgende zin :
De toename van zelfmoord onder de arme vrouwen en het verlaten van hun families kunnen als individuele vormen van protest beschouwd worden.
vraag ik mij af of Artisjok bereid is om die toename van zelfmoorden als kritiek op het regime te zien.
Oud 31 oktober 2010, 15:47   #316
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

There was a man who sat each day looking out through a narrow vertical opening where a single board had been removed from a wooden fence. Each day a wild ass of the desert passed outside the fence and across the narrow opening — first the nose, then the head, the forelegs, the long brown back, the hindlegs, and lastly the tail. One day the man leaped to his feet with a light of discovery in his eyes and he shouted for all who could hear him:
"It is obvious! The nose causes the tail!"

//Heretics of Dune. Frank Herbert
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 16:01   #317
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Na het lezen van volgende zin :
De toename van zelfmoord onder de arme vrouwen en het verlaten van hun families kunnen als individuele vormen van protest beschouwd worden.
vraag ik mij af of Artisjok bereid is om die toename van zelfmoorden als kritiek op het regime te zien.
Ja, ik ben bereid om dit te zien als een kritiek op het regime en dus ook op de islam zoals ze wordt toegepast in Iran.

Ik vind het wel triestig dat ze deze manier van kritiek uiten gebruiken.
Oud 31 oktober 2010, 16:05   #318
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer je dat zo leest; begrijp jij dat je kan kritiek uiten op deze wetten, zonder kritiek te uiten op de islam zoals ze wordt toegepast in Iran?
De haatbaarden baseren ze zich op de islam (koran & sharia) om de vrouwen te dwingen tot hoofddoek & chador, en 'overspel' te straffen met de dood.Denk je nu werkelijk dat uw lievelingsreligie er voor niets tussen zit?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 16:10   #319
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ach nu snap ik het.
Jij denkt dat die documentaire gemaakt is om op de Iraanse TV getoond te worden?

De meeste vrouwen hadden hun verplichte sluier zelfs niet op. Dit is een docu voor "underground" gebruik, om mee naar het westen te smokkelen.

Laatst gewijzigd door circe : 31 oktober 2010 om 16:11.
Oud 31 oktober 2010, 16:11   #320
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
De haatbaarden baseren ze zich op de islam (koran & sharia) om de vrouwen te dwingen tot hoofddoek & chador, en 'overspel' te straffen met de dood.Denk je nu werkelijk dat uw lievelingsreligie er voor niets tussen zit?
Er is een zeer bestaand causaal verband tussen de wreedheid van het Iraans regime en de migratiepatronen van Kamchatkazalm tijdens de warme periode in de Middeleeuwen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be