![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#323 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vraag is natuurlijk wat u meent te verstaan onder "het oude katholicisme pre Vaticanum II". Ik ben eigenlijk best wel benieuwd.
|
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#325 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als Albrecht stelt dat hij "een traditionalist" is, dan slaat dat helemaal niet op een of andere school of dergelijke. De benaming komt uit het Franse taalgebruik. Daar is de benaming "les traditionalistes" of "les tradis" de gangbare voor conservatieve katholieken, min of meer samenvallend met de strekking die door mgr. Lefebvre werd gestuwd.
|
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#327 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Traditionalisme kan verwijzen naar: * Het algemene (willen) vasthouden aan tradities * Traditionalisme (rooms-katholicisme): een stroming binnen de Rooms-Katholieke Kerk die het herstel van oude liturgische vormen nastreeft * Traditionalisme (filosofie): een wijsgerige stroming die ervan uitgaat dat de waarheid niet enkel door de rede kan worden gekend maar enkel door een per traditie overgebrachte "oeropenbaring". * Traditionalisme (architectuur): een stroming binnen de architectuur waarvan de Delftse School een belangrijke exponent was. |
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nee Jan er is wel degelijk iets ziek in de katholieke wereld ... lees mss deze eens . http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_sex_abuse_cases |
|
|
|
|
|
|
#329 |
|
Minister-President
|
Haat strooien, haat strooien en nog eens haat strooien, dat hij zegt dat de oudere pedopriesters met rust moeten gelaten worden, dat ze dat niet meer verdienen vind ik een regelrechte schande. Nu ja laat hem maar verder de kerken leeglopen. hij is alleszins hééél sterk bezig.
|
|
|
#330 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk het niet, beste vriend. Alleen moet u natuurlijk de bereidheid hebben de originele tekst na te lezen uit het interview van mgr. Léonard dat ik uiteindelijk zelf heb geplaatst daar niemand op m'n vraag kon ingaan: "Weten jullie wel wat mgr. Léonard letterlijk heeft gezegd?" |
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar via infiltratie hebben ze de rook van de duivel in het Vaticaan doen komen, en horden onwetende modernisten binnengebracht om de boel te verzieken. Of de fout aan Vaticaan II ligt, weet ik niet. Maar is sowieso iets enorm fout gelopen met de uitvoering. Niet alleen pedofilie is een gevolg van modernisme, ook de Tweede Beeldenstorm en de ontkerkelijking zijn gevolgen. |
|
|
|
|
|
|
#333 |
|
Banneling
|
Ik vind Léonard, schoolmeester Jan en consoorten tenminste consequent.
Wat ze verkondigen is wat de RKK al eeuwen verkondigt. Zij die zo een beetje rond de RKK hangen en gebruiken wanneer het hen past (voor nen schonen trouw, de "goei scholen",...) zijn de hypocrieten. Take it or leave it! Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 oktober 2010 om 22:30. |
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#335 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#336 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#337 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Bron? Een linkje of zo? Citaat:
Hoogstens symbolisch dan, of werden hier écht kerken en kloosters vernield ? Vertel je misschien iets meer over die vernielingen? Een linkje of zo? Laatst gewijzigd door filosoof : 31 oktober 2010 om 22:38. |
||
|
|
|
|
|
#338 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#339 |
|
Banneling
|
Nazi's in het Vaticaan? Nee, dat zei ik niet. Ik had het over antiklerikalen in het algemeen.
De beschrijving van wikipedia over de tweede beeldenstorm is ook zeer goed, maar mist de duidelijkste foto's. Laatst gewijzigd door Albrecht : 31 oktober 2010 om 22:47. |
|
|
|
|
|
#340 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In het tijdschrift "Analecta" van enkele jaren geleden stond er een heel interessant artikel over deze beeldenstorm (met talrijke voorbeelden en foto's). |
|
|
|
|