Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2010, 08:34   #341
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Behalve blij mag je er ook trots op zijn .... [:sick]
Met blij, ben ik al tevreden. Blij omdat ik mij niet heb vergist!!!

Om de havenklap alles bespugen wat U niet bevalt, is eigen aan een groep mensen die om correctie en abstinentie worden verzocht zich buiten deze aangelegenheid te willen stellen.

Spugen, word wel meer aanzien als de uiting van overlopende en ontegenhoudelijke haatgevoelens.

Is het ook binnen uw kringen gebruikelijk, om systematisch gekwetste en gevallen tegenstanders steeds maar verder blijven te geselen?

Indien U zich iets meer over de mens had ontfermt en in het bijzonder: de menselijke natuur, had U wel geweten dat de omstreden individuen reeds meer dan voldoend gestraft zijn door hun eigen geweten. Indien dit niet zo zou zijn: dan zijn ze zeker en vast psychologisch ziek.

Ik hoop voor U dat U nooit zulke straf hoeft te trotseren. Alhoewel ik wel vermoed dat gewetensproblemen U wel niet zullen storen.

Laatst gewijzigd door bruggeman : 1 november 2010 om 08:35.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 08:40   #342
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht

Om de havenklap alles bespugen wat U niet bevalt, is eigen aan een groep mensen die om correctie en abstinentie worden verzocht zich buiten deze aangelegenheid te willen stellen.

Spugen, word wel meer aanzien als de uiting van overlopende en ontegenhoudelijke haatgevoelens.

Is het ook binnen uw kringen gebruikelijk, om systematisch gekwetste en gevallen tegenstanders steeds maar verder blijven te geselen?

Indien U zich iets meer over de mens had ontfermt en in het bijzonder: de menselijke natuur, had U wel geweten dat de omstreden individuen reeds meer dan voldoend gestraft zijn door hun eigen geweten. Indien dit niet zo zou zijn: dan zijn ze zeker en vast psychologisch ziek.

Ik hoop voor U dat U nooit zulke straf hoeft te trotseren. Alhoewel ik wel vermoed dat gewetensproblemen U wel niet zullen storen.

Wees maar trots op uzelf
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 09:19   #343
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En dus zult u mij ongetwijfeld eens kunnen uitleggen wat er zo problematisch is aan de volgende uitspraak van mgr. Léonard:

Het onderstreepte is daarbij het stukje dat in veel media slechts werd weerhouden.
Menselijke oplossingen, voor zo'n krapuul bestaan er geen menselijke oplossingen; voor zo'n soort die aan kinderen komt ook al zijn ze 30 jaar of 90 jaar, geen medelijden mee hebben en ook al zijn ze dement of weet ik eender wat; zij hadden ook geen medelijden met hun slachtoffers.
Maar dat hij maar doordoet met zo'n uitspraken, de leegloop van de kerk zal nog verdergaan.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 09:24   #344
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht

hieruit kunnen we leren dat gij vindt dat daders eigenlijk de slachtoffers zijn

en dat ge vermoed dat Wisord een gewetenloze pysochologisch zieke is.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:56   #345
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht

Ik leer dat er in elk geval niet uit.

Integendeel leer ik dat vrijwel niemand van de mensen die met hun handen in de lucht moord en brand staan te schreeuwen, weten wat Leonard precies gezegd heeft.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 13:17   #346
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Menselijke oplossingen, voor zo'n krapuul bestaan er geen menselijke oplossingen; voor zo'n soort die aan kinderen komt ook al zijn ze 30 jaar of 90 jaar, geen medelijden mee hebben en ook al zijn ze dement of weet ik eender wat; zij hadden ook geen medelijden met hun slachtoffers.
Maar dat hij maar doordoet met zo'n uitspraken, de leegloop van de kerk zal nog verdergaan.
Hallo? Ooit gehoord over de regels, procedures en wetten van onze rechtstaat? Of gaan we terug naar het Wilde Westen waar mensen zonder enige vorm van proces aan de hoogste boom worden gehangen?

Geen medelijden met de slachtoffers? Lees die ene alinea toch maar weer eens opnieuw:

Citaat:
Je souhaite qu'on reste toujours humain avec tout le monde, d'abord avec les victimes en leur prêtant écoute et avec les abuseurs, les abuseurs sont aussi des êtres humains, ils doivent évidemment prendre conscience de ce qui s'est passé dans leur vie mais s'ils ne sont plus du tout en fonction, s'ils n'ont plus aucune responsabilité, je ne sais pas si exercer une sorte de vengeance qui n'a plus aucun résultat concret, est une solution humaine. Et je ne pense pas que la majorité des victimes, loin de l�*, souhaite cela.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 13:24   #347
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hallo? Ooit gehoord over de regels, procedures en wetten van onze rechtstaat? Of gaan we terug naar het Wilde Westen waar mensen zonder enige vorm van proces aan de hoogste boom worden gehangen?

Geen medelijden met de slachtoffers? Lees die ene alinea toch maar weer eens opnieuw:
Krapuul die kinderen misbruikt heeft volgens mij geen recht op een proces; dumpen!!
En dat Leonard nog maar durft te zeggen dat hij denkt dat de meeste slachtoffers dat ook willen van die oude priesters omwille van hun hoge leeftijd met rust te laten vind ik meer dan erover.
Met zo'n krapuul mag je geen medelijden hebben, zij hebben dat ook nooit gehad.

Oud 1 november 2010, 13:43   #348
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Krapuul die kinderen misbruikt heeft volgens mij geen recht op een proces; dumpen!!
En dat Leonard nog maar durft te zeggen dat hij denkt dat de meeste slachtoffers dat ook willen van die oude priesters omwille van hun hoge leeftijd met rust te laten vind ik meer dan erover.
Herhaling vraagt herhaling:

Citaat:
Je souhaite qu'on reste toujours humain avec tout le monde, d'abord avec les victimes en leur prêtant écoute et avec les abuseurs, les abuseurs sont aussi des êtres humains, ils doivent évidemment prendre conscience de ce qui s'est passé dans leur vie mais s'ils ne sont plus du tout en fonction, s'ils n'ont plus aucune responsabilité, je ne sais pas si exercer une sorte de vengeance qui n'a plus aucun résultat concret, est une solution humaine. Et je ne pense pas que la majorité des victimes, loin de l�*, souhaite cela.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 1 november 2010 om 13:44.
Oud 1 november 2010, 13:51   #349
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht

Zulke schrijfsels zeggen meer over de persoon die het schrijft dan de personen die hij aanvalt , net daarom geef ik er geen verdere aandacht aan . Elk mens met gevoelens en een geweten weet beter , ... de gruwel die de kinderen hebben moeten meemaken zijn niets in vergelijking met de straf die deze pedofielen trachten te ontlopen met de hulp van hun aanhang.

Laatst gewijzigd door Wisord : 1 november 2010 om 13:57.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 13:52   #350
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar pedofielen in de kerk al honderd jaar ongestraft hun ding kunnen doen want lid van belgicistische organisatie en waar mensen dertig jaar bak krijgen zonder enig bewijs en zonder beroepsmogelijkheid.

Is het niet beter van te stoppen met de comedie? Belgie is geen rechtstaat.
Oud 1 november 2010, 13:54   #351
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Herhaling vraagt herhaling:

Ik kan dat spelletje ook spelen hoor:

Het feit dat hij zegt een menselijke oplossing te zoeken zegt al genoeg; voor zoiets bestaat geen menselijke oplossing, krapuul moet als krapuul behandeld worden.

Trouwens wrsch al vergeten dat je ook nooit hebt geantwoord op een vraag van mij aangaande het homohuwelijk nu al ruim 7 jaar geleden...

Oud 1 november 2010, 13:55   #352
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waar pedofielen in de kerk al honderd jaar ongestraft hun ding kunnen doen want lid van belgicistische organisatie en waar mensen dertig jaar bak krijgen zonder enig bewijs en zonder beroepsmogelijkheid.

En waardoor denkt u dat?
Oud 1 november 2010, 13:55   #353
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja, want in een onafhankelijk Vlaanderen zou dat nooit gebeurd zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 14:01   #354
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waardoor denkt u dat?
Door het bekijken en evalueren van de feiten.

Er gaat me nu toch niemand komen vertellen dat pedofiele pastoors in de laatste honderd jaar veroordeelt zijn? Op de spreekwoordelijke uitzondering na is de massa van die mensen niet alleen niet gestraft maar ook nog eens beschermd door de Belgicistische RKK in Belgie.

En dat Belgie geen rechtstaat is zou iedereen nu wel duidelijk moeten zijn aan de hand van de mensen die dertig jaar en levenslang hebben gekregen zonder enige vorm van bewijs of beroepsmogelijkheid.

Het feit alleen al dat het rechtswezen niet draait om bewijzen maar om de overtuiging van de magistraat zou voor normale mensen reeds genoeg moeten zijn om tot dit besluit te komen.
Oud 1 november 2010, 14:02   #355
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, want in een onafhankelijk Vlaanderen zou dat nooit gebeurd zijn.
Aah ok, alles is in orde in Belgie want moest er een onafhankelijk Vlaanderen bestaan hebben zou het nog veel erger geweest zijn...

Ernstig blijven he Jack.
Oud 1 november 2010, 14:03   #356
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door het bekijken en evalueren van de feiten.

Er gaat me nu toch niemand komen vertellen dat pedofiele pastoors in de laatste honderd jaar veroordeelt zijn? Op de spreekwoordelijke uitzondering na is de massa van die mensen niet alleen niet gestraft maar ook nog eens beschermd door de Belgicistische RKK in Belgie.

En dat Belgie geen rechtstaat is zou iedereen nu wel duidelijk moeten zijn aan de hand van de mensen die dertig jaar en levenslang hebben gekregen zonder enige vorm van bewijs of beroepsmogelijkheid.

Het feit alleen al dat het rechtswezen niet draait om bewijzen maar om de overtuiging van de magistraat zou voor normale mensen reeds genoeg moeten zijn om tot dit besluit te komen.
Kan er mij iemand komen vertellen hoeveel pedofiliezaken er de laatste honderd jaar zijn geweest?

Misschien is dat eerder een graadmeter dan uw suggestieve vraag naar het zoeken van één bepaalde schuldige groep.
Oud 1 november 2010, 14:08   #357
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan er mij iemand komen vertellen hoeveel pedofiliezaken er de laatste honderd jaar zijn geweest?

Misschien is dat eerder een graadmeter dan uw suggestieve vraag naar het zoeken van één bepaalde schuldige groep.
Alsof het aantal iets zou afdoen aan de walgelijkheid van de feiten.
Oud 1 november 2010, 14:10   #358
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Aah ok, alles is in orde in Belgie want moest er een onafhankelijk Vlaanderen bestaan hebben zou het nog veel erger geweest zijn...

Ernstig blijven he Jack.
Als ik nu zie hoe ongemakkelijk de meeste NVAers de andere kant opkijken, wanneer het over het herbekijken van de privileges van de RKK gaat, heb ik een vermoeden dat het overgrote deel van de Vlaamse beweging de Kerk gunstig gezind is.

Kom mij hier niet vertellen dat al die misbruiken in een Vlaamse staat niet zouden hebben plaats gevonden!
De zwartrokken voelen zich al eeuwenlang boven alle wetten verheven, om het even welke vlag er op het stadhuis waait.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 november 2010 om 14:10.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 14:18   #359
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aah ok, alles is in orde in Belgie want moest er een onafhankelijk Vlaanderen bestaan hebben zou het nog veel erger geweest zijn...Ernstig blijven he Jack.
Vlaanderen was vroeger een echt "kapellekesland", ja dus !

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 14:19   #360
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik nu zie hoe ongemakkelijk de meeste NVAers de andere kant opkijken, wanneer het over het herbekijken van de privileges van de RKK gaat, heb ik een vermoeden dat het overgrote deel van de Vlaamse beweging de Kerk gunstig gezind is.

Kom mij hier niet vertellen dat al die misbruiken in een Vlaamse staat niet zouden hebben plaats gevonden!
De zwartrokken voelen zich al eeuwenlang boven alle wetten verheven, om het even welke vlag er op het stadhuis waait.
Die mensen zijn boven de wet verheven omdat ze als organisatie beschermd zijn omdat ze Belgicistisch zijn en dus per definitie anti-Vlaams.

En verder doet het "als" en "moest" en "waarschijnlijk" er niets toe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be