Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2010, 18:23   #461
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je weet goed genoeg (je moet het nog willen weten, natuurlijk) dat de kerk vroeger veel te machtig was om tegen te procederen. De slachtoffers konden nergens terecht, want ze werden nergens geloofd.
U kunt daar vast wel een voorbeeld van geven?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 18:37   #462
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is weer eens zo'n goedkope complottheorie. Daar de magistratuur in België niet zelden van liberale huize is, zal die met graagte processen gestuurd hebben die het aangezicht van de Kerk bevuilden. D�*�*r zit niet onmiddellijk het vroegere probleem, wel bij de mentaliteit van vroeger. Al moeten we dat nu weer ook niet overdrijven: doordat de sociale controle veel groter was, wisten mensen ook veel vlugger wat er scheelde.
Dat vind ik nu toch straf. U doet weer wat u altijd deed: de opstelling van uw zeer foute kerk tegen beter weten in verdedigen.

De laatste maanden ging het over niets anders in dit land dan over het feit dat de kerk pedopriesters de hand boven het hoofd hield, j�*�*renlang, en nu komt u hier (weer eens) verklaren dat het de schuld van de andere is. En meer bepaald van de zogenaamde 'liberale vrijdenkende magistratuur' die dat maar al te graag zou hebben gedaan. U bent ook niet vlug beschaamd.

Wanneer men in de jaren '50, '60', 70 ' en nog later, aan de bisschop pedofiele praktijken meldde, begaan door priesters, en diezelfde bisschop of aartsbisschop, veegt het onder de mat, tja wat moet men dan nog? En dan kunt u nog zo 'leuk' zeggen, ja maar, dat was de mentaliteit vroeger. Dat is larie. Voor de burgermaatschappij was dat misschien een gelatenheid in die dingen (Cfr. het boek: 'Kom eens naar mijn kamer...'), maar niet voor een kerk die in die dingen het lichtend moreel voorbeeld had moeten geven.

Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 18:53.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 18:38   #463
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat vind ik nu toch straf. De laatste maanden ging het over niets anders in dit land dan over het feit dat de kerk pedopriesters de hand boven het hoofd hield, j�*�*renlang en nu komt u hier (weer eens) verklaren dat het de schuld van de andere is. En meer bepaald van de liberale vrijdenkende magistratuur.
Vind jij dat oprecht straf? Ik heb het nooit anders geweten.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 18:44   #464
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik had gehoopt dat Van den Berghe na de zaak Van Gheluwe wat tot inkeer zou zijn gekomen. Niks van. Of om het op zijn Limburgs te zeggen: bestegek!

Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 18:45.
Oud 1 november 2010, 18:47   #465
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vind ik nu toch straf. U doet weer wat u altijd deed: de opstelling van uw zeer foute kerk tegen beter weten in verdedigen.

De laatste maanden ging het over niets anders in dit land dan over het feit dat de kerk pedopriesters de hand boven het hoofd hield, j�*�*renlang, en nu komt u hier (weer eens) verklaren dat het de schuld van de andere is. En meer bepaald van de liberale vrijdenkende magistratuur. U bent ook niet vlug beschaamd.
Volgens mij zegt Jan van de Berghe toch wel heel wat anders hoor...

Paulus
Oud 1 november 2010, 18:51   #466
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ik vind het oprecht straf dat na 24 pagina's vragen naar wat er nu precies mis is met de uitspraken van Leonard, daar nog steeds geen inhoudelijk verdedigbaar antwoord is op gekomen van al die grote lichten hier.

Paulus.
Oud 1 november 2010, 18:52   #467
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had gehoopt dat Van den Berghe na de zaak Van Gheluwe wat tot inkeer zou zijn gekomen. Niks van. Of om het op zijn Limburgs te zeggen: bestegek!
Wrong thought, de rkk is in agonie en moet kost wat kost gered worden, desnoods met leugens en verdachtmakingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 18:55   #468
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Volgens mij zegt Jan van de Berghe toch wel heel wat anders hoor...

Paulus
Dan zal ik het nog eens volledig herhalen.

De laatste maanden ging het over niets anders in dit land dan over het feit dat de kerk pedopriesters de hand boven het hoofd hield, j�*�*renlang, en nu komt u hier (weer eens) verklaren dat het de schuld van de andere is. En meer bepaald van de zogenaamde 'liberale vrijdenkende magistratuur' die dat maar al te graag zou hebben gedaan. U bent ook niet vlug beschaamd.

Wanneer men in de jaren '50, '60', 70 ' en nog later, aan de bisschop pedofiele praktijken meldde, begaan door priesters, en diezelfde bisschop of aartsbisschop, veegt het onder de mat, tja wat moet men dan nog?

En dan kunt u nog zo 'leuk' zeggen, ja maar, dat was de mentaliteit vroeger. Dat is larie. Voor de burgermaatschappij was dat misschien een gelatenheid in die dingen (Cfr. het boek: 'Kom eens naar mijn kamer...' van Vic De Donder), maar niet voor een kerk die in die dingen het lichtend moreel voorbeeld had moeten geven. De woorden van Jezus indachtig, dat hij die een kind bezoedelt, niet meer verdiende dan in het water te worden geworpen met de molensteen om de hals.

--------------------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 19:01.
Oud 1 november 2010, 18:57   #469
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zit op dezelfde lijn van System, zo zie je maar...
Tja je zou zelfs denken dat hij er zijn genot in heeft dat de feiten verjaard zijn...
Daarom verjaringstermijn voor zo'n feiten moet niet verlengd worden maar gewoonweg afgeschaft worden.
Krapuul die aan kinderen raakt verdient geen enkele vorm van genade.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 18:58   #470
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wrong thought, de rkk is in agonie en moet kost wat kost gered worden, desnoods met leugens en verdachtmakingen.
Dat moet jij juist zeggen...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=460

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=461

Paulus.
Oud 1 november 2010, 19:01   #471
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Ik zit op dezelfde lijn van System, zo zie je maar...
Tja je zou zelfs denken dat hij er zijn genot in heeft dat de feiten verjaard zijn...Daarom verjaringstermijn voor zo'n feiten moet niet verlengd worden maar gewoonweg afgeschaft worden.
Krapuul die aan kinderen raakt verdient geen enkele vorm van genade.
uiteraard geniet hij daarvan, hij kan nu vrolijk zeggen "eigenlijk is er niks aan de hand".

Citaat:
Oud 1 november 2010, 19:02   #472
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ik vind het oprecht straf dat na 24 pagina's vragen naar wat er nu precies mis is met de uitspraken van Leonard, daar nog steeds geen inhoudelijk verdedigbaar antwoord is op gekomen van al die grote lichten hier.

Paulus.
Ik heb niet de gewoonte alles drieëntwintig keer te herhalen. Lees gerust de draad als je wil weten wat er mis met de uitspraken van Leonard.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:03   #473
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zal ik het nog eens volledig herhalen.

Dat zegt Jan van de Berghe helemaal niet; dat heb ik al gezegd. Ik weet nochtans dat u kunt lezen.

Citaat:
Wanneer men in de jaren '50, '60', 70 ' en nog later, aan de bisschop pedofiele praktijken meldde, begaan door priesters, en diezelfde bisschop of aartsbisschop, veegt het onder de mat, tja wat moet men dan nog?
Zulke praktijken worden hier door niemand goedgepraat. Gelieve niet te doen alsof dat wél zo is.

Citaat:
En dan kunt u nog zo 'leuk' zeggen, ja maar, dat was de mentaliteit vroeger.
Dat zegt hier bij mijn weten niemand.

Citaat:
Dat is larie. Voor de burgermaatschappij was dat misschien een gelatenheid in die dingen (Cfr. het boek: 'Kom eens naar mijn kamer...'), maar niet voor een kerk die in die dingen het lichtend moreel voorbeeld had moeten geven.
De woorden van Jezus indachtig, dat hij die een kind bezoedelde verdiende in het water te worden geworpen met de molensteen om de hals.

--------------------------------------------------------------------------------
Volledig mee eens.

Paulus.
Oud 1 november 2010, 19:04   #474
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de gewoonte alles drieëntwintig keer te herhalen. Lees gerust de draad als je wil weten wat er mis met de uitspraken van Leonard.
Heb ik gedaan.

De enige die hier tot nog toe Leonard letterlijk geciteerd heeft is Jan van den Berghe. Dat kan u gemakkelijk nagaan.

Paulus.
Oud 1 november 2010, 19:05   #475
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja Steve het zit zodanig diep ingebakken bij sommigen dat ze de uitspraken van Leonard gewoonweg verdraaien en zelfs nog goedkeuren ook; eerlijk gezegd hé door die uitspraken van Leonard dat hij zegt dat m'n dat krapuul met rust moet laten omwille van hun hoge leeftijd... ik stel me daar héééél ernstig vragen bij, heeft hij ook iets te verbergen misschien.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:06   #476
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uiteraard geniet hij daarvan, hij kan nu vrolijk zeggen "eigenlijk is er niks aan de hand".
Ik vind dat een zware, misplaatse, en ronduit smerige rotopmerking.

Paulus.
Oud 1 november 2010, 19:07   #477
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja Steve het zit zodanig diep ingebakken bij sommigen dat ze de uitspraken van Leonard gewoonweg verdraaien en zelfs nog goedkeuren ook; eerlijk gezegd hé door die uitspraken van Leonard dat hij zegt dat m'n dat krapuul met rust moet laten omwille van hun hoge leeftijd... ik stel me daar héééél ernstig vragen bij, heeft hij ook iets te verbergen misschien.
Waar werden hier de uitspraken van Leonard verdraaid en door wie?

Paulus.
Oud 1 november 2010, 19:09   #478
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja, het is zo typisch, wie kritiek heeft op Léonard's uitspraken, rukt die uitspraken uit hun context. Als "simpele uitleg" kan dat tellen. Kan het eigenlijk nog gemener ??

Citaat:
Oud 1 november 2010, 19:10   #479
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja, het is zo typisch, wie kritiek heeft op Léonard's uitspraken, rukt die uitspraken uit hun context. Als "simpele uitleg" kan dat tellen. Kan het eigenlijk nog gemener ??
Nergens werd gesteld dat de uitspraken van Leonard waar Vlaams Belang deze ook steunt, uit hun context werden gerukt. Integendeel werden ze hier woordelijk gepost door Jan van den Berge. De enige die dat deed overigens.

Laten we dus maar in het midden laten wie hier "gemeen" is.

Ga maar na.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 1 november 2010 om 19:13.
Oud 1 november 2010, 19:13   #480
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat zegt hier bij mijn weten niemand.
Natuurlijk wordt dit zo gesuggereerd. Dat het de algemene mentaliteit was. En dat het niet zo erg was als men beweert, want er was grotere 'sociale controle' volgens hem en dus kwam het vroeger uit.

Citaat:
Van den Berghe
D�*�*r zit niet onmiddellijk het vroegere probleem, wel bij de mentaliteit van vroeger. Al moeten we dat nu weer ook niet overdrijven: doordat de sociale controle veel groter was, wisten mensen ook veel vlugger wat er scheelde
Er was helemaal geen sociale controle vroeger op die dingen. Omdat het hier om een taboe ging. En daarom kwam het ook bijna nooit uit. Maar nu wel. En nu zien we welke ravage die pedopriesters hebben aangericht, de bisschop op kop en dit gedurende vele, vele decennia. En dat is het schrijnend bewijs dat het vroeger zo goed als nooit uitkwam. En nu dus wel omdat de slachtoffers eindelijk 'durven' spreken.

Van de Berghe vertelt, zoals vaak, de waarheid niet wanneer het om de wanpraktijken van zijn kerk gaat. Hij doet zoals Danneels vele decennia deed, en zijn voorgangers vóór hem: wegmoffelen of proberen te minimaliseren.

Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 19:36.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be