![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De laatste maanden ging het over niets anders in dit land dan over het feit dat de kerk pedopriesters de hand boven het hoofd hield, j�*�*renlang, en nu komt u hier (weer eens) verklaren dat het de schuld van de andere is. En meer bepaald van de zogenaamde 'liberale vrijdenkende magistratuur' die dat maar al te graag zou hebben gedaan. U bent ook niet vlug beschaamd. Wanneer men in de jaren '50, '60', 70 ' en nog later, aan de bisschop pedofiele praktijken meldde, begaan door priesters, en diezelfde bisschop of aartsbisschop, veegt het onder de mat, tja wat moet men dan nog? En dan kunt u nog zo 'leuk' zeggen, ja maar, dat was de mentaliteit vroeger. Dat is larie. Voor de burgermaatschappij was dat misschien een gelatenheid in die dingen (Cfr. het boek: 'Kom eens naar mijn kamer...'), maar niet voor een kerk die in die dingen het lichtend moreel voorbeeld had moeten geven. Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Banneling
|
![]() Ik had gehoopt dat Van den Berghe na de zaak Van Gheluwe wat tot inkeer zou zijn gekomen. Niks van. Of om het op zijn Limburgs te zeggen: bestegek!
Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wrong thought, de rkk is in agonie en moet kost wat kost gered worden, desnoods met leugens en verdachtmakingen.
![]() |
#468 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat vind ik nu toch straf. U doet weer wat u altijd deed: de opstelling van uw zeer foute kerk tegen beter weten in verdedigen. De laatste maanden ging het over niets anders in dit land dan over het feit dat de kerk pedopriesters de hand boven het hoofd hield, j�*�*renlang, en nu komt u hier (weer eens) verklaren dat het de schuld van de andere is. En meer bepaald van de zogenaamde 'liberale vrijdenkende magistratuur' die dat maar al te graag zou hebben gedaan. U bent ook niet vlug beschaamd. Wanneer men in de jaren '50, '60', 70 ' en nog later, aan de bisschop pedofiele praktijken meldde, begaan door priesters, en diezelfde bisschop of aartsbisschop, veegt het onder de mat, tja wat moet men dan nog? En dan kunt u nog zo 'leuk' zeggen, ja maar, dat was de mentaliteit vroeger. Dat is larie. Voor de burgermaatschappij was dat misschien een gelatenheid in die dingen (Cfr. het boek: 'Kom eens naar mijn kamer...' van Vic De Donder), maar niet voor een kerk die in die dingen het lichtend moreel voorbeeld had moeten geven. De woorden van Jezus indachtig, dat hij die een kind bezoedelt, niet meer verdiende dan in het water te worden geworpen met de molensteen om de hals. -------------------------------------------------------------------------------- Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tja je zou zelfs denken dat hij er zijn genot in heeft dat de feiten verjaard zijn... Daarom verjaringstermijn voor zo'n feiten moet niet verlengd worden maar gewoonweg afgeschaft worden. Krapuul die aan kinderen raakt verdient geen enkele vorm van genade.
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=460 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=461 Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#472 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb niet de gewoonte alles drieëntwintig keer te herhalen. Lees gerust de draad als je wil weten wat er mis met de uitspraken van Leonard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige die hier tot nog toe Leonard letterlijk geciteerd heeft is Jan van den Berghe. Dat kan u gemakkelijk nagaan. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Minister-President
|
![]() Tja Steve het zit zodanig diep ingebakken bij sommigen dat ze de uitspraken van Leonard gewoonweg verdraaien en zelfs nog goedkeuren ook; eerlijk gezegd hé door die uitspraken van Leonard dat hij zegt dat m'n dat krapuul met rust moet laten omwille van hun hoge leeftijd... ik stel me daar héééél ernstig vragen bij, heeft hij ook iets te verbergen misschien.
![]() |
#476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we dus maar in het midden laten wie hier "gemeen" is. Ga maar na. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 1 november 2010 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Banneling
|
![]() Natuurlijk wordt dit zo gesuggereerd. Dat het de algemene mentaliteit was. En dat het niet zo erg was als men beweert, want er was grotere 'sociale controle' volgens hem en dus kwam het vroeger uit.
Citaat:
Van de Berghe vertelt, zoals vaak, de waarheid niet wanneer het om de wanpraktijken van zijn kerk gaat. Hij doet zoals Danneels vele decennia deed, en zijn voorgangers vóór hem: wegmoffelen of proberen te minimaliseren. Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |