Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 1 november 2010, 21:59   #321
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ben jij een moslimfundamentalist? dat je de teksten letterlijk neemt.
Smiley weet niet wat de islamitische bronteksten zijn. Maar geen nood, hij heeft zijn wahabitische "geleerden" om het hem allemaal uit te leggen.

De Wahabitische beweging, die momenteel de plak zwaait in Saoedi-Arabië was van in het begin een operatie van het Britse imperialisme, later overgenomen door de VS. In het kader van "the great game" kwam het erop aan, verdeeldheid te zaaien onder de moslims, het Ottomaanse kalifaat te vernietigen, en de Ottomaanse gebieden onder Britse koloniale heerschappij te brengen, eventueel met wat brokstukken voor junior partner / concurrent Frankrijk.

Sindsdien hebben de Wahabieten hun Angelsaksische meesters steeds loyaal gediend. Ze hebben de leerstellingen van de islam vervalst en verminkt, ze hebben hun best gedaan om spirituele en bevrijdende stromingen in de islam de nek om te wringen, zij hebben de bevolking murw geslagen en Amerikaanse en Europese bezettingstroepen in de islamitische landen gebracht.

Wat de profeet (salla allahu 3alayhi wa salam) en 3A2isha (radhi allahu 3anha) betreft, er is helemaal geen consensus over welke leeftijd 3A2isha had bij haar huwelijk. Feit is dat hij een zeer diepe waardering voor haar had, en dat zij een heel sterke vrouw was die heel veel gezag en invloed onder de moslims had.

De geschiedenis van de islam is een geschiedenis van heel sterke vrouwen, een geschiedenis die heel mooi wordt beschreven in het ontroerend mooie boek "Loin de Médine" van Assia Djebar.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 1 november 2010, 21:59   #322
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
't Zou aangenaam zijn moest meneer Smiley het woord 'letterlijk' definiëren. Ik vermoed immers dat zelfs letterlijke interpretaties erg context- en taalgebonden zijn.
Zegt gij het eens Andy. Wat staat daar geschreven. Zijn volgens allah kindbruiden toegestaan ? Meisjes die hun menstruatie nog niet hebben gehad.
Pas op, volgens artisjok mag je niet lezen wat er geschreven staat.

Koran 65:4. En indien gij twijfelt aangaande diegenen uwer vrouwen, die geen menstruatie meer verwachten, haar (wacht) periode is drie maanden, hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben gehad. En de wachtperiode voor de zwangeren duurt tot zij verlost zijn. En degenen die God vrezen, zal Hij van het nodige voorzien door Zijn gebod.
Oud 1 november 2010, 21:59   #323
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Een atheïste die haar dochter vrijzinnig opvoedt maar haar dochter draagt een hoofddoek .... ik kan dus echt niet meer volgen hé.
Ja, als zij beweert dat ze atheïste is, dan is dat haar zaak en dan geloof ik haar. En als haar dochter een hoofddoek wilt dragen, dan zijn wij de laatste die daarover moeten oordelen.

U bent biseksueel, niet? Zou dat niet de reden zijn waarom u geen greintje respect hebt voor gelovigen?
Oud 1 november 2010, 22:00   #324
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Inderdaad, het letterlijke woord van God waarbij bepaalde zaken op een verschillende manier kunnen geïnterpreteerd worden.

Weet jij eigenlijk wel waarover dat vers gaat? Of kom je weer interessant doen?
Het woord van God? Bon, en wat wist hij laatst nog tegen jou te vertellen?
Ik neem aan dat je hem toch op z'n minst gesproken hebt?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 1 november 2010, 22:00   #325
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oke , ik zal het in plat vlaams uitleggen misschien snap je het dan:
de bijbel/koran kan nuttig zijn als wc papier als ge het vliegend schijt hebt of zonder maandverband zit.
Ik ben atheiste en heb geen respect voor kruisbeelden, hoofddoeken, keppeltjes, en dergelijke rommel.
Ik zal het met een voorbeledje uitleggen. Mijn collega Naghmeh is een Iraanse, een alleenstaande mama.Zij is naar eigen zeggen moslima. Maar zij draagt geen hoofddoek en haar garderobe is om jaloers op te zijn. Op de jaarlijkse BBQ eet zij net als iedereen spare-ribs en een glas wijn of frisse pint slaat ze niet af. Ze heeft een losvaste relatie met een knappe vent, zij noemt hem een fuckbuddy. Haar Nederlands is soms hilarisch, maar ze doet op z'n minst een poging.
Zij bid en heeft zo haar rituelen, ze doet ook mee met de rammadan, maar niemand die deze zaken echt opmerkt, ze valt er niemand mee lastig.

Wel, voor haar heb ik een immens respect en bewondering. Dat noem ik nu eens echt integreren.

Artisjok, ik hoop dat je nu snapt met wat ik bedoel als ik zeg dat ik kost op religie. Ik kots niet op de mensen die in het fabeltje willen geloven, wel op het fabeltje op zich, omdat het zoveel leed en misverstanden teweegbrengt.
Ik leg het je nu uit op het niveau voor een 7 jarige, ik hoop dat je hersencel(len) het aankunnen en dat je niet zoals in dat andere topic tot in den treure toe je vraag zal blijven herhalen zoals een grijsgedraaid plaatje van Elvis.
Ik hoop het ook.
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 22:01   #326
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Artisjok is geen atheiste.
Wie denk jij wel te zijn om daarover te oordelen?
filosoof is offline  
Oud 1 november 2010, 22:02   #327
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, als zij beweert dat ze atheïste is, dan is dat haar zaak en dan geloof ik haar. En als haar dochter een hoofddoek wilt dragen, dan zijn wij de laatste die daarover moeten oordelen.

U bent biseksueel, niet? Zou dat niet de reden zijn waarom u geen greintje respect hebt voor gelovigen?
Kijk sie, de ware aard komt boven.
Artisjok, Filsoof en Andy zullen uw laatste opmerking ongetwijfeld heel erg apprecieren.
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 22:03   #328
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het woord van God? Bon, en wat wist hij laatst nog tegen jou te vertellen?
Dat er voor jou jouw manier van leven is en voor mij de mijne.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 1 november 2010, 22:03   #329
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wie denk jij wel te zijn om daarover te oordelen?
Wie denk jij wel te zijn om mij verbieden iemand te beoordelen op basis van haar oeverloos islamofiel gelul?

Laatst gewijzigd door Sunny : 1 november 2010 om 22:03.
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 22:04   #330
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik ben bisexueel omdat ik er van geniet.
Wat dit met geloof te maken heeft snap ik zelf nie goe. Misschien kan jij het wat meer uitleggen?

Inderdaad , haar dochter mag en kan dragen wat ze wil. Maar eerst pagina's vol zitten lullen dat haar dochtertje bij de Chiro is omdat het samenspelen met de andere kindjes zo belangrijk is , om dan wat later te zeggen dat haar dochter 17 jaar is. Hallo! Ik zi eeen 17jarige niet meer zakdoekje leggen spelen ze, ofwel mankeerd da meisje een ferme vijs!

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 1 november 2010, 22:04   #331
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Is het een hij? Een zij? Een het? In welke taal sprak dat spook je toe?
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 22:04   #332
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Smiley weet niet wat de islamitische bronteksten zijn.
Ik citeer gewoon uit de koran. Toch het 'perfecte' boek ????

Citaat:
Maar geen nood, hij heeft zijn wahabitische "geleerden" om het hem allemaal uit te leggen.
Wat hebben wahabieten hiermee te maken ??? Lees jij dan eens niet wahabietisch wat daar geschreven staat. Of is de koran fout ?

Koran 65:4. En indien gij twijfelt aangaande diegenen uwer vrouwen, die geen menstruatie meer verwachten, haar (wacht) periode is drie maanden, hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben gehad. En de wachtperiode voor de zwangeren duurt tot zij verlost zijn. En degenen die God vrezen, zal Hij van het nodige voorzien door Zijn gebod.
Oud 1 november 2010, 22:04   #333
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zal dat citaat met link terug opzoeken.
Zoek jij onderwijl de citaten met link voor de zever die je net over mij vertelde.
En vergeet niet om de criteria te geven waaraan iemand moet voldoen om atheïst te zijn.
Sunny,
de vraag
De vraag "wat is er belangrijker? Samenspelen? Of de hoofddoek?" is niet alleen een vraag voor degenen die een hoofddoek willen dragen; of een hoofddoek verplichten.
Het is evengoed een vraag voor degenen die de hoofddoek willen verbieden.

Dus Sunny; wat primeert voor jou? Dat die kinderen kunnen samenspelen? Of die hoofddoek?
je citaat
Het belangrijkste is dat ze hun hoofddoek thuis mogen laten van hun moslimouders zodat ze samen kunnen spelen. Als dat echt niet kan omdat jij en hun moslimouders religieuse eisen prioritair vinden, dan moeten ze maar een Allah-scoutsclub oprichten waar die sexueel geobsedeerde kindjes onder toezicht samen kunnen spelen Je weet maar nooit dat door ravoterij het hoofddoekje wegvliegt : dan heb je ten minste geen ongelovige kaffers in de buurt die de naaktheid van het kind zo maar kunnen zien.
de link.
http://forum.politics.be/showthread....17#post5065417

Jij bent wel een van de weinigen die een antwoord gaf.
Het is dan ook een moeilijke vraag.
artisjok is offline  
Oud 1 november 2010, 22:05   #334
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Kijk sie, de ware aard komt boven.
Artisjok, Filsoof en Andy zullen uw laatste opmerking ongetwijfeld heel erg apprecieren.
Het staat Andy, filo en Artisjok vrij om op die reactie in te gaan hoor.

Verder, u vergat het vraagteken te lezen.
Oud 1 november 2010, 22:06   #335
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat dit met geloof te maken heeft snap ik zelf nie goe. Misschien kan jij het wat meer uitleggen?

Inderdaad , haar dochter mag en kan dragen wat ze wil. Maar eerst pagina's vol zitten lullen dat haar dochtertje bij de Chiro is omdat het samenspelen met de andere kindjes zo belangrijk is , om dan wat later te zeggen dat haar dochter 17 jaar is. Hallo! Ik zi eeen 17jarige niet meer zakdoekje leggen spelen ze, ofwel mankeerd da meisje een ferme vijs!
20-bladzijden pro-niqaab gelul. Dat was haar inzet.
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 22:07   #336
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dank u kalikles, ik zat op zo'n reactie te wachten.
Inderdaad , dit is jouw manier van leven en ik heb de mijne.
Maar leg mij nu eens uit waarom ik begrip en respect moet hebben voor iemand met een hoofddoek of iemand met een kruisje rond zijn/haar nek, als jullie geen begrip of respect kunnen hebben voor iemand die niet gelooft, iemand die grapt en lacht met god en Mohammed? waar is jullie begrip en respect?

Oud 1 november 2010, 22:10   #337
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het staat Andy, filo en Artisjok vrij om op die reactie in te gaan hoor.

Verder, u vergat het vraagteken te lezen.
Sugar , ik wacht nog op een antwoord op mijn vraag.

Oud 1 november 2010, 22:11   #338
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Zegt gij het eens Andy. Wat staat daar geschreven. Zijn volgens allah kindbruiden toegestaan ? Meisjes die hun menstruatie nog niet hebben gehad.
Pas op, volgens artisjok mag je niet lezen wat er geschreven staat.

Hoe kan ik in hemelsnaam weten wat daar geschreven staat? Als ik wil weten wat Livius schreef in een bepaalde passage, dan leg ik een vertaling naast de oorspronkelijke brontekst. Als ik dan specifieke termen tegenkom, dan tracht ik die op te zoeken en na te gaan welke concrete betekenis die hebben. Of beter: dat zou ik toch moeten doen. Vaak ontbreekt de tijd me daarvoor. Als ik met grote zekerheid iets zou willen weten, dan dien ik verschillende boeken of zelfs edities naast elkaar te leggen.

Hier heb ik geen oorspronkelijke brontekst, geen kennis van het Arabisch en een vertaling in het Nederlands waarvan ik geeneens weet wie ze opstelde. Afgaande op Kallikles posts lijkt de interpretatie/vertaling van die tekst me zelfs hoogst dubieus. Maar om daar absoluut zeker van te zijn, en dus om daarover een eigen mening te kunnen geven, zou ik het Arabisch en de Koran moeten beheersen. En wellicht nog een resem aan hadith, specifieke verhalen, uitdrukkingen,... Sta me toe op te merken dat ik niet over die kennis beschik en ook niet van plan ben die te verwerven. Zoals ik je al eerder zei: de islam interesseert me (helaas) niet. De kennis die die interesse zou kunnen ontsteken ontbreekt. Wat ik wel lees in uw posts, is dat die kennis en diepere interesse ook bij u, Sunny en een resem zelfverklaarde islamologen ontbreekt. Dat is niet erg. Hou er gewoon rekening mee.

Laatst gewijzigd door Andy : 1 november 2010 om 22:12.
Andy is offline  
Oud 1 november 2010, 22:13   #339
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik citeer gewoon uit de koran. Toch het 'perfecte' boek ???? Wat hebben wahabieten hiermee te maken ??? Lees jij dan eens niet wahabietisch wat daar geschreven staat. Of is de koran fout ?
Neen, in de Koran staat er niets over de leeftijd van 3A2isha (radhi allahu 3anha)

Citaat:
Zoals Suqar reeds opmerkte, weet jij niet waarover dit vers gaat.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 1 november 2010, 22:13   #340
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik zoek daar helemaal niks achter. Denk er misschien zelf eens overna.

Citaat:
nderdaad , haar dochter mag en kan dragen wat ze wil. Maar eerst pagina's vol zitten lullen dat haar dochtertje bij de Chiro is omdat het samenspelen met de andere kindjes zo belangrijk is , om dan wat later te zeggen dat haar dochter 17 jaar is. Hallo! Ik zi eeen 17jarige niet meer zakdoekje leggen spelen ze, ofwel mankeerd da meisje een ferme vijs!
Nogmaals, u hebt het recht niet om over haar of haar dochter te oordelen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 1 november 2010 om 22:15.
suqar_7loe is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be