Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2010, 12:29   #761
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja.
Iemand die over zichzelf zegt dat hij/zij moslim is, beschouw ik als moslim.
Idem voor de andere religies en levensovertuigingen.
Als het hen UITKOMT zijn ze allemaal moslim hoor.
Verder geen problemen in de omgang met de kaffers.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 12:40   #762
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ja dit is wat ik lees in jou opsomming Artisjok , en neen ik ga de Sunny-toer niet op.
Je weet toch dat het een opsomming is van enkele verschillende keuzemogelijkheden.
Ik had er toch geen "of" moeten tussen zetten?

Citaat:
Voor mij is een moslim een aanhanger van de koran.
En inderdaad ongeacht of hij/zij wekelijks naar de moskee gaan en of ze al dan niet de rammadan volgen.
Er zijn ook meer katholieken en christenen dan dat er mensen naar de kerk gaan en rond pasen hun vasten houden.
Wat bedoel je met "een aanhanger van de koran". Bedoel je aanhanger/volgeling van Allah?
Er is een groot verschil tussen een heilig boek aanhangen en een god aanhangen.

Citaat:
Maar door dat jij ze in categorieën opsplits geef je de indruk dat je uzelf moslim kan noemen als het in je kraam past.
Dus niks Suny-toer, maar puur mijn interpretatie van jou post.
Ik veronderstel dat iedereen 1 "definitie" heeft voor moslim.
Iemand die zijn definitie verandert volgens de context is inderdaad iemand die dit doet volgens dat het in zijn kraam past.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 12:44   #763
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Je weet toch dat het een opsomming is van enkele verschillende keuzemogelijkheden.

Wat bedoel je met "een aanhanger van de koran". Bedoel je aanhanger/volgeling van Allah?

Iemand die zijn definitie verandert volgens de context is inderdaad iemand die dit doet volgens dat het in zijn kraam past.
Je bent weer aan't muggenz(eiken)iften met je definities en getallengoochelen.

Bij mij pakt dat al lang niet meer. Eet maar lekker de wormpjes die je tegenkomt met je kop in de grond.
Fine by me. Bon appetit
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 12:45   #764
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en iemand die van zichzelf zegt dat ze een beroemde ster is, die is dat ook?
Nog niet goed wakker? Heb je je koffie nog niet op?
Iemand die over zichzelf zegt dat hij/zij moslim is, beschouw ik als moslim.
Idem voor de andere religies en levensovertuigingen.
Alhoewel je "ik ben een ster" zou kunnen beschouwen als een levensovertuiging of een religie, kan dit niet voor "beroemd" zijn.
Oud 2 november 2010, 12:45   #765
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We moeten uiteraard eerst criteria vastleggen om te toetsen of iets gelukt of mislukt is. We moeten ook afspreken vanaf wanneer we iets als gelukt of als mislukt beschouwen.
Ga je gang, want wat wij zeggen is voor jou toch nooit goed als criterium.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 12:47   #766
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Paulus.
Zo is dat. Je mag er van op aan dat zij de volgende 20 blz haar gevijl gaat herhalen in de ijdele hoop dat iemand schrijft wat zij wil dat er geschreven wordt. Dt is de 'artisjok-discussiemethode'.

Laatst gewijzigd door Sunny : 2 november 2010 om 12:48.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 12:48   #767
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Niet de enige. belangrijke , noodzakelijke.
Gaat u antwoorden ?
Ik zal antwoorden van zodra je duidelijk omschrijft wat de criteria zijn voor jou om iemand als moslim te beschouwen.
Oud 2 november 2010, 12:49   #768
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sluit het ene het andere uit dan?

Citaat:
dat moet je me uitleggen. de koran is rechtstreeks door Allah doorgeseind naar Mohammed. Hoe kan je enkel de koran aanhangen zonder Allah te erkennen of Mohammed (af en toe vergiste Allah zich, en noemde zichzelf Mohammed, maar tja... missen is menselijk zeker?).

Citaat:
Dus jij vind moslims mensen die zomaar wat doen wat in hun kraam past? (jij bent toch degene die iemand "moslim" vindt als hij/zij zegt dat hij "moslim" is).

Iemand die bij Beveren speelt en hij "zegt" dat hij bij Anderlecht speelt, is dat een Anderlechtspeler of een Beverenspeler?
En wat zijn de criteria om een anderlechtspeler te zijn?

Misschien zijn er toch wel criteria om een "moslim" te zijn, denk je niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 12:58   #769
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Als het hen UITKOMT zijn ze allemaal moslim hoor.
Verder geen problemen in de omgang met de kaffers.
Wie is die "hen" nu weer?
Oud 2 november 2010, 12:59   #770
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal antwoorden van zodra je duidelijk omschrijft wat de criteria zijn voor jou om iemand als moslim te beschouwen.
Ik denk dat vrijwel iedereen het zal eens zijn met deze beschrijving op

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslim

Jij ook Artisjok?

Paulus.
Oud 2 november 2010, 13:00   #771
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent weer aan't muggenz(eiken)iften met je definities en getallengoochelen.

Bij mij pakt dat al lang niet meer. Eet maar lekker de wormpjes die je tegenkomt met je kop in de grond.
Fine by me. Bon appetit
Dit is geen muggenziften.
Het kan veel misverstanden voorkomen indien je klaar en duidelijk vertelt wat je bedoelt, zodat de anderen het klaar en duidelijk kunnen begrijpen.
Oud 2 november 2010, 13:00   #772
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en iemand die van zichzelf zegt dat ze een beroemde ster is, die is dat ook?
Een beroemde ster ben je voor de andere mensen. Dat kan je niet zelf bepalen. Moslim (of christen of atheïst) ben je voor jezelf. Dat bepaal je dus wel zelf.

Je kan een ongeïnteresseerde, luie moslim zijn die wel gelooft dat Allah bestaat en de enige god is, maar daar in de praktijk niet of nauwelijks mee bezig is. Die gaat wellicht niet naar de moskee, leest niet in de Koran, bidt waarschijnlijk niet vijf maal daags, doet niet mee aan de Ramadan, geeft geen Zakat en gaat niet naar Mekka.

Zo bestaan er heel veel moslims. Die houden zich bezig met de afbetaling van hun huis, het welzijn van hun kinderen, de volgende vakantie, de grappige programma's op tv, hun relaties, muziek en allerlei zaken waar doorsnee burgers zich mee bezig houden.

Als ze voor zichzelf bepalen dat het moslims zijn, dan zijn ze dat voor mij ook.

Het vreemde is dat de grootste critici van de islam de mensen zijn die islam en de koran op de meest reactionaire en enge manier interpreteren terwijl er onder de moslims zelf zeer vele interpretaties bestaan en zij het zelf op zeer veel verschillende manieren invullen.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 november 2010 om 13:04.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:01   #773
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Paulus.
Zeg nu zelf.
Is 1 feit of een waslijst feiten voldoende om te bepalen of iets gelukt of mislukt is?
Oud 2 november 2010, 13:01   #774
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is die "hen" nu weer?
och! we zitten al in de schoolfase en het is nog maar 13.00 uur?

enfin:

Wie is "hen" in de zin :
"Als het hen UITKOMT zijn ze allemaal moslim"

hen = ze
"ze" zijn allemaal moslim

bijgevolg= "hen" zijn degenen die zeggen dat ze moslim zijn als het "hen" (ze) uitkomt.

moeilijk toch weer zenne!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 november 2010, 13:05   #775
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg nu zelf.
Is 1 feit of een waslijst feiten voldoende om te bepalen of iets gelukt of mislukt is?
Als jouw dochter één buis op school heeft is dat geen drama. Als jouw dochter buis op buis heeft, elk jaar moet dubbelen of trippelen, is dat voor jou dan een succes?
Vanaf hoeveel buizen beschouw je het als mislukking?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:07   #776
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg nu zelf.
Nogmaals:

Als jij het niet eens bent met dat criterium, geef dan zelf een criterium op die voor jou wél kan gelden als parameter om te weten of de poging om multicultureel samenleven, geslaagd is, dan wel gefaald heeft. Want daarover gaat deze thread uiteindelijk.

Schenk eens klare wijn en draai niet langer rond de pot aub...

Paulus.
Oud 2 november 2010, 13:09   #777
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
sluit het ene het andere uit dan?
Niet altijd allemaal.

Citaat:
dat moet je me uitleggen. de koran is rechtstreeks door Allah doorgeseind naar Mohammed. Hoe kan je enkel de koran aanhangen zonder Allah te erkennen of Mohammed (af en toe vergiste Allah zich, en noemde zichzelf Mohammed, maar tja... missen is menselijk zeker?).
Bij mijn weten geloofd iemand in een god, een heilig boek is eerder een hulpmiddel om meer over die god te weten.

Citaat:
Dus jij vind moslims mensen die zomaar wat doen wat in hun kraam past? (jij bent toch degene die iemand "moslim" vindt als hij/zij zegt dat hij "moslim" is).
Ik denk dat iemand die zich moslim noemt, ook in Allah gelooft. Aangezien we de telepathie niet machtig zijn, kunnen we dit niet nagaan en moeten we de persoon op zijn woord geloven.

Citaat:
Iemand die bij Beveren speelt en hij "zegt" dat hij bij Anderlecht speelt, is dat een Anderlechtspeler of een Beverenspeler?
En wat zijn de criteria om een anderlechtspeler te zijn?
Het is je ongetwijfeld duidelijk wat de criteria hiervoor zijn.
Citaat:
Misschien zijn er toch wel criteria om een "moslim" te zijn, denk je niet?
Vertel.
Oud 2 november 2010, 13:09   #778
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel lezen ze de koran en gaan ze naar de moskee. Het zijn niet de enige kenmerken maar belangrijke kenmerken.
Graag uw antwoord.
Ja of nee is voldoende.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:09   #779
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Een beroemde ster ben je voor de andere mensen. Dat kan je niet zelf bepalen. Moslim (of christen of atheïst) ben je voor jezelf. Dat bepaal je dus ook zelf.
Dit klopt slechts deels. Je kan van jezelf gerust dénken dat je een beroemde ster bent, terwijl de rest van de wereld daar helemaal niet mee akoord gaat.
In die zin is het hetzelfde als iemand die van zichzelf vindt dat hij moslim is, terwijl de rest van de wereld dat helemaal niet vindt.

Citaat:
Je kan een ongeïnteresseerde, luie moslim zijn die wel gelooft dat Allah bestaat en de enige god is, maar daar in de praktijk niet of nauwelijks mee bezig is. Die gaat wellicht niet naar de moskee, leest niet in de Koran, bidt waarschijnlijk niet vijf maal daags, doet niet mee aan de Ramadan, geeft geen Zakat en gaat niet naar Mekka.
Dan is die mens evenveel moslim als dat die van hierboven "ster" is. Beiden kunnen van zichzelf denken wat ze willen, maar mijn idee over hen strookt dus niet met hun eigenwaan.

Citaat:
Zo bestaan er heel veel moslims. Die houden zich bezig met de afbetaling van hun huis, het welzijn van hun kinderen, de volgende vakantie, de grappige programma's op tv, hun relaties, muziek en allerlei zaken waar doorsnee burgers zich mee bezig houden.
Je bedoelt: het alternatief voor "niet-praktizerende katholieken". Vraag is of de niet-praktizerende katholiek nog katholiek is of niet.

Citaat:
Als ze voor zichzelf bepalen dat het moslims zijn, dan zijn ze dat voor mij ook.
Naast mij woont iemand die denkt dat hij Napoleon is. Ik houd me toch liever wat afzijdig.

Citaat:
Het vreemde is dat de grootste critici van de islam de mensen zijn die islam en de koran op de meest reactionaire en enge manier interpreteren terwijl er onder de moslims zelf zeer vele interpretaties bestaan en zij het zelf op zeer veel verschillende manieren invullen.
De vraag stelt zich dan of die kritiek op het boekje zo onterecht is. De islamcriticus richt zich dus op de islamitische ideologie en niet op de gehersenspoelde personen die weinig keuze hebben om die ideologie te ondergaan en zich er liefst zo ver mogelijk van willen houden.
Ik wil geen Godwinneke doen, maar het is gewoonlijk duidelijker te verklaren met die vergelijking:

Ten tijde van nazi-duitsland waren er de nazi-volgelingen die overtuigd waren van de nazi-ideologie, ze droegen de opgelegde pakjes en liepen met SS emblemen rond. Daarbuiten had je nog het gros van de bevolking dat geen keuze had dan rustig te ondergaan wat hen werd opgedrongen. Noem je deze mensen "nazi"? Ook al waren ze gehersenspoeld zodat ze zichzelf "nazi" noemden uit veiligheidsredenen? Me dunkt is er een groot verschil tussen beide groepen.

Oud 2 november 2010, 13:11   #780
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt.
En wat betekent "STMKL"?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be