Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2010, 20:34   #961
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Appel en peren wetenschap...

Er zijn geen miljoenen gebruikers van cannabis in dit land, dus vergelijken met andere wijdverspreide en dagdagelijks gebruikte roesmiddelen is onmogelijk en zelfs wetenschappelijk crimineel fout..
Ik wil er aan toevoegen dat ik ook de voor en nadelen in beschouwing neem van een verbod en van een legalisering, en dit tegen elkaar afweeg.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:36   #962
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
En toch dring ik u niets op.
Ik interpreteer dat anders.

Wie in mijn land zijn religieuse regels van een veroveringsgodsdienst boven de wet stelt, is bedreigend.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:36   #963
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Wie in mijn land zijn religieuse regels van een veroveringsgodsdienst boven de wet stelt, is bedreigend.

Paulus.
Angsthaas.
Oud 2 november 2010, 20:38   #964
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Verover uzelf een eilandje in de Stille Zuidzee en wordt daar Tiran over de uwen. Dan kan je over 'uw landje' spreken. Hier heb jij je te conformeren aan uw medemensen.
Oud 2 november 2010, 20:38   #965
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Studeren /werken OF hoofddoek...hoekjesdrummen..
Het recht op het dragen van een hoofddoek is geen religieuze regel dan ?..
Als je het zo ziet. Dat is juist. Als het recht op het dragen van een hoofddoek een religieuze regel is; steun ik wel een religieuze regel.
Maar ik zie dit eerder als een mensenrecht. Om vrij je religie/levensovertuiging te volgen en te beleven.
Oud 2 november 2010, 20:38   #966
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wij moeten niet zomaar onze wetten en regels aanpassen aan de moslims.
Ik vind dat we steeds de voor en nadelen moeten nagaan en in beschouwing nemen van de huidige wet en van de gewijzigde wet. En afwegen wat het beste is.

Als beleidsmaker heb ik weldoordacht het besluit genomen en dit decreet uitgevaardigd; waarbij het verboden is dat een school in haar schoolreglement kledingsvoorschriften oplegt. Behalve als dit de hygiëne of de veiligheid in het gedrang brengt.
Dan moet je tegen de hoofddoek zijn.

Je weet toch waarom het in die school verboden werd?

Omdat zij die er geen droegen, lastig werden gevallen door zij die er wél één droegen. Typerend overigens voor de islam. En dat kon niet meer. Dat bracht de veiligheid in het gedrang van de niet-dragers.

Ik zie niet in waarom dat elders anders zou zijn met diezelfde religie.

Paulus.
Oud 2 november 2010, 20:39   #967
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Niets is onmogelijk. En al zeker geen vergelijking.

Ook die wetenschappers kunnen voor zichzelf denken. U hoeft dus niet te zeggen wat zij wel of niet mogen vergelijken. Dat zullen zij zelf wel uitmaken. Maar van bepaalde vergelijkingen een misdaad maken is nog een trapje achterlijker.

VB-er?
Snotaap student met een diepgelovig vertrouwen in statistieken ?

Heeft de global warming klucht u niets geleerd...voor iedere pro kan je (tegen betaling) 10 contrastudies vinden
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:40   #968
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Angsthaas.
Flutargument. Wij Westerlingen mogen geen 'angst' hebben voor die nieuwe culturen etc, maar ik zie me nog geen eigen regeltjes gaan gebruiken binnen een strikte moslimgemeenschap in het Midden Oosten.
Oud 2 november 2010, 20:41   #969
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verover uzelf een eilandje in de Stille Zuidzee en wordt daar Tiran over de uwen. Dan kan je over 'uw landje' spreken. Hier heb jij je te conformeren aan uw medemensen.
Weet je wat nu eigenlijk grappig is? Het argument van Paulus en jouw reactie daarop ... is eigenlijk krak hetzelfde.
Oud 2 november 2010, 20:41   #970
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor een antwoord?

Ik moet mij in mijn land conformeren aan zij die hun religieuse regels boven de wetten van het land stellen?

Anders ben ik een Tiran of wat?

Ik heb daar toch wel een andere mening over en ik ben heus niet alleen.

Paulus.
Oud 2 november 2010, 20:43   #971
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Angsthaas.
Precies. De islam maakt mij bang. Zeker de fundamentalistische.

Paulus.
Oud 2 november 2010, 20:43   #972
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Flutargument. Wij Westerlingen mogen geen 'angst' hebben voor die nieuwe culturen etc, maar ik zie me nog geen eigen regeltjes gaan gebruiken binnen een strikte moslimgemeenschap in het Midden Oosten.
Ik vrees dat dat volgens bepaalde forumleden hier te laat gaat zijn,wij moeten extreem Moslim worden !!!
Oud 2 november 2010, 20:44   #973
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neen dat stoort me helemaal niet.

Een uniform van een school dient net om de leerlingen allemaal gelijk te maken. UNI-form.
Een hoofddoek dient om zich te onderscheiden zodat ze herkenbaar zijn als moslim en niet door hun eigen volk worden lastiggevallen. (U kent het koranvers ondertussen al). Dit lijkt me net het tegenovergestelde van een school uniform.

Anderzijds heb ik niks tegen de hoofddoek in een islamitische school waar iedere leerling dan verplicht wordt om die doeken te dragen.
Dus u bent voor kledingdracht en plicht ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:47   #974
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet je tegen de hoofddoek zijn.

Je weet toch waarom het in die school verboden werd?

Omdat zij die er geen droegen, lastig werden gevallen door zij die er wél één droegen. Typerend overigens voor de islam. En dat kon niet meer. Dat bracht de veiligheid in het gedrang van de niet-dragers.

Ik zie niet in waarom dat elders anders zou zijn met diezelfde religie.

Paulus.
In de andere gemeenschapsscholen is dit nochtans anders.
In Kortrijk bijvoorbeeld zijn er geen problemen met kinderen/jongeren die lastig gevallen worden door zij die wel een hoofddoek dragen.
De directeur van één van de athenea sprak zich op het nieuws expliciet uit tegen een hoofddoekverbod.
Oud 2 november 2010, 20:47   #975
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.

Bedreigend niet , bedreigend is de blindheid en het verzwijgen van de echte problemen .

een citaat van corse

Citaat:
Een parodie op de huidige economie:

Nomaden:

Als nomaden de fabrieken achterna in caravans, in de VS is dit heel gewoon.
De gewone burger moet flexibel zijn, globalisme noemt men dit uiteraard.
Kijk of uw caravan binnenin er even goed uitziet als de luxejacht van de eigenaar van de fabriek, dan is het klasse verschil klein.
Sociale innovatie is dit, postmodern en vooral flexibel!

Geld is niet belangrijk:

Aan de caravan naast de fabriek heb je weinig onderhoud, minder energieverbruik enz.
Dus je kan zeer goedkoop en flexibel werken.
Je bent een goedkope arbeidskracht en je kan vijf bij-jobs nemen of gratis werken om de economie te bevorderen.
Geld is niet belangrijk, tegen lage lonen werken of gratis werken dat is zeer belangrijk voor een nomade-economie.

Sociale zekerheid is dom:

Sociale zekerheid is dom, de goede wil van de eigenaar van de fabriek is ruim voldoende.
Hoe goedkoper je werkt hoe meer goede wil van de fabriekseigenaar, geen probleem.
Enkel de goede wil van de elite dekt de gezondheidszorg van de massa.
Dit is geen lijfeigenschap maar puur neoliberalisme, veel geraffineerder.
Het nomade leven, daar is de mensheid mee begonnen en daar zullen we mee eindigen!

Wezenlijke verandering:

Het neoliberaaltje (Europees commissaris van handel De Gucht) wil de Europese economie vrij maken en meer globalisering.
De Chinezen zijn verheugd, ze kunnen in Europa hun producten aan dumping prijzen op de markt gooien zodat elk Belgisch bedrijf moet sluiten wegens te hoge lonen en sociale wetgeving.
De Chinezen werken aan vijf Euro per maand en zonder sociale zekerheid, daar moeten wij toch gemakkelijk kunnen tegen concurreren, vooral als we leren werken aan drie Euro per maand loon, zo eenvoudig is dit.
We moeten deze drie Euro loon omtoveren met onze kredietkaart, zodat we wel voor 2500 Euro per maand kunnen consumeren, onze kleinkinderen kunnen onze schuld voort afbetalen.
Dit is de beste levenswijze voor Europa en de kortste weg naar de ondergang, korte pijn, misschien niet slecht, een impuls voor wezenlijke verandering!
Het belastingsgeld moet de staat vooral in buitenlandse multinationals en banken pompen om zo de aandeelhouders zoet te houden, deze zijn tenslotte de eigenaars van de bedrijven en banken.
Dit is echte economische kennis en de beste levenswijze voor de totale wereldbevolking.

Objectiviteit:

Verschoning betreffende de objectiviteit, het zou kunnen dat de Chinezen inmiddels voor 5,5 Euro per maand werken en dat ze op hun 50 jaar creperen, geen sociale zekerheid nodig, excuses daarvoor.
150 Chinezen worden dagelijks geëxecuteerd omdat ze zich uitgebuit voelen en syndicaten willen.
Deze parodie beschrijft een te ver doorgedreven vorm van neoliberalisme op een speelse manier.
De VS was op weg naar deze ideologische misvorm en is daardoor economisch vervallen.
Laten we dezelfde stommiteiten niet nog eens economisch beleven.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:49   #976
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Snotaap student met een diepgelovig vertrouwen in statistieken ?

Heeft de global warming klucht u niets geleerd...voor iedere pro kan je (tegen betaling) 10 contrastudies vinden
Uw analogie gaat niet echt op. Het is logisch om te veronderstellen dat studies betaald door de olieindustrie een andere uitkomst gaan hebben dan studies betaald door NGO's. Dat heeft te maken met de belangen van die olieindustrie.

Maar welke belangen zie jij de vergelijkende studies tussen marihuana en alcohol verstoren? Zijn er dan grote conglomeraten en kapitaalgroepen die hopen massa's geld uit hasj te slaan zoals er nu winsten gemaakt worden langs beide (of zelfs maar een) kanten van het klimaatdebat?
Oud 2 november 2010, 20:51   #977
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Weet je wat nu eigenlijk grappig is? Het argument van Paulus en jouw reactie daarop ... is eigenlijk krak hetzelfde.
Ik had eerst willen schrijven 'democratische meerderheden' ipv 'medemensen'. Maar dat zou wellicht een discussie uitlokken over het vreemdelingenstemrecht, de eigen tekortkomingen van ons democratisch bestel en dies meer. Ik had ook kunnen schrijven 'zoals onze wetgever het volgens de democratische spelregels bepaald', maar dat zou de eerste kritiek niet geheel weerleggen en het bekt ook een pak minder mooi. Dus heb ik het maar op 'medemens' gehouden.

Laatst gewijzigd door Andy : 2 november 2010 om 20:51.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:51   #978
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Kortrijk bijvoorbeeld zijn er geen problemen met kinderen/jongeren die lastig gevallen worden door zij die wel een hoofddoek dragen.
De directeur van één van de athenea sprak zich op het nieuws expliciet uit tegen een hoofddoekverbod.
Die mag de leiding van deze school dan eens overnemen http://www.atheneumantwerpen.be/?id=1

Ik wens hem veel plezier toe
Oud 2 november 2010, 20:54   #979
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor een antwoord?

Ik moet mij in mijn land conformeren aan zij die hun religieuse regels boven de wetten van het land stellen?

Anders ben ik een Tiran of wat?

Ik heb daar toch wel een andere mening over en ik ben heus niet alleen.

Paulus.
Als u het argument 'mijn land' wenst te hanteren, dan zal u zichzelf een eilandje in de Stille Zuidzee moeten veroveren. Als u dat niet doet, dan heeft u zich te conformeren naar de gebruiken en geplogenheden hier. En die staan uw medemensen hier en nu tal van vrijheden toe, inclusief het recht op hoofddoekdracht, het recht op fundamentalisme, het recht op bidden, op het bepleiten van wetswijzigingen en het recht op consumptie van alcohol en marihuana.

Als u het met die vrijheden van uw medemensen niet eens bent, dan kan u verhuizen of een Jezuïetenorde oprichten.
Oud 2 november 2010, 20:57   #980
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daarom zou je het toch toelaten ondanks de veiligheidsproblemen in andere scholen?

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be