Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 november 2010, 10:04   #2101
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Niks gepresteerd?

Volgens mij heeft hij tenminste iets op papier gezet dat kan dienen als basis voor de onderhandelingen.

Wat hebben de Franstaligen gepresteerd?

Paulus.
Op papier gezet omdat hij moest van de koning. En het dan zo op papier zetten dat hij al op voorhand wist dat het zou afgeschoten worden. En dan maar juist doen alsof hij dat erg vond. Wat een komediant.
system is offline  
Oud 3 november 2010, 10:12   #2102
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Op papier gezet omdat hij moest van de koning.
Dat is niet waar. Anders had Di Rupo dat ook gemoeten van de koning. Per slot van rekening wil hij premier worden en had hij dat dus ook moeten doen. De waarheid is dat De Rupo niks op papier wilde zetten om een zo ruim mogelijke interpretatie open te laten in zijn voordeel natuurlijk.

Citaat:
En het dan zo op papier zetten dat hij al op voorhand wist dat het zou afgeschoten worden.
Neen, dat wist hij niet. Want als koninklijk verduidelijker ging hij veel verder dan als hij ooit deed als voorzitter van zijn partij. Zeker de snelheid waarmee dat is gebeurd, verbaasde iedereen.

Citaat:
En dan maar juist doen alsof hij dat erg vond. Wat een komediant.
Ach?! U denkt dat hij eigenlijk blij was of zo? Dan moet jij toch met een serieus ongefundeerd vooroordeel zitten denk ik.

Enfin. Blijft dat Dewever weldegelijk iets gepresteerd heeft en de Franstaligen niks, waarover het ging.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 november 2010 om 10:13.
Paulus is offline  
Oud 3 november 2010, 10:55   #2103
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewever is een janker. Net zoals de meeste Vlaamsnationalisten hier op dit forum. Het is iemand die een ziekelijke dosis zelfmedelijden heeft. En die altijd de verongelijkte speelt.
Citaat:
We worden die eentonige jeremiades en egocentrische klaagzangen van Dewever nu wel stilletjes aan beu.

gewikt en gewogen maar het beste is een oerhollandse reactie:

1) die psychiater had zijn bek moeten houden
2) jij bent naast historicus, neutraal onderzoeker nu ook zelf psychiater?

-Hollander-
Hollander is offline  
Oud 3 november 2010, 11:03   #2104
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is niet waar. Anders had Di Rupo dat ook gemoeten van de koning. Per slot van rekening wil hij premier worden en had hij dat dus ook moeten doen. De waarheid is dat De Rupo niks op papier wilde zetten om een zo ruim mogelijke interpretatie open te laten in zijn voordeel natuurlijk.

Neen, dat wist hij niet. Want als koninklijk verduidelijker ging hij veel verder dan als hij ooit deed als voorzitter van zijn partij. Zeker de snelheid waarmee dat is gebeurd, verbaasde iedereen.

Ach?! U denkt dat hij eigenlijk blij was of zo? Dan moet jij toch met een serieus ongefundeerd vooroordeel zitten denk ik.

Enfin. Blijft dat Dewever weldegelijk iets gepresteerd heeft en de Franstaligen niks, waarover het ging.

Paulus.
Wat u vertelt ,lijkt me vrij onzinnig in bepaalde opzichten.

De Wever was aangesteld door de koning als 'verduidelijker'. En dus kan men het best 'verduidelijken' door de dingen op papier te zetten. Dat is in ieder geval duidelijker dan mondelinge afspraken. En dat was de taak van De Wever. Dus hij heeft die tekst niet uit eigen beweging opgemaakt, maar omdat het besloten lag in de taak van 'clarificateur'.

Dat di Rupo niets op papier heeft gezet, was afgesproken tussen de partijen. De Wever ging hier mee akkoord. Ik heb hem toch nooit horen protesteren. Te meer, omdat ze toen zaten in een pre-formatie en dat het pas in een formatie is dat de dingen schriftelijk worden vastgelegd.

En als uiteindelijk of praktisch resultaat heeft De Wever maar evenveel gepresteerd als Leterme en di Rupo, te weten: niets.

Laatst gewijzigd door system : 3 november 2010 om 11:05.
system is offline  
Oud 3 november 2010, 11:05   #2105
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Calimero-Bart laat weer van zich horen.

Bleiter Bart Dewever is weer bezig. Nu gaat hij klacht indienen bij de Orde der Geneesheren tegen een psychiater omdat deze hem een machtswellusteling noemt en dus een onevenwichtige persoon. En voordien dreigde hij tegen Geybels klacht in te dienen bij diezelfde Orde indien ze niet ontslag nam.

Wat een pathetisch en zielig ventje toch die Calimero-Bart. Als dat zijn eerste zet is in zijn tactiek om sympathie op te wekken bij de bevolking voor de verkiezingen die hij al lang gepland heeft, dan is dit toch wel zeer doorzichtig.
Pathetische reactie System, pathetisch. Die zieleknijper ging zijn boekje te buiten, BDW heeft het volste recht om hierop een klacht in te dienen.

Nu ja, ik verwacht ook niets beters van iemand van uw bedenkelijk niveau, olijke Bart, bleiter Bart, Calimero Bart, klinkt wel een beetje juvenaal & simpel.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 3 november 2010, 11:06   #2106
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Uw antwoord zegt meer over uzelf dan over mij.

Als bepaalde politici elke keer klacht moesten indienen tegen dit of dat orgaan of bij de rechtbank, wanneer de pers of iemand anders dit of dat over hen zegt wat hun echt niet aanstaat, dan zouden ze het hele jaar door niets anders doen dan dat.

Een kleinzerig persoontje, die hele Dewever. Vanaf het begin al. Stoer doen, maar zich in sommige opzichten steevast gedragen als een verongelijkt kind.
Het is niet de pers die onder vuur ligt, maar de zieleknijper die ze opgetrommeld hadden, die had beter moeten weten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 3 november 2010, 11:06   #2107
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
gewikt en gewogen maar het beste is een oerhollandse reactie:

1) die psychiater had zijn bek moeten houden
2) jij bent naast historicus, neutraal onderzoeker nu ook zelf psychiater?

-Hollander-

Mij lijkt het eerder dat de term egocentrische klaagzanger veel eerder slaat op de poster zélf....

Svennies..
Svennies is offline  
Oud 3 november 2010, 11:08   #2108
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Pathetische reactie System, pathetisch. Die zieleknijper ging zijn boekje te buiten, BDW heeft het volste recht om hierop een klacht in te dienen.

Nu ja, ik verwacht ook niets beters van iemand van uw bedenkelijk niveau, olijke Bart, bleiter Bart, Calimero Bart, klinkt wel een beetje juvenaal & simpel.
De reactie van De Wever is pathetisch ja. Een politieker moet een dikke nek en rug hebben waar alles van afglijdt. Dat is gewoon zo. Anders moet ge beroepsvisser worden of vlinders gaan vangen in het Amazonenwoud. Straks ga ik hem nog beschouwen als een kruidje-roer-me-niet. Dan vind ik di Rupo tenminste wat kraniger. Wat men al allemaal over die mens heeft gezegd. Maar let wel, ook di Ripo heeft uiteindelijk en eveneens niets gepresteerd. Net evenveel als bleiter De Wever: niets.

Laatst gewijzigd door system : 3 november 2010 om 11:14.
system is offline  
Oud 3 november 2010, 11:13   #2109
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De reactie van De Wever is pathetisch ja. Een politieker moet een dikke nek en rug hebben waar alles van afglijdt. Dat is gewoon zo. Anders moet ge beroepsvisser worden. Straks ga ik hem nog beschouwen als een kruidje-roer-me-niet. Dan vind ik di Rupo tenminste wat kraniger. Wat men al over die mens heeft gezegd. Maar let wel, ook di Ripo heeft uiteindelijk niets gepresteerd. Net zoals De Wever.

De mop van de eeuw.....

Niets pathetischer moeten aanschouwen dan het dramaqueengehalte van een verontwaardigde roze strik tijdens het laatste crisisje....

En géén mens die de zeep wou oprapen aan Vlaamse zijde....

Quelle horreur chez elio....

Laatst gewijzigd door Svennies : 3 november 2010 om 11:14.
Svennies is offline  
Oud 3 november 2010, 11:17   #2110
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

De mop van de eeuw.....

Niets pathetischer moeten aanschouwen dan het dramaqueengehalte van een verontwaardigde roze strik tijdens het laatste crisisje....

En géén mens die de zeep wou oprapen aan Vlaamse zijde....

Quelle horreur chez elio....
Daarover gaat het niet. Men heeft di Rupo ook uitgemaakt voor vanalles en nog wat. De man stond daar boven. Bleiter Bart staat er ver onder. Hij dient al jankend een klacht in in de zin van 'Meester, kijk eens wat hij mij heeft aangedaan'.

Niks om fier over te zijn. Belachelijk gewoon.

Laatst gewijzigd door system : 3 november 2010 om 11:20.
system is offline  
Oud 3 november 2010, 11:18   #2111
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op papier gezet omdat hij moest van de koning. En het dan zo op papier zetten dat hij al op voorhand wist dat het zou afgeschoten worden. En dan maar juist doen alsof hij dat erg vond. Wat een komediant.
Je weet toch dat in een onderhandelingssituatie waar een oplossing MOET gevonden worden, de meest irrationele deelnemer uiteindelijk ook altijd het best wegkomt?
fonne is offline  
Oud 3 november 2010, 11:22   #2112
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarover gaat het niet. Men heeft di Rupo ook uitgemaak voor vanalles en nog wat. De man stond daar boven. Bleiter Bart staat er ver onder.
Toen Leterme even lang bezig was als Di Rupo werd er een echte karaktermoord georganizeerd op Leterme, kan hij het niet? of wil hij het niet? Alles was de schuld van de kandidaat-premier. En wat zeggen de kranten vandaag over Di Rupo? Juist niets. Het is immers Dewever zijn schuld dat het niet vooruitgaat toch? Waarom: omdat Dewever de Vlaming is, en de Vlaming heeft het altijd gedaan, daarom. Vooral dan voor de reactionair-belgicistische pers die Vlaanderen arm is.
Ik wacht nog altijd tot een Vlaamse krant het aandurft om op zijn voorpagina eens te wijzen op het bijzonder hoog aantal keren dat de naam Di Rupo voorkomt in het dossier Dutroux.
fonne is offline  
Oud 3 november 2010, 11:24   #2113
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Nogal zoiets: de schending van de beroepsethiek. Wat gaat Olijke Bart nog allemaal uitvinden om medelijden te kunnen opwekken voor zijn persoontje.Hoe is het mogelijk. Als mensen zoals Dewever ooit aan de macht zouden komen, dan zijn we terug naar af.
BDW heeft 'schending van de beroepsethiek' niet uitgevonden, snuggere.
Amon_Re is offline  
Oud 3 november 2010, 11:26   #2114
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik en dat zijn we ook gewoon van u.

Citaat:
De Wever was aangesteld door de koning als 'verduidelijker'. En dus kan men het best 'verduidelijken' door de dingen op papier te zetten. Dat is in ieder geval duidelijker dan mondelinge afspraken. En dat was de taak van De Wever. Dus hij heeft die tekst niet uit eigen beweging opgemaakt, maar omdat het besloten lag in de taak van 'clarificateur'.
Het is inderdaad zo dat alles duidelijk is als het op papier staat. Ook Di Rupo had dat kunnen doen, zoals elke kandidaatpremier dat ook gedaan heeft in de ganse geschiedenis van België. Maar hij wou niet.

Citaat:
Dat di Rupo niets op papier heeft gezet, was afgesproken tussen de partijen. De Wever ging hier mee akkoord. Ik heb hem toch nooit horen protesteren. Te meer, omdat ze toen zaten in een pre-formatie en dat het pas in een formatie is dat de dingen schriftelijk worden vastgelegd.
Dan heb je niet goed geluisterd. Dewever zei van meet af aan dat hij de zaken op papier wilde. Maar de Franstaligen hebben dat nooit gedaan. Ook nu nog niet.

bron: http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100830_061

En gelukkig maar dat Bart Dewever en CD&V dat eiste. Want voor Rood en Groen waren de mondelijke afspraken voldoende zeiden ze. Bleek toch dat zij zich zwaar vergist hadden toen uitkwam dat de Franstaligen iets heel anders bedoelden in hun mondelinge afspraken als Rood en Groen op dat moment hadden begrepen.

Citaat:
En als uiteindelijk of praktisch resultaat heeft De Wever maar evenveel gepresteerd als Leterme en di Rupo, te weten: niets.
Toch wel, hij zette één en ander op papier en wil ook alle akkoorden op papier hebben, precies om niet te varen zoals Leterme gevaren heeft.

Blij dat je toegeeft dat Di Rupo niks gepresteerd heeft.

Paulus

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 november 2010 om 11:30.
Paulus is offline  
Oud 3 november 2010, 11:26   #2115
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, ik vind Bart ook véél te braaf
In feite zou hij de taktiek van Vanden Boeynants moeten gebruiken: voor elk stuk gezever dat over hem verschijnt een recht op antwoord sturen. De kranten zouden te klein zijn.
fonne is offline  
Oud 3 november 2010, 11:35   #2116
Amon_Re

Standaard

Citaat:

Bullshit. BDW heeft het gewoon slim aangepakt door het op papier te zetten, niemand verwachtte dat hij met een concreet en realistisch compromis zou afkomen.

Citaat:
Tot daar klopt je stelling, maar hebben ze sindsdien al iets op papier gezet? Buiten Ecomo/Groen! zie ik nie veel bewegen....

Citaat:
En dat is uiteraard de schuld van BDW, en enkel van hem.... tuurlijk datte
Amon_Re is offline  
Oud 3 november 2010, 11:38   #2117
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De reactie van De Wever is pathetisch ja. Een politieker moet een dikke nek en rug hebben waar alles van afglijdt. Dat is gewoon zo. Anders moet ge beroepsvisser worden of vlinders gaan vangen in het Amazonenwoud. Straks ga ik hem nog beschouwen als een kruidje-roer-me-niet. Dan vind ik di Rupo tenminste wat kraniger. Wat men al allemaal over die mens heeft gezegd. Maar let wel, ook di Ripo heeft uiteindelijk en eveneens niets gepresteerd. Net evenveel als bleiter De Wever: niets.
We hebben al een Mister Teflon, en het zijn & blijven mensen. Het feit is dat die psychiater te ver ging, al de rest van je post is verzuurd gezeik.
Amon_Re is offline  
Oud 3 november 2010, 11:42   #2118
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Daarover gaat het niet. Men heeft di Rupo ook uitgemaakt voor vanalles en nog wat. De man stond daar boven. Bleiter Bart staat er ver onder. Hij dient al jankend een klacht in in de zin van 'Meester, kijk eens wat hij mij heeft aangedaan'.

Bullshit. Je weet de inhoud van de klacht niet.
Het feit is wel dat die zieleknijper zaken deed die niet door de beugel konden (ofwel schending van beroepsgeheim, ofwel schending van beroepsethiek), sommige jobs worden nu eenmaal aan andere/hogere standaarden gehouden dan andere
Amon_Re is offline  
Oud 3 november 2010, 11:59   #2119
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:

De man stond erboven? Man, duidelijk dat jij de media niet volgt, verklaart alvast veel.
Gwyndion is offline  
Oud 3 november 2010, 12:01   #2120
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Al vergeten dat het roze strikje ook snel op zijn pikje is getrapt,en wel hierom...

Voldoende voor hem om een klacht in te dienen....

Citaat:
Di Rupo spreekt verder van een 'ontoelaatbare manipulatie en een zware aanslag op zijn naam, reputatie en privacy'. De PS-kopman eist de onmiddellijke stopzetting van deze 'schandalige praktijken' en vraag aan het gerecht om ze te veroordelen.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF02122008_032
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be