Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2010, 14:34   #41
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Mensen die individuele homo's associëren met gay prides zijn achterlijken waarmee geen rekening moet gehouden worden. Als je beelden ziet van een of andere technoparade, dan ga je er toch ook niet van uit dat iedereen jonger dan 35 dagelijks stijf onder de pillen als een aap staat rond te springen achter een vrachtwagen?
Een technoparade pretendeert dan ook niet in naam van alle jongeren op te komen met een politiek eisenpakket...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:35   #42
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Mensen die individuele homo's associëren met gay prides zijn achterlijken waarmee geen rekening moet gehouden worden.
Dat kan jij dan vinden. Maar in de ogen van velen brengt het zulkse boodschap over. Ik homo's genoeg die niet aan dat soort dingen meedoen om gay's niet te kakken te zetten.

Citaat:
Als je beelden ziet van een of andere technoparade, dan ga je er toch ook niet van uit dat iedereen jonger dan 35 dagelijks stijf onder de pillen als een aap staat rond te springen achter een vrachtwagen?
In de ogen van velen wel, ja.

In jouw ogen niet... in die van velen wel. En dan moet men niet klagen dat er vooroordelen ontstaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:37   #43
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

De toenemende idiotie, hoeveelheid pseudo's en regelneukers zorgt ervoor dat ik mij terugtrek uit deze draad.

Ik hoop dat er iets erg met bepaalden onder jullie gebeurt.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:38   #44
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een technoparade pretendeert dan ook niet in naam van alle jongeren op te komen met een politiek eisenpakket...
Pretenderen de leernichten, de manwijven en de travestieten met pluimen in hun gat dan dan? Ik dacht het niet. De organisatoren van die parades pretenderen inderdaad op te komen voor alle holebi's, dus niet alleen voor de discrete, maar ook voor de flamboyante. Dat de media dan vooral oog hebben voor de speciaalste gevallen, kan je de organisaties niet kwalijk nemen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:39   #45
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
je bedoelt: ik wil eerlijk gezegd niet weten wat het kost?
Ik kan er geen getal op plakken maar weet dat het steenduur is, pijnlijk en gepaard gaande met hormonale stormen. Als jij er wel een cijfer op kan kleven, doe maar. Maar reken er niet enkel de operatie bij... alle nazorg ook.

Neen, dat wil ik niet betalen. Ik wil wel iemand met een levensbedreigende ziekte betalen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 november 2010, 14:42   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De toenemende idiotie, hoeveelheid pseudo's en regelneukers zorgt ervoor dat ik mij terugtrek uit deze draad.
Prima.

Citaat:
gemeld. Je gratie die je hier had zal snel verlopen zijn als je zo door zal gaan.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 november 2010, 14:44   #47
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Mijn gezond verstand schreeuwt dat dit een psychische aandoening is...

Ik persoonlijk kan totaal niet begrijpen dan mannen/vrouwen zich laten verminken om als een soort frankenstein door het leven te gaan omwille van het bezit van enkele geslachtskenmerkende features..

Laat ons eerlijk zijn, veel transexuelen zijn zo herkenbaar als een kwak ketchup op een witte bloese...het naadloos transformeren naar een ander geslacht is blijkbaar een onmogelijke droom..

Mijn mening, de ultieme beslissing laat ik over aan de échte experts..p.s. omtrend de tussenkomsten van de ziekenkas lig ik niet wakker...die paar tientallen , weliswaar zéér dure operaties, maken het verschil niet..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:45   #48
Albrecht
Banneling

Standaard

Iedereen is in orde! Pedofielen zijn in orde, ze hebben een gezonde liefde die niet in de gangbare patronen past. Zo ook necrofielen.

Gespleten persoonlijkheid? Geen probleem! Ze hebben gewoon een persoonlijkheidspatroon dat niet in onze gangbare patronen past. Dokters die zulke mensen als gevaarlijk bestempelen, moeten we gaan aanklagen wegens gespleten persoonlijkheid-fobie!

Zelfmoordterroristen worden ook zo hard aangepakt! Ze willen gewoon de liefde en zorg van euthanasie met iedereen delen. Mensen die opkomen tegen zulke euthanasieverspreiders, moeten we gaan aanklagen wegens thanatofobie!

Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:48   #49
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Iedereen is in orde! Pedofielen zijn in orde, ze hebben een gezonde liefde die niet in de gangbare patronen past. Zo ook necrofielen.

Gespleten persoonlijkheid? Geen probleem! Ze hebben gewoon een persoonlijkheidspatroon dat niet in onze gangbare patronen past. Dokters die zulke mensen als gevaarlijk bestempelen, moeten we gaan aanklagen wegens gespleten persoonlijkheid-fobie!

Zelfmoordterroristen worden ook zo hard aangepakt! Ze willen gewoon de liefde en zorg van euthanasie met iedereen delen. Mensen die opkomen tegen zulke euthanasieverspreiders, moeten we gaan aanklagen wegens thanatofobie!

Toch bijna aan vijftig posts geraakt in deze draad voor er iemand over pedofielen begint. Naar analogie met Godwin-punten, stel ik voor dat we dat vanaf nu een Albrecht-punt noemen.
Oud 3 november 2010, 14:48   #50
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die individuele homo's associëren met gay prides zijn achterlijken waarmee geen rekening moet gehouden worden. Als je beelden ziet van een of andere technoparade, dan ga je er toch ook niet van uit dat iedereen jonger dan 35 dagelijks stijf onder de pillen als een aap staat rond te springen achter een vrachtwagen?
10-20 jaar geleden was dat de enige en eerste kennismaking van miljoenen mensen met de homowereld...qua misplaatste profilering kan dat tellen...

Ik heb het de gayparades altijd verweten dat ze de integratie en aanvaarding van homosexualiteit hebben bemoeilijkt en uitgesteld door direct een hoop onwetende mensen met de meest stereotiepe extravante exessen van de homocultuur te confronteren..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:50   #51
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik kan er geen getal op plakken maar weet dat het steenduur is, pijnlijk en gepaard gaande met hormonale stormen. Als jij er wel een cijfer op kan kleven, doe maar. Maar reken er niet enkel de operatie bij... alle nazorg ook.

Neen, dat wil ik niet betalen. Ik wil wel iemand met een levensbedreigende ziekte betalen.
steenduur... juist. Ge weet dat.

Over hoeveel patienten denk je dat het gaat, jaarlijks? En heb je eigenlijk een idee wat een herceptin+chemo kost, bvb, inclusief nazorg?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:50   #52
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Pretenderen de leernichten, de manwijven en de travestieten met pluimen in hun gat dan dan? Ik dacht het niet.
Dat is nu juist het probleem. Wat een politieke manifestatie zou moeten zijn, wordt "gekaapt" door mensen die in maar één ding geïnteresseerd zijn: zichzelf in de kijker plaatsen. Eigenlijk zeggen die mensen: "aanvaard ons!"; terzelfdertijd leggen ze de aanvaardingsdrempel door hun extreme gedrag zo hoog dat veel mensen zich afkeren. Hetzelfde zie je ook met andere "gematigde" groepen: extreem-rechts, moslims, etc. Als die zich niet openlijk distantiëren van nazi's en shariah for Belgium-aanhangers zijn ze een gemakkelijk doelwit voor hun tegenstanders. That's how it works. Misschien dat je het liever anders zou zien, maar de realiteit is wat ze is en je kunt dat maar beter incalculeren.
Oud 3 november 2010, 14:51   #53
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:

Wat ga ik je missen...
Oud 3 november 2010, 14:51   #54
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Prima.

gemeld. Je gratie die je hier had zal snel verlopen zijn als je zo door zal gaan.
je voelt je aangesproken, typisch

maar vooral zielig
Oud 3 november 2010, 14:54   #55
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht

snel, 7 weesgegroetjes gevolgd door een "waar-gaat-het-toch-naartoe-met-de-wereld"
Oud 3 november 2010, 15:00   #56
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
10-20 jaar geleden was dat de enige en eerste kennismaking van miljoenen mensen met de homowereld...qua misplaatste profilering kan dat tellen...

Ik heb het de gayparades altijd verweten dat ze de integratie en aanvaarding van homosexualiteit hebben bemoeilijkt en uitgesteld door direct een hoop onwetende mensen met de meest stereotiepe extravante exessen van de homocultuur te confronteren..
Ik vind dat een omdraaiing van de zaken. Het is niet omdat er een hoop "onwetenden", onverdraagzamen of gemakkelijk gechockeerde kleinburgers rondlopen, dat flamboyante holebi's zich moeten verstoppen. Wie in het dagelijkse leven 'normale' holebi's kent (iedereen dus) en die afrekent op basis van wat h/zij tijdens vijf minuten VTM-nieuws gezien heeft over een fractie van de holebi-gemeenschap, is een dommekloot. Overigens is iemand die flamboyante holebi's veroordeelt omdat zij flamboyant zijn, dat ook.
Oud 3 november 2010, 15:02   #57
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mag je gerust transseksualiteit als "ziekte" schrappen, maar dan moet je ook geen beroep willen doen op de ziekteverzekering.

of hoe logica in sommige middens compleet uit het oog verloren wordt.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 15:04   #58
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat is nu juist het probleem. Wat een politieke manifestatie zou moeten zijn, wordt "gekaapt" door mensen die in maar één ding geïnteresseerd zijn: zichzelf in de kijker plaatsen. Eigenlijk zeggen die mensen: "aanvaard ons!"; terzelfdertijd leggen ze de aanvaardingsdrempel door hun extreme gedrag zo hoog dat veel mensen zich afkeren. Hetzelfde zie je ook met andere "gematigde" groepen: extreem-rechts, moslims, etc. Als die zich niet openlijk distantiëren van nazi's en shariah for Belgium-aanhangers zijn ze een gemakkelijk doelwit voor hun tegenstanders. That's how it works. Misschien dat je het liever anders zou zien, maar de realiteit is wat ze is en je kunt dat maar beter incalculeren.
Ten eerste zijn die gay pride-toestanden allang geen politieke manifestaties meer, maar feestjes. En daar is helemaal niets mis mee.

Ten tweede vind ik het interessant dat je de vergelijking maakt met moslims. Als ik jouw redenering volg, dan mogen moslims het suikerfeest liefst niet en plein public vieren, geen hoofddoeken dragen, liefst af en toe wat pinten binnen kappen (toch al de autochtone medeburger kijkt) enzovoort. Allemaal omdat er veel mensen rondlopen die niet omkunnen met diversiteit.
Oud 3 november 2010, 15:06   #59
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
je voelt je aangesproken, typisch

maar vooral zielig
Het is vooral zielig om mensen met wie je van mening verschilt "iets ergs" toe te wensen. Dat is nergens voor nodig.
Oud 3 november 2010, 15:08   #60
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Even een laatste iets:

Ik deed wat jullie doen, maar expliciet. Zeggen dat men weigert te betalen als die mensen weigeren met zichzelf als ziek te bestempelen, is evenzeer die mensen iets erg toewensen indien ze met je van mening durven verschillen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be