![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tja.
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik dus al zei wens je enkel een tussenkomst als het erkend wordt als een ziekte/afwijking Mij is dat schermen met termen ondergeschikt aan 't feit dat men deze mensen dan zou kunnen helpen. Deel het dan mijn part onder psychische aandoeningen vanwege het psychisch lijden ervan maar niet omwille van de idee-fixe ( of hoe je het ook wilt zien ) dat ze met een verkeerd geslacht zitten.... zoiets doe je toch ook niet met vrouwen die hun tweede borst terug wensen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kenmerkend voor een ziekte is ook dat het een zeker proces aanduidt: er is een begin, een beloop, en een eindtoestand (soms genezing, soms de dood, soms een blijvend effect op de gezondheid). In het Nederlands spraakgebruik worden aangeboren afwijkingen (bijvoorbeeld zes vingers aan een hand), ongevallen (bijvoorbeeld een gebroken been) en resttoestanden daarvan (bijvoorbeeld een beenprothese), en natuurlijke processen (bijvoorbeeld kaalheid bij mannen van middelbare leeftijd of zwangerschap bij een vrouw) meestal niet beschouwd als ziekte. (wiki) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Transseksualiteit is geen ziekte, maar een psychische aandoening van een heel erge graad. Daarom dat die mensen ook heel goed geholpen moeten worden. Er zou trouwens meer onderzoek ernaar moeten verrichten zodat ze naar de toekomst toe beter geholpen kunnen worden. Ze moeten niet geholpen worden lichaamsverbouwing, maar door acceptatie van hun lichaam of eventueel door medicatie en psychologische hulp.
Misschien om het in het extreme te trekken, stel je voor dat iemand zegt dat hij in het verkeerde lichaam zit, dat hij een tijger had moeten zijn. We gaan die toch ook niet opereren en er een tijger van maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Als een medische ingreep noodzakelijk is is er toch ook een medisch probleem? Dan zie ik eerlijk gezegd niet wat er mis is met de aanwezigheid van genderstoornissen op die fameuze lijst. Ik denk dat de idee dat al wie een stoornis heeft die op die lijst staat als "mentaal ziek" beschouwd wordt, en daar lijkt de Holebifederatie van uit te gaan, fout is. Alleja, mensen met Tourette staan ook op die lijst en toch denk ik dat niemand hen als "mentaal ziek" of "gestoord" zou beschouwen. Het is volgens mij net het foutieve beeld dat op die lijst staan betekent dat "het allemaal maar tussen je oren zit" dat voor onbehagen zorgt, niet de aanwezigheid op die lijst op zich.
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 3 november 2010 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij bv chronische depressies ( als we het daarmee even mogen vergelijken ) ( ben zelf ook ergens ervaringsdeskundige ) helpt het niet van die aanvankelijke trigger ( moest die er nog zijn ) te elimineren... je moet ook wat aan die depressie doen ( indien het kan ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat komt eigenlijk op hetzelfde neer, een psychisch probleem, maar omdat transexualiteit nu eenmaal in de sexuele sfeer zit, wordt het dan maar opgepikt door dergelijke organisaties... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat een transseksueel niet beter kan geholpen worden dan met een geslachtsverandering ... maar bon, je lijkt me qua argumentatie een zware dobber ...
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 3 november 2010 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() [quote=Steve_M;5071378]Waarom niet? Stel dat dat met enige frequentie voorkwam (quod non), dat die persoon echt een tijger was, gevangen in het lichaam van een mens en daardoor doodongelukkig is en dat we hem/haar kunnen helpen met een relatief eenvoudige ingreep. Wat zijn de argumenten daartegen? Behalve dan dat ik op de jaarlijkse Tiger Pride Parade wel zou thuisblijven.[/QUOTE]
![]()
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() ... omdat ze niet beter weten, hé.
![]() |
#115 |
Minister-President
|
![]() Sommige organisaties willen blijkbaar dat de man - vrouw verhouding verdwijnt en iedereen bi seksueel is een lichaam naar keuze heeft. Dat is toch wel geschift en onnatuurlijk. Het is ook het toppunt van individualisme, je eigen lichaam kiezen. Zo'n denkpatronen zijn ziek. (Niet van psychiatrische aard)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Dat heb ik toch niet geschreven. Psychiatrie is wel degelijk noodzakelijk, want voor de meeste psychiatrische aandoeningen is er helemaal geen lichamelijke ingreep die helpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Dat valt dus nogal mee: Andere vrouwen opteren voor een borstreconstructie, ook al vindt hun omgeving dat helemaal niet nodig. Die vindt dat ze al genoeg hebben meegemaakt en dat het welletjes is. Maar een reconstructie is voor vele vrouwen geen luxe. Nergens in dat artikel worden de termen "psychisch lijden", "psychische aandoening" of "ziekte" gebruikt. Nochtans: De mutualiteit en sommige hospitalisatieverzekeringen betalen het grootste deel van de kosten voor een reconstructie terug. Vrouwen die een reconstructie overwegen, vragen het best vooraf aan de chirurg goed hoeveel ze zelf nog moeten opleggen. |
|
![]() |
![]() |