Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2010, 16:29   #1121
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Maar het kan!
Met ons klimaat?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:29   #1122
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
D�*�*r gaat het hem om. Blijkbaar heel moeilijk te begrijpen voor mensen die uiterlijkheden in kleding tot prioriteit hebben gemaakt. Nochtans: het is hetzelfde principe.

Daarom vind ik ook die verkleedpartijen op het werk uit den boze: waarom moet een receptioniste persé haar sjalleke om? De klanten willen gewoon een receptioniste, geen muzelmina die toevallig op de stoel van de receptioniste zit.
Ok, dus als elke moslima voor jou verbergt dat ze een moslima is, dan zul je je al heel wat beter voelen.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 november 2010 om 16:30.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:30   #1123
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Met ons klimaat?
Ja
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:36   #1124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je wil een gediplomeerde chirurg, en dan doet het er niet toe of zij al dan niet een hoofddoek draagt.
Groot gelijk.
neen, ik schrijf net: ik wil geen clown die verkleed is als chirurg.

Iemand die persé met hoofddoek op wil opereren, geeft prioriteit aan een geloof in een onzichbaar vriendje dat zegt dat ze schaamhaar op haar hoofd heeft staan en dat ze daar een doekje over moet doen.

Zo iemand blijft van mijn lichaam, zeker als ze van die scherpe mesjes vasthebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2010 om 16:37.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:38   #1125
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Iemand die persé met hoofddoek op wil opereren, geeft prioriteit aan een geloof in een onzichbaar vriendje dat zegt dat ze schaamhaar op haar hoofd heeft staan en dat ze daar een doekje over moet doen.

Zo iemand blijft van mijn lichaam, zeker als ze van die scherpe mesjes vasthebben.
Wat je nu zegt is dat je een moslim chirurg zou weigeren?
Oud 3 november 2010, 16:40   #1126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Wat je nu zegt is dat je een moslim chirurg zou weigeren?
neen, waar zie je me dat zeggen?

Ik zeg dat ik weiger me te laten opereren door een clown die als chirurg is verkleed. Een clown met een muts op of een clown die denkt dat ze een sjaal moet opzetten.

Een moslim kan best chirurg zijn zolang hij/zij daar prioriteit aan schenkt en niet aan zijn muzelmutske of aan haar niqaab of hijaab.

Ik wil dus niet moeten vragen of zien of een chirurg in onzichtbare vriendjes gelooft of niet.

Trouwens: hoe zit het nu weer met die muzelvrouwen die van hun man niet door kaffermannen mogen worden geholpen bij hun bevalling?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2010 om 16:40.
Oud 3 november 2010, 16:41   #1127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Dan ben jij iemand die uiterlijkheden in kleding tot prioriteit heeft gemaakt.
Oud 3 november 2010, 16:42   #1128
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Trouwens: hoe zit het nu weer met die muzelvrouwen die van hun man niet door kaffermannen mogen worden geholpen bij hun bevalling?
Die mannen zullen gestraft worden door god.
Oud 3 november 2010, 16:44   #1129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
qua professionaliteit: ik houd er inderdaad aan dat mensen prioriteit geven aan hun professie en niet aan de vermoedelijke kledingeisen van hun onzichtbaar vriendje. Dat lijkt me totaal niet professioneel.

Ik wil ook geen rechter met een witte puntmuts of een tandarts met een kettingzaag.

Ik neem aan dat jij je gerust laat opensnijden door een chirurg in SS uniform?

Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2010 om 16:45.
Oud 3 november 2010, 16:45   #1130
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Je wil een gediplomeerde chirurg, en dan doet het er niet toe of zij al dan niet een hoofddoek draagt.
Groot gelijk.
Zo eentje dat in de ramadan tegen een appelflauwte aanzweeft ?..of eentje die geblindoekt moet opereren in mijn genitale zone ?..of die de operaties 5 maal daags onderbreekt voor een bezinningsmoment ?

Ik heb geen problemen met een chirurg die moslim(a) is, tenzij die me duidelijk wil maken waar zijn/haar prioriteiten liggen..bij Allah en niet bij de algemene voorschriften en reglementen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:47   #1131
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch eventjes de cirkel starten waar gestart wordt. Als een bepaalde groep kledij belangrijker vindt dan eender wat anders (zij het nu scholing of maatschappijgevoel of werk of sportactiviteiten), dan vindt die groep uiterlijke tekenen belangrijker dan inhoudelijk en is elke reactie tegen die houding een reactie tegen het belangrijker vinden van uiterlijke kenmerken.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:49   #1132
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Zo eentje dat in de ramadan tegen een appelflauwte aanzweeft ?..of eentje die geblindoekt moet opereren in mijn genitale zone ?..of die de operaties 5 maal daags onderbreekt voor een bezinningsmoment ?

Ik heb geen problemen met een chirurg die moslim(a) is, tenzij die me duidelijk wil maken waar zijn/haar prioriteiten liggen..bij Allah en niet bij de algemene voorschriften en reglementen..
daar had ik even geen erg in: tijdens Ramadan weiger ik een moslim als chirurg, omwille van die redenen. Dan moet Yussef me maar eens komen duidelijk maken dat dit mijn recht niet is.

Oud 3 november 2010, 16:51   #1133
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
qua professionaliteit: ik houd er inderdaad aan dat mensen prioriteit geven aan hun professie en niet aan de vermoedelijke kledingeisen van hun onzichtbaar vriendje. Dat lijkt me totaal niet professioneel.
Jij noemde toch een gediplomeerde chirurg met een hoofddoek een clown.
Puur omwille van die hoofddoek vervalt voor jou dat diploma.

Het is dan wel duidelijk dat jij iemand bent die uiterlijkheden in kleding tot prioriteit heeft gemaakt.
Oud 3 november 2010, 16:53   #1134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is dan wel duidelijk dat jij iemand bent die uiterlijkheden in kleding tot prioriteit heeft gemaakt.
waar lees je dat? Ik zeg dat ik geen clown wil die verkleed is als chirurg.

Oud 3 november 2010, 16:56   #1135
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Zever...stel een fervent standardsupporter moet onder het mes bij een met anderlecht gadgets gedrapeerde chirurg...er MOET een neutraliteit zijn in openbare functies om onnodige conflicten te vermijden...

De nadruk moet blijven liggen op de geneeskunde..iedere politieke of religieuze voorkeur draagt nul-komma-nul bij aan dit feit, integendeel..
Oud 3 november 2010, 16:58   #1136
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
toch eventjes de cirkel starten waar gestart wordt. Als een bepaalde groep kledij belangrijker vindt dan eender wat anders (zij het nu scholing of maatschappijgevoel of werk of sportactiviteiten), dan vindt die groep uiterlijke tekenen belangrijker dan inhoudelijk en is elke reactie tegen die houding een reactie tegen het belangrijker vinden van uiterlijke kenmerken.
De eerlijkheid gebiedt eveneens te melden, dat het al jaar en dag toegestaan is om op school en op het werk de hoofddoek te dragen.

Tot mensen, die uiterlijkheden belangrijker vindt dan het inhoudelijke, daar aanstoot aan nemen; een hetze beginnen en voor een verbod ijveren.
Elke reactie tegen dit verbod is een reactie tegen het belangrijker vinden van uiterlijke kenmerken.
Oud 3 november 2010, 16:59   #1137
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
waar lees je dat? Ik zeg dat ik geen clown wil die verkleed is als chirurg.
http://forum.politics.be/showthread....89#post5071489
Oud 3 november 2010, 17:05   #1138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik zie hier alleen staan dat ik geen clown wil die verkleed is als chirurg.

Nergens zie ik staan dat ik een gediplomeerde chirurg een clown noem.

Kan je het even aanduiden waar dat staat aub?

Oud 3 november 2010, 17:06   #1139
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eerlijkheid gebiedt eveneens te melden, dat het al jaar en dag toegestaan is om op school en op het werk de hoofddoek te dragen.

Tot mensen, die uiterlijkheden belangrijker vindt dan het inhoudelijke, daar aanstoot aan nemen; een hetze beginnen en voor een verbod ijveren.
Elke reactie tegen dit verbod is een reactie tegen het belangrijker vinden van uiterlijke kenmerken.
wie zijn de mensen die uiterlijkheden belangrijker vinden dan inhoudelijke? hoofddoekdragers of naaktlopers?

Oud 3 november 2010, 17:12   #1140
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Elke reactie tegen dit verbod is een reactie tegen het belangrijker vinden van uiterlijke kenmerken
.
Fraaie verdraaing van de realiteit..
De regels in het Antwerps atheneum zijn er gekomen door een radicalisering van de hoofddoekmeisjes met groepsdruk en misbruik van godsdienstvrijheden om anderen te onderwerpen/onderdrukken/pesten..
en dat in een school waar pluralistisch beleid haast een religie was...het probleem kon niet schrijnender aangetoond worden...

Radicalen een vinger geven, is uw arm presenteren...

Die allochtone vrouwen die 20 jaar geleden een buitenhuise carriere hadden droegen en eisten geen hoofddoek...blijkbaar hebben islamterroristen en fundamentalisten de islam 'boeiender en attractiever' gemaakt voor de rebelse jongeren..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 3 november 2010 om 17:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be