Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2010, 01:25   #481
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik fixeer mij op helemaal niets. Als je andere verklaringen hebt om het homofenomeen uit te leggen, ga je gang. Maar als het theorietjes zijn als die uit de openingspost, spaar je de moeite. Top van de evolutieladder !!
Besef dat deze belachelijke stelling heel serieus door iemand gepost werd ! Een " ervaringsdeskundige " die zichzelf als de crème beschouwd dus...
Nou, mij goed hoor.
Gelieve mij geen even wilde theorieën toe te dichten als die uit de openingspost. Ik ben er gewoon niet zeker van dat er zoiets is als "het homofenomeen". We hebben geen cijfers en tot de jaren '70 werd homoseksualiteit veelal verborgen gehouden, net zoals het vandaag de dag nog steeds verborgen gehouden wordt in bepaalde landen en culturen. Daardoor hebben we eigenlijk geen zicht op hoeveel homo's er toen waren tegenover nu. En ik zou toch nog altijd graag tentatieve antwoorden krijgen op mijn vragen:

Stel dat mannen inderdaad homo worden door de opname van hormonen via het drinkwater.

Moeten we dan ook geen spectaculaire afname zien van het aantal lesbiennes? Of krijgen die dat drinkwater niet binnen?

Kunnen we lesbiennes "genezen" door hen de pil te geven? Of homo's door het testosteronsupplementen toe te dienen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 01:27   #482
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch...
Dus moeder natuur zorgt er indirect voor dat mensen waarvan ze vaststelt dat er al wat teveel van rondlopen drastisch beginnen met het lozen van vrouwelijke hormonen in het water ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 01:27   #483
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zover waren we dus al

Dat zal je dan nog even moeten aantonen

Vervolgens ga je dan toch nog even een correlatie moet schetsen... er moet dan toch ergens iets cijfermatig aan te tonen kunnen zijn
En vermits de stelling is/was dat je van vrouwelijke hormonen ( oestrogenen dacht ik ) homofiel wordt moet het nog causaal aangetoond worden.
Zeer vreemd dat dat nog niet gebleken is uit tal van proeven met muizen ed... de mens zal weer een zeer speciale plaats bekleden zeker ?
Ik denk niet dat er daar momenteel cijfers op bestaan, maar ik twijfel niet dat men daar ooit cijfers zal op hebben.

Maar dat het toegenomen is staat zonder twijfel.
Oud 4 november 2010, 01:28   #484
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Moeilijk onderzoek ook hé?
Hoe begin je aan zoiets?
Er worden wel zottere onderzoeken gedaan, hoor. Ik heb als student deelgenomen aan onderzoek rond de invloed van amfetamines op het geheugen.

Citaat:
Maar soit, geef een macho hetero een overdosis vrouwelijke hormonen en kijk hoe zijn borsten beginnen te groeien en zijn teelballen krimpen.
Dat kan wel zijn, maar dat betekent nog niet dat hij homoseksueel wordt. Trouwens, als je diezelfde macho een overdosis testosteron geeft, dan gaan zijn kloten ook krimpen.
Oud 4 november 2010, 01:29   #485
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Yep, zou perfect een evolutiestrategie als een andere kunnen zijn. Intussen zitten de echte macho's te klagen op een forum dat de wereld om zeep is en liggen de geschminkte metro's te batsen met grieten waarvan de "echte mannen" alleen maar kunnen dromen.

Ik heb geluk: mijn vriendin moet niet weten van metro's. Die rage is trouwens alweer aan het overwaaien. Wellicht te wijten aan de dramatische verbetering van de vervuiling.
Wélke verbetering ? Het is nog nooit zo erg geweest ?
Verder, ik denk niet dat het gebruiken van make-up en andere stinkende parfum een evolutiestrategie van metro-versierders is, eerder een slimme zet van industriëlen die een nieuwe markt gevonden hebben bij door met synthetische vrouwelijke hormonen aangetaste mannen. Pure commerce dus. En bepaalde mensen trappen daar met hun beide voeten in, en zien dat als een " natuurlijke ontwikkeling "...

Laatst gewijzigd door den dinges : 4 november 2010 om 01:29.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 01:32   #486
Steve_M

Standaard

Citaat:
Verder, ik denk niet dat het gebruiken van make-up en andere stinkende parfum een evolutiestrategie van metro-versierders is, eerder een slimme zet van industriëlen die een nieuwe markt gevonden hebben bij door met synthetische vrouwelijke hormonen aangetaste mannen. Pure commerce dus. En bepaalde mensen trappen daar met hun beide voeten in, en zien dat als een " natuurlijke ontwikkeling "...
Dat was dus mijn punt: het is nooit zo erg geweest met die vervuiling en toch is de metroseksuelenhype alweer zo goed als volledig overgewaaid. Niet gemerkt dat vorig jaar de volle baard weer helemaal in was?
Oud 4 november 2010, 01:32   #487
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er worden wel zottere onderzoeken gedaan, hoor. Ik heb als student deelgenomen aan onderzoek rond de invloed van amfetamines op het geheugen.

Dat kan wel zijn, maar dat betekent nog niet dat hij homoseksueel wordt. Trouwens, als je diezelfde macho een overdosis testosteron geeft, dan gaan zijn kloten ook krimpen.
Dus conclusie is?
Overdosis hormonen heeft invloed?
Oud 4 november 2010, 01:34   #488
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeilijk onderzoek ook hé?
Hoe begin je aan zoiets?
niet zo moeilijk

Citaat:
Maar soit, geef een macho hetero een overdosis vrouwelijke hormonen en kijk hoe zijn borsten beginnen te groeien en zijn teelballen krimpen.
Nog steeds geen reden om dan maar homoseksueel te worden.
Maa ik snap jou ( jullie) redenering wel hoor ... uitgaande van een totaal vervormd beeld waar homoseksuelen voor jullie halve vrouwen (verwijfden) zijn en het standaard rollenpatroon...
... alleen welke homo valt dan op die verwijfden ?
Geef die ook datzelfde stereotype beeld en de zaak klopt niet.... geef hem eerder een stereotype van een macho en de zaak klopt ook niet echt
Oud 4 november 2010, 01:34   #489
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dus conclusie is?
Overdosis hormonen heeft invloed?
Nogmaals, ik heb nooit ontkend dat hormonen (en andere vervuilingen) een invloed op de mens hebben. Ik betwijfel alleen dat hormonen een invloed hebben op het aantal holebi's.
Oud 4 november 2010, 01:35   #490
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn duizend maal excuses voor denigrerende toon. Zo niet bedoeld.
Maar hormonen hebben hun weerslag of men nu wil of niet.
En destijds gebruikte men ddt om insecten en dergelijke te vernietigen en nu zijn het overdoses hormonen.
En ja we hebben een serieuze toename homo's
.
Een verband leggen tussen die feiten kan natuurlijk niet. Dat druist in tegen de vandaag geldende dogma's.
Oud 4 november 2010, 01:36   #491
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat er daar momenteel cijfers op bestaan, maar ik twijfel niet dat men daar ooit cijfers zal op hebben.

Maar dat het toegenomen is staat zonder twijfel.

Zoiets noemen ze dus toogpraat hé
En gesteld dat het toegenomen is dan ben je nog mijlenver weg van de stelling
Oud 4 november 2010, 01:36   #492
Steve_M

Standaard

Citaat:
Een verband leggen tussen die feiten kan natuurlijk niet. Dat druist in tegen de vandaag geldende dogma's.
De toename van het aantal homo's is geen feit, maar een vermoeden.
Oud 4 november 2010, 01:37   #493
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zover waren we dus al

Dat zal je dan nog even moeten aantonen

Vervolgens ga je dan toch nog even een correlatie moet schetsen... er moet dan toch ergens iets cijfermatig aan te tonen kunnen zijn
En vermits de stelling is/was dat je van vrouwelijke hormonen ( oestrogenen dacht ik ) homofiel wordt moet het nog causaal aangetoond worden.Zeer vreemd dat dat nog niet gebleken is uit tal van proeven met muizen ed... de mens zal weer een zeer speciale plaats bekleden zeker ?
Zeer " mannelijk " ga je daar toch niet van worden vrees ik...
Oud 4 november 2010, 01:39   #494
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De toename van het aantal homo's is geen feit, maar een vermoeden.
Oud 4 november 2010, 01:41   #495
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het luwen van die metro-hetze dan ?

Citaat:
Verder, ik denk niet dat het gebruiken van make-up en andere stinkende parfum een evolutiestrategie van metro-versierders is, eerder een slimme zet van industriëlen die een nieuwe markt gevonden hebben
tot hiertoe treedt ik je enigszins bij

Citaat:
bij door met synthetische vrouwelijke hormonen aangetaste mannen.
Dat is nog steeds een premisse dat die gesteld dat ze iets vrouwelijker uitvallen ( wat ook quatsch is ) zich dan ook plots willen gaan optutten
Oud 4 november 2010, 01:43   #496
Steve_M

Standaard

Citaat:
Lach er maar op los. Als je uitgelachen bent, mag je me dan wat betrouwbare cijfers tonen, er rekening mee houdend dat tot pakweg dertig jaar geleden er een zwaar stigma kleefde aan homoseksualiteit. Je doet me een beetje denken aan sommige fanatieke moslims op dit forum die bij hoog en bij laag beweren dat in Islamitische landen homoseksualiteit niet voorkomt.
Oud 4 november 2010, 01:47   #497
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Lach er maar op los. Als je uitgelachen bent, mag je me dan wat betrouwbare cijfers tonen, er rekening mee houdend dat tot pakweg dertig jaar geleden er een zwaar stigma kleefde aan homoseksualiteit. Je doet me een beetje denken aan sommige fanatieke moslims op dit forum die bij hoog en bij laag beweren dat in Islamitische landen homoseksualiteit niet voorkomt.
Dat is ook zo..mannen die een homosexuele drang vertonen worden op vakantie gestuurd om te gaan rollebollen ..resultaat Géén homosexuele activiteiten in het thuisland
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 01:49   #498
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat is ook zo..mannen die een homosexuele drang vertonen worden op vakantie gestuurd om te gaan rollebollen ..resultaat Géén homosexuele activiteiten in het thuisland
Nochtans is er een bijzonder bloeiende gay-scene in Teheran.
Oud 4 november 2010, 01:49   #499
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer " mannelijk " ga je daar toch niet van worden vrees ik...
Ja en nu nog het verband tussen minder mannelijk en homoseksueel en omgekeerd.... even rondkijken en je kan alvast tot de conclusie komen dat die er niet is.
Je hebt homo's en hetero's is alle mate, formaten, typisch-mannelijk, meer-vrouwelijk, met bierhangbuik en bijhorende tieten, noem maar op...

Dus op uiterlijk ga je er alvast niet uit geraken.
Misschien het geweer van schouder verwisselen en het bij gedragingen houden ?
Oud 4 november 2010, 01:49   #500
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelieve mij geen even wilde theorieën toe te dichten als die uit de openingspost. Ik ben er gewoon niet zeker van dat er zoiets is als "het homofenomeen". We hebben geen cijfers en tot de jaren '70 werd homoseksualiteit veelal verborgen gehouden, net zoals het vandaag de dag nog steeds verborgen gehouden wordt in bepaalde landen en culturen. Daardoor hebben we eigenlijk geen zicht op hoeveel homo's er toen waren tegenover nu. En ik zou toch nog altijd graag tentatieve antwoorden krijgen op mijn vragen:

Stel dat mannen inderdaad homo worden door de opname van hormonen via het drinkwater.

Moeten we dan ook geen spectaculaire afname zien van het aantal lesbiennes? Of krijgen die dat drinkwater niet binnen?

Kunnen we lesbiennes "genezen" door hen de pil te geven? Of homo's door het testosteronsupplementen toe te dienen?
Versta me goed. Ik zeg niet " er zijn meer homos omdat er oestrogenen in het drinkwater zitten ". Ik stel enkel vast dat er een aantal zaken gaande zijn, die een zelfde reden zouden kunnen hebben. Wat ik daarover geschreven heb, is niet zo bij het haar getrokken dat het gewoon met woede en weerzin moet afgebroken worden.
Want zeg nu zelf, hoe fabrikeer je een travestiet, compleet met flinke borsten en billen ? Juist, door een hormoonbehandeling.
En het is bewezen dat ons drinkwater vol synthetisch oestrogenen zit, komende van de industrie, de pesticiden, en de urine van vrouwen die de pil pakken. En kijk, wat gebeurt er ? Mannen die zich beginnen schminken en parfumeren, meer en meer homos, die trouwen zelfs nu, kindjes willen adopteren, gay pride stoeten houden enz enz.
Maar tussen die feiten een verband leggen is belachelijk ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be