![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tolerantie- en technische marges zijn zaken die voor discussie vatbaar zijn. Er bestaat in ieder geval de tendens om de marges terug te dringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus je hebt alweer een (kleine) kemel geschoten; maar de grootste kemel - en veel meer on-topic - is gewoon dat ge me niet wou geloven dat fietsers geen snelheidsboetes kunnen krijgen voor overdreven snelheid. Toch heel moeilijk voor jou om jouw ongelijk toe te geven... Ik citeer nog eens de topic-titel: Snelheidsbeperking voor fietsers ?
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar dan moet je wel serieus doorvlammen met 40 kmh-pieken. En opgepast in de zone 30, liefst vermijden dan. ![]()
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Micele?
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Hm, ik dacht dat ik op uw negeerlijst stond
![]() Nu, kunt ge eens opgeven op welke punten in het stuk dat ik aanhaalde Jan verkeerd zit, ipv de gewone on-liners? Citaat:
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 4 november 2010 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de wegcode staat dacht ik dat de maximumsnelheid voor een fiets is vastgesteld op 40 km per uur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goed zeg, dan krijgen al die wielrenners van de ronde van vlaanderen hier straks een bekeuring van een overijverige ambtenaar. Moeten ze zeker doen, verhoogt stantepede het respect voor het wetgevend werk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Waar in de wegcode staat dat?
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zou een fietser volgens diezelfde wegcode dan wel moeten weten hoe snel hij rijdt als hij volgens de technische voorschriften (die beschreven zijn in die wegcode) helemaal geen snelheidsmetertje moet hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 |
Staatssecretaris
|
![]() Man man, weer lekker bezig hier. Gezellig.
Als fietsers nog maar 15 km/h mogen rijden is het verschil met auto', motorbietsen, bromfietsen e.d. weer groter. Het is vooral het verschil in snelheid dat voor risico's zorgt. Bovendien, wat dan met joggers. Je rijdt rustig met de fiets, helm, verlichting, perfecte remmen, reflectoren, fluo-hesje, handschoenen, knie en elleboogbeschermers en dan word je ingehaald door een jogger zonder dit alles. Levensgevaarlijk dus. Er moeten dan ook maar snelheidsbeperkingen komen voor voetgangers. Flitsbare identificatie ten alle tijden. En nog iets, de meeste bromfietsen klasse a verschillen enkel wat betreft reglementering met bromfietsen klasse B of 50cc motorfietsen. Het zijn meestal dezelfde bromfietsen. met dezelfde remmen, dezelfde verlichting,.... Dat die dingen niet geschikt zouden zijn om sneller te rijden is dus onzin.
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wegcode is namelijk heel duidelijk, ook als het enkel maar theorie is. http://www.wegcode.be/index.php?opti...178&Itemid=311 Rijwiel en snelheid intikken aub. De marge is + 6 kmh, flitsen op snelheid is ook bij een fietser geen probleem, uiteraard moet er een staandehouding plaatsvinden (mobiele bemande controle), want fietsers hebben geen nummerplaat. Ook het volgen vd fietser door een bevoegde persoon op een andere fiets moto of auto (deze met geijkte snelheidsmeter) kan voldoende zijn, en lbnl elke bevoegde persoon kan ook een onaangepaste snelheid van de fietser volgens Art 10.1.1 bekeuren, ook gewoon door de snelheid te schatten. Ik denk dat het zowat alles is. Aja, detectie door lussen (onbemande camera, geen identificatie) in de rijbaan werkt natuurlijk niet bij fietsers, bij sommige moto´s met redelijk veel kunststof werkt het al niet, daarbij kan men ook langs de lussen rijden. @ Jan: Citaat:
Citaat:
Citaat:
(vanaf 37 - 6 kmh marge = 31 kmh of te snel in een zone 30) Ik rij wel met een snelheidsmeter. Wat bergaf of wind mee is natuurlijk gemakkelijker, dan haal ik zelfs op een vrouwenfiets zonder metertje 37 kmh. ![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2010 om 22:42. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was zelfs een fietser die op het fietspad een politiewagen op de rijbaan inhaalde in een zone 30. De politieagent(en) kon er niet mee lachen. Of de fietser voor de rechtbank gegaan is betwijfel ik. Denkt ge dat die fietser (of fietsers) ipv een O.I. van 50 € een driedubbel bedrag gaat riskeren bij de rechter ? Het woord van een bevoegde persoon weet ge... (in mijn vorige post had ik nog iets bijgevoegd)
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2010 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een PV voor "onaangepast rijgedrag" is wel nog iets anders dan een bekeuring louter op snelheid. Ik ben er vast van overtuigd dat dit maar zelden gebeurt om redenen die ik eerder al heel uitgebreid heb uiteengezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet ge wat Jan, als ik eens juist geflitst geweest ben met de auto, parkeer ik eventjes met mijn achteras over de gracht en trek het kabeltje lichtjes los van de sensor dat de telimpulsen geeft naar de snelheidsmeter, dan rij ik naar het politiebureau van die politiezone en laat ik een verslag opmaken dat mijn snelheidsmeter rond die tijd van dan tot dan defect geraakt is, ik haal de politie erbij en rij eens een toertje met hem/haar, zodat die dat kan bevestigen. Ik zeg ook tegen de politieagent dat ik onmidddellijk naar de garage rij voor dat akkefietje te laten herstellen. ![]() Na een week of twee ligt er een O.I in mijn bus... maar ik heb wel een bewijs dat mijn snelheidsmeter stuk was die dag. ![]() Citaat:
Ik citeer: (een fietser is wel degelijk een bestuurder) Citaat:
Citaat:
http://www.wegcode.be/index.php?opti...178&Itemid=311
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2010 om 01:01. |
||||
![]() |
![]() |