Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2010, 16:37   #1161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Extreem-rechts is altijd straf geweest is deze kromme redenering. In de naam van vrije meningsuiting en democratie vermoorden ze uiteindelijk de vrije meningsuiting én de democratie. Hun eigen "vrije mening" wet maken is altijd al de natte droom van extreem-rechts geweest.
Hoezo? Als er een meerderheid is om het homo'huwelijk' af te schaffen, dan is dat toch een gevolg van de werking van de democratie?

Of geldt uw democratie slechts in één richting: die van uw ideologie en uw opvattingen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:38   #1162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het begint met een discussie. Halen ze het niet, beginnen ze te schelden. Helpt dat niet, beginnen ze te vechten. Enzovoort, tot enkel zijzelf met hun eigen mening overblijven én die met geweld opdringen aan de anderen. En d�*t is precies hun bedoeling.
Bij mijn weten heb ik hier nog niemand op gescheld getrakteerd. Als er iemand scheldproza in de mond heeft genomen, was u het wel (bijvoorbeeld uw scheldtirades over mgr. Léonard) waarbij u ieder inhoudelijk debat netjes genegeerd heeft (u reageerde nooit op een vraag uw gescheld inhoudelijk te bewijzen met citaten uit de bronteksten die ik hier plaatste).
Oud 5 november 2010, 16:39   #1163
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, natuurlijk. Alleen is dat laatste geen punt van discussie, dacht ik zo.

Daarbij even aansluitend op wat u schrijft: zult u met evenveel gemak dat allemaal stellen wanneer de wet een onderscheid maakt tussen beide samenlevingsvormen en daarbij homoseksuelen uitsluit van huwelijk, adoptie, enz.? Mij komt het immers voor dat er een soort triomfalistische ondertoon in uw bericht zit, in de zin van "ja, uiten jullie maar kritiek, de wet laat het toch lekker toe... hehehehe!"
Natuurlijk. Alsof er nu geen wetten zijn die mij - om diverse redenen - niet aanstaan. Ik heb trouwens de tijd nog gekend dat men doodzieke mensen met vreselijk lijden langzaam liet creperen, omdat de wet euthanasie nog verbood. Ik heb ook de tijd nog geweten dat een 14-jarig meisje dat verkracht werd door haar vader gedwongen werd dat kind te houden of een levensbedreigende illegale operatie te ondergaan, omdat de wet dat verbood.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:40   #1164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enzovoort, tot enkel zijzelf met hun eigen mening overblijven én die met geweld opdringen aan de anderen. En d�*t is precies hun bedoeling.
Dat is ook uw bedoeling. U wil immers dat iedereen homoseksualiteit als normaal ziet.

Als mensen stellen dat ze dit abnormaal vinden, dan begint u te schelden. Kijk maar eens naar uw eigen berichten over de stellingen van mgr. Léonard en met welke woorden u die man (en niet alleen zijn standpunten) hebt gekapitteld.

U lijkt me nog veel onverdraagzamer over te komen dan de mensen die u deze onverdraagzaamheid toedicht.
Oud 5 november 2010, 16:40   #1165
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik dénk dat IEDEREEN tegen abortus is. De bepalende norm hierin is de lengte van de draagtijd. Of zie jij het zitten om een foetus van 8 maanden te aborteren?
abortus is hier slechts toegelaten tot 12 weken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:41   #1166
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En tot welke leeftijd vind jij dat het zou mogen?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:42   #1167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Natuurlijk. Alsof er nu geen wetten zijn die mij - om diverse redenen - niet aanstaan. Ik heb trouwens de tijd nog gekend dat men doodzieke mensen met vreselijk lijden langzaam liet creperen, omdat de wet euthanasie nog verbood. Ik heb ook de tijd nog geweten dat een 14-jarig meisje dat verkracht werd door haar vader gedwongen werd dat kind te houden of een levensbedreigende illegale operatie te ondergaan, omdat de wet dat verbood.
Dan moet u, net als wij, de democratische correcte ingesteldheid aanvaarden dat wetten kunnen veranderen en dat dus ook de huidige regeling rond de homoseksuele samenlevingsvorm misschien in de toekomst gewijzigd wordt. Dat zal u dan misschien niet echt aanstaan, maar u zult de wetten wel moeten respecteren zolang ze in voege zijn. Als burger kunt u natuurlijk ook ijveren voor een verandering ervan. Dus, wij, als katholieken, hebben ook dat grondwettelijk recht dat ieder van ons burgers toekomt.
Oud 5 november 2010, 16:42   #1168
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Als er een meerderheid is om het homo'huwelijk' af te schaffen, dan is dat toch een gevolg van de werking van de democratie?

Of geldt uw democratie slechts in één richting: die van uw ideologie en uw opvattingen?
Extreem-rechts dat het woord "democratie" is de mond neemt is een contradictio in terminis. Als er ergens een meerderheid het homohuwelijk niet toelaat of verbiedt is het een land dat discrimineert, en ik ben tegen discriminatie van mensen die evenveel rechten hebben op hun huwelijksgeluk als anderen.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:42   #1169
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Alsof ik dat niet weet. Begrijpt U echt de bedoeling van de boodschap niet? Niet iedereen is het eens met die 12 weken...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:43   #1170
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook uw bedoeling. U wil immers dat iedereen homoseksualiteit als normaal ziet.

Als mensen stellen dat ze dit abnormaal vinden, dan begint u te schelden. Kijk maar eens naar uw eigen berichten over de stellingen van mgr. Léonard en met welke woorden u die man (en niet alleen zijn standpunten) hebt gekapitteld.

U lijkt me nog veel onverdraagzamer over te komen dan de mensen die u deze onverdraagzaamheid toedicht.
Homoseksualiteit IS normaal. Dat is geen stelling, dat is een feit.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 5 november 2010 om 16:43.
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:43   #1171
Steve_M

Standaard

Citaat:

In de meeste gevallen wel, maar er zijn uitzonderingen. Stel dat ik een meerderheid vind om religies te verbieden en gelovigen te vervolgen. Dan wordt die wet onmiddellijk vernietigd omdat ze strijdig is met het bindende EVRM.
Oud 5 november 2010, 16:43   #1172
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
En tot welke leeftijd vind jij dat het zou mogen?
twaalf weken is ok voor mij.

Als later blijkt dat het leven vd moeder gevaar loopt, kan het natuurlijk ook later.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 5 november 2010 om 16:52.
Oud 5 november 2010, 16:43   #1173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Extreem-rechts dat het woord "democratie" is de mond neemt is een contradictio in terminis. Als er ergens een meerderheid het homohuwelijk niet toelaat of verbiedt is het een land dat discrimineert, en ik ben tegen discriminatie van mensen die evenveel rechten hebben op hun huwelijksgeluk als anderen.
Dat is slechts uw invulling en uw mening. Juridisch is het echter niet hard te maken: "De Belgen zijn immers gelijk voor de wet, maar de wet is niet gelijk voor alle Belgen". Dat is heel logisch en ook samenhangend.
Oud 5 november 2010, 16:44   #1174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de meeste gevallen wel, maar er zijn uitzonderingen. Stel dat ik een meerderheid vind om religies te verbieden en gelovigen te vervolgen. Dan wordt die wet onmiddellijk vernietigd omdat ze strijdig is met het bindende EVRM.
Wat is daar bindend aan als een staat die niet onderschreven heeft?
Oud 5 november 2010, 16:44   #1175
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Alsof ik dat niet weet. Begrijpt U echt de bedoeling van de boodschap niet? Niet iedereen is het eens met die 12 weken...
Ik ben het ook niet eens met alle andere wetten, en toch dien ik er mij aan te houden.

Citaat:
Oud 5 november 2010, 16:45   #1176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit IS normaal. Dat is geen stelling, dat is een feit.
Neen, de feiten tonen aan dat homoseksualiteit niet normaal is, omdat het ingaat tegen onze lichamelijkheid als man en vrouw, en de daaruit voortvloeiende intieme eenheid en de daarbij horende mogelijkheid om kinderen te krijgen. Dit alles maakt dat homoseksualiteit abnormaal, afwijkend is.
Oud 5 november 2010, 16:46   #1177
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wat is daar bindend aan als een staat die niet onderschreven heeft?
"In Nederland en België heeft het verdrag directe werking: de desbetreffende rechterlijke macht moet alle wetgeving en bestuur direct aan het EVRM toetsen (Art. 94 Grondwet, Ned.)."
Oud 5 november 2010, 16:48   #1178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"In Nederland en België heeft het verdrag directe werking: de desbetreffende rechterlijke macht moet alle wetgeving en bestuur direct aan het EVRM toetsen (Art. 94 Grondwet, Ned.)."
Ja, dat was me bekend, maar ik stelde me de vraag of het bindend is voor de landen die het niet onderschreven hebben. Bij mijn weten niet.

Daarnaast is het nog maar de vraag of het strijdig is met het EVRM homoseksuele samenlevingsvormen een ander rechtsstatuut te geven dan heteroseksuele samenlevingsvormen. Daar het om andere zaken gaat, kan de wetgeving ook anders zijn.
Oud 5 november 2010, 16:49   #1179
Akira
Super Moderator

Akira's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt u niet beter een aantal mensen tot de orde roepen (of hun een strafpunt geven) in plaats van de discussie af te blokken, waardoor mensen die wel inhoudelijk wensten te discussiëren - onder wie ik mezelf reken - niet daarvoor hoeven op te draaien?

Dat lijkt me toch ietsje rechtvaardiger dan de goeden met de slechten te straffen.
Soms - zoals hier - is het tot de orde roepen van individuele forummers jammer genoeg niet voldoende. De volgende stap is dan een publieke waarschuwing in de draad. Pas als dat niet voldoende is, wordt een draad gesloten. Gelukkig is dat laatste zelden het geval.

Vergeet niet dat moderators vrijwilligers zijn die ook beperkt zijn in hun tijd.
Akira is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:49   #1180
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Afwijkend en abnormaal houdt GEEN waarde oordeel in.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be