Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2010, 00:22   #1481
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Bijzonder origineel antwoord waaruit ik besluit dat u het volkomen met mij eens bent.
Idioot besluit aangezien ik mn reactie heb verwijderd. Mensen als jij begrijpen toch alleen maar wat ze zelf willen begrijpen.

U bent precies zo rood vandaag.
Oud 6 november 2010, 00:31   #1482
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u een religie wil beoordelen op alle mensen die haar belijden, dan kan u beter direct a-religieus worden en vooral de islam mijden.
Leonard is toch niet zomaar een gelovige?

Hij schijnt 'de baas' te zijn van de overgebleven katholieken in Belgie. Toch belangrijk.

Ook het VB schijnt de man te steunen in zijn begrip voor kinderverkrachters.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 00:35   #1483
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Stel nu dat er moslima's zijn die hun hoofddoek willen dragen, ook op school en op het werk. Dat die moslima's vinden dat ze zonder de hoofddoek de deur niet uit kunnen.
Stel nu dat er geen verbod is; maar dat sommigen de hoofddoek willen verbieden op school en op het werk.

Wat vind jij dan belangrijker.
Dat die moslima's studeren en werken of dat de hoofddoek verboden wordt?
Wanneer een moslima denkt dat ze zonder hoofddoek niet kan functioneren in een multiculturele samenleving, staat zij en niets of niemand anders haar mogelijkheden in de weg. Wanneer je dus werk en studeren belangrijker vindt dan je hoofddoek sluit je jezelf uit, het antwoord is dan niet" maar wij vinden werk en studie zo belangrijk, dus laten we noodgedwongen maar overal hoofddoeken toe".
Het is aan die moslima's te bepalen wat ze belangrijk vinden, en indien je hoofddoek belangrijker is dan studeren of werk sluit je jezelf dus uit, niet de samenleving.Das heel jammer maar die verantwoordelijkheid ligt bij die vrouwen zelf en nergens anders.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 00:38   #1484
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer een moslima denkt dat ze zonder hoofddoek niet kan functioneren in een multiculturele samenleving, staat zij en niets of niemand anders haar mogelijkheden in de weg. Wanneer je dus werk en studeren belangrijker vindt dan je hoofddoek sluit je jezelf uit, het antwoord is dan niet" maar wij vinden werk en studie zo belangrijk, dus laten we noodgedwongen maar overal hoofddoeken toe".
Het is aan die moslima's te bepalen wat ze belangrijk vinden, en indien je hoofddoek belangrijker is dan studeren of werk sluit je jezelf dus uit, niet de samenleving.Das heel jammer maar die verantwoordelijkheid ligt bij die vrouwen zelf en nergens anders.
Beiden zijn belangrijk. Een moslima kan evengoed werken/studeren met haar hidjaab aan.
Oud 6 november 2010, 00:44   #1485
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Beiden zijn belangrijk. Een moslima kan evengoed werken/studeren met haar hidjaab aan.
Dat vindt u maar anderen niet. En met die anderen dient u rekening te houden. Dus moet u accepteren dat uw hoofddoek geen absoluut recht is steeds en overal.Veel moslima's bewijzen dat je ook kunt functioneren zonder hoofddoek, dus wat is eigenlijk het probleem?
Oud 6 november 2010, 00:50   #1486
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat vindt u maar anderen niet. En met die anderen dient u rekening te houden. Dus moet u accepteren dat uw hoofddoek geen absoluut recht is steeds en overal.Veel moslima's bewijzen dat je ook kunt functioneren zonder hoofddoek, dus wat is eigenlijk het probleem?
Ik hou rekening met een ander zover deze mij niet belemmert in het belijden van mijn geloof. Een vrouw heeft het recht om haar hoofddoek te dragen, waar en wanneer zij maar wilt. En wat anderen daarvan denken interesseert me geen reet, zoals de marokkanen vaak zeggen.

Uiteraard zijn er moslima's die ook zonder het dragen van de hidjaab kunnen functioneren (niemand beweert wat anders), maar daar hebben wij het niet over. Wij hebben het over de meisjes die zich moeten aanpassen aan bepaalde achterlijke regels.

Wat een raar volk eigenlijk, die Vlamingen. Onlangs had ik het er nog over met een Vlaamse collega. Enerzijds willen ze dat de moslima's opkomen voor hun rechten en gaan studeren en werken maar anderzijds moeten ze hun hoofddoek thuis laten en willen de arme Vlamingen zelf bepalen hoe een moslima door het leven gaat en hoe de moslima voorkomt. Men eist wat te veel, niet waar?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 6 november 2010 om 00:52.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 01:00   #1487
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als die anderen (zoals jij!) morgen vinden dat functioneren met bruine schoen niet kan moet iedereen er zwarte dragen? Of 't kan omgekeerd zijn:
Deze ook vond dat je 'iets' nodigt hebt om al dan niet te functioneren:

http://www.youtube.com/watch?v=hzGQV6TCQWo
http://www.hourofpower.nl/video/17_februari_2008

Die anderen moeten die hoofddoek niet dragen, dus waar is dan het probleem? Dat jij er een symboolwaarde aan toekent. Op dezelfde manier als fundamentalisten.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 01:01   #1488
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hou rekening met een ander zover deze mij niet belemmert in het belijden van mijn geloof. Een vrouw heeft het recht om haar hoofddoek te dragen, waar en wanneer zij maar wilt. En wat anderen daarvan denken interesseert me geen reet, zoals de marokkanen vaak zeggen.

Uiteraard zijn er moslima's die ook zonder het dragen van de hidjaab kunnen functioneren (niemand beweert wat anders), maar daar hebben wij het niet over. Wij hebben het over de meisjes die zich moeten aanpassen aan bepaalde achterlijke regels.

Wat een raar volk eigenlijk, die Vlamingen. Onlangs had ik het er nog over met een Vlaamse collega. Enerzijds willen ze dat de moslima's opkomen voor hun rechten en gaan studeren en werken maar anderzijds moeten ze hun hoofddoek thuis laten en willen de arme Vlamingen zelf bepalen hoe een moslima door het leven gaat en hoe de moslima voorkomt. Men eist wat te veel, niet waar?
En daar bent u dus helaas fout in. Uw geloof geeft u geen bijzondere rechten. Bovendien verhindert niemand u in uw geloof wanneer er verwacht wordt dat u zich aanpast, rekening houdt met anderen en dus wanneer een school of werkgever dit verlangt, uw hoofddoek afzet;
Uiteindelijk heeft een seculiere samenleving geen enkele boodschap aan uw opvattingen van wat moet of niet binnen uw opvattingen over islam; met andere woorden, dat gaat ons geen reet aan en daar hoeven we niet eens rekening mee te houden. U staat niet boven anderen en daar zult u zich bij moeten neerleggen, dat kan best en gelukkig tonen heel wat moslima's dit ook aan.
Oud 6 november 2010, 01:03   #1489
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus als die anderen (zoals jij!) morgen vinden dat functioneren met bruine schoen niet kan moet iedereen er zwarte dragen? Of 't kan omgekeerd zijn:
Deze ook vond dat je 'iets' nodigt hebt om al dan niet te functioneren:

http://www.youtube.com/watch?v=hzGQV6TCQWo
http://www.hourofpower.nl/video/17_februari_2008

Die anderen moeten die hoofddoek niet dragen, dus waar is dan het probleem? Dat jij er een symboolwaarde aan toekent. Op dezelfde manier als fundamentalisten.
Man toch..ken je iemand die zonder bruine schoen de deur niet uitkan?
Iemand die beweert zonder bruine schoenen niet te kunnen functioneren?
Oud 6 november 2010, 01:04   #1490
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Paternalisme heet dat:
Citaat:
De bevoogdende houding geldt niet alleen voor de zakelijke relatie tussen werkgever en werknemer, ook ten aanzien van het privéleven van de werknemer neemt de werkgever deze houding aan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paterna...neelsbeleid%29
Feërfd uit de tijd van meneer pastoor en van de missiepaterkes, vrees ik.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 november 2010 om 01:06.
Oud 6 november 2010, 01:05   #1491
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
En daar bent u dus helaas fout in.
Hier ben ik dus gestopt met lezen.

Ik heb mijn opinie en het is niet omdat die opinie u niet aanstaat dat die dan ook fout is.

Aan gevallen als jij ga ik mn tijd dus niet verdoen. Doei!

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 6 november 2010 om 01:07.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 01:06   #1492
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paternalisme heet dat:
Nee echt? Ge hebt gelijk, het voorhouden aan vrouwen dat de hoofddoek moet steeds en overal is een vorm van paternalisme..goed gezien van je!
Oud 6 november 2010, 01:11   #1493
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee echt? Ge hebt gelijk, het voorhouden aan vrouwen dat de hoofddoek moet steeds en overal is een vorm van paternalisme..goed gezien van je!
Je verdedigt dus eenzelfde houding als fundamentalisten: jij (en gelijkdenkenden) zullen wel bepalen wat moet voor een ander. De één beveelt "opzetten!", de ander beveelt "afzetten!"

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 november 2010 om 01:12.
Oud 6 november 2010, 01:12   #1494
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier ben ik dus gestopt met lezen.

Ik heb mijn opinie en het is niet omdat die opinie u niet aanstaat dat die dan ook fout is.
Natuurlijk heb jij je opinie, en dat mag...maar behalve jou opinie is er ook de mijne, en ik deel jou opvattingen niet. Ik vind de culturele opvatting, als zouden vrouwen zich steeds en overal moeten bedekken vernederend, beledigend, en schending van primaire rechten.Daarin staan we hoe dan ook lijnrecht tegenover mekaar, en ook dat mag. Maar we leven binnen een samenleving die jou opvattingen over vrouwen niet deelt en dus beperkingen stelt waar we samen moeten leren of werken, daar kun jij niet eisen dat je hoofddoek moet, daar hebben ongelovigen geen enkele boodschap of reet aan, zo erg is dat niet, ook zonder je hoofddoek kun je een goede moslima zijn hoor.
Oud 6 november 2010, 01:16   #1495
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heb jij je opinie, en dat mag...maar behalve jou opinie is er ook de mijne, en ik deel jou opvattingen niet. Ik vind de culturele opvatting, als zouden vrouwen zich steeds en overal moeten bedekken vernederend, beledigend, en schending van primaire rechten.Daarin staan we hoe dan ook lijnrecht tegenover mekaar, en ook dat mag. Maar we leven binnen een samenleving die jou opvattingen over vrouwen niet deelt en dus beperkingen stelt waar we samen moeten leren of werken, daar kun jij niet eisen dat je hoofddoek moet, daar hebben ongelovigen geen enkele boodschap of reet aan, zo erg is dat niet, ook zonder je hoofddoek kun je een goede moslima zijn hoor.
Jij vindt en dus moet 't .
Oud 6 november 2010, 01:16   #1496
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je verdedigt dus eenzelfde houding als fundamentalisten: jij (en gelijkdenkenden) zullen wel bepalen wat moet voor een ander.
Grappig, want u neemt het net op voor fundi's..van mij mag een moslima gerust een hoofddoek dragen in haar privéleven. Ik vind het de guillotine van vrouwenrechten, maar die moslima niet. Haar probleem. Maar dat geeft haar geen recht dit op te eisen steeds en overal, dus op de werkvloer of scholen geen hoofddoeken, enkel fundi's maken daar een probleem van! En dan komt u het daarvoor opnemen!
Oud 6 november 2010, 01:18   #1497
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij vindt en dus moet 't .
Neen ik niet alleen filo..ook de wetgeving vind dat, de hier geldende culturele opvattingen, zelf de mensenrechten vinden dat.
Oud 6 november 2010, 01:21   #1498
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u probeert waarschijnlijk sarcastisch te zijn, maar grappig bent u zeker niet, integendeel u geeft de indruk een heel zuur en ontevreden persoon te zijn.
Ik las uw stelling, dacht aan Malcolm X (El Hajj Malik El-Shabazz) en concludeerde dus dat u moslim was.

Eens goed naar de gelijkenissen kijken:

U schrijft:

Citaat:
In mijn religie heeft men mij geleerd respect te hebben voor anderen en discipline te hebben, dat houdt in aanvaarden dat er buiten uw eigen bestaanswereld rekening gehouden moet worden met wetten, waarden, normen en regels die bestaan voor het goed van de maatschappij en het welzijn van ieder van ons.
Malcolm X zegt:

Citaat:
Our religion teaches us to be intelligent. Be peaceful, be courteous, obey the law, respect everyone;

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 6 november 2010 om 01:21.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 02:10   #1499
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
1) Waarom zou je fundamentalisten en radicalen het land uit zetten? Is het verboden om fundamentalist te zijn of radicaal? Worden dat soort meningen niet gedekt door de grondwetsartikelen omtrent vrijheid van meningsuiting, vrijheid van organisatie en vrijheid van de pers?
Moslimfundis zijn een bedreiging voor onze westerse samenleving. Ik hoef daar voor jou toch geen tekeningetje bij te maken zeker ? Kijk bvb naar Iran hoe snel dat land omgetoverd werd tot een iSSlamstaat door een zogenaamde minderheid van fundis.
Britse moslima krijgt levenslang voor neersteken politicus
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...=17828#p221969

Citaat:
2) Als je fundamentalisten/radicalen het land wil uitzetten, waarom doe je dat dan niet met christelijke fundamentalisten / radicalen, joodse fundamentalisten, communistische radicalen, nazi's en alle andere mensen die in jouw ogen radicaal of fundamentalist zijn?
Omdat christelijke en joodse fundamentalsten geen bedreiging vormen. Die respecteren scheiding van religie en staat en die groeien ook niet in aantal. In ISSlam daarentegen zijn religie en staat niet gescheiden. Uw idool abou jahjah heeft dit trouwens ook gezegd. Wat het handjevol commies en nazis betreft. Niks om ons zorgen over te maken toch ? Wat niet van iSSlam gezegd kan worden.

Citaat:
3) Een deel van de fundamentalisten/radicalen heeft zeker de Belgische nationaliteit aangezien ze hier geboren zijn. Als die mensen geen ander land van oorsprong hebben, wat betekent dan 'land uitzetten'? Waar stuur je ze concreet naartoe? Nederland? Griekenland? Zimbabwe? Indonesië?
Naar het moslimland dat op hun (dubbele)buitenlands paspoort staat. Moslimfundis zouden zich trouwens veel beter thuis voelen in een moslimland in plaats van hier ongelukkig te zijn en het onze naar de iSSlamverdommenis trachten te helpen en voor constante problemen te zorgen in hun strijd tegen de 'ongelovigen' en hun samenleving die zij haten.

Citaat:
4) De grondwet bepaalt in artikel 1 dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet en dat de wetten van toepassing zijn op iedereen op het grondgebied België.
Hoe kan je verklaren of verantwoorden dat je wetten anders wil toepassen naargelang iemands radicaliteit of fundamentalistische ingesteldheid?
Hoe meet je die radicaliteit en fundamentalistische ingesteldheid?
Voor moslimlfundis is de Belgische nationaliteit slechts een vodje papier. Zij voelen zich helemaal geen Belg. Zij zijn moslim. Wie was destijds trouwens zo gek om aan moslimfundis de Belgische nationaliteit toe te kennen ? Moslimfuindis zetten zichzelf buiten onze samenleving. Zij willen daar helemaal geen deel van uitmaken. En aan onze wetten, ook daar hebben zij lak aan. Zij hebben hun eigen wetten. De radicaliteit is echt niet moeilijk vast te stellen tenzij je daar blind voor bent. Vooral een ziekte dat men kan terugvinden bij 'weldenkend' links. Weldenkend links die moslimfundis niks in de weg legt hen meestal domweg in de kaart speelt.

Citaat:
5) Opkomen voor een gelijke behandeling voor iedereen op het grondgebied en voor artikel 1 van de grondwet dat bepaalt dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet, en dus bijvoorbeeld voor het recht op vrije meningsuiting, betekent niet dat je het eens bent met elke mening die geuit wordt.
Het betekent alleen dat je vindt - zoals de grondwet bepaalt - dat dat recht voor iedereen moet gelden, ook (en vooral- voor mensen waar je het niet mee eens bent. Anders gaat het niet om rechten maar om gunsten.
U bent waarschijnlijk ook zo iemand die destijds in naam van democratie en vrijheid van meningsuiting niks zou hebben gedaan aan de opkomst van de nazis in de jaren 30 die dankzij de democratie aan de macht is gekomen om die zodra zij de macht grepen die democratie prompt af te schaffen. Net zoals het ook Iran en andere iSSlamparadijzen verging. Moslimfundis steken niet onder stoelen of banken wat zij van plan zijn. Hun handleiding lezen en de geschiedenis van iSSlam kennen helpt ook.

Citaat:
Als je voorstander bent van het systeem van gunsten (in plaats van rechten) kan je dan uitleggen wie de autoriteit en macht moet krijgen om die gunsten toe te kennen of in te trekken?
De Belgische nationaliteit is een gunst, geen recht. Wie heeft die integratieonwilligen die gunst toegekend. Welke autoriteit ? Daar heb je je antwoord. Wat ons land nodig heeft is een niet-linkse regering. Eentje zoals in Nederland nu aan de macht is om eindelijk orde op zaken te stellen.

Citaat:
6) In welke zin zou het afschaffen van het gelijkheidsprincipe en het willekeurig toekennen van gunsten in plaats van rechten onze samenleving ten goede kunnen komen?
Moslimfundis die lak hebben aan het gelijkheidsprincipe zetten zich daar zelf buiten.
Citaat:
En omgekeerd, in welke zin is het pleiten en opkomen voor gelijke rechten en een gelijke behandeling voor de wet, ten nadele van onze samenleving?
Als je moslimfundis verder hun gang laat gaan en de deuren van ons land voor nieuwkomers wagenwijd open laat staan, zal zelfs jij dat vroeg of laat wel merken.
Oud 6 november 2010, 02:14   #1500
suqar_7loe

Standaard

Islamfundi's, islamisering, Aboe jahjah, afschaffing van westerse waarden en normen. Ik wens het u toe, Smile.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be