Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2010, 12:02   #1581
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Oh ja, toen ik klein was, werd ons verteld dat enkel christenen in het Rijk der Hemelen zouden binnentreden en ik had toen enorm veel medelijden met mensen die een andere godsdienst beleden dan ik.
Maar je antwoordt niet of je vindt dat je ouders ook niet snugger waren.
Citaat:
Intussen is er veel veranderd : ik ben volwassen geworden en niemand heeft mij ooit belet voor mezelf te denken. De Kerk is na het oecumenisch concilie ook volwassener geworden en heeft o.a. haar houding tegenover anders-gelovigen versoepeld. Verandering is mogelijk, evolutie is noodzakelijk.
Maar de islam verandert duidelijk nooit, de islam past zich niet aan, in de islam worden regels niet bespreekbaar gemaakt. De islam is en blijft zoals ze was eeuwen geleden. En dat is erg jammer.
De islam evolueert ook. Je haalde in een andere draad zelf het islam feminisme aan.
Citaat:
Wat die "éne vraag" betreft, die is duidelijk enkel en alleen voor u zo ontzettend belangrijk, ik denk dat de meeste mensen die deze thread bezoeken er al op geantwoord hebben. Uw medestanders zeggen natuurlijk dat u gelijk hebt, ze willen u steunen. Uw tegenstanders wijzen erop dat de vraag niet correct is omdat ze uitgaat van een volkomen achterhaald denkbeeld (= vrouwen kunnen alleen goed functioneren met hoofddoek).
Het al dan niet dragen van een hoofddoek is overigens wel een belangrijke factor in de integratie, als islamvrouwen zich per se willen onderscheiden van de autochtone vrouwen om zich op die manier te beschermen tegen hun opdringerige mannen, is het duidelijk dat zij met een zwaar probleem moeten leven en dat geeft serieus wat te denken.
Zoals hier al veelvuldig gesteld : in hun privé-leven kunnen ze doen wat ze willen maar in andere omgevingen hebben ze zich aan de regels te houden en moeten ze respect tonen voor de andere leden van de samenleving.
Wat die ene vraag betreft, het is duidelijk dat je er wel veel tekst over kan produceren; maar dat je er ook geen antwoord op kan/wil/durft geven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 12:02   #1582
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Graag wat uitgebreider argumenteren. In het VK heeft men daartoe beslist om de integratie te vergemakkelijken, om de aanwezigheid van migranten zichtbaar te maken in openbare functies, in de media, enz. Daardoor is het VK een veel meer geïntegreerde samenleving.

Haha. In tegenstelling tot de Franse wellicht?

Ja, het wordt dan een pluriform natuurlijk.
Ik geloof niet in een multiculturele maatschappij. Een multiculturele maatschappij is je reinste onzin. Culturen vloeien niet in elkaal over , ze botsen. In de ene cultuur is boeren een scheten laten een teken van goedkeuring , in een andere precies een teken van het feit geen opvoeding te hebben genoten. Mensen zijn evenwaardig maar culturen niet. Bij de Dayak's is het gebruikelijk de vijanden de kop in te slaan en ze op te eten. Men kan bijgevolg deze cultuur onmogelijk op hetzelfde niveau stellen dan om het even welke westerse democratie .
Mensen die immigreren moeten dus beseffen dat integratie onvoldoende is, assimilatie is een must. Alleen als de geassimileerde mens nog gediscrimineerd wordt , is er volgens mij sprake van racisme (culturen zijn immers niet evenwaardig).
Niet alleen ik zeg dat maar ook bijvoorbeeld een linkse denker als Geert Van Istendael.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 12:05   #1583
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bezoek graag kerken, musea, tempels, pyramiden en weet ik veel, waarom mag ik dan geen moskee bezoeken? Word ik uitgesloten?
Mag jij niet binnen in een moskee?
Oud 6 november 2010, 12:10   #1584
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mag jij niet binnen in een moskee?
Bedoel je zonder hoofddoek en met schoenen aan?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 12:11   #1585
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik geloof niet in een multiculturele maatschappij. Een multiculturele maatschappij is je reinste onzin. Culturen vloeien niet in elkaal over , ze botsen. In de ene cultuur is boeren een scheten laten een teken van goedkeuring , in een andere precies een teken van het feit geen opvoeding te hebben genoten. Mensen zijn evenwaardig maar culturen niet. Bij de Dayak's is het gebruikelijk de vijanden de kop in te slaan en ze op te eten. Men kan bijgevolg deze cultuur onmogelijk op hetzelfde niveau stellen dan om het even welke westerse democratie .
Mensen die immigreren moeten dus beseffen dat integratie onvoldoende is, assimilatie is een must. Alleen als de geassimileerde mens nog gediscrimineerd wordt , is er volgens mij sprake van racisme (culturen zijn immers niet evenwaardig).
Niet alleen ik zeg dat maar ook bijvoorbeeld een linkse denker als Geert Van Istendael.
En o.a. Paul Cliteur.
Maar die kreeg doodsbedreigingen en werd gebroodroofd. Sindsdien spreekt hij minder. Dat heet "verrijking".

http://www.liberales.be/boeken/cliteurpapoeas

Citaat:
“Culturen waarin mensen geknecht, vertrapt, vernederd en gediscrimineerd worden, zijn niet gelijkwaardig aan culturen waarin de mens zich een ruimte van individuele keuzevrijheid heeft veroverd.”

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 12:12   #1586
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En jij denkt dat een moslima niet kan functioneren met een hoofddoek.
Nochtans is het perfect mogelijk om te studeren met hoofddoek aan. Idem voor werken.

Indien jij het verbod op de hoofddoek belangrijker vindt dan studeren en werken; sluit jij haar evengoed uit. Iemand die een verbod wil invoeren; is verantwoordelijk voor dit verbod.
Ik denk dat helemaal niet en dat heeft ook best begrepen. Ik vind dat moslima's die denken niet te kunnen functioneren zonder hoofddoek zichzelf uitsluiten, daar ligt de focus en nergens anders.
Heeft u of agitatie al eens het boek van mevrouw Herremans gelezen over het Antwerps atheneum? Maakt brandhout van jullie beweringen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 12:15   #1587
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En o.a. Paul Cliteur.
Maar die kreeg doodsbedreigingen en werd gebroodroofd. Sindsdien spreekt hij minder. Dat heet "verrijking".

http://www.liberales.be/boeken/cliteurpapoeas
Paul Cliteur , inderdaad.
Hij wordt nu doodgezwegen.
De straf van de "Raad van Beroerten"
Maar zijn we nu niet te moeilijk bezig voor Artisjok en consoorten?
Oud 6 november 2010, 12:19   #1588
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sorry, Artisjok, maar het uitdoen van schoenen in een moskee uit respect voor de godsdienst die daar beleden wordt staat op één lijn met het dragen van een hoofddoek in school of op het werk uit respect voor ... (voor wat eigenlijk?)
Ik zou dus graag weten waarom ik op kousevoeten in een moskee moet
Het is heel eenvoudig. In een moskee liggen tapijten, en als iedereen daar binnenkomt met zijn schoenen dan worden die tapijten binnen de kortste keren smerig. Het is dus een simpele praktische maatregel.

Citaat:
als een moslima overal en ten allen tijde haar hoofddoek mag ophouden.
omdat uw tapijt daar niet vuil van wordt.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 6 november 2010 om 12:21.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 12:21   #1589
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het is heel eenvoudig. In een moskee liggen tapijten, en als iedereen daar binnenkomt met zijn schoenen dan worden die tapijten binnen de kortste keren smerig. Het is dus een simpele praktische maatregel.
je bedoelt als je met je zandsandalen weken door die woestijn hebt gesloft?

Er bestaat zoiets als een kokosmatje en daar vegen wij onze schoenen aan. verder loop ik ook niet in modderplassen en zo. Onze wegen zijn hier verhard en onderhouden, ook iets wat ze "ginds" niet kennen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 12:22   #1590
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moeten ze deze maar kuisen hé?!

Net zoals in de cinema. Daar is 't ook allemaal tapis plein.

Paulus.
Oud 6 november 2010, 12:23   #1591
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, haar geloof geeft haar geen bijzondere rechten.
Alle mensen van alle levensovertuigingen hebben dezelfde rechten gekregen.
Ik hoop dat alle mensen van alle levensovertuigingen in staat zijn om rekening te houden met andere mensen met een andere levensovertuiging; en hun rechten.

Niemand staat boven een ander. Ik begrijp niet dat jij dit steeds aanhaalt tegenover personen die zich helemaal niet boven anderen stellen.

p.s. Als jij een andere mening hebt; schrijf dan gewoon "ik heb een andere mening" en niet "daar bent u dus helaas fout in". Deze laatste uitdrukking heeft immers een heel andere betekenis.

Voor zover ik weet bepaald de Belgische wetgeving dat vrouwen niet verantwoordelijk zijn voor het seksueel gedrag van mannen en beschermt ze daar tegen.
Suqar mag daar anders over denken, en zich naar eigen inzichten gedragen in haar privéleven. Maar wanneer ze denkt dat dit haar bijzondere rechten geeft, om bijvoorbeeld haar hoofddoek steeds en overal te dragen omdat ze denkt dat haar geloof haar dit oplegt is ze fout, dat recht heeft ze niet, omdat ze leeft in een seculiere en pluralistische samenleving. Wat begrijpt u daar niet aan?
Vrijheid van religie betekent niet dat je allerlei regeltjes die je zelf verbindt met een geloof kunt opeisen als recht, uiteindelijk is de hoofddoek een cultureel gebruik wat niets met religie te maken heeft.
Suqar zal beweren van wel, omdat dit haar interpretatie is, evengoed denken andere moslima's daar totaal anders over, niet iedereen vindt die regregatie en apartheid noodzakelijk,veel moslims delen de mening van Suqar totaal niet, en dat zijn evengoed moslims.
Maar fijn dat u hoopt dat Suqar verder kijkt dan" wat anderen denken kan me geen reet schelen" want dat is inderdaad totaal onrespectvol naar anderen toe.Haar hoofddoek zet haar inderdaad niet boven ongehoofddoekte vrouwen, dus is er in wezen geen probleem om dit af te zetten in scholen of werkvloer.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 12:24   #1592
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je bedoelt als je met je zandsandalen weken door die woestijn hebt gesloft?

Er bestaat zoiets als een kokosmatje en daar vegen wij onze schoenen aan. verder loop ik ook niet in modderplassen en zo. Onze wegen zijn hier verhard en onderhouden, ook iets wat ze "ginds" niet kennen.
In een moskee komen honderden mensen. Ook al doe je nog je best om netjes je voeten te vegen, er zal altijd nog wat vuil en stof aan je schoenen zitten.
Oud 6 november 2010, 12:26   #1593
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een moskee komen honderden mensen. Ook al doe je nog je best om netjes je voeten te vegen, er zal altijd nog wat vuil en stof aan je schoenen zitten.
Nochtans moeten je schoenen ook uit in een moskee zonder tapijt, maar met tegels.

Bovendien, gaat het daar niet om. Ik kan best wel aannemen dat men geen moskee binnen mag met schoeisel en zal me daar ook steeds naar voegen. Of dat nu een religieuze regel is of een hygiënische... ?

Waar het om gaat is dat je blijkbaar niet hetzelfde mag vragen aan moslims op plaatsen waar de regel geldt: geen hoofddoeken.

Het respect dat zij van anderen vragen kunnen ze zelf blijkbaar niet opbrengen voor die anderen. En daar knelt het schoentje

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 november 2010 om 12:30.
Oud 6 november 2010, 12:27   #1594
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel, dan moeten ze kuisen, zoals Paulus zegt.
Godverdomme, de luierikken.

Laatst gewijzigd door Pericles : 6 november 2010 om 12:28.
Oud 6 november 2010, 12:29   #1595
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dan moeten ze deze maar kuisen hé?!
Ze moeten uw vuiligheid maar opkuisen als je weer weg bent? Wat voor een boerke zijt gij eigenlijk?

Citaat:
Net zoals in de cinema. Daar is 't ook allemaal tapis plein.

Paulus.
Oud 6 november 2010, 12:30   #1596
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het is jammer dat je gestopt bent met lezen want net nadat je gestopt was volgde namelijk iets heel belangrijk.

Misschien toch maar even verder lezen?
Dat zal ik zelf wel bepalen. En, neen ik lees niet verder. Iemand die op voorhand weigert van een andere opinie te aanhoren is niet instaat om te discussiëren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Interessant. Zou ik even mogen weten wat hoe jij over moslima's die géén hoofddoek dragen denkt?

Zijn die bijvoorbeeld evenzeer moslima als jij dat bent?Bedoel je nu degenen die (al dan niet verplicht) halsstarrig (moeten) blijven vasthouden aan bepaalde kledingsvoorschriften die zo'n 15 eeuwen geleden werden vastgelegd?
Natuurlijk, mag jij dat weten. Ik heb ten allen tijde respect voor de keuzes die een ander maakt. Ik kijk niet neer op vrouwen die geen hoofddoek dragen (of vrouwen die net wel een hoofddoek dragen). Laat een ander toch voor zichzelf uitmaken wat hij/zij draagt.

De vrouwen die geen hidjaab dragen zijn evenzeer moslima's. Je hebt vrouwen zonder hidjaab waar geen enkele gehoofddoekte aan kan tippen.
Oud 6 november 2010, 12:31   #1597
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Awel, dan moeten ze kuisen, zoals Paulus zegt.
Godverdomme, de luierikken.
Ja die plaatsen worden hoe dan ook gekuist hé. Maar als je een ruimte hebt waar honderden mensen samenkomen, waarom zou je dan geen afspraken maken om het vuil binnen de perken te houden?

Bovendien is het ook wel gezellig, zo op je kousvoeten. Huiselijk en comfortabel.
Oud 6 november 2010, 12:32   #1598
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze moeten uw vuiligheid maar opkuisen als je weer weg bent? Wat voor een boerke zijt gij eigenlijk?
Ik vind de stank van zweetvoeten erger.
En dan zitten ze nog met hunne kop naar beneden op enkele centimeters van de voorganger zijn zweetvoeten en zijn aarsopening .
Awel mersie.
Oud 6 november 2010, 12:32   #1599
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat helemaal niet en dat heeft ook best begrepen. Ik vind dat moslima's die denken niet te kunnen functioneren zonder hoofddoek zichzelf uitsluiten, daar ligt de focus en nergens anders.
Heeft u of agitatie al eens het boek van mevrouw Herremans gelezen over het Antwerps atheneum? Maakt brandhout van jullie beweringen!
Daar leg jij de focus.

Indien jij het verbod op de hoofddoek belangrijker vindt dan studeren en werken; sluit jij haar evengoed uit. Iemand die een verbod wil invoeren; is verantwoordelijk voor dit verbod.
Oud 6 november 2010, 12:33   #1600
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat zal ik zelf wel bepalen. En, neen ik lees niet verder. Iemand die op voorhand weigert van een andere opinie te aanhoren is niet instaat om te discussiëren.
Zoek de tegenspraak...

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be