Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2010, 14:04   #1661
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Als je geen hidjaab draagt en de hidjaab u worst kan wezen. Waar maak je u dan zo een zorgen over, vraag ik me dan af..
The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...=14892&start=0
Oud 6 november 2010, 14:05   #1662
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en dan? Ik blijf bij mijn opinie hoor. U wilt duidelijk niet begrijpen dat de islamitische wetten de moslim verplicht stelt zich te houden aan de Belgische wetten. Verder zie ik geen wet die tegen de islam zou kunnen ingaan buiten het hoofddoekenverbod misschien. Maar de moslima bepaalt nog steeds zelf wat ze met dat verbod doet.

Goed, genoeg tijd aan u verspilt voor vandaag.
Wat een geluk voor u, anders zou u later als uw ouders overlijden (ik hoop voor u dat het nog heel lang duurt voor het zover is) maar de helft erven van wat uw broers krijgen. Dus, groot gelijk : stel de wetten van België boven de wetten van de islam, u doet er uw voordeel mee
Oud 6 november 2010, 14:09   #1663
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is hierbij duidelijk dat je niets inzit met je medemens of de maatschappij, maar wel met uiterlijkheden.
ik ben voorstander van eigen verantwoordelijkheid en accepteer volkomen dat vrouwen en meisjes voorkeur geven aan hun uiterlijk (hoofddoek, niqaab, hijaab) in plaats van aan studies. Dat is HUN verantwoordelijkheid.

Heeft iemand hier trouwens de tel nog bijgehouden? ik geloof dat ik dit al een keer of twintig heb herhaald. Wat is het maximum aantal herhalingen ?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 14:09   #1664
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...=14892&start=0
Kom nu weer aandraven met die site, opgesteld door achterlijke, onwetende bokalen
Oud 6 november 2010, 14:10   #1665
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Monseigneur Léonard is niet iemand die het katholicisme belijdt, hij is de officiële vertegenwoordiger van de Kerk in België. I.t.t. de islam heeft het katholicisme een clerus, die als tussenpersoon fungeert tussen God en de mensen, en deze clerus heeft een duidelijke hiërarchie aan wie de gelovige gehoorzaamheid verschuldigd is.

Bent u dus katholiek of niet?
U moet uw oren niet zo laten hangen naar wat ministe van agitatie vertelt (post 1464), u bent groot genoeg om zelf conclusies te trekken
Oud 6 november 2010, 14:11   #1666
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat een geluk voor u, anders zou u later als uw ouders overlijden (ik hoop voor u dat het nog heel lang duurt voor het zover is) maar de helft erven van wat uw broers krijgen. Dus, groot gelijk : stel de wetten van België boven de wetten van de islam, u doet er uw voordeel mee
Maak u geen zorgen om mij.

Ik erf dagelijks wel wat van mn ouders. Tegen dat ze dood zijn, hebben ze alles eerlijk verdeeld onder ons. En neen, mijn broer krijgt evenveel als mij. Vaak zelfs minder
Oud 6 november 2010, 14:12   #1667
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en dan? Ik blijf bij mijn opinie hoor. U wilt duidelijk niet begrijpen dat de islamitische wetten de moslim verplicht stelt zich te houden aan de Belgische wetten. Verder zie ik geen wet die tegen de islam zou kunnen ingaan buiten het hoofddoekenverbod misschien. Maar de moslima bepaalt nog steeds zelf wat ze met dat verbod doet.

ge moet het gemist hebben:

de islamitische erfeniswetten staan haaks op de Belgische wetten.
het feit dat vrouwen maar half tellen als getuigen en dat ze bijgevolg met twee moeten zijn om één mannelijke getuige te weerleggen.
Mannen zijn volgens de Belgische wet helem�*�*l GEEN VOOGD over hun volwassen vrouwen en kinderen.
Vrouwen kunnen hier wèl scheiden en worden niet verstoten
Polygamie is niet toegestaan

Ht lijstje kan nog eindeloos worden uitgebreid.

Het is misschien interessant om eens de Belgische wetten te bestuderen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 november 2010, 14:13   #1668
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik ben voorstander van eigen verantwoordelijkheid en accepteer volkomen dat vrouwen en meisjes voorkeur geven aan hun uiterlijk (hoofddoek, niqaab, hijaab) in plaats van aan studies. Dat is HUN verantwoordelijkheid.

Heeft iemand hier trouwens de tel nog bijgehouden? ik geloof dat ik dit al een keer of twintig heb herhaald. Wat is het maximum aantal herhalingen ?
Voor Artisjok ligt het maximum op 1234, voor andere forumleden vèèèèèèèl minder !
Oud 6 november 2010, 14:14   #1669
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik erf dagelijks wel wat van mn ouders. Tegen dat ze dood zijn, hebben ze alles eerlijk verdeeld onder ons. En neen, mijn broer krijgt evenveel als mij. Vaak zelfs minder
Da's lief van hen.
Oud 6 november 2010, 14:19   #1670
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarmee je nogmaals bevestigt dat je niets inzit met je medemens of de maatschappij, maar wel met uiterlijkheden.

Citaat:
Je verwacht toch niet dat wij de tel bijhouden van jouw herhalingen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 november 2010 om 14:20.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 14:23   #1671
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

zo ben je tenminste zeker dat je broer het dubbele krijgt van wat de dochters krijgen.

Ik neem aan dat je ook al in de gaten hebt gehad dat Allah niet kan rekenen? De optelsom van de in de koran opgegeven gedeeltes klopt niet. Je zou van een godheid nu toch wel kunnen veronderstellen dat hij breuken kan optellen?

Oud 6 november 2010, 14:24   #1672
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee je nogmaals bevestigt dat je niets inzit met je medemens of de maatschappij, maar wel met uiterlijkheden.
Met de maatschappij waarin mijn kinderen moeten leven zit ik zeker in. En verder kies ik vooral voor eigen volk. Het andere volk kiest namelijk ook niet voor mij zie je.

Oud 6 november 2010, 14:27   #1673
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Met de maatschappij waarin mijn kinderen moeten leven zit ik zeker in. En verder kies ik vooral voor eigen volk. Het andere volk kiest namelijk ook niet voor mij zie je.
Dat wil je dan toch eindelijk toegeven.
Oud 6 november 2010, 14:29   #1674
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik belemmer niks. en zoals al vijftig keer herhaald:

HET ZAL ME EEN WORST WEZEN ALS ZE ANALFABEET THUISBLIJFT. En nee, van mij krijgen analfabeten die het zelf gezocht hebben ook geen uitkering. Ze kunnen gaan kuisen mèt hoofddoek op.
Misschien zou je dat zelfs liever hebben?

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 november 2010 om 14:44.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 14:30   #1675
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je verwacht toch niet dat wij de tel bijhouden van jouw herhalingen.
We hebben al werk genoeg met de herhalingen van Artisjok te tellen laat staan dat we aan Circe beginnen!
Oud 6 november 2010, 14:35   #1676
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hidjaab afzetten om de zuurpruimen tevreden te stellen is geen optie.

De moslima die werkt/studeert en voor zichzelf beslist of ze de hidjaab draagt.

OF

De analfabete moslima die thuis blijft (omdat de zuurpruimen haar belemmeren om te studeren/werken) en op koste van de belastingbetaler leeft.

Kies maar.
Helaas u maakt alweer dezelfde fout...wanneer je werkt bepaalt de werkgever of je wel of niet een hoofddoek draagt en wanneer je studeert bepaalt de school dat en niet de moslima in kwestie.
U heeft dan de keuze uit twee mogelijkheden, ofwel werkt en studeert u niet omdat u vindt dat u zonder hoofddoek niet kunt functioneren en dan bent u en niemand anders verantwoordelijk voor die uitsluiting.

UIteraard heeft u dan geen recht op een werkloosheidsvergoeding, daar zou u vrijwillig afstand van horen te doen omdat uw geloof ook voorschrijft dat u geen geld mag ontvangen zonder daar arbeid voor verricht te hebben.
Anders kan ik enkel besluiten dat u uw geloof "a la cate" hanteert , in uw voordeel zoals het u uitkomt zonder rekening te houden met anderen.
Uw opvattingen over uw hoofddoek mag u gerust houden, u kiest zelf voor die achterstelling en dat is uw goed recht maar kom dan niet jammeren dat u moet thuisblijven en verwacht nog minder dat de belastingbetaler u onderhoud. Dat heet consequent zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 14:42   #1677
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

*zucht*
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Grappig, want u neemt het net op voor fundi's..
Nee.
Citaat:
van mij mag een moslima gerust een hoofddoek dragen in haar privéleven.
Van de fundamentalisten mag ze gerust er geen dragen in haar privéleven. Zie je de paralleel niet?
Citaat:
Ik vind het de guillotine van vrouwenrechten, maar die moslima niet. Haar probleem.
Jij en je gelijken zijn een deel van haar probleem: broodroof omwille van haar uitdrukking van opinie/geloof.En omwille van wat jij ervan vindt.
Citaat:
Maar dat geeft haar geen recht dit op te eisen steeds en overal, dus op de werkvloer of scholen geen hoofddoeken, enkel fundi's maken daar een probleem van! En dan komt u het daarvoor opnemen!
Het is h�*�*r hoofd, niet het jouwe of het mijne.
Het zicht van haar hoofddoek stoort je? Best mogelijk.
Kijk dan naar haar ogen ipv naar haar hoofddoek. Beschouw ze als mens, niet als hoofddoek.
Er zijn zoveel zaken waarvan het zicht mij stoort. Ik ijver niet om die te verbieden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 november 2010 om 14:47.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 14:42   #1678
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom zitten er dan zoveel in het gevang ? Het is daar vergeven van moslims !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 14:44   #1679
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt weer een nieuw woordje geleerd zo te zien 'reet'. Typ het niet te vaak want dan is de lol eraf.

U mag denken over de hidjaab wat u wilt. U beziet het als een onderdrukking, moslima's zien het als een bevrijding. Ik weet dat het heel moeilijk is voor jou om zoiets te begrijpen maar het zij zo.

En een gehoofddoekte vrouw mag niet belemmert worden in haar denken. Als zij met de hidjaab wilt werken/studeren, dan is dat haar goed recht. Ik zou niet weten waarom de moslima haar religie aan de kant moet schuiven om een verzuurde kleinburger tevreden te stellen.

Kunt u stoppen met dat 'u u u gedoe'. U kent mij niet. Spreek liever over 'de moslima's'.
Het zou prettig zijn mocht u me met hetzelfde respect behandelen dan ik u behandel.Ik ben geen aap die van u nieuwe woordjes leert dus laat dat toontje maar achterwege.
U vergist zich, het is voor mij niet moeilijk te begrijpen dat u als moslima uw hoofddoek als een bevrijding ziet, alleen ben ik het daar grondig mee oneens.

Wie de gehoofddoekte vrouw belemmert in haar denken is de vrouw zelf, zij legt zichzelf al of niet onder druk die beperking op. Dat mag u, maar daarmee is het nog gene absoluut recht om daar steeds en overal mee rond te lopen, omdat u niet in ene islamitisch land leeft maar in het Westen die uw opvattingen over vrouwen niet deelt, zelfs als stijdig ziet met de wettelijke positie van vrouwen en breder gezien met mensenrechten.
Het is dus alles gehalve " het recht van de vrouw steeds en overal een hoofddoek te dragen" en daar zult u mee verder moeten en de gevolgen dragen van uw eigen keuze.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 14:47   #1680
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Helaas u maakt alweer dezelfde fout...wanneer je werkt bepaalt de werkgever of je wel of niet een hoofddoek draagt en wanneer je studeert bepaalt de school dat en niet de moslima in kwestie.
U heeft dan de keuze uit twee mogelijkheden, ofwel werkt en studeert u niet omdat u vindt dat u zonder hoofddoek niet kunt functioneren en dan bent u en niemand anders verantwoordelijk voor die uitsluiting.

UIteraard heeft u dan geen recht op een werkloosheidsvergoeding, daar zou u vrijwillig afstand van horen te doen omdat uw geloof ook voorschrijft dat u geen geld mag ontvangen zonder daar arbeid voor verricht te hebben.
Anders kan ik enkel besluiten dat u uw geloof "a la cate" hanteert , in uw voordeel zoals het u uitkomt zonder rekening te houden met anderen.
Uw opvattingen over uw hoofddoek mag u gerust houden, u kiest zelf voor die achterstelling en dat is uw goed recht maar kom dan niet jammeren dat u moet thuisblijven en verwacht nog minder dat de belastingbetaler u onderhoud. Dat heet consequent zijn!
Alice, helaas maak jij alweer dezelfde fout.

Indien de werkgever of een school de hoofddoek verbiedt, dan zijn zij verantwoordelijk voor dat verbod.

Indien de overheid dit verbod toestaat is de overheid mede verantwoordelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be