![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1801 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tegenwoordig links is er altijd als de kippen bij om de rkk aan te vallen terwijl ze de iSSlam omarmen.
![]() |
#1802 |
Partijlid
|
![]() Ik zou nuanceren en zeggen "liberaal multiculturalisme" is mislukt.
Nuja, multiculturalisme is dan ook een liberale term, desalniettemin toch "liberaal" erbij geplaatst, want het wordt nogal te pas en te onpas toegepast op de samenstelling van beschavingen van weleer.
![]() |
#1803 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Valt over na te denken. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1804 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe wordt de RKK omarmd? De meisjes komen zeker als non binnen, terwijl de jongens een pij aan hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1805 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, zeker niet. Juridisch en bestuurskundig zijn scholen en gebedshuizen stichtingen. Organisaties die vaak subsidie ontvangen via de overheid, en bovendien geen winstoogmerk hebben. Graag weten waarover u het heeft voordat u stelt dat het allemaal niet waar is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1806 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker niet in België Ik vermoed, ook niet in Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1807 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien, gaat het daar niet om. Ik kan best wel aannemen dat men geen moskee binnen mag met schoeisel en zal me daar ook steeds naar voegen. Of dat nu een religieuze regel is of een hygiënische... ?
Waar het om gaat is dat je blijkbaar niet hetzelfde mag vragen aan moslims op plaatsen waar de regel geldt: geen hoofddoeken. Het respect dat zij van anderen vragen kunnen ze zelf blijkbaar niet opbrengen voor die anderen. En daar knelt het schoentje. En daarom kan de multiculrurele samenleving niet slagen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 november 2010 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1808 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1809 |
Burger
|
![]() Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil? 't Heeft blijkbaar geen enkel nut om met sommigen proberen te discussieren. Ze gebruiken (misbruiken) hun geloof alnaargelang het hen uitkomt. Wetten die sinds oudsher van kracht zijn in dit land en decennialang gerespecteerd werden, worden nu respectloos met de voeten getreden door sommigen. Respect voor instellingen, van welke aard dan ook is ver te zoeken. Waarden en normen die wij als kind van onze ouders meekregen worden gewoon weggeveegd, vragen zijn heden ten dage eisen geworden. "Ze" eisen dit, "ze" eisen dat...behalve in hun eigen familie. Daar hebben ze niks te eisen, alleen maar te gehoorzamen aan hun vader, hun broers, hun echtgenoot...op straffe van een goede rammeling indien ze voor zichzelf durven opkomen. Ik durf hier gerust te verkondigen dat ik bang ben voor de toekomst. Vooral die van mijn kinderen en kleinkindjes...Arm Belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1810 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1812 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste zitten we hier en niet daar en ten tweede ( de motivering om het effe te gaan verbieden ) ligt daar vollledig anders daar Turkijë helemaal geen seculair land te noem valt. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Als je consequent zou zijn en het ontnemen van dat onderdrukkingsmiddel (symptoombestrijding volgens mij) als oplossing zag dan zou je ook moeten ijveren voor een totaalverbod hé ... zowel openbaar én binnenhuis. Da's toch de logica zelve ? Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 6 november 2010 om 22:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1813 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van die wetten die sinds oudsher van kracht zijn in dit land en decennialang gerespecteerd werden, worden nu respectloos met de voeten getreden door sommigen. Van die instellingen, waarvoor respect nu onbestaande is. Van die normen en waarden die jij als kind van je ouders meekreeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1814 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoiets als "Wij van WC-eend raden WC-eend aan." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1815 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, die van flippend rund om precies te zijn.
Maar maakt niet uit... je antwoord hieronder wel ( min of meer ) Citaat:
En dat zonder omwegen ! ( Ik ga even in je redenering mee ... okay ?) Die doek is volgens jou een onderdrukkingsmiddel, juist ? ( volgens mij slechts hooguit een symptoom van het soort onderdrukking waar jij dus naar refereert ) En het kan ook niet anders dan elke vrouw die je dus met zo'n doek aantreft onderdrukt wordt ? juist Dus wat voor betere indicatie heb je dan, dan die doek ? En jij wilt die gaan verbieden ? ... dan valt ook meteen de indicatie weg tenzij ze het verbod aan hun laars lappen. Is het dan niet beter gewoon voor te stellen elke hoofdoekdraagsters man onimmeddelijk op te pakken en te bestraffen ? Citaat:
Sterker nog als een moslima met hoofddoek met succes studeert en het bovenstaande overkomt haar... zou ik net het omgekeerde denken |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1816 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1817 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1818 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben bijna 50 jaar geleden geboren in dit land. Is dat ver gekomen, dat jij uitlegt wat je bedoelt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1819 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ben ook jaren 60 geboren in dit land. Ja, idd: het is heeel ver gekomen dat ik je dat moet uitleggen. Ik stel voor dat je je op een ander forum begeeft indien het niveau hier te hoog ligt voor jouw capaciteiten. Voor de rest: peace man/ woman. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1820 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's al fijn om te horen...
Mag ik daar dan ook uit opmaken dat je vertrouwen in die chirurg er is omwille van het kenmerk chirurg .... en dat de religie niet van belang is ? Citaat:
Citaat:
Wat zou je precies weigeren als Belg ? Waar zou je dan 100% achterstaan dat men niet meer toelaat ? een vrouwelijke chirurg mét hoofddoek ? Citaat:
Men gaat inderdaad niet enkel vrouwen te werk stellen om die gek terwille te zijn. Wat men evenmin doet is enkel mannen aanwerven net omwille om duidelijk te maken aan zo'n gek dat hij niet kan eisen dat zijn vrouw niet door een man mag aangeraakt worden. Zo-ook is het dus met hoofddoeken ... Waarom zou je plots alle vrouwelijke chirurgen mét hoofddoek buiten willen om gewoonweg duidelijk te maken aan die zotten dat ze niet zomaar kunnen gaan eisen enkel door een vrouwelijke chirurg mét hoofddoek behandeld te worden ? Dat slaat op niks... en hoe je het draait of keert ... in zekere zin passen we ons dan ook aan. |
|||
![]() |
![]() |