Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2010, 18:32   #2281
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Integendeel , ze doen er alles aan om toch maar een kind van Turkse of Marokkaanse afkomst het tweede jaar te laten overleven, extra bijlessen, begeleiding ouders enz...
Ze verlagen echter het niveau niet.
Juist. Maar als je niet slaagt mag je wel naar een concentratieschool waar je iets makkelijker je getuigschrift behaalt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 18:32   #2282
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Speel niet de onnozele. Natuurlijk is het moeilijker om onderwijs te organiseren voor kinderen die de landstaal niet goed beheersen.

Daarom moeten alle scholen een evenredig deel van dit probleem op zich nemen, zodat je geen scholen krijgt waar allochtone kinderen in de meerderheid zijn. Scholen zoals uw school schuiven de verantwoordelijkheid van zich af.
Hoezo?

Het is toch beter ze in groep te begeleiden daarvoor, ipv individuen weg te trekken tijden de gewone lesuren om wat Nederlands te leren ten koste van andere vakken?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 18:32   #2283
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dan woon je zeker niet in een stad met heel wat allochtonen.

Zoja, dan heeft dit niets met niet kunnen volgen te maken. Eerder met de mentaliteit bij een directie die het zeer subtiel aan boord legt.
Zo ken ik één school in Mechelen die nogal wat kinderen uit het franstalig elitair milieu aantrekt. Marokkaans, Turks of Frans, het blijft anderstalig. Dus krijg je overheidssteun.
Leuven.
Het gros van de kinderen met Turkse of Marokkaanse roots zit er in het beroepsonderwijs.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 18:33   #2284
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat deze kinderen gehersenspoeld worden , dat is mijn probleem en zoiets zou verboden moeten zijn .
hoezo gehersenspoeld?
Stuur uw kinderen dan toch gewoon naar een islamitische school! dan heb je dat probleem toch niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 18:33   #2285
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Speel niet de onnozele. Natuurlijk is het moeilijker om onderwijs te organiseren voor kinderen die de landstaal niet goed beheersen.

Daarom moeten alle scholen een evenredig deel van dit probleem op zich nemen, zodat je geen scholen krijgt waar allochtone kinderen in de meerderheid zijn. Scholen zoals uw school schuiven de verantwoordelijkheid van zich af.
Daarmee ben ik niet akkoord. Mijn kinderen moeten niet het slachtoffer worden van het waanzinnig slecht migratiebeleid dat onder druk van links in dit land gevoerd werd.
Dat al die Spa-ers en Groenen dan maar hun kinderen in scholen steken vol met allochtonen. Voor de mijne wil ik kwaliteitsonderwijs dat niet onder druk komt te staan door het gebrek aan taalkennis van allochtone kinderen, noch door hun sexistische religieus-culturele praktijken.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 18:33   #2286
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan woon je zeker niet in een stad met heel wat allochtonen.

Zoja, dan heeft dit niets met niet kunnen volgen te maken. Eerder met de mentaliteit bij een directie die het zeer subtiel aan boord legt.
Zo ken ik één school in Mechelen die nogal wat kinderen uit het franstalig elitair milieu aantrekt. Marokkaans, Turks of Frans, het blijft anderstalig. Dus krijg je overheidssteun.
dikke zever.
Mijn dochter ging naar het Lyceum op Linkeroever Antwerpen. Doe nu niet of er zijn daar geen marokkaantjes of andere allochtoontjes te vinden !
Het niveau lag gewoon te hoog.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 7 november 2010, 18:34   #2287
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist. Maar als je niet slaagt mag je wel naar een concentratieschool waar je iets makkelijker je getuigschrift behaalt.
Dan krijg je een B attest (lagere richting) of een C attest.
Oud 7 november 2010, 18:34   #2288
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waarom ? Ik wil voor mijn kinderen het beste onderwijs en dat is niet een onderwijs waar tijdens de lessen wiskunde Nederlands dient te worden gegeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat is uw probleem daarmee?

NIEMAND verplicht U toch uw kinderen naar die school te sturen? U weet op voorhand wat hun pedagogische project is, en als ouder kan je ermee akkoord gaan of niet. Indien niet, dan zoek je een andere school of je organizeert thuisonderwijs.

wat is er nu zo moeilijk aan verdorie? Zelf verantwoordelijkheid nemen? Is d�*t de moeilijkheid?

Mss thuisonderwijs geven dan ....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 18:35   #2289
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Befehl ist Befehl"
Zoals de wetten van Allah! En dan nog goed voor het ganse mensdom en de rest van de eeuwigheid!
Trouwens, in sommige van die landen ligt "Mein Kampf" van Snorremans ook dikwijls in de rekken, of "onder de toonbank, nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 18:36   #2290
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
haaa je bedoelt:

Daarom moeten MIJN kinderen aan JOUW kinderen nederlands leren in plaats van zèlf wiskunde te studeren?
Dat vergt geen bewuste inspanning van uw kinderen. Kinderen leren vanzelf te taal van hun omgeving. Als ze terechtkomen in een omgeving waar 90% zelf allochtoon is, zullen ze natuurlijk nooit goed nederlands leren.

Citaat:
als de hier wonende migranten de moeite zouden doen om hun kinderen ten minsten in het NEDERLANDS op te voeden (desnoods tweetalig) dan moeten MIJN kinderen niet voor hun achterlijkheid opdraaien en uren en uren verliezen omdat de migrantenkinderen niet begrijpen wat "onder" of "boven" betekent.
Ja stel u voor dat uw kinderen een DIENST zouden kunnen bewijzen aan migrantenkinderen. Dat zou natuurlijk VRESELIJK zijn.

Citaat:
Ik heb gisteren in de supermarkt twee Marokkaanse kinderen (maar ik denk eerder dat het Roma zigeunertjes waren) 15ct gegeven. Ze waren zo geconcentreerd hun centjes aan het tellen en onder elkaar aan het overleggen IN HET NEDERLANDS (daarom denk ik dat het Roma zigeuners waren, Marokkaantjes spreken onder elkaar geen Nederlands) en ik hoorde dat ze net 15ct tekort kwamen.
Ze waren nog te klein om hen uit te leggen dat ik bijlegde omdat ze zo goed Nederlands spraken, maar ze hebben wèl hun zakje snoep kunnen betalen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 18:36   #2291
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Daarmee ben ik niet akkoord. Mijn kinderen moeten niet het slachtoffer worden van het waanzinnig slecht migratiebeleid dat onder druk van links in dit land gevoerd werd.
Dat al die Spa-ers en Groenen dan maar hun kinderen in scholen steken vol met allochtonen. Voor de mijne wil ik kwaliteitsonderwijs dat niet onder druk komt te staan door het gebrek aan taalkennis van allochtone kinderen, noch door hun sexistische religieus-culturele praktijken.
Benieuwd waar de kindjes van Janssens gaan of gingen.
Wedden we dat het geen concentratieschool is of was.
Oud 7 november 2010, 18:36   #2292
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voil�*. probleem is opgelost.

Oud 7 november 2010, 18:37   #2293
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet nodig .
Tijdens de lessen wiskunde wordt er wel degelijk wiskunde gegeven.
Oud 7 november 2010, 18:41   #2294
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
hoezo gehersenspoeld?
Stuur uw kinderen dan toch gewoon naar een islamitische school! dan heb je dat probleem toch niet?

Niet slecht bedoeld hoor, maar ehh: PFFF! Anders stel je even een andere domme vraag ? Ontken verder maar dat godsdienst hersenspoelen is en predik maar verder voor de rassenscheiding.
Oud 7 november 2010, 18:42   #2295
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
voil�*. probleem is opgelost.

Is dat zo ?
Oud 7 november 2010, 18:42   #2296
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet slecht bedoeld hoor, maar ehh: PFFF! Anders stel je even een andere domme vraag ? Ontken verder maar dat godsdienst hersenspoelen is en predik maar verder voor de rassenscheiding.
De idee kwam van Flippend Rund; vanuit uw kamp dus.

Paulus
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 18:44   #2297
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en dan krijg je elders scholen waar 90% van de populatie uit allochtone kinderen bestaan en die dan verzuipen in de problemen.

Maar dat zal uw moslim-reine school geen zorg zijn.
Ja en dan?

IK heb niet achter die buitenlanders gevraagd.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 18:44   #2298
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De idee kwam van Flippend Rund; vanuit uw kamp dus.

Paulus

En ?
Oud 7 november 2010, 18:44   #2299
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft godsdienst met ras te maken ?
Trouwens Turken en Marokkanen zijn van het blanke ras.
Oud 7 november 2010, 18:44   #2300
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik bedoel dat ik de WIJZIGINGEN heb opgesteld, samen met een team uit het oudercomité.

Zoiets noemt men "en petit comité". Maar je moet er wel toe worden uitgenodigd uiteraard. Hebben ze jou dan nooit gevraagd?
Ach, het is nu al samen met het ouder-comité.
Dit schreef je daarnet nog
sorry meissie! ik HEB het schoolreglement aangepast.
ik HEB bovendien het arbeidsreglement aangepast. (och ja, kan zijn dat dit eerst nog via de ondernemingsraad ging, als het bedrijf groot genoeg is).
Maar je bent er nog altijd niet.
Je zou het toch beter opzoeken en nalezen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be