Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2010, 19:51   #2381
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Inderdaad, in moslimscholen of thuis.

De enige manier om ze duidelijk te maken dat de wetten en regels van de maatschappij, boven hun religieuse regels staan in ons land.

Paulus.
Aangezien het om een kleine marginale groep gaat die uw opinie volgt, stel ik me zo de vraag waarom jullie geen aparte scholen oprichten?

Ik zou niet weten waarom de moslims trouwens eigen scholen moeten oprichten. Ondanks dat de Turkse school in Gent me best wel aanstaat.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 november 2010 om 20:01.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:53   #2382
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik ook , zijn we het daar toch over eens .
Goed zo! Bank vooruit!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:55   #2383
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunnen kinderen thuis geen kinderen zijn misschien?

Paulus.

Man toch , weet je dat zelf niet dan ? Of is dat een algemene regel .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:55   #2384
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Dames en heren forummers,

Wij ontvangen nogal wat meldingen over deze draad. Hierover het volgende:

De multiculturele samenleving is een zwaar beladen onderwerp met heftige voor- en tegenstanders. Over het algemeen lukt het jullie aardig hierover op een deftige manier met elkaar te discussiëren, zoals het volwassen mensen betaamd.

Maar de ene persoonlijke opmerking lokt de andere uit. Gelieve u voortaan te onthouden van persoonlijk bedoelde opmerkingen over elkaars moeder, drinkgedrag, opleidingsniveau en bevattingsvermogen.

Referenties naar medeforummers als 'dat ding', naar moslims als 'die aandoening' alsook het voortdurend op reis sturen van medeforummers naar 'landen van herkomst' maar ook het schelden in het Arabisch worden niet op prijs gesteld. Ik geloof dat u wel begrijpt waar ik naartoe wil.

Als u deze discussie op een fatsoenlijke wijze wilt voorzetten dient u zich verre te houden van persoonlijke aanvallen en beledigende opmerkingen. Zo niet wordt deze draad gesloten en de hardnekkigen bestraft.

In het vertrouwen in een prettige voortzetting van onze forumrelatie,

Met vriendelijke groeten,
Arbiter
Beste,

Ik heb hier nog niemand zien schelden in het Arabisch.
Oud 7 november 2010, 19:55   #2385
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat maar zo, ik ben geen onmens dat ik je dat wil aandoen... Ons forum moet leuk blijven. Voormij is dit in de eerste plaats nog altijd amusement en ontspanning. Naar k hoop voor u ook.
Voor mij is het ook een uitwisseling van meningen en argumenten.
Natuurlijk moet het leik en ontspannend blijven.

Citaat:
Volgens mij is iedereen altijd verantwoordelijk voor de wetten en regels die zij opleggen.

In ons geval is de school verantwoordelijk voor haar schoolreglement en de leerlingen samen met hun ouders, verantwoordelijk voor het opvolgen ervan.

Paulus.
Dan zijn we het eens, en kunnen we overgaan naar het hoe, waarom en de gevolgen van bepaalde regels.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:57   #2386
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Beste,

Ik heb hier nog niemand zien schelden in het Arabisch.

Zalige post
Oud 7 november 2010, 20:02   #2387
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Dames en heren forummers,

Wij ontvangen nogal wat meldingen over deze draad. Hierover het volgende:

De multiculturele samenleving is een zwaar beladen onderwerp met heftige voor- en tegenstanders. Over het algemeen lukt het jullie aardig hierover op een deftige manier met elkaar te discussiëren, zoals het volwassen mensen betaamd.

Maar de ene persoonlijke opmerking lokt de andere uit. Gelieve u voortaan te onthouden van persoonlijk bedoelde opmerkingen over elkaars moeder, drinkgedrag, opleidingsniveau en bevattingsvermogen.

Referenties naar medeforummers als 'dat ding', naar moslims als 'die aandoening' alsook het voortdurend op reis sturen van medeforummers naar 'landen van herkomst' maar ook het schelden in het Arabisch worden niet op prijs gesteld. Ik geloof dat u wel begrijpt waar ik naartoe wil.

Als u deze discussie op een fatsoenlijke wijze wilt voorzetten dient u zich verre te houden van persoonlijke aanvallen en beledigende opmerkingen. Zo niet wordt deze draad gesloten en de hardnekkigen bestraft.

In het vertrouwen in een prettige voortzetting van onze forumrelatie,

Met vriendelijke groeten,
Arbiter

Blijkbaar mag er in deze draad meer dan in ander draden . Waarom ?
Oud 7 november 2010, 20:04   #2388
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien het om een kleine marginale groep gaat die uw opinie volgen, stel ik me zo de vraag waarom jullie geen aparte scholen oprichten?
Neen dat moeten jullie doen. Jullie, fundamentalisten, die de regels van de islam boven de wetten en regels van ons land plaatsen.

Bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=25

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=229

Citaat:
Ik zou niet weten waarom de moslims trouwens eigen scholen moeten oprichten. Ondanks dat de Turkse school in Gent me best wel aanstaat.
Omdat jullie weigeren de wetten en regels van dit land te volgen, meer bepaald het schoolreglement dan, om religieuze redens.

Bron: http://donviona.wordpress.com/2006/0...hapsonderwijs/

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 november 2010 om 20:08.
Oud 7 november 2010, 20:04   #2389
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en naar de inhoud ervan ga ik een school zoeken waarvan ik denk dat deze het beste is voor mijn kind.

U niet?

Paulus.
Bij het zoeken van een school is het toch wel belangrijk dat die niet te ver is.
Voor de middelbare studies is het ook belangrijk welke richtingen er aangeboden worden.
Wil je bijvoorbeeld niet dat je kinderen onderworpen worden aan godsdienstlessen en dergelijke, dan is er al geen keuze meer.
Oud 7 november 2010, 20:04   #2390
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man toch , weet je dat zelf niet dan ? Of is dat een algemene regel .
Ja dus.

Paulus.
Oud 7 november 2010, 20:05   #2391
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik heb medelijden gebruikt omdat ik ervan overtuigd ben dat iemand een bepaalde religie krijgt aangeleerd en dit niet aangeboren is , wat wel aangeboren is dat is vrije keuze . En net dit is wat voor mij belangrijk is , dat is laat kinderen met rust en laat ze is godsnaam zelf kiezen .
Ja, net als het atheïsme wordt aangeleerd van kleinsaf. Maar goed, daar gaat het hier niet over. Verder, ga ik akkoord met uw stelling dat het belijden van een religie een vrije keuze is.
Oud 7 november 2010, 20:09   #2392
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Uiteraard ben jij daar geen voorstander voor.
Dan kunnen de elitaire scholen geen uniform meer opleggen.
Dan kan je die kinderen niet meer onderscheiden van het gepeupel.
tja...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 20:11   #2393
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eens wie ga je daar mee straffen ??.. Wees nu eens volwassen en vooral intelligent genoeg om te begrijpen dat je hier enkel de kinderen die het moeten dragen mee straft en mee hun leven verkloot . Je speelt alleen in het voordeel van fanatieke zotten door het verbod op te leggen . Als iemand een kruisje , hoofddoek enz... wil dragen heb ik daar eerder medelijden dan dat ik het zogezegd storend zou vinden .
nogmaals, voor mijn part mag jij je islamitische zusjes sexualizeren vanaf hun zesde jaar en ze inpakken omdat ze anders mannen zouden verleiden, maar stop ze dan in aparte scholen alwaar ze leren wat hun plaats is en hoe ze zich op die plaats moeten gedragen;
Tegen dat ze dan twaalf zijn zijn ze huwbaar en exporteerbaar desnoods. Anders moeten ze wachten tot ze op hun 18de hun echtgenoot kunnen importeren.

Eigen keuze.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 20:14   #2394
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de 1ste plaatst godsdienstlessen en zelfs de les moraal uit het aanbod schrappen . Onderwijs heeft niets met godsdienst te maken .
U bent dus pro hoofddoekenverbod op scholen. Gelukkig maar anders zou u aan de kant staan van die godsienstwaanzinnigen zoals sharia for belgium of een osama bin laden die tegen een hoofddoekenverbod gekant zijn.

Chahdortt Djavann: The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse, Should Be Outlawed

http://dutch.faithfreedom.org/forum/...=14892&start=0

Laatst gewijzigd door smiley : 7 november 2010 om 20:19.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 20:15   #2395
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nogmaals, voor mijn part mag jij je islamitische zusjes sexualizeren vanaf hun zesde jaar en ze inpakken omdat ze anders mannen zouden verleiden, maar stop ze dan in aparte scholen alwaar ze leren wat hun plaats is en hoe ze zich op die plaats moeten gedragen;
Tegen dat ze dan twaalf zijn zijn ze huwbaar en exporteerbaar desnoods. Anders moeten ze wachten tot ze op hun 18de hun echtgenoot kunnen importeren.

Eigen keuze.
Mannen verleiden?

Mannen zijn juistekes verantwoordelijk voor hun eigen daden. Dus als de man een vrouw verkracht, dan is het haar schuld omdat zij deze rukker heeft verleidt?
Oud 7 november 2010, 20:16   #2396
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar mag er in deze draad meer dan in ander draden . Waarom ?
Neen, er mag minder.
Dit is bij mijn weten de eerste draad waar moslims niet mogen uitgescholden worden.

Dit mag; wat mij betreft; in het forumreglement opgenomen worden.
Oud 7 november 2010, 20:16   #2397
mamiemee
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dan is dat uw zaak. Ik hoop dat uw kleinkindjes er respect voor kunnen opbrengen. Of, uw kleinkindjes zeggen dat je gelijk hebt, doen hun zin, en vinden hun opa een ouderwetse zaag. Maar zolang ze maar ja knikken tegenover opa, nu en dan een centje worden toegestopt, omdat ze toch zo hun best doen op school, dan is opa best tevreden. Over de ouderwetse normen en waarden kunnen ze hoogstens grimlachen.
Woehahaaa, sorry maar ik lig hier strijk. 'k Vind het keigrappig als je mij "de opa" noemt. Hihihi.....en dan nog wel een ouderwetse zaag. Sorry, ik lach je niet uit ofzo maar Mamiemeetje = V.
Allee, ik vond jouw reactie echt grappig.
mamiemee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 20:17   #2398
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen dat moeten jullie doen. Jullie, fundamentalisten, die de regels van de islam boven de wetten en regels van ons land plaatsen.

Bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=25

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=229

Omdat jullie weigeren de wetten en regels van dit land te volgen, meer bepaald het schoolreglement dan, om religieuze redens.

Bron: http://donviona.wordpress.com/2006/0...hapsonderwijs/

Paulus.
Is dat schoolreglement nu al in overeenstemming met de wet?
Oud 7 november 2010, 20:17   #2399
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, net als het atheïsme wordt aangeleerd van kleinsaf. Maar goed, daar gaat het hier niet over. Verder, ga ik akkoord met uw stelling dat het belijden van een religie een vrije keuze is.

Idd ,atheïsme wordt ook aangeleerd , ik noem mezelf ook geen atheïst.
Oud 7 november 2010, 20:18   #2400
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Idd ,atheïsme wordt ook aangeleerd , ik noem mezelf ook geen atheïst.
Hoe noem jij jezelf?

Edit: 1 ding heb ik vandaag dan toch afgeleerd, potverdorie.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 november 2010 om 20:19.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be