![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2461 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U bent toch zelf heel gelovig, u zou dit moeten begrijpen. Albrecht bijvoorbeeld zou dit sneller vatten dan jou, vrees ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#2462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien voorzien wij grote persoonlijke vrijheden, waardoor u gerust uw hoofddoek wel:niet kunt dragen in uw privéleven, een recht wat u niet overal zou kunnen claimen wanneer u niet binnen Westerse waarden zou leven. En nee, wanneer je jezelf uitsluit van een samenleving hoeft dezelfde samenleving jou niet te onderhouden, als jij niet wilt werken zonder hoofddoek moet je of werk vinden waar je dit mag dragen of thuis blijven en jezelf laten onderhouden door je ouders of echtgenoot. U heeft zeer veel kritiek en soms terecht, op het Westen. Maar de geldende normen en waarden wijst u af om vervolgens wel aan te kloppen voor de solidariteit die ook een Westerse waarde is? Wees dan ook op dat punt moslima en accepteer geen geld zonder arbeid te verrichten, dat schrijft uw koran zeker voor terwijl uw hoofddoek nergens terug te vinden is, of leest u "a la carte?" I k vind uw mening provocerend en arrogant,alsof uw hoofddoek het recht geeft ten onrechte een uitkering op te strijken, voor zover ik weet ik een hoofddoek geen arbeidshandicap! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb heel m'n jeugd gesleten op een school met strenge kledingvoorschriften. Ook allerhande hoofddeksels waren er verboden. Ik heb daar niemand ongelukkig van zien worden. We hebben daar wel veel over geklaagd. Wat we nooit hebben gedacht is dat we er niet geaccepteerd werden zoals we zijn omdat we onze kledingvoorkeur niet mochten uitspreken. Waarom zou een school zijn eigen reglement niet mogen kiezen?
![]() |
![]() |
#2464 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wordt geloof binnen de publieke sfeer beleden, tja... dan is de weg snel geplaveid voor Sharia, inquisitie, en sektarisering in het algemeen, zoals je in Libanon ziet. Dus als u werkelijk overal met uw geloof wilt pronken en over anderen personen heen wilt walsen, dan stel ik voor dat u dat doet in een land waar religie weldegelijk in de publieke sfeer wordt beleden, zoals bijvoorbeeld Saoedi-Arabië. Maar iets zegt mij dat u toch liever de vrijheid die we hier hebben, voor de zekerheid achter de hand houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2466 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Solidariteit is toch niet zo exclusief westers! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat dit nu eenmaal de wetten en regels zijn. In onze samenleving is er een strikte scheiding tussen kerk en staat. Precies om de godsdienstvrijheid van en voor iedereen te waarborgen. Ook binnen het kader van een multiculturele samenleving. Als een bepaalde geloofsgemeenschap daarmee niet kan leven -en dat blijkt- dan kan men niet anders dan concluderen dat de poging om een multiculturele samenleving te hebben, totaal mislukt is. In uw plaats -en dat bedoel ik goed- zou ik me afvragen of een God die in Zijn navolging vraagt om in te gaan, tegen de wetten en regels van de plaats waar je verblijft, daadwerkelijk zo vredelievend is als Hij aan jou wordt voorgesteld. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg eens, waar is de sociale zekerheid voor burgers zo uitgebouwd als in het deel van het Westen waarin u leeft? Noem eens iets? Marokko? Egypte? Brazillie? Indonesie? Vertel eens.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelezen iedereen? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De normen en waarden die zijn afgewezen zijn dus o.m.:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2472 | ||
|
![]() Citaat:
U mag echter vinden van mijn mening wat u wilt. Hetzelfde geldt ook voor jouw mening. U kent me beter dan wie dan ook, zo te zien. Wanneer heb ik geld geaccepteerd zonder er arbeid voor te verrichten? Het staat een ander vrij of ze haar hoofddoek wilt afzetten of niet. U hebt niemand hier lessen te spellen. Over arrogantie gesproken.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 november 2010 om 21:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2473 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen kende ik je als een van de meest open mensen van dit forum, en nu hanteer je een platvloerse, ondoordachte retoriek gestuwd door rancune. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2474 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2476 |
Banneling
|
![]() Mensen,
Wie is er beter af van dingen verbieden om bepaalde verstarde principes te vereren? Welke doelen dient jullie betoog, behalve die van het kunnen wrijven in jullie handen en zeggen "wij hebben die moslims toch mooi te pakken"? Voelen jullie zich hier beter door? Ongetwijfeld wel, anders zouden jullie dit niet doen. Maar is dit echt noodzakelijk? Waarom gaat het niet om gewoon... los te laten? En mensen te laten doen? Waarom die borstklopperij met reglementen? Waar is dat goed voor? Waarom zou een reglement moeten bestaan dat repressief is? Omdat jullie dat ook hebben meegemaakt? Dus iedereen moet de miserie doorstaan die jullie hebben doorstaan? Waarom, eigenlijk? Waarom niet gewoon toelaten wat mensen blij maakt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2477 | |
|
![]() Ik zou toch sneller van een gelovige verwachten dat hij/zij een andere school opzoekt waar hij zichzelf mag zijn. U twijfelt precies nog.
![]() |
![]() |
![]() |
#2478 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is 't nu? Privé of publiek, eieren of jong? Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2010 om 21:50. |
||
![]() |
![]() |