![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf weet het beter dan het woordenboek.... ![]() Maar kom, opnieuw naar af dan maar weer,... Waar bindt Leonard in? Waar krabbelt hij terug? .... Nu gaat het eindelijk eens komen sè ..... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 november 2010 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te lui om zelf even te gaan kijken in Godsdienst & Levensovertuiging, waar JvdB - zoals ik je nu al tot twee maal toe diets probeerde te maken - de teksten gepost heeft? Wel Paulus en ik vertik het om ze alleen voor jou nog eens extra naar hier te copy/pasten. Je weet immers best over welke teksten het gaat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de betekenis gaf ik je die tweede link. Maar soit... Gesteld dat je gelijk hebt -maar dat heb je niet en je weet dat wel- moet het je toch niet zo moelijk vallen om aan te tonen waar Leonard "zijn kak heeft ingetrokken" zoals jij dat noemt. Jan van de Berge en ikzelf geven ons in deze discussie gewonnen als je dat kan. Het zou een mooie afsluiter zijn van de thread in uw voordeel. Maar dat zul je niet doen en we weten allemaal waarom je dat niet zal doen. Citaat:
Maar daar gaat het om een toelichting, een verduidelijking. Heel wat anders dan "kak intrekken" Raf, hoeveel betekenissen je er ook wil aan geven om je eruit te murmelen. Bovendien,... ... vind je nu echt dat ik op zoek moet gaan naar de onderbouwing van uw boude beweringen? Een foutje toegeven Raf,... ... dat ligt nog altijd heel erg moeilijk hé?! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 november 2010 om 07:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het inbinden van zijn eerdere uitspraken, een verfraaiing waarmee hij zichzelf en zijn debiele uitspraken wil goedpraten. Zijn kak intrekken dus. Toch niet zo moeilijk, Paulus? Zelfs jij moet in staat zijn dat te begrijpen, in plaats van je te verliezen in het welles-nietes gedoe over de betekenis van een uitdrukking.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus jij weet het toch beter dan het woordenboek....
Citaat:
Jij echter komt steeds met iets nieuws af. Eerst betekent "kak intrekken": terugkrabbelen. daarna betekent het plotseling inbinden (wat volgens u iets anders is maar volgens het woordenboek niet) En nu betekent het al: verfraaien.. Tjah?! Je probeert me dus wijs te maken dat wanneer je schreef: Citaat:
Citaat:
Bovendien heeft hij zijn uitspraken niet verfraaid. Hij heeft ze toegelicht en verduidelijkt. Paulus. PS http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=verfraaien ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Parlementslid
|
![]() Is men homohater zodra men ervan overtuigd is dat het om mensen gaat die psychologische onevenwichten vertonen.
Deze die ervan overtuigd zijn dat Homo zijn een normaal menselijk gedragspatroon is, houden wellicht geen rekening met schrijnende evidenten. Zeggen dat seksuele bedrijvigheid binnen één geslacht natuurlijk is omdat, het veel voorkomt in de dierenwereld is uit den boze. Dieren kunnen ook zoals mensen conceptie of soms evolutiefouten vertonen. Wetenschappers zullen dan ook deze aandoening, naar het bepalen van het 'ras' zeggen dat er in huidig geval geen sprake kan zijn van een sub-ras of hogere evolutiegraad (vb: X-men) |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Minister-President
|
![]() Voor mij is homohaat iemand die zegt dat homo's van een gebouw moeten geworpen worden, het oproepen om het doden van homo's. Niet iemand die vindt dat ze geen kinderen mogen adopteren of dat er een psychische of hormonale problematiek achter schuilt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, Paulus, maar IK kan lezen wat er staat en JIJ klaarblijkelijk niet.
Nee, Paulus. Zo omschreef ik het op 6 november al in dit eigenste topic: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=223
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Gisteren zei je iets helemaal anders waar het om ging. Toen ik zei "toelichten" repliceerde jij hevig met "kak intrekken" http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=253 Intussen wachten we nu nog altijd op een bron daarvoor. Of was het dan toch toelichten? En waren we het eigenlijk eens? Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld. Iedereen - behalve jij blijkbaar - kan immers zien dat daar meer dan één betekenis staat in de link die je notabene zelf aanvoerde.
Citaat:
Een bron die ik al meermaals gegeven heb.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 8 november 2010 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nu eenmaal eigen aan synoniemen. Dus niks meer dan één betekenis zoals jij beweert. Anders waren het geen synoniemen snap je? Ik geef ze je nog eens: http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=terugkrabbelen Citaat:
Vervolgens zei je dat het betekent: "terugkrabbelen" Dan werd het: "inbinden" En daarna werd het plots "verfraaien". Dat lijkt mij toch heel wat anders dan de hele tijd hetzelfde zeggen... Citaat:
Héél sterk Raf! Ongelooflijk overtuigend moet ik zeggen. ![]() En dat voor iemand die niet graag op het welles-nietes-niveau discuteert. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 november 2010 om 10:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een synoniemenwoordenboekje, zeker eentje op het internet, is leuk voor mensen die het kruiswoordraadsel van de Flair willen invullen, Paulus, en daar blijft het ongeveer bij. Als dan tòch persé internetwoordenboekjes wil gebruiken, neem dan tenminste een verklarend exemplaar. Zoals dit bijvoorbeeld: http://www.encyclo.nl/begrip/terugkrabbelen. Beter is het natuurlijk om een degelijk woordenboek te raadplegen. Citaat:
De bron waarnaar ik meermaals verwezen heb en waarvan jij héél goed weet wat er in staat, namelijk een tekst waarin Léonard zijn woorden verdraait en verfraait om zichzelf in een beter daglicht te stellen.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paulus heeft gelijk, sorry Raf, eerlijk is eerlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld. Iedereen - behalve jij blijkbaar - kan immers zien dat daar meer dan één betekenis staat in de link die je notabene zelf aanvoerde.en... Nee, Paulus, maar IK kan lezen wat er staat en JIJ klaarblijkelijk niet.Blijkt nu wel duidelijk wie niet kan lezen, want een synoniemenwoordenboek geeft geen betekenis, maar synoniemen. Bovendien beaam je wat ik eerder als zei: "Raf weet het beter dan het woordenboek". Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=311 "Toevallig" staat daar net hetzelfde als in het synoniemenwoordenboek die volgens jou maar deugd voor de kruiswoordraadsels van de Flair. ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
De reden waarom je dat niet doet, weze voor iedereen duidelijk. Leonard trekt zijn kak niet in, krabbelt niet terug, bindt niet in en verfraait en verdraait al evenmin zijn uitspraken zoals jij beweert. Anders zou je dat maar al te graag en voor het oog van iedereen onderbouwen. Zeker nu Jan en ik zeggen ons gewonnen te geven in deze discussie als je dat zou kunnen aantonen. Maar je doet het niet, omdat je het niet kan én je je ongelijk niet wil/kan toegeven. En dan krijg je de volle lading natuurlijk. Zo is dat. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 november 2010 om 17:10. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik het probleem begin te zien: je weet waarschijnlijk niet wat "inbinden" betekent... Vooruit dan maar, een linkje uit één van de woordenboekjes waar je zelf bij zweert:
http://www.encyclo.nl/zoek.php?woord=inbinden inbinden ` in - bin - den (bond in, h. ingebonden) 1 in een boekband verenigen; 2 de zeilen inbinden door binden minderen; 3 zich matigen, minder brutaal optreden ' Denk je dat er in de nabije toekomst een mogelijkheid inzit dat je je niet verder verliest in het proberen mij woorden in de mond te leggen, of zoek je dat nog een tijdje vol te blijven houden?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 8 november 2010 om 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je concentreert je nu op het woordje "inbinden"... Omdat ik op voorhand weet dat je het van mij niet zal aannemen -je wil/kan blijkbaar je ongelijk niet toegeven en dat wordt waarschijnlijk ook steeds moeilijker- laat ik even een autoriteit aan het woord die met kennis van zaken spreekt. Hopelijk voor jou, blijf je redelijk, en ga je niet zonder enig fundament beweren het beter te weten dan die man, zoals je het ook al beter weet dan het woordenboek. Herman de Dijn, filosoof en emeritus hoogleraar in Leuven, noemt Léonard een conservatief. ’Dat was hij al in Namen en hij is als aartsbisschop zichzelf gebleven. Hij zegt onverbloemd wat hij denkt, en dat kan men gewoon niet verdragen. Dat noemt men dan ’slechte communicatie’.’ Een man dus die zijn orthodoxe gedachtegoed durft uit te spreken en niet inbindt als het warm wordt onder zijn voeten.Benieuwd wat je daar tegenover zal stellen of verder door zal kronkelen. Kun jij een autoriteit citeren die net als jij beweert dat Leonard wél inbindt? Neen. Natuurlijk niet. Want Leonard bindt niet in. Citaat:
Bij jou echter wachten we nog steeds op die bewuste link die je mening zou onderbouwen. Ik weet dat je het voor mij niet wil doen, maar uit respect voor de meelezer zou je toch een linkje daarnaar kunnen plaatsten. Je kunt van de meelezer toch niet verwachten dat hij tussen de tientallen postings gaat zoeken naar de onderbouwing van jouw mening toch? Tenminste als je nog een greintje aan geloofwaardigheid wil behouden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 november 2010 om 18:31. |
||
![]() |
![]() |