Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2010, 14:36   #2681
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waar mensen samenwonen botst het al eens. Zoek je een onbewoond eiland indien je eenzaamheid wil. Word schapenherder indien je weinig tegenspraak wil.
Wie heeft het over eenzaamheid?
Waar mensen samenwonen en steeds mensen bijkomen moeten diegenen die de sfeer in de groep verpesten naar een onbewoond eiland, niet de anderen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 14:41   #2682
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Néé, omwille van de olie die onder Irak en onder Afghanistan zit. Ook 9/11.
Volgens sommigen is die olie eindelijk op binnen 40 jaar of zo...
Er zullen ondertussen voldoende andere oplossingen gebruikt worden waar geen moslims aan te pas komen!
Oud 8 november 2010, 14:44   #2683
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Behalve de "VB-cultuur" ken ik niet direct nog culturen die niet wensen samen te leven.
De VB-cultuur????
Je bedoelt de "cultuur" van al diegenen die met jullie gedoe niet akkoord gaan en aanvaarden! Die "cultuur" neemt uitbreiding in heel wat andere landen ondertussen, die gezegend werden met jullie "cultuur"!
Oud 8 november 2010, 14:46   #2684
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
D�*n behoor ik tot véél doelgroepen
Je bent dan ook zeer "multi"cultureel aangelegd, proficiat!
Oud 8 november 2010, 14:49   #2685
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blokkers willen zich niet assimileren in België. Waar ligt Blokkistan? Kochten jullie al een eiland of een stuk woestijn?
Die andere veelbesproken groep die hebben al woestijnen! Dat is al dat gewonnen!
Oud 8 november 2010, 14:50   #2686
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De VB-cultuur????
Je bedoelt de "cultuur" van al diegenen die met jullie gedoe niet akkoord gaan en aanvaarden! Die "cultuur" neemt uitbreiding in heel wat andere landen ondertussen, die gezegend werden met jullie "cultuur"!
Het staat u vrij te verhuizen naar een van die landen waar 'jullie' aantal nog wel groeit. Daar kan je dan de ene verkiezingsoverwinning na de andere gaan vieren. Maar voor de bierracisten zoals je ze op dit forum tegenkomt vallen er hier nog weinig overwinningen te behalen. Met dank aan datzelfde VB overigens.
Oud 8 november 2010, 14:56   #2687
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die regels uitvindt om anderen uit te sluiten, die sluit uit.
En daar hebben ze in de moslimlanden heel wat verstand van dacht ik. Of ben ik verkeerd? En wat er je daar te wachten staat als je hun regeltjes niet respecteert!!!
Wij moeten regels maken om te beletten dat het hier binnen onafzienbare tijd ook zo leuk wordt... En tot hiertoe waren we niet zo goed bezig!
Nu men klaar en duidelijk stelt: "de multicul is een mislukking" komt er straks misschien nog één en ander om daar aan te verhelpen. Hoop doet leven!
Oud 8 november 2010, 15:00   #2688
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar hebben ze in de moslimlanden heel wat verstand van dacht ik. Of ben ik verkeerd? En wat er je daar te wachten staat als je hun regeltjes niet respecteert!!!
Wij moeten regels maken om te beletten dat het hier binnen onafzienbare tijd ook zo leuk wordt... En tot hiertoe waren we niet zo goed bezig!
Nu men klaar en duidelijk stelt: "de multicul is een mislukking" komt er straks misschien nog één en ander om daar aan te verhelpen. Hoop doet leven!
ik wacht nu tot arti begint te pleiten voor de herinvoering van het plaatsen van een kerstboom in de scholen en het verplicht opzetten van een kerstmanmuts tijdens de kerstperiode. Ik weet dat ze daar zo'n voorstander van is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 15:00   #2689
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Het staat u vrij te verhuizen naar een van die landen waar 'jullie' aantal nog wel groeit. Daar kan je dan de ene verkiezingsoverwinning na de andere gaan vieren. Maar voor de bierracisten zoals je ze op dit forum tegenkomt vallen er hier nog weinig overwinningen te behalen. Met dank aan datzelfde VB overigens.
Over een jaar of 10 zal je mening wel anders zijn.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 15:02   #2690
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De dag dat u zoiets over werkgevers zegt, belandt u in mijn onderschrift.
Toch klopt er iets niet:
Zonder werkgevers = geen of toch veel minder werk.
Zonder godsdienst = einde van het mensdom???
Oud 8 november 2010, 15:06   #2691
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze worden niet meer lastiggevallen op school.

Dit is toch geen antwoord op
Hoe wil je de kinderen beschermen tegen "peer pressure" van andere "fanatiekelingen" om make up te dragen, de juiste merk-kledij,...
Waarom is het dan verboden in scholen waar er helemaal geen "peer pressure" is?
Om te vermijden dat die problemen zich straks aandienen! Diegenen die de scholen verlaten omdat ze geen hoofddoekje mogen dragen... waar zullen die naartoe trekken?
Ander voorbeeld: het is niet omdat er op een school nog niemand is neergestoken met een mes dat het rondlopen met messen op zak er moet toegelaten worden!
Oud 8 november 2010, 15:07   #2692
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Maatschappijen die kinderverkrachters een uitkering geven ipv gevangenisstraf.
Jouw soort maatschappij dus...
Wat een prietpraat!
Oud 8 november 2010, 15:10   #2693
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Over een jaar of 10 zal je mening wel anders zijn.
Over een jaar of tien zal uw mening hopelijk ook anders zijn. De relevantie daarvan - buiten een nogal ongelukkig autoriteitsargument - ontgaat me volledig.
Oud 8 november 2010, 15:15   #2694
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch
-deed je je communie
-trouwde je voor de kerk
-liet je je kinderen dopen
-etc, etc

Ik niet dus.
Veel meer dan een feestgelegenheid was dit niet!
Idem voor onze huidige feestdagen zoals Kerstmis, Pasen enz
Dacht je dat iedereen die daaraan meedoet dit doet uit onderdanigheid voor een "god"? Dat we/ze dan een halve dag zitten gebedjes te prevelen in familiekring?
Leuke momenten die jij dus gemist hebt! Spijtig!
Oud 8 november 2010, 15:15   #2695
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch klopt er iets niet:
Zonder werkgevers = geen of toch veel minder werk.
Zonder godsdienst = einde van het mensdom???
Neen hoor. ACCO heeft als coöperatieve bvb geen werkgevers, toch niet in de traditionele betekenis van het woord. De werknemers geven er zichzelf werk. De werknemers (en klanten) bezitten het bedrijf. Er zijn daar geen aandeelhouders te vinden die er nog nooit een voet binnen zetten. Zonder werkgevers heb je zeker niet minder werk. Integendeel: doordat de kosten van een bedrijf sterk dalen (geen dividendbetalingen), kan je zelfs veel meer realiseren. Je schakelt financiers (grootbanken) als tussenpersoon uit. Dat kan alleen maar een goede zaak zijn. Als die bankiers ook een inkomen willen moeten ze maar een fatsoenlijke job kiezen.

Zonder godsdienst valt de mensheid niet neer. Maar godsdienst, of beter religie, biedt wel een zekere meerwaarde. Zo geeft het een andere invalshoek, een mogelijkheid tot meditatie, tot ordening, tot kanalisering van krachten en beesten. Dat zijn - los van de esthetiek van het religieuze - stuk voor stuk dingen die de moeite waard zijn.
Oud 8 november 2010, 15:20   #2696
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Andev, een uitspraak als "HET ZAL ME EEN WORST WEZEN ALS ZE ANALFABEET THUISBLIJFT." geeft dit volgens jou blijk van "inzitten met je medemens of de maatschappij,"?
Ik zie die zin meer als: als ze hoe dan ook, hoe erg we ook ons best doen om hun lot te verbeteren, blijven halsstarrig weigeren om geholpen te worden... dan blijf je met zo'n bovenstaande zin over, ja.
Durf jij beweren dat al diegenen die hier op het forum en erbuiten tegen bepaalde gebruiken zijn van de islam, dat doen omdat ze het voor de moslima "slechter" wil maken dan ze het al heeft???

Aan de basis van dit alles ligt een godsdienst. Jij gebruikt de term "godsdienstvrijheid" om het recht te krijgen een godsdienst baas te laten spelen over jou. Ik geloof al lang niet meer in een door mensen uitgevonden "god" (... hoeveel honderden, duizenden heeft men er zoal uitgevonden...) en ik veracht een als godsdienst vermomd systeem dat de mensen onderdanig wil maken aan de kliek die het staat te prediken!
Vergeet niet, we hebben dat ook eeuwen meegemaakt, maar nu...

Laatst gewijzigd door andev : 8 november 2010 om 15:26.
Oud 8 november 2010, 15:28   #2697
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als ze daar zelf voor kiezen . Dan zal mij dat inderdaad worst wezen.
Akkoord.... maar ik vrees dat ze daar eigenlijk niet zelf voor kiezen! Men "doet" ze kiezen voor dat gedoe anders staat er hen één en ander te wachten!
Oud 8 november 2010, 15:29   #2698
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hoor. ACCO heeft als coöperatieve bvb geen werkgevers, toch niet in de traditionele betekenis van het woord. De werknemers geven er zichzelf werk. De werknemers (en klanten) bezitten het bedrijf. Er zijn daar geen aandeelhouders te vinden die er nog nooit een voet binnen zetten. Zonder werkgevers heb je zeker niet minder werk. Integendeel: doordat de kosten van een bedrijf sterk dalen (geen dividendbetalingen), kan je zelfs veel meer realiseren. Je schakelt financiers (grootbanken) als tussenpersoon uit. Dat kan alleen maar een goede zaak zijn. Als die bankiers ook een inkomen willen moeten ze maar een fatsoenlijke job kiezen.

Zonder godsdienst valt de mensheid niet neer. Maar godsdienst, of beter religie, biedt wel een zekere meerwaarde. Zo geeft het een andere invalshoek, een mogelijkheid tot meditatie, tot ordening, tot kanalisering van krachten en beesten. Dat zijn - los van de esthetiek van het religieuze - stuk voor stuk dingen die de moeite waard zijn.

Ok andy. Begin als zelfstandige.
Alle problemen opgelost.
U schakelt de bank uit.
geen kaskrediet dus.
U koopt een bedrijfsgebouw.
Zonder lening uiteraard.
Veel geluk gewenst.
Ik hoop dat u veel sponsoren hebt.
In welke business wil u van start gaan ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 15:30   #2699
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Inderdaad.

Die Iman daar in Antwerpen was daarmee aan het dreigen.
Dat hij er dan aan begint hé , niemand houdt hem tegen.
Ja, maar dan mogen daar dan geen diploma's aan gegeven worden! Hoe die aan onze eindtermen zal geraken is me een raadsel!
Oud 8 november 2010, 15:33   #2700
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar dan mogen daar dan geen diploma's aan gegeven worden! Hoe die aan onze eindtermen zal geraken is me een raadsel!
Mij ook .
bvb. de evolutietheorie mag niet onderwezen worden.
Weg eindtermen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be