![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2761 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2762 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gaat veranderen. In gans Europa. Assimilatie zal een vereiste zijn. Men zal iets moeten kunnen en kennen. logisch lijkt mij. Maar kom , wat ben je van plan met je leven? Wat kan jij zo allemaal ? |
|
|
|
|
|
|
#2763 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen verplaatsen zich, van het ene land naar het andere alsof dat niets is! Maar je meent toch dat je "uitverkoren" werd om hier geboren te worden? Je hebt dus geluk gehad, je bent er blij mee! Klinkt positief, of begrijp ik het verkeerd? Denk je dat met het invoeren van islamitische geplogendheden het nog beter zal worden? |
|
|
|
|
|
|
#2764 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
of eindeloos in cirkels willen draaien.
|
|
|
#2765 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zal veel zwarte sneeuw zien. Ik denk dat je tenslotte in een fabriek gaat terechtkomen. |
|
|
|
|
|
|
#2766 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
En nee, niet enkel de vuile jobs. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2767 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In het andere geval zijn wij het dus die de regeltjes moeten opstellen om het goed te houden, en het niet door jullie laten verprutsen! |
|
|
|
|
|
|
#2768 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen zijn het beu. Om mijn job te doen zullen ze toch eerst deftig Nederlands moeten kennen. Ik maak mij geen zorgen daarontrent. Het is voor mij wel een prettige gedachte, dat u voor mijn pensioen zal zorgen, zelfs al zit ik dan in het buitenland te genieten van de zon. Niet dat ik dat pensioen nodig heb hé. Laatst gewijzigd door Pericles : 8 november 2010 om 17:10. |
|
|
|
|
|
|
#2769 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar heb je gelijk is. Ik kan momenteel meer dan u. |
|
|
|
|
|
|
#2770 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 8 november 2010 om 17:10. |
||
|
|
|
|
|
#2771 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zoals de Etrusken. |
|
|
|
|
|
|
#2772 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2773 |
|
Minister-President
|
Kan je dat waarschijnlijk maken op een forum als dit? Ik denk dan aan originele replieken of beter nog: originele en inhoudelijke draden?
|
|
|
#2774 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij moeten ons aanpassen aan nieuwe problemen die zich voordoen. Mettertijd zal dit dus een verbod voor alle scholen en alle Westerse landen worden, wie weet? Aanpassen, niet verprutsen. Laatst gewijzigd door andev : 8 november 2010 om 17:13. |
|
|
|
|
|
|
#2775 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb meer gestudeerd dan jij. Ik ga u een goede raad geven; Werk aan uw eigendunk. |
|
|
|
|
|
|
#2776 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom wil je ze dan ondertussen zoveel mogelijk hun zin geven? In de hoop dat ze zichzelf vlugger vernietigen en oplossen? |
|
|
|
|
|
|
#2777 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Droom lekker verder over corrupte en schijnheilige Christenen, over gewetenloze machtsbeluste geldwolven en aan anti-intellectuele en onbeschaafde racisten, die conspireren om beleid te ontwikkelen dat overduidelijk moet dienen om hun kleinzielige eigenbelang te behartigen. Het zal geen leuke tijd worden. Een tijd vol fascistoïde tendenzen en extreem nationalistische sympathieën. Een tijd waarin bevolkingsgroepen tegen elkaar worden opgezet. Een tijd waarin andere partijen zich laten chanteren door extreem rechts en zichzelf wensen te bewijzen aan het uiterst rechtse gedachtegoed om hun postjes veilig te stellen . |
|
|
|
|
|
|
#2778 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U wilt antwoord op de vraag hoe het recht op het dragen van een hoofddoek een ander recht schaadt?Ga even zitten!
Een hoofddoek is volgens de draagsters zelf geen neutraal kledingstuk. Zij benadrukken daarmee een stuk van hun identiteit als moslima onderworpen aan de wil van Allah ( tenminste dat interpreteren de draagsters zo ookal staat nergens in de koran dat dit moet en gaat het eigenlijk over een cultureel gebruik, maar soit) De hoofddoek is dus bedoeld om je onderwerping kenbaar te maken zodat anderen dit kunnen zien. Het is een essentieel onderdeel op de zienswijze binnen islam op vrouwen. Het gaat dan ook niet enkel om het bedekken van haren, een goede moslima bedekt haar vrouwelijke vormen volledig, enkel handen en gezicht horen zichbaar te zijn alhoewel ook daar discussie over is onder moslims zelf.( die verschuiving van een hoofddoek naar kledij waarbij enkel handen en gezicht waarneembaar zijn zie je op straat, hopelijk hoeft hier dan geen tekeningetje bij?) Waarom is dat zo? Omdat de aantrekkelijkheid van vrouwen kan leiden tot chaos en dat moet vermeden worden omdat je dan risico loopt om jezelf niet te houden aan de voorschriften waaraan je jezelf hoort te onderwerpen als goed moslim. Vrouwen die dus via hun uiterlijk aangeven geen aanleiding te zijn tot chaos, en zichzelf bedekken zijn dus vrouwen die je met rust hoort te laten en te respecteren. Zij onderwerpen zich aan Allah en zorgen ervoor geen aanleiding te geven tot ongepast gedrag; van mannen uiteraard. Het zijn voorbeeldige dochters die hun famillie niet te schande maken, de eer van hun verwanten niet in opspraak brengen door aanleiding te geven tot roddel, wat hen tot een twijfelachtige keuze zou maken als toekomstige echtgenotes wat vooral hun bestemming is. Het is dus in het belang van een famillie dat hun dochters de Islamitische voorschriften voor kledij voor vrouwen strikt opvolgen, zodat er geen aanleiding is de eer van de familie in vraag te stellen en daarom worden deugden zoals dienstbaarheid, schaamte, volgzaamheid en beheersing als te stimuleren onderdeel gezien van vrouwelijk gedrag wat al van jongs af aan meisjes wordt bijgebracht. Vreemd genoeg ontstond dit proces van naar massale hoofddoek tot alles bedekkende kledij waarbij enkel de islamitische voorschriften centraal staan niet omdat de eerste generatie migranten dat heeft opgelegd. Integendeel, zij stuurden hun dochters eerder ongehoofddoekt naar liefst Katholieke scholen. De beweging kwam op gang door de belangstelling van moslims uit Jordanie, Saoudi Arabie en Algerije. Daar is echt wel bewustzijn en belangstelling voor het hoge aantal in Europa wonende moslims.Binnen die landen zijn nog veel aanhangers van zeer strikte richtingen binnen islam, zoals het Wahabisme en Salafisme. Dat gedachtengoed spreekt vooral de hoger opgeleide jonge moslims in Europa aan die met geld uit die landen hier organisaties uitbouwen met netwerken die over heel Europa lopen om moslims in het algemeen maar jongeren in het bijzonder te bekeren tot de ware islam, niet dat vreemde brouwsel van volksislam wat met hun ouders meekwam, maar zuivere en pure islam. Het zijn vooral deze stromingen die via organisaties, imams in moskees, instroom via gezinsvorming en hereniging, en niet te vergeten internet massaal vissen in de vijver van jonge Europese moslims.Daarbij reiken ze jongeren een duidelijk identiteit aan, het moslim zijn waarbij alles wat" niet islamitisch " is wordt afgewezen. Het gaat dus niet enkel over een hoofddoek, wat zich vertaalt naar een volledig islamitische uitrusting, maar om gedrag waarvoor die kledij staat, het afwijzen van Westerse waarden en trouw aan deze van de ware islam. En met die groepen jongeren heeft het athenum van Antwerpen te maken gehad. Het ging helemaal niet meer enkel om het dragen van een hoofddoek want dat had steeds gemogen in die school. Het ging om gewaden waarbij enkel handen en gezicht nog te zien waren, liefst in het zwart( aanbevolen kleur!) of kledij met dezelfde kenmerken, de eis dat de turnzaal op slot moet met lessen gescheiden van jongens, niets over de evolutietheorie, en anderen onder druk zetten om je ook zo te kleden en ook zo te gedragen omdat Allah dat wil. Dat handelen is onhoudbaar met het pedagogisch project van de school, gebaseerd op de waarden van de verlichting waarbij duidelijk andere waarden en normen hanteert worden dan binnen de islamitische leer. Die toestanden liepen volkomen en steeds meer uit de hand en alle pogingen tot compromissen werden genegeerd. Enkel hun visie, als moslima was de enige en juiste, niet wat leerkrachten of directie vond. Dan moet je op een gegeven moment knopen doorhakken en gewoon de hoofddoek op de school zelf verbieden. Waarom vind ik dit een goede zaak? Omdat ik als vrouw rechten heb verworven die binnen islam mede door de bijdrage van deze vrouwen die menen zonder hoofddoek niet te kunnen functioneren totaal teniet worden gedaan. Zij dragen in kledij en gedrag bij tot een nieuwe vorm van apartheid waarbij op basis van islamitische kledij onderscheid wordt gemaakt onder vrouwen. Helaas niet enkel door vrouwen zelf maar ook door mannen. Islam leert mannen om op basis van kledij over vrouwen een oordeel te vellen op basis van islamitische normen en waarden. En dat is steeds minder prettig voor steeds meer vrouwen. Ikzelf, vriendinnen en collega's, dochter en haar vriendinnen hebben al te maken gekregen met verbale of fysieke agressie van vooral Marokkaanse jongeren, de aantasting van die rechten omdat je te maken krijgt met venten die vrouwen ( zonder hoofddoek) als ( onzedig) object en bezit zien is voor heel wat vrouwen geen denkbeeldig of abstract gegeven wat het voor u , waarschijnlijk man wel is. Ik vind dus dat het toelaten van hoofddoeken steeds en overal een totaal fout signaal zou zijn omdat het gedachtengoed waar het voor staat (wanneer je zonder hoofddoek niet kunt of mag functioneren ) de rechten schaadt van niet moslims en dan in het bijzonder van vrouwen, holebi's..hopelijk is je nu glashelder waarom! |
|
|
|
|
|
#2779 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2780 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In ieder geval, met uw bombastisch taalgebruik zijn volgens mij in verhandelingen nooit hoge toppen geschoren. |
|
|
|
|