![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1581 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1582 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de hogere geestelijkheid was het al niet veel beter. Zo schreef Guillaume de Mende in zijn 'Mémoire de L'Europe, L'Europe de la Foie': "De Heilige Kerk heeft een slechte reputatie; en iedereen schreeuwt het van de daken dat alle mensen, van de hoogsten tot de laagsten door hebzucht zijn verteerd". Laatst gewijzigd door system : 8 november 2010 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1584 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was ook een tijd waar de intensiteit van de geloofsbeleving bij een bepaald segment van de geestelijkheid ver onder nul ging. Niet verwonderlijk dat er zich toen allerlei uitwassen voordeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1585 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is ook - wat u schijnbaar negeert - dat de Kerk in die tijd over een justitioneel apparaat beschikte dat geestelijken beoordeelde en ook veroordeelde bij beschuldiging van misdaden. De Kerk had toen een heel arsenaal aan afdwingbare straffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1587 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1588 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik was een 3tal verkiezingen lang Vlaams Belang stemmer, bij de laatste verkiezingen heb ik mijn stem aan N-VA gegeven. Ik dacht als die teveel toegevingen doen, kan ik altijd terugkeren, maar met dit soort standpunten valt er niet meer terug te keren. Mijn indruk is dat ze bij VB nu nog alleen stemmen proberen te ronselen door zo hard mogelijk te roepen met zo radicaal mogelijke standpunten. De samenhang is echter compleet zoek. Ik zie ook een enorme tegenspraak. Aan de ene kant zijn ze zeer anti-islam, want de islam is een gevaarlijke godsdienst, die onze sociale verworvenheden gaat afnemen. En dan krijg je voorbeelden van dat de islam homo's van de rotsen wil werpen, en de vrouwen als minderwaardig behandelt. Maar als katholieke fundamentalisten als een Léonard hetzelfde zeggen, gaan ze dat eventjes steunen. Niet iedereen heeft een groot doorzicht, maar ik denk dat toch heel veel mensen die tegenstrijdigheid moeten doorhebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1589 |
Banneling
|
![]() Bitter weinig werden ooit veroordeeld, vrees ik. Ik las laatst Franse cijfers hierover. jij ook waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 november 2010 om 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1591 | |
|
![]() Citaat:
Erger nog, hij zegt tegen zwaar zieken dat het een soort wraak van de natuur is. En zijn pedofiele priesters wil hij beschermen (dan is het plots geen abnormale vorm van seksualiteit...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1593 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1594 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs zijn woordvoerder kon het niet meer aanzien. Het valt niet meer recht te praten, nog met geen 100 bladzijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1595 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan uw eigen, zij het verkeerde indruk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1597 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1598 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1599 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1600 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb nochtans die pipo zelf horen zeggen dat het een soort vorm van wraak is als je pedofiele bejaarde priesters nog zou straffen. Maar ja, hij zal weer verkeerd begrepen zijn (door iedereen) ![]() |
|
![]() |
![]() |