![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aartsbisschop Léonard is een publieke figuur en is geen lid van dit forum.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 8 november 2010 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is jouw mening. Ik deel ze niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet voor u, zoveel is duidelijk.
Net zoals ik reeds half voorspelde in één van mijn vorige posting, blijk jij het niet alleen beter te weten dan het woordenboek wat de betekenis is van woorden,... .... maar je weet het ook nog beter dan dan Herman De Dijn die sinds 1979 professor ordinarius (full professor) in de geschiedenis van de wijsbegeerte aan het Hoger Instituut voor Wijsbegeerte van de Katholieke Universiteit Leuven. Die in 2008 professor emeritus werd , met bijkomende aanstelling als bijzonder gasthoogleraar. Tjah? Ik laat het aan de meelezer wie er meer autoriteit heeft. Herman De Dijn die zijn uitspraak onderbouwd... ....of de Raf van ons forum met een niet onderbouwde tegengestelde mening. Of: hoe onredelijk kan men zijn? Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de teksten in andere draden in extenso geplaatst met ook de verwijzing. Dus, u kunt gerust daarvan gebruik maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is helemaal geen kwestie van "trouwe Roomsgezinden" tegen de rest. Het is een kwestie van eerlijke benadering van de feiten en wat gezond verstand, tegen de rest. Enfin, zo zie ik het. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 november 2010 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Europees Commissaris
|
![]() het is al erg gesteld met de pers als ze al niet meer kunnen lezen wat er staat. Het is in feite nog erger als de bevolking als een bende blinde ezels de pers kritiekloos geloven en zelf geen mening kunnen vormen door zich voldoende te informeren.
Wat Leonard vertelde over AIDS in zijn boek is niet hetzelfde wat die riooljournalist ervan maakte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch is het begrijpelijk dat er wat volkswoede is ontstaan door de vele peofilieschandalen die aan het licht kwamen en de manier waarop "operatie kelk" verloopt... Maar daar heeft Leonard niks mee te maken. Helaas moet hij als gevolg van selectieve berichtgeving de pijlen maar opvangen. Maar hij persoonlijk zal dat wel niet zo erg vinden, dat opvangen van die pijlen. De subjectieve berichtgeving daarentegen, dat is duidelijk een onrechtvaardigheid in mijn ogen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als Léonard spreekt over homoseksualiteit, spreekt hij dan enkel over homoseksualiteit bij katholieke homoseksuelen, of spreek hij over homoseksualiteit in het algemeen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kan voor iemand die doof is, zijn manier van horen minderwaardig zijn aan dat van anderen die wel goed horen. Betekent echter niet dat dove mensen minderwaardig zijn. De waarde van een mens wordt niet bepaalt door zijn manier van horen alleen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom schrijft hij geen kronkelige, glibberige tractaten over het feit dat doofheid "incoherent is met de logica van het natuurlijk auditieve proces"? Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 9 november 2010 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is blijkbaar kenmerkend voor emancipatorische bewegingen om lange tenen te hebben. Daar mag op gewezen worden. Wie niet akkoord is met hun visie, wordt al gauw van homofobie beschuldigd, wat vervolgens een invloed heeft op maatschappelijke evoluties. Wie niet akkoord is met de kerkelijke visie, wordt helemaal niks verweten, maar uiteraard worden er wel vragen gesteld en opmerkingen gemaakt, vanuit hun visie, precies omwille van die maatschappelijke evoluties, die ondermeer de holebibeweging op gang brengt. Daar worden nu ook al kinderen aan blootgesteld en prijsgegeven. Ik zie Leonards uitspraken meer als een reactie, dan als een actie. 100 jaar geleden zei de kerk ook niks over homoseksualiteit vanop de kansel. Dat werd toen door vrijwel iedereen als een afwijking beschouwd. Binnen de christelijke visie is homoseksualiteit helemaal geen 'normaal' gegeven, maar een minderwaardige vorm van seksualiteit. Zij wil haar stem laten klinken als reactie tegen zij die deze homoseksualietit als normaliteit willen laten beschouwen. En dat is haar goed recht. Maar nogmaals, ik kan niet spreken voor Leonard natuurlijk. Dit is mijn persoonlijke mening. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Dat is helemaal geen feit.
Immers: Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |