![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2861 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is uiteraard een verschil tussen je leven en je levensinkomen; maar moeten kiezen tussen "capitueleren en onderdanig de nieuwe heerser te gehoorzamen" of "werkloos en ander werk moeten zoeken"; is evengoed chantage. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2862 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beide partijen hebben van overheidswege opgelegde verplichtingen. Ik zie geen enkele reden waarom de ene school iets zou moeten verbieden waar het elders is toegelaten. Eensgezindheid dringt zich dus op. Niemand heeft zich ooit druk gemaakt over kruiskes (bijvoorbeeld). Laatst gewijzigd door Rudy : 8 november 2010 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2863 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idd , een dikke 2 . Als iedereen gelijk is voor de wet dan moet de wet gelijk zijn voor iedereen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2864 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 november 2010 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2865 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat gedaan met mijn oudste dochter tot grote tevredenheid van iedereen. WIN/WIN. Ik loop voor zulke achterlijke eisen niet naar de rechter. Ze werd zelfs ge-upgrade (of ge-upgraded - die nieuwe spelling vond ik nooit duidelijk). Maar geen nood dus: binnenkort mogen ze allemaal ingepakt naar school vanaf het vierde jaar en dus kunnen ze mekaar lekker weer omtervroomst gaan beconcurreren en/of laten afkloppen door hun testosteronbroertjes. Lekker leuk en spannend! Moest ik nog leerling-dochters hebben, ik werd terug katholiek zodat ze netjes naar een mooie hoofddoekvrije school konden in het VRIJ onderwijs). Mieke Van Hecke heeft dat rapport van vandaag ook met zever in haren mond zitten lezen natuurlijk! Die is al aan het tellen hoeveel extra klassen ze moet inzetten. En katholieke scholen VERPLICHTEN om kopvodden toe te laten? Natuurlijk. Maar dan ook allemaal VERPLICHT ter communie nietwaar!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 november 2010 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2866 |
Banneling
|
![]() de multi kulti is dood, leve de inter kulti
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2867 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de katholieke scholen, niet veel meer dat met godsdienst te maken heeft! Onlangs nog gehoord of ergens gelezen dat heel wat kinderen in katholieke scholen echt niet veel meer weten over Jezeke, de bijbel en tutti quanti! Het "kaholieke school" gedoe moet vooral dienen om zich te profileren tegenover de gemeenschapsscholen. Met slinkse methodes de meeste sukkelaars naar daar doorsturen (mag misschien niet meer maar lukt nog wel na enkele praatjes) en dan met meer goede leerlingen in de klas beweren dat ze het beter doen.... Maar dat is een andere discussie. Godsdienstlessen moeten afgeschaft worden op school. Men zal toch niet beweren dat je geen goede scholen kunt maken zonder godsdienstlessen! Ondertussen sluipt de islam binnen en mogen we straks weer overdoen waar we eeuwen voor nodig hebben gehad met de RKK en haar machtsstructuren. Het mensDOM nietwaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2868 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk, een kind moet een kind kunnen blijven. Probleem als het na enige jaren ineens vaststelt dat hij bij de volwassenen staat en daar zijn plan moet trekken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2869 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is dit soort onderwerp voor vele mensen een zodanige bron van frustraties en ongenoegen aan het worden dat er inderdaad als eens minder mooie bewoordingen aan te pas komen... De nieuwe discussie over de "feestdagen" is er weer zo eentje! Het is en blijft echter discussiëren, niet meer en niet minder. Er zit weinig gevaar in dat we elkaar naar de keel zullen vliegen. En bij het volgende onderwerp dat over iets anders gaat stellen we wellicht weer vast dat we het toch nog met elkaar kunnen vinden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2870 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn we al zover gekomen met de islaminvasie dat we moeten aparte schooltjes voor onze eigen kinderen inrichten, in ons eigen land - is het dat wat je bedoelt? Over die Turkse school in Gent dacht ik begrepen te hebben dat ze vooral afdelingen opricht waar ze minder kans maakt om veel "probleemjongeren" binnen te krijgen. Weinig of geen BSO en zo. De lastpakken, daar moeten wij in onze scholen maar ons plan mee trekken... Of vergis ik me? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2871 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit laat inderdaad nog toe de mensen min of meer te laten zeggen/schrijven wat ze denken. Veel krantenfora hebben al genoeg de neiging om zelf te beslissen wat nog mag gezegd worden en wat niet, ook al gaat het niet om onaanvaardbare scheldpartijen enz. Laat dit forum liefst zoals het nu werkt aub! Wie niet akkoord gaat met wat er staat krijgt toch alle kans om dat duidelijk te maken. Onderdeeltje van de "democratie"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2872 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2873 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze wetten, niet de sharia of zo. Laatst gewijzigd door andev : 9 november 2010 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2874 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erg genoeg dat sommige ouders aangespoord en zelfs gestraft zouden moeten worden omdat ze zich niets aantrekken van de belangen van hun kinderen en het feit dat het onderwijs er is om je voor te bereiden op de maatschappij en niet enkel als kinderopvang tot ze de straat op kunnen! Werken met minder of geen kinderbijslag zou veel vlugger tot hun begrip doorbreken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2875 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2876 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben geen wetten meer vandoen als je dat van tafel kunt vegen met begrippen zoals "godsdienstvrijheid"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2877 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2878 |