Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2010, 16:28   #2921
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het is niet omdat je godsdienst een privé-zaak is, dat het onzichtbaar hoeft te zijn. We kunnen aan orthodoxe Joden, Krishna's, sikhs en moslims zien welke godsdienst ze beleiden. Dat is die mensen hun goed recht, ik heb er geen probleem mee. Zolang hun godsdienst geen impact ambiëert om mijn privé-leven of de samenleving in haar geheel.
Ik word bij moeilijke dingen niet graag geholpen door een vrouw met hoofddoek, om de simpele reden dat die persoon dus werkelijk gelooft dat zijzelf een mankement aan haar hersenen heeft. Als zij dat zèlf gelooft, waarom zou ik dan nog denken dat het niet waar is?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 16:48   #2922
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En nochtans sloegen diegenen die een kruisje droegen diegenen die er geen droegen tot ze dachten dat ze god zagen! En waren er die nergens binnen wilden waar geen kruisje (of wel een kruisje) hing!
En nu wreken ze zich op die arme moslima's! Waar zit Allah ergens!!!
Twee maten en twee gewichten dat is het!
Er is niemand die zich wreekt op moslima's. Daar is geen reden voor. Moslima's vragen zich nog steeds af waar het probleem zich stelt.

Integendeel, de katholieke kruiskesdragers hebben het zich moeilijk gemaakt. En daar heb jij het blijkbaar lastig mee.

De katholieken zijn steeds de grootste klootzakken geweest. Sinds eeuwen.

Moslims hierbij betrekken is pure natrapperij. Niet meer pedofielen dan tussen de vrome katholieken. En nu gij. Volgens Katleen Temmerman lezen deze pedofielen elke avond hun krant; zo lezen we het toch in een opiniestuk van DS vandaag. Mannen zijn dus per definitie potentiële pedofielen.

Andev. Je bent iemand die spartelt als een duiveltje in een wijwatervat. Je wilt argumenteren zonder te weten waar het uiteindelijk om gaat. De omgeving lacht ermee, of laat je wat uitrazen. Trek je conclusies vriend.

Laatst gewijzigd door Rudy : 9 november 2010 om 16:52.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 16:48   #2923
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik word bij moeilijke dingen niet graag geholpen door een vrouw met hoofddoek, om de simpele reden dat die persoon dus werkelijk gelooft dat zijzelf een mankement aan haar hersenen heeft. Als zij dat zèlf gelooft, waarom zou ik dan nog denken dat het niet waar is?
Als materialistisch atheïst ben ik de mening toegedaan dat mensen die in god geloven, een vijs kwijt zijn of nog niet helemaal ontwikkeld. Met dat soort mensen moet je voorzichtig omspringen aangezien ze er heel andere normen en waarden op nahouden. Zo heeft mijn grootmoeder me altijd voorgehouden: "It's impolite to make fun of idiots. And it's particularly unwise if you are surrounded by them."

Veel van die godsdienstige mensen bevinden zich in limbo: met hen ene been staan ze in de materiële realiteit en als ze ziek zijn zoeken ze bijvoorbeeld een dokter op. Met hun andere been staan ze in hun fantasiewereld en zullen ze bidden om beterschap in plaats van hun medicatie te nemen.

Het is aan ons, rationele mensen om die mensen zo snel en efficiënt mogelijk over te halen naar de reële wereld. Niet omdat we godsdienstige mensen graag zien maar omdat we samen in dezelfde wereld leven. We hebben er dus alle belang bij.

De meest efficiënte lijkt er één waarbij je uitnodigend, begripvol en laagdrempelig werkt. Dat maakt het voor hen makkelijker om steeds grotere stappen in de rationele wereld te zetten.
Zoals je bij een kind hulpwieltjes aan de fiets bevestigt en een bejaarde van een looprek of wandelstok voorziet, zo moet je godsdienstige mensen bijstaan en ondersteunen. Tot ze helemaal zelfstandig in de rationele wereld kunnen wandelen zonder onderuit te gaan.

Heb wat medelijden met gelovigen en help hen vol empathie. Hoe harder je ze uitscheldt of tegenwerkt, hoe meer ze de indruk hebben dat je hun kruk wil afnemen. Ze worden derhalve banger om te vallen en gaan zich nog meer vastklampen aan hun godsdienst. Zo zijn we allen samen nog verder van huis.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:36   #2924
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ik krijg ene krop in de keel van zoveel goedertierendheid Ministe, maar neem me niet kwalijk: ik ben écht niet van plan om een heel continent onopgevoede, analfabete migranten hier het polleke vast te houden en ze als kleuterkes te gaan begeleiden, terwijl ze vanuit Brussel ondertussen mijn zuurverdiende centen uit mijn geldbuidel kloppen, terwijl ze achter de hoek klaar staan om me de kop in te slaan, en terwijl ze vanop de linkse Jos Geyssels kansel me staan uit te schelden voor xenofobe achterlijke racistische facistische neo-nazi!

Weet ge wat? ze kunnen de pot op! ik ben dat stadium voorbij! En als ze vinden dat ze een mankement aan hun hersenen hebben, hewel dan hèbben ze een mankement aan hun hersenen! Zolang ze maar van MIJN dochters afblijven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 november 2010, 17:37   #2925
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als materialistisch atheïst ben ik de mening toegedaan dat mensen die in god geloven, een vijs kwijt zijn of nog niet helemaal ontwikkeld. Met dat soort mensen moet je voorzichtig omspringen aangezien ze er heel andere normen en waarden op nahouden. Zo heeft mijn grootmoeder me altijd voorgehouden: "It's impolite to make fun of idiots. And it's particularly unwise if you are surrounded by them."

Veel van die godsdienstige mensen bevinden zich in limbo: met hen ene been staan ze in de materiële realiteit en als ze ziek zijn zoeken ze bijvoorbeeld een dokter op. Met hun andere been staan ze in hun fantasiewereld en zullen ze bidden om beterschap in plaats van hun medicatie te nemen.

Het is aan ons, rationele mensen om die mensen zo snel en efficiënt mogelijk over te halen naar de reële wereld. Niet omdat we godsdienstige mensen graag zien maar omdat we samen in dezelfde wereld leven. We hebben er dus alle belang bij.

De meest efficiënte lijkt er één waarbij je uitnodigend, begripvol en laagdrempelig werkt. Dat maakt het voor hen makkelijker om steeds grotere stappen in de rationele wereld te zetten.
Zoals je bij een kind hulpwieltjes aan de fiets bevestigt en een bejaarde van een looprek of wandelstok voorziet, zo moet je godsdienstige mensen bijstaan en ondersteunen. Tot ze helemaal zelfstandig in de rationele wereld kunnen wandelen zonder onderuit te gaan.

Heb wat medelijden met gelovigen en help hen vol empathie. Hoe harder je ze uitscheldt of tegenwerkt, hoe meer ze de indruk hebben dat je hun kruk wil afnemen. Ze worden derhalve banger om te vallen en gaan zich nog meer vastklampen aan hun godsdienst. Zo zijn we allen samen nog verder van huis.

Ik ben het er voor 90 % mee eens , die 10 % is er omdat ik mezelf geen atheïst noem .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:38   #2926
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik ben het er voor 90 % mee eens , die 10 % is er omdat ik mezelf geen atheïst noem .
en die 90% is omdat ge gewoon zijt dat de dhimmies het voor jou allemaal gratis en voor niks oplossen zeker?

Oud 9 november 2010, 17:38   #2927
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
ik krijg ene krop in de keel van zoveel goedertierendheid Ministe, maar neem me niet kwalijk: ik ben écht niet van plan om een heel continent onopgevoede, analfabete migranten hier het polleke vast te houden en ze als kleuterkes te gaan begeleiden, terwijl ze vanuit Brussel ondertussen mijn zuurverdiende centen uit mijn geldbuidel kloppen, terwijl ze achter de hoek klaar staan om me de kop in te slaan, en terwijl ze vanop de linkse Jos Geyssels kansel me staan uit te schelden voor xenofobe achterlijke racistische facistische neo-nazi!

Weet ge wat? ze kunnen de pot op! ik ben dat stadium voorbij! En als ze vinden dat ze een mankement aan hun hersenen hebben, hewel dan hèbben ze een mankement aan hun hersenen! Zolang ze maar van MIJN dochters afblijven.

Gaan we hier eens opsommen naar waar uw zuur verdiende centjes overal naartoe gaan ?
Oud 9 november 2010, 17:56   #2928
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2+!
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:56   #2929
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
en die 90% is omdat ge gewoon zijt dat de dhimmies het voor jou allemaal gratis en voor niks oplossen zeker?

Nee omdat personen zoals jij het alleen maar erger maken .

Laatst gewijzigd door Wisord : 9 november 2010 om 17:57.
Oud 9 november 2010, 17:59   #2930
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar ik betaal wèl lekker een hoop belastingen hé. Daarvoor vinden ze me niet te vuil hoor.

Oud 9 november 2010, 18:01   #2931
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja tuurlijk uw agressie en xenofobe houding is een excuus om rassenscheiding en nog meer godsdienstwaanzin te creeren laten we dat vooral doen .... de banlieue van brussel , Antwerpen enz ... zullen we ommuren .
Oud 9 november 2010, 18:01   #2932
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
maar ik betaal wèl lekker een hoop belastingen hé. Daarvoor vinden ze me niet te vuil hoor.

Mij ook niet .
Oud 9 november 2010, 18:30   #2933
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja tuurlijk uw agressie en xenofobe houding is een excuus om rassenscheiding en nog meer godsdienstwaanzin te creeren laten we dat vooral doen .... de banlieue van brussel , Antwerpen enz ... zullen we ommuren .
allez! Wt krijgen we nu? Hebben we dan toch banlieus? Kan je eens zeggen waar, want in een andere draad ontkennen ze mbt tot bepaalde buurten zelfs dat de zon -soms nog 's- schijnt.

Oud 9 november 2010, 18:31   #2934
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Laten we eerst eens beginnen met te zeggen wie het ten eerste zo erg gemaakt en laten worden heeft.

Oud 9 november 2010, 18:42   #2935
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
2+!
3
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 18:44   #2936
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
allez! Wt krijgen we nu? Hebben we dan toch banlieus? Kan je eens zeggen waar, want in een andere draad ontkennen ze mbt tot bepaalde buurten zelfs dat de zon -soms nog 's- schijnt.

Waar ontken ik dat er buurten zijn waar er een grote hoeveelheid arme mensen wonen ? Dat ontkennen is te gek voor woorden , deze buurten zijn meestal ook plaatsen waar de overheid geen zak doet, huizen verkrotten , huizenmelkers zuigen er mensen leeg , huisvuil blijft liggen , geen speeltuinen voor kinderen ,slecht onderhoude buurtschool , geen verkeersveiligheid enz...
Oud 9 november 2010, 18:45   #2937
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we eerst eens beginnen met te zeggen wie het ten eerste zo erg gemaakt en laten worden heeft.

Het neoliberaal gespuis , het kapitalisme en zijn overheidsmarionetten ...

Laatst gewijzigd door Wisord : 9 november 2010 om 18:56.
Oud 9 november 2010, 18:46   #2938
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Gouda wil de burgemeester, nota bene een PVDA-er, 20 Marokkaanse gezinnen voorgoed verbannen.
Niets mee aan te vangen en alle inspanningen (soms zelfs tot in het absurde) hebben niet geholpen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 18:56   #2939
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In Gouda wil de burgemeester, nota bene een PVDA-er, 20 Marokkaanse gezinnen voorgoed verbannen.
Niets mee aan te vangen en alle inspanningen (soms zelfs tot in het absurde) hebben niet geholpen.

Idd ik heb die draad ook gelezen en daar een reactie nagelaten.
Oud 9 november 2010, 18:57   #2940
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waar ontken ik dat er buurten zijn waar er een grote hoeveelheid arme mensen wonen ? Dat ontkennen is te gek voor woorden , deze buurten zijn meestal ook plaatsen waar de overheid geen zak doet, huizen verkrotten , huizenmelkers zuigen er mensen leeg , huisvuil blijft liggen , geen speeltuinen voor kinderen ,slecht onderhoude buurtschool , geen verkeersveiligheid enz...
ten eerste goed lezen wat er staat;
ik schreef : "in een andere draad schrijven ze dat ..."
Ik ging jouw gebruiken om die "ze" aan te tonen dat er toch nog wel mensen zijn, van links alooi aan je avatar te zien dan nog, die wel vinden dat er banlieus zijn.

en ten tweede... huisvuil dat blijft liggen?

In de Brabantstraat in Schaarbeek, die ik toevallig ook goed ken, is het precies ook of het vuil er blijft liggen.
Nochtan passeren ze er èlke dag -op kosten van de gemeenschap natuurlijk- met 5 straatvegers en 2 gemotoriseerdevegers.
Ht moet zijn dat bepaalde mensen hun vuil gewoon op straat blijven smijten.

Btw, gescheiden vuilophalen, daar moeten ze in brussel maar niet teveel aan denken zeker?
hier in mechelen, 1 verkeerd potje in een verkeerde zak en de boel blijft staan. En pak je hem niet terug binnen binnen de kortste keren? 250sneuro boete. Maar tja, ik ben dan ook een blanke belg van rond de 35 met een vast inkomen. ze zullen de centen wel halen waar ze te vinden zijn natuurlijk.

En die speelpleintjes... Tja als er dan eens eentje is, durft er geen kind met een greintje veiligheidsbessef er nog op.

En die huisjesmelkers... Je doelt daarmee toch op die indiers, paki's en Turken die hun landgenoten, in afwachting van hun overzet naar groot britannie, bijeenpakken met 20 in een kamer van 7 op10?

Laatst gewijzigd door Carnivore : 9 november 2010 om 19:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be