Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2010, 19:34   #121
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Inderdaad. Straf trouwens dat geen enkele jonge, ambitieuze advocaat hieropspringt. Actiegroep eist Facebook-pagina terug!
Advocaten kosten geld. Iedereen heeft de mond vol van de onrechtvaardigheid die Clottemans te beurt viel, maar ze protesteren liever online, dat kost niets...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 19:35   #122
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zonder enige twijfel.

Wat ik wel weet, is dat Els Clottemans schuldig aan moord is,
Proficiat je bent zowaar de enige die dat zeker weet tot hiertoe.
Oud 9 november 2010, 19:37   #123
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heb je toch niet goed gelezen. Maar ik vat het graag even voor je samen:

Hij heeft twee Facebook-groepen laten sluiten waarin men kritiek had op zijn optreden en de werking van justitie.

Hij heeft dit proberen te rechtvaardigen door een onbestaande causale link te leggen tussen die groepen en doodsbedreigingen die hij heeft ontvangen.

Acties die je van een Berlusconi of Putin zou verwachten, dus, maar die geen plaats hebben in een democratie.
Amai, jij bent zeer goed op de hoogte. Niet alleen ken je de volledige inhoud van de twee Facebook-groepen, maar je weet ook al pertinent zeker dat de doodsbedreigingen en de Facebookgroepen absoluut niets met elkaar te maken hebben.
Citaat:
In die groepen waren bepaalde mensen, niet langer anoniem, een demonstratie aan het voorbereiden.
Een demonstratie om Clottemans te bevrijden ?

Een demonstratie om het rechtssysteem aan te vechten ?

Of een demonstratie tegen Vermassen ?
Oud 9 november 2010, 19:37   #124
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Proficiat je bent zowaar de enige die dat zeker weet tot hiertoe.
Ik ben dan ook een genie met onfeilbare mensenkennis.
Oud 9 november 2010, 19:41   #125
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben dan ook een genie met onfeilbare mensenkennis.
Wie het eerst riekt zijn olleke piept.

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 november 2010 om 19:41.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 20:49   #126
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Amai, jij bent zeer goed op de hoogte. Niet alleen ken je de volledige inhoud van de twee Facebook-groepen, maar je weet ook al pertinent zeker dat de doodsbedreigingen en de Facebookgroepen absoluut niets met elkaar te maken hebben.
Wel, ik ben absoluut zeker dat Vermassen dit niet zwaar genoeg kon laten wegen, anders hadden de oprichtsters van de groepen al opgesloten gezeten. Zeker genoeg, dus.

Citaat:
Een demonstratie om Clottemans te bevrijden ?
Een demonstratie om het rechtssysteem aan te vechten ?
Of een demonstratie tegen Vermassen ?
Het recht op demonstratie is een democratisch recht.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 20:54   #127
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Advocaten kosten geld. Iedereen heeft de mond vol van de onrechtvaardigheid die Clottemans te beurt viel, maar ze protesteren liever online, dat kost niets...
... maar werkt blijkbaar wel. Alleen maar voordelen, dus.
Oud 9 november 2010, 21:05   #128
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... maar werkt blijkbaar wel. Alleen maar voordelen, dus.
Tot zover ik weet is Clottemans nog steeds veroordeeld, is Vermassen nog steeds advocaat en is het rechtssysteem nog steeds krek hetzelfde.

Er is dus geen spat veranderd.
Oud 9 november 2010, 21:19   #129
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Dus er moet ongebreidelde, onbeperkte meningsuiting zijn op het internet ? Van laster en eerroof kan nooit sprake zijn ?
Dat is een boeiende discussie waar je maar eens een draadje moet over openen. Ik zal er met plezier aan bijdragen.

Maar Vermassen lijkt gefrustreerd. Ik denk niet dat hij de stevige kritiek uit vele hoeken heeft zien aankomen. Nochtans is hij niet het enige mikpunt. En toch slaat hij wild om zich heen. Guust Verwerft stelt zich in zijn blog de vraag: "In de greep van de lafheid? Waarom steunen collega's Jef Vermassen niet?"

Misschien omdat hij zich een beetje verbrand heeft, en het establishment hem nu voor de leeuwen gooit?

Moest ik Vermassen zijn, daar zou ik ook razend om worden. Stel je even voor: je doet godverdomme je best om een moeilijke opdracht uit te voeren, je wordt door een deel van de bevolking hiervoor scheef bekeken en ineens blijk je ook in je eigen milieu zo goed als alleen te staan. Hard is dat.

Laatst gewijzigd door discuz : 9 november 2010 om 21:27.
Oud 9 november 2010, 21:38   #130
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een boeiende discussie waar je maar eens een draadje moet over openen. Ik zal er met plezier aan bijdragen.

Maar Vermassen lijkt gefrustreerd.
Hij lijkt gefrustreerd, hij is het daarom niet. Maar hij heeft alle redenen om gefrustreerd te zijn. Een mens doet dan al eens vol overgave zijn werk, en hij wordt dan 'bekritiseerd' door domme pummels die denken het beter te weten dan hem.
Citaat:
Ik denk niet dat hij de stevige kritiek uit vele hoeken heeft zien aankomen.
Ik ook niet, geen enkel rationeel denkend persoon. Want de kritiek op hem is totáál onterecht. Van mensen die zich er niet mee te bemoeien hebben, en die er nog veel minder van afweten. Hier past echt de uitspraak: 'schoenmaker blijf bij uw leest!'
Citaat:
Nochtans is hij niet het enige mikpunt. En toch slaat hij wild om zich heen. Guust Verwerft stelt zich in zijn blog de vraag: "In de greep van de lafheid? Waarom steunen collega's Jef Vermassen niet?"
Och je moet het nu niet meer opblazen dan het is he. En uiteraard hij heeft niet alle steun van alle collega's achter hem, maar ja, hij is dan ook een toonaangevend advocaat he. Hoge bomen vangen veel wind.
Citaat:

Misschien omdat hij zich een beetje verbrand heeft, en het establishment hem nu voor de leeuwen gooit?
Waar heeft hij zich verbrand? En het establishment zou hem voor de leeuwen gooien? Niet vergalopperen he man. Neem je wensen niet voor de werkelijkheid.
Citaat:

Moest ik Vermassen zijn, daar zou ik ook razend om worden. Stel je even voor: je doet godverdomme je best om een moeilijke opdracht uit te voeren, je wordt door een deel van de bevolking hiervoor scheef bekeken en ineens blijk je ook in je eigen milieu zo goed als alleen te staan. Hard is dat.
Correctie: -de idioten onder de bevolking
-de jaloersen onder zijn collega's.
Oud 9 november 2010, 21:42   #131
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Het recht op demonstratie is een democratisch recht.
Wel na het constateren van die volksgekte, de zinsverbijstering dat onder vele Vlamingen omtrent dat thema heerst, denk ik dat je slagzin hierboven helemaal niet evident moet zijn. Absoluut niet.
Oud 9 november 2010, 21:44   #132
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Het moest er natuurlijk van komen, doodsbedreigingen aan Vermassen en zijn gezin. Het was al snel duidelijk dat die Clottemans-beweging voornamelijk bestond uit een bende internethooligans op zoek naar een levensdoel. Vervolgens werden er door enkele lesbische vrouwen haatgroepen opgericht op facebook, waarin de haat en de doodsbedreigingen verder konden rijpen.
Er gaan nu dekseltjes op die facebook-beerputten, en dat is hoopvol.
Het zal het volume stront niet écht verminderen maar het maakt de stank misschien draaglijk.
Benieuwd wat er straks nog van de 'zwarte mars' overschiet.
Vanuit hun luie zetel op een like button klikken, daar zie ik er nog een paar duizend toe in staat. Maar hun gat lichten en de kou en de regen trotseren, ben eens benieuwd...
Een soort vrouwelijke Jezus-beweging als ik het goed begrijp. Waar gaan we naartoe, waar gaan we toch heen.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2010 om 21:44.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 21:48   #133
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
En waar heb ik de discussie verlaten? Ik dacht dat ik recht op een argument antwoordde.
Daar waar je termen als "uitschot", "crimineel", en in mindere mate "dom" moet gebruiken om je punt nog te maken, verlaat je de discussie.

Dan rest enkel nog modder en str... gooien.

De publieke opinie ziet het anders, live with it

En hou er rekening mee dat er misschien een dag komt dat de publieke opinie gelijk krijgt.

Op naar de vrijspraak Els,

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 21:48   #134
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Tja, doodsbedreigingen kunnen natuurlijk nooit in een rechtstaat.

Maar Vermassen heeft het er toch wel vingerdik opgelegd dat zijn show op dat proces verkeerde gevolgen zou hebben.
De benadering van zijn cliënten met de jury vb.
Hij is te ver gegaan in zijn show. Je moet rekening houden dat niet iedereen labiel is.
En als ook niet labiele personen aanvoelen dat er iets grondig fout is, ontstaan dergelijke ongewenste neven effecten.
Je bedoelt: 'als labiele personen het gedacht hebben dat er iets grondig fout is, ontstaan er dergelijke ongewenste neveneffecten"?

Idd dat is waar. Die hysterische massa dat denkt de onschuld van Clottemans te moeten uitschreeuwen geraakt maar niet uitgeschreeuwd. Beseffen die mensen wel dat zij mentaal aan het ontsporen zijn? Het wordt tijd dat eindelijk de wijsheid hen terug tot rede brengt.
Oud 9 november 2010, 21:49   #135
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wel na het constateren van die volksgekte, de zinsverbijstering dat onder vele Vlamingen omtrent dat thema heerst, denk ik dat je slagzin hierboven helemaal niet evident moet zijn. Absoluut niet.
Kom op tegen volksgekte ! Begin met te kijken in eigen kop !

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 21:52   #136
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Daar waar je termen als "uitschot", "crimineel", en in mindere mate "dom" moet gebruiken om je punt nog te maken, verlaat je de discussie.

Dan rest enkel nog modder en str... gooien.

De publieke opinie ziet het anders, live with it

En hou er rekening mee dat er misschien een dag komt dat de publieke opinie gelijk krijgt.

Noorman
Verbetering: het is niet de 'publieke opinie' maar de opinie van de naïeve massa die op hysterische wijze haar ongenoegen uitschreeuwt. Daar moet nooit rekening mee gehouden worden. Er moet enkel ingegrepen worden indien het gevaarlijk begint te worden.

De mensen die de zaak op rationele manier benaderen zwijgen gewoon, gewoon omdat dit (die moordzaak) een fait divers is.
Oud 9 november 2010, 21:57   #137
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Ach, er is zoveel dat jij niet weet

Maar 't gaat vooral over wat je niet wilt weten

Noorman
Wel? Draai niet rond de pot en antwoord nu eens op de vraag van kiko!

Wat, in Godsnaam! Wat heeft Vermassen nu misdaan, om hem met de dood te moeten bedreigen? (Iets wat in geen omstandigheden goed te praten is.)

Trouwens, hetgeen dat jij kiko verwijt is vooral van toepassing op jezelf hoor. er is nog zoveel dat je niet weet en zoveel meer dat je niet wilt weten.
Man toch, herpak je eens.
Oud 9 november 2010, 22:01   #138
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Facebook pagina's zullen gesloten worden, maar iets verder doet iemand anders een andere pagina open. Ik denk niet dat "Jef" het allemaal nog gaat kunnen volgen. Er zullen, denk ik nog blogs e.d. bijkomen, zeker nu hij zo gepiekeerd heeft gereageerd.
Ik vraag me eigenlijk af of mensen niets anders te doen hebben om zich ledig te houden met onzin brallen op facebookpagina's?
Oud 9 november 2010, 22:09   #139
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik vraag me eigenlijk af of mensen niets anders te doen hebben om zich ledig te houden met onzin brallen op facebookpagina's?
Sommigen brallen dan weer op forums over die facebookpagina's...
Hebben die dan niets beters te doen dan daar over te brallen ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 22:22   #140
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Sommigen brallen dan weer op forums over die facebookpagina's...
Hebben die dan niets beters te doen dan daar over te brallen ???
Manta, ik bral niet, en ik heb inderdaad wel véééél beters te doen.
En ik doe ook veel beter, je gaat me hier nooit meer dan 2 uur per dag aantreffen. Soms hele perioden zelfs niet.
Maar inderdaad, ik erger me dat zovele mensen, ook hier, en elders, die hele affaire zo emotioneel benaderen, en vaak zo bijzonder onredelijk redeneren. Ook mensen voor wie ik anders sympathie heb, zoals jij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be