![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Uiteraard is de theorie van Einstein niet zaligmakend en het ontstaan van een theorie als de quantumgravitatie bewijst dat we nog niet aan de unificatietheorie gekomen zijn. Dat ene harriechristus zou moeten overtuigd worden dat de theorieën van Einstein hun nut hebben, daarvan ontgaat me het belang volledig. Geloof maar wat jij wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ergens zijn er dus factoren die we nog niet hebben kunnen in onze berekeningen brengen. De relativiteitstheorie verklaart dan ook maar dingen die we denken te kunnen waarnemen. Einstein zelf kon er nog minder van waarnemen. Zijn relativiteitstheorie is dan ook geniaal gevonden.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het universum is namelijk niet gelijk aan het waarneembare universum, er zijn verschillende mogelijkheden. De sterren verwijderen zich immers omdat de ruimte zichzelf 'uitrekt' zoals 2 punten op het oppervlak van een ballon zich van elkaar verwijderen als de ballon opgeblazen wordt. Als dat opblazen snel genoeg is, en dat kan groter dan c zijn omdat het hier om de ruimte zelf gaat en niet om materie of golven, bereikt het licht van een groot deel van het universum ons nooit. Laatst gewijzigd door parcifal : 10 november 2010 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
|
![]() Door de oerknal theorie, zou je denken, en dat was de algemene aanname, dat op de duur de sterren vertragen en terug naar het centrum gaan bewegen. Men heeft echter ontdekt dat die buitenste sterren versnellen, wat daarmee dus in tegenspraak is.
http://www.eddyechternach.nl/artikelen/uitdijing.html Hier kan je lezen wat ook op discovery channel te zien was.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 10 november 2010 om 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik zie in jouw artikel ook niets dat de big bang tegenspreekt. Heb ik iets gemist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien zijn er helemaal geen tegenstrijdigheden.... we hebben je dat herhaaldelijke malen gevraagd dat te duiden en je negeert dat gewoon of ge begint gewoon wat naast de kwestie te leuteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geef me dan de na(a)m(en) van diegene(n) die dat voor hem uitgewerkt zou hebben en een link naar dat werk. Citaat:
Wetenschap is nu eenmaal een cascade van zaken die voordien al beschreven zijn. Als Einstein dan volgens jou zou gestolen hebben dan geldt dat evenzeer voor zowat iedere wetenschapper... men leeft immers niet in een eigen bubble ( behalve jij dan ) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je doet niks anders dan het eerste postulaat te verwerpen ... verder heb ik nog niks gezien
Citaat:
![]() Citaat:
In feite val je dan de concepten en zienswijzen van diegenen voor Albert Einstein aan. Je doet niks anders dan je vastpinnen aan absolute referentiekaders die je niet eens kan duiden ... dat heeft niks met de theorie te maken Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Staatssecretaris
|
![]() Harrie ik heb hier een leuk appletje, dat je laat zien dat beweging afhankelijk is van je referentiekader.
Relative Motion Er staan er daar nog een paar tussen die u kunnen helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ligt dat ? Citaat:
Denk aan de draaimolen... je ondrvindt een krachtwerking als je erop zit Citaat:
Gij wenst een nulpunt en bovendien wenst ge dan nog eens te gaan stellen wat er stilstaat en zou bewegen onafgezien of ge U daar zelf nog in de meest onnodige bochten voor moet draaien . Voor zulke vergaande arrogantie kent men een spreekwoord : 'gij denkt ook dat de nulmeridiaan door uw gat loopt' ... en dat is precies wat ik gebruikte daar het bij deze wel heel treffend was. Laatst gewijzigd door praha : 10 november 2010 om 18:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vreemd... ik kan me herinneren dat ik destijds drie mogelijke uitkomsten had afhankelijk van de Gaussiaanse kromming Jij refereert waarschijnlijk naar het Einstein-De Sittermodel met K = 0 ? ps. Oepsie ... 'k zat fout EddyBal, denk ik. ![]() ps2. Misschien beter dat jij zegt hoe je erbij kwam dat het uiteindelijk zou vertragen en weer terugkeren. Je sprak over de oerkanl-theorie, ik vermoed dat je dan oa naar Lamaître verwijst. Laatst gewijzigd door praha : 10 november 2010 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ultimate fate of the universe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus je hebt post 200 helemaal niet gelezen. Een raket die met grote snelheid de aarde nadert, ziet de aarde plat. Maar wij zien omgekeerd die raket plat. Zij we nu plat of gewoon of allebei. Denk na...... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed om te weten en om daarmede eventueel de werkelijke oplossing te vinden in een veel dieper bewustzijn hoe het heelal werkelijk in elkaar zit. De vooruitgang van de wetenschap is niet gediend alles wat ze zeggen als zoete koek te slikken. |
|
![]() |
![]() |