![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#2321 |
|
Europees Commissaris
|
Er wordt eerder op de man dan op de inhoud gereageerd.
|
|
|
|
|
#2322 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu, vermits blijkbaar alle partijen zeggen dat in de tekst van De Wever zo'n 90% zit van datgene wat de partijen willen om een eervol compromis te kunnen afsluiten, dan moeten vetbetaalde beroepspolitici in staat zijn om ook een compromis te vinden over de laatste 10%. Maar dat kan men niet als één partij oekazes blijft stellen door te stellen dat men nog maar over peanuts mag onderhandelen. |
|
|
|
|
|
#2323 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2324 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 10 november 2010 om 11:19. |
|
|
|
|
|
#2325 |
|
Banneling
|
Laat ons nu maar eerst eens de resultaten van de berekeningen door onafhankelijke experts afwachten en de daaruit vloeiende financiële doorberekeningen, de geldelijke effecten, van het voorstel De Wever op de verschillende gewesten. Want we moeten wel zeker zijn dat het plaatje klopt. En dan kunnen we nog zien of er een (eerbare) mouw kan worden aan gepast voor en door de verschillende partijen.
Laatst gewijzigd door system : 10 november 2010 om 11:51. |
|
|
|
|
#2326 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik vrees dat er een pakje verborgen transfers zijn meegerekend, en dat bevalt allerminst in het zuiden
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#2327 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2328 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2329 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 10 november 2010 om 12:33. |
|
|
|
|
|
#2330 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2331 |
|
Banneling
|
![]() Heet van de Pers. Nadat Olijke Bart getekend heeft om zijn kunstjes op te voeren in de 'Slimste Mens', gaat nu ook Pinnemuts Peumans een spetterend vertoon geven in de Papenheimers. En de NVA bij monde van Bourgeois maar fulmineren dat het een schande is om in TV-programma's op te treden omdat het de ernst van politiek en politiekers te grabbelen gooit. Intrieste Geert moet nu wel ondertussen weten dat zijn eigen partij een broertje dood heeft aan het spreekwoord: 'woorden wekken, voorbeelden trekken'. En zeker nu dat er verkiezingen op komst zijn. Juist daarom waarschijnlijk dat ze maar al te graag de clown uithangen op de beeldbuis. Nu nog Bolle Brepoels in een aftands kookprogramma -vóór de verkiezingen weliswaar- en de electorale cirkel is rond voor de NVA. Waar zijn de staatslui gebleven?? Verschwunden. Nu krijgen we de ene paljas na de andere. Laatst gewijzigd door system : 10 november 2010 om 13:17. |
|
|
|
|
#2332 | |
|
|
Citaat:
Dat moet nogal branden met u op de wc
|
|
|
#2333 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik had wel begrepen dat hij bereid was om hier en daar eventueel iets te wijzigen, op voorwaarde dat als het een (kleine) toegeving in hield van een kant, dat het dan ook een kleine toegeving van de andere kant op een ander punt moet bevatten. Om het met mijn voorbeeld te illustreren: ik kan er bijvoorbeeld van overtuigd zijn dat die auto maar 7000 Euro waard is. Ik kan ook objectief vaststellen dat de andere er 15 000 Euro voor vraagt. Ik kan dan bijna even objectief neerschrijven dat het "ultieme compromis" ergens rond de 11 000 Euro moet liggen. Maar het kan goed zijn dat ik daar zelf niet eens mee akkoord ben, en dat ik vind dat alles wat over de 9 000 Euro gaat, ECHT veel te duur is voor die auto. Hoewel ik dus heb vastgesteld, als "verduidelijker" dat het middelpunt der eisen zich rond de 11 000 Euro situeert, kan ik toch nog altijd het standpunt innemen dat het boven de 9 000 Euro te gortig wordt. Maar als ik een heel heel heel gewillig persoon ben, kan ik er mij bij neerleggen dat er nu eenmaal een compromis zal gesloten moeten worden, en dat het dus rond de 11 000 Euro zal moeten liggen, ook al vind ik zelf dat ik mij daar in 't as laat zetten. Als men dan komt vragen of 11 000 Euro "mijn laatste woord is" dan zal ik dat beamen. Dat wil niet zeggen dat er over details niet kunnen gepraat worden. Bijvoorbeeld, men kan voorstellen om de autoradio weg te laten, en 10 500 Euro voor te stellen. Dat is nog altijd even billijk als die 11 000 Euro: iets erbij en iets eraf. Of, 11 500 Euro, en ik krijg er nieuwe sneeuwbanden bij. Al dat is nog mogelijk. Maar kom niet zagen over 12 000 of 13 000 Euro, zonder heel serieuze compensaties. Da's de moeite niet. Ik vind 11 000 Euro al een slechte deal. Citaat:
Als 't maar 10% is, dan kunnen die ANDERE partijen misschien ook een geste doen he! Ofwel zitten die te blazen, en zijn ze met veel minder dan 90% akkoord.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2010 om 13:01. |
||
|
|
|
|
#2334 | |
|
|
Citaat:
Zelfs BDW als N-VA partijleider. In die tekst geeft hij al meer toe dan hij eigenlijk mag. Maar dat was de opdracht. Maar NOG is het niet genoeg voor Halsstarrige Elio.
|
|
|
#2335 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waar zijn de staatslui gebleven? De ene helft zit in de gevangenis, de andere helft is met het schaamrood op de wangen naar Europa gevlucht na de zoveelste verkiezingsnederlaag. Hier en daar is er eentje op pensioen gegaan om beter uit de vetpotten van Ethias, InBev en consoorten te kunnen eten. Blijft alleen nog Bruno Yammine over als laatste echte staatsman van België
Van paljassen gesproken. Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#2336 |
|
|
En ook niet voor Inhalige Paul, Jolige Joelle, Ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke-Onkelinkx
en dus al helemaal niet voor Mr-Zero-Text-Di-Rupo |
|
|
|
|
#2337 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 10 november 2010 om 14:09. |
|
|
|
|
|
#2338 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2339 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals ik al zegde, ik vind dat de auto 7000 Euro waard is, maar ik kan mij eventueel laten overhalen tot 9000 Euro om die te kopen. Jij wil eigenlijk 15 000 Euro, maar je zou nog akkoord kunnen gaan met 13 000 Euro als verkoper. We stellen allebei vast dat het objectieve compromis middelpunt rond de 11 000 Euro ligt. Maar dat vind ik te duur, en jij wil daarvoor de auto eigenlijk niet verkopen. Wel, ik denk dat de verkoop niet doorgaat. Niet uw schuld, niet de mijne. We vonden geen akkoord. Het is niet mijn schuld omdat ik jouw ultiem idee (13 000 Euro) niet aanvaardbaar vindt. Het is niet jouw schuld omdat jij mijn hoogste bod (9 000 Euro) te laag vindt. We stellen gewoon vast dat er geen overeenkomst kan gevonden worden die ons alletwee meer tevreden dan ontevreden kan stellen. Daarentegen, komen zagen dat het mijn schuld is omdat ik zeg dat ik niet VOORBIJ de 11 000 Euro wil komen en dat we maar 2000 Euro van een akkoord zijn (13 000 Euro, zodat jij tevreden bent), da's toch een beetje ver gezocht, nee ? Want we zijn even goed 2000 Euro van een akkoord, maar dan in de andere zin (9 000 Euro). Als dat akkoord je zo lief is, dan zou je over 11 000 Euro, en zelfs over 9 000 Euro, geen problemen moeten maken.
|
|
|
#2340 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 10 november 2010 om 14:08. |
|
|
|