Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2010, 15:51   #3041
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Van dat islamitisch racisme stond weer een mooi staaltje in de krant. Voor de 2de keer in minder dan 2 weken vallen moslimjongeren een scoutsgroep aan. Na Zelzate, nu ook in Kortrijk. Nooit maar dan nooit zullen ze hun 'eigen volk eerst' belagen (die zijn trouwens herkenbaar door hun hoofddoeksignalement).
Ja, wie zijn hier eigenlijk de racisten?
Oud 10 november 2010, 15:53   #3042
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
welke dhimmis, waar?
Daar! Daar!
Pas maar op, ze bijten bijna!
Oud 10 november 2010, 15:56   #3043
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Maar gewoon eerlijk nu,hoe verwacht men dat 170 verschillende nationaliteiten kunnen samen leven met elkaar,das toch om problemen vragen hé,waarom wordt dat nu eens niet ernstig ingeperkt,zijn er dan 170 laden waar men politiek vervolgd wordt,want daar draait het om hé,politiek asiel
Oud 10 november 2010, 16:01   #3044
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Waarom heeft het fenomeen van de importbruiden niets te maken met ras/geloofszuiver? Indien het niet belangrijk is, zouden die jonge mensen toch gewoon hier een bruid(egom) in hun eigen omgeving zoeken. Dat kunnen autochtone Belgen zijn maar ook afstammelingen van immigranten - keuze genoeg.
“Ongelovigen kunnen even goed een halal-maaltijd bereiden”. Voor mij als katholiek zijn de moslims de ongelovigen. Mag ik dit dan even omdraaien en stellen dat “ongelovigen” (moslims dus) even goed een haram-maaltijd kunnen bereiden? Zouden ze het wel willen?
Meer dan 75% van de moslims voert een bruid of bruidegom in : dat is ook vorm van islamitisch eigen volk eerst.
Je hebt in België twee vormen van eigen volk eerst:
- de verderfelijke VB-versie
- het politiek correcte, door links bejubelde, gesubsidieerde en verboden te bekritiseren spiegelbeeld of de islamitische versie.
Het zegt behoorlijk wat over de zelfhaat van de roodgroenen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 16:12   #3045
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Voor jehova fundi's is de zevende dag een dag van 'letterlijke' rust,
nochthans hebben de handvol leden op mijn dienst nog nooit een zondagsdienst geweigerd op basis van hun geloof ( dubbel betaald is een sterke motivatie) en zo hoort het ook..
Het eisen of verlangen van voorkeursbehandelingen of afwijkingen op basis van religie horen niet thuis in een seculiere maatschappij

Trouwens heel veel van de allochtone moslims wil geen multiculturele maatschappij, zij willen hun religieuze cultuur ongeschonden bewaren en beoefenen..dat is hun recht net zoals het mijn recht is van mijn eigen cultuur te beleven zonder beinvloeding
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 16:35   #3046
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals moslims tegenover dhimmi's, bedoelt u?
Welke moslims tegenover welke "dhimmi's"?
Kan je misschien eerst uitleggen wie jij als moslim beschouwd? Aan welke criteria moeten ze voldoen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 16:44   #3047
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Is het dan minder ons land omdat er tegenwoordig ook afstammelingen van immigranten hier geboren worden?
In zekere zin zijn we allemaal afstammelingen van migranten. Sommigen van twee generaties, anderen van vier of zes generaties geleden. Dat is het punt niet.
Weinigen onder ons hebben verdienste aan de toestand van ons land. We hebben belastingen betaald, sommigen hebben leger- of burgerdienst gedaan, maar dat is het zowat.

Ons land is wat het is: een mengelmoes van vanalles. Daar valt niets aan te veranderen, we gaan moslims niet over de grens zetten, we gaan Franstaligen niet uit Brussel verjagen, we gaan werklozen niet in kampen steken en we gaan Joden niet pogrommen.
Er zijn problemen door de verscheidenheid aan achtergronden, culturen, godsdiensten, economische verhoudingen, ja. Ik stel voor dat we voor die problemen praktische oplossingen vinden, oplossingen die eraan verhelpen, ook al kosten ze wat meer moeite dan schelden op Mohammed.

Vraag is niet of we zo blij moeten zijn met de migratie uit het verleden of de migratie die op komst is, vraag is hoe we de problemen die aan de basis van de migratie liggen oplossen en hoe we problemen die uit de migratie voortvloeien oplossen. Wat dat betreft lees ik op dit forum nauwelijks een aanzet tot een verstandig idee.
Citaat:
2) Om maar iets te noemen : hoe we zelfs op de werkvloer rekening moeten houden met de ramadan, hoe we moeten oppassen dat in scholen met Marokkaanse kindjes geen halal wordt geserveerd al zouden onze kindjes dan zo graag eens een gewoon gehaktballetje eten, enzovoort.
Ik ben er niet op tegen dat we op de werkvloer rekening houden met mensen hun behoeftes of instelling. Ik ben er niet zo voor dat men werknemers wil reduceren tot eenvormige productie-eenheden die allemaal netjes gedrild doen wat hen opgedragen worden zonder dat hun persoonlijkheid of achtergrond daarin meespeelt. Wel integendeel.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 16:53   #3048
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
In zekere zin zijn we allemaal afstammelingen van migranten. Sommigen van twee generaties, anderen van vier of zes generaties geleden. Dat is het punt niet.
Weinigen onder ons hebben verdienste aan de toestand van ons land. We hebben belastingen betaald, sommigen hebben leger- of burgerdienst gedaan, maar dat is het zowat.

Ons land is wat het is: een mengelmoes van vanalles. Daar valt niets aan te veranderen, we gaan moslims niet over de grens zetten, we gaan Franstaligen niet uit Brussel verjagen, we gaan werklozen niet in kampen steken en we gaan Joden niet pogrommen.
Er zijn problemen door de verscheidenheid aan achtergronden, culturen, godsdiensten, economische verhoudingen, ja. Ik stel voor dat we voor die problemen praktische oplossingen vinden, oplossingen die eraan verhelpen, ook al kosten ze wat meer moeite dan schelden op Mohammed.

Vraag is niet of we zo blij moeten zijn met de migratie uit het verleden of de migratie die op komst is, vraag is hoe we de problemen die aan de basis van de migratie liggen oplossen en hoe we problemen die uit de migratie voortvloeien oplossen. Wat dat betreft lees ik op dit forum nauwelijks een aanzet tot een verstandig idee.

Ik ben er niet op tegen dat we op de werkvloer rekening houden met mensen hun behoeftes of instelling. Ik ben er niet zo voor dat men werknemers wil reduceren tot eenvormige productie-eenheden die allemaal netjes gedrild doen wat hen opgedragen worden zonder dat hun persoonlijkheid of achtergrond daarin meespeelt. Wel integendeel.

Dat is nu eens net het goede voorbeeld de werkvloer : homo's,moslims,christenfundi's één en hetzelfde arbeidsreglement, allemaal dezelfde rechten,verloningen en plichten en geen gezeik..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 16:57   #3049
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Vele denken,door er maar lang genoeg te wonen zijn we ingeburgerd,mulicul begint bij het fout denken,we moeten leren samenleven,en dat kan nu eenmaal niet als je Uw blijft vast houden aan het land van herkomst,zo werkt dat nu eenmaal niet
Nu ik geloof zelf dat dat nooit zal lukken omdat het loslaten te moeilijk is voor sommige
Oud 10 november 2010, 17:19   #3050
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Welke moslims tegenover welke "dhimmi's"?
Kan je misschien eerst uitleggen wie jij als moslim beschouwd? Aan welke criteria moeten ze voldoen?
Ik beschouw als moslim wie zich moslim noemt, wie anders, tiens?
Of moeten we een soort onderzoek gaan uitvoeren telkens we een onbekend persoon tegenkomen :
euh, mijnheer, mevrouw, bidt u 5 keer per dag?
euh mevrouw, aanvaardt u dat u maar de helft van uw broer gaat erven?
euh mijnheer, mevrouw, houdt u zich aan de ramadan?
enzovoort, een tiental vragen misschien.
En als ze tenminste 9 op 10 halen zijn het moslims, zeker.
Maar neem nu dat madammeke dat eergisteren tegenover mij in de bus zat met haar hoofd stevig in 2 sjaals gewikkeld. Ik heb haar geen vragen gesteld ik wou niet onbeleefd zijn, zo ben ik nu eenmaal. Maar ik dacht zeker dat ze moslima is. Denkt u niet dat ik iemand die zich kleedt als een moslima en die Marokkaans praat in haar GSM-etje zolang de busrit duurt, dat ik die als moslima mag beschouwen?
Weet u, als u vindt dat we mensen die handelen als moslim, zich kleden als moslim en zich moslim noemen, toch niet zo maar als moslim mogen beschouwen, geef dan eens UW criteria. Hoe herkent u een moslim(a)? Hoe herkent u een Boeddhist, een Katholiek, een Lutheraan, een getuige van Jehova, een Jood, een kabouter, een kannibaal, een ruiter, een SM-er ... Ze kunnen allemaal wel zeggen dat ze het zijn en doen alsof, maar wie weet zijn het niet allemaal bedriegers. Oeioeioei, in wat voor verraderlijke wereld leven wij als niets is wat het schijnt
Oud 10 november 2010, 17:26   #3051
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wat wil je nu bewijzen ??...

Moet ik hier ook wat links plaatsen ?

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...are-boete.aspx

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...den-kwijt.aspx

http://www4.gva.be/Archief/guid/antw...f-3dcbd79ba6d3

Grappig dat je de vlaamse namen negeert , het lijkt net of die dat wel mogen terwijl ze even groot krapuul zijn die een stevig pak rammel verdienen en eigenlijk als straf deze huizen ontnomen zouden moeten worden .

Die mogen dat evenmin, maar jij ponneert dat huisjesmelkers quasi uitsluitend uit rijke tisten bestaan.
Mijn punt was dat het vooral Turken, Paki's edm zijn.

Dat heb ik wel aangtoond denk ik.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 17:29   #3052
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

Spreek voor uzelf, ik heb een voorvader teruggevonden in Limburg in 1620 (even het juiste jaartal kwijt maar 't was voor 1630), dat zijn een pak meer dan 6 generaties. Overigens begint dat gedoe van "wij zijn allemaal immigranten" ferm vervelend te worden. Alle Marokkanen zijn dan in hun eigen land ook immigranten, hé! Waarom noemen ze zich dan Marokkaan? Waarom voelen ze zich dan niet meer verwant aan ons? Onze verre verre voorvaderen hebben misschien nog naast elkaar gespeeld in de brousse.
Onaangepaste immigranten zijn zij die na één of twee generaties hier te leven nog steeds niet beseffen dat zij hun thuisland voorgoed achter zich gelaten hebben en dat ze hier wonen en daarom de leefregels en gewoonten van dit land moeten leren begrijpen, volgen en waarderen. Voil�* tout!
Wij hebben hier zo'n 2000 jaar en meer geleefd, eerst volgens Keltische traditie, dan stilaan evoluerend naar een christelijke traditie die weer overging in een seculiere maatschappij. Terugkeer naar een wrange, verzuurde, wrede godsdienst met haar wortels in de vroege middeleeuwen die helemaal niet evolueert ... u zult het met mij eens zijn : dat is GEEN vooruitgang.
Oud 10 november 2010, 17:29   #3053
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“Ongelovigen kunnen even goed een halal-maaltijd bereiden”. Voor mij als katholiek zijn de moslims de ongelovigen. Mag ik dit dan even omdraaien en stellen dat “ongelovigen” (moslims dus) even goed een haram-maaltijd kunnen bereiden? Zouden ze het wel willen?
In hoeveel restaurants gebeurt dat, denk jij?

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 november 2010 om 17:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 17:35   #3054
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik beschouw als moslim wie zich moslim noemt, wie anders, tiens?
Of moeten we een soort onderzoek gaan uitvoeren telkens we een onbekend persoon tegenkomen :
euh, mijnheer, mevrouw, bidt u 5 keer per dag?
euh mevrouw, aanvaardt u dat u maar de helft van uw broer gaat erven?
euh mijnheer, mevrouw, houdt u zich aan de ramadan?
enzovoort, een tiental vragen misschien.
En als ze tenminste 9 op 10 halen zijn het moslims, zeker.
Maar neem nu dat madammeke dat eergisteren tegenover mij in de bus zat met haar hoofd stevig in 2 sjaals gewikkeld. Ik heb haar geen vragen gesteld ik wou niet onbeleefd zijn, zo ben ik nu eenmaal. Maar ik dacht zeker dat ze moslima is. Denkt u niet dat ik iemand die zich kleedt als een moslima en die Marokkaans praat in haar GSM-etje zolang de busrit duurt, dat ik die als moslima mag beschouwen?
Weet u, als u vindt dat we mensen die handelen als moslim, zich kleden als moslim en zich moslim noemen, toch niet zo maar als moslim mogen beschouwen, geef dan eens UW criteria. Hoe herkent u een moslim(a)? Hoe herkent u een Boeddhist, een Katholiek, een Lutheraan, een getuige van Jehova, een Jood, een kabouter, een kannibaal, een ruiter, een SM-er ... Ze kunnen allemaal wel zeggen dat ze het zijn en doen alsof, maar wie weet zijn het niet allemaal bedriegers. Oeioeioei, in wat voor verraderlijke wereld leven wij als niets is wat het schijnt
Ik wilde dit alleen weten zodat ik weet wat je bedoelt met
"Zoals moslims tegenover dhimmi's, bedoelt u?"

Gezien je met moslim bedoelt, ieder die zich moslim noemt; is je stelling op zijn minst onzorgvuldig opgesteld.

"Zoals sommige moslims tegenover dhimmi's" is al een stuk beter. Niet?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 17:35   #3055
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar! Daar!
Pas maar op, ze bijten bijna!
Leesbaar antwoord maar 't mankeert wel precisie.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 17:46   #3056
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Er zijn slechts 5 geboden om moslim te zijn, om moslim te worden ga je gewoon naar een imam of zo en verklaart dat je die 5 geboden zult onderhouden

5 x bidden, ramadan, aalmoezen geven, een reisje naar Mekka maken...

oeps de nummer 5 vergeten (maar heeft zeker niets met hoofddoeken te maken)...

----

De beoekenbeurs bezocht, gisteren Mr. Beke een toespraak horen houden over multicul in the city & in Pauw en Witteman de afgrijselijkheden aanhoord van "eremoorden"
(ook niet islamietische)...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 17:53   #3057
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Hen jij ooit in een klas vol moslims gezeten,ik wel ik ook

Heb jij ooit in een straat gewoond waar bijna uitsluitend moslims wonen,ik welik ook

En ja zij dringen hun levensstijl op,ja zeker dat ze dat doen,omdat ze moeten van hun geloof,dat staat in hun koran letterlijk te lezenwaar ?? heb jij in Iran gewoont ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 17:54   #3058
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In hoeveel restaurants gebeurt dat, denk jij?

In de pittabars waar ze varkenspitta verkopen ?
Oud 10 november 2010, 18:14   #3059
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Die mogen dat evenmin, maar jij ponneert dat huisjesmelkers quasi uitsluitend uit rijke tisten bestaan.
Mijn punt was dat het vooral Turken, Paki's edm zijn.

Dat heb ik wel aangtoond denk ik.
Dus voor u is rijk zijn en uitbuiten gekoppeld aan ras ?
Oud 10 november 2010, 18:22   #3060
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.Ars Bekijk bericht
Sedert wanneer zijn Turken Paki's , ... een ras ?

Nee men beste dat is niet mijn stelling , dat was een vraag aan de poster ... voor mij is er maar 1 ras en dat ras is de mens .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be