![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
w=(u+v)/(1+uv/c2) u = ene snelheid v = andere snelheid w = gezamenlijke snelheid. Citaat:
Want als ik de klok van B vertraagd die, dan moet hij omgekeerd mijn klok juist versneld zien. Dat is logisch. Ziet hij mijn klok ook vertraagd, dan ben ik een persoon met een gewone klok en een vertraagde klok, dus beiden. En ben ik een dubbele persoon. En de ander eveneens. Hetzelfde als ik een ander door perspectief kleiner zie en hij mij ook. Dat is dan niet werkelijk zo, maar schijn. Anders zou ik èn een gewone èn een kleinere persoon zijn. En hij ook. Zou het dus waar zijn wat Einstein zegt, dan zouden we allemaal in een dubbele schijnwereld moeten leven, naast en bij de gewone en echte wereld. En dat sluit dan aan op de idee van de parallelle werelden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De enige vraag die zich stelt is WAAR ze elkaar terug gaan ontmoeten als ze terugkeren. Naargelang die afstand voor de ene korterbij is dan voor de andere, ergo, de ene maakt een kortere reis, dan zal die de jongste blijken te zijn, en zijn klok zal dat ook duidelijk maken. Wat je WAARNEEMT is NIET een ANDERE wereld, maar diezelfde wereld/persoon vanuit een andere manier van waarnemen. Die contractie is niet ECHT maar wordt wel zo waargenomen. Net zoals je jezelf in de spiegel ziet. Je andere "ik" staat daar op een metertje van jou, maar hij staat er niet echt he. Of is het spiegelbeeld dat je WAARNEEMT ook al een "parallelle wereld"?? ![]() Als ik jou was zou ik eerst eens wat gaan studeren, en dan eens terugkomen. Je "theorieën" zijn al honderdvoudig afgestraft, je hebt GEEN weerwoord, en dan zeg je maar gewoon "fout". WAAR die fout dan zit, kan of durf je niet aantonen, want dan valt je wankel theorietje helem�*�*l in duigen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit verduistert dan de hele kwestie waar om het gaat, namelijk dat beide waarnemers gelijkwaardig zijn. Overigens klopt het hele verhaal van geen kanten, ook als het ongelijk behandeld wordt niet. Citaat:
Zo ook als ik door perspectief jou kleiner zie, dan is het niet echt zo. Het is slechts schijn. Citaat:
De reiziger die dus terugkeert met een klokvertraging bestaat dus helemaal niet echt, maar is een schijnpersoon. Terwijl de echte reiziger gelijk is gebleven qua tijd. Citaat:
Alleen Einstein weet dit nog niet, maar jij en ik dus wel. Proficiat..... ![]() Citaat:
Want je hebt me alleen maar gelijk gegeven. Dank U hartelijk, geachte edelachtbare voor deze getuige..... ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin bij post 1 en lees ook even 200.....aarde is plat voor een reiziger, maar omgekeerd is de reiziger ook plat voor ons. Dus we zijn èn gewoon èn plat. Dat kan niet werkelijk zo zijn. Het is slechts schijn en niet werkelijk zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In welke zin is dit feit, dat zelfs jij moet kunnen vaststellen mits hulp van een buur of goede vriend die je een spiegel kan tonen op vriendelijk verzoek, een tegenstrijdigheid? In welke zin is de vaststelling van de optische aberratie van licht, ook een verklaarbaar fenomeen volgens de SR, een ontkrachting van de SR? Laatst gewijzigd door parcifal : 10 november 2010 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heelal heeft geen middelpunt of je mag ook elk punt als middelpunt beschouwen in een oneindig heelal.
Let wel: dat is dan niet werkelijk zo, maar slechts schijn. (als je tenminste weet wat schijn is.) Hetzelfde overigens in het heelal van de wetenschap, die eindig is, maar toch gesloten in een hogere dimensie. Dus zo dat je de ene kant opgaand aan de andere kant weer terugkomt. De ruimte zou dan gekromd zijn. Citaat:
Let wel dat ook de geest van het denken met oneindige snelheid gaat. Als ik aan de maan denk dan ben ik daar ook onmiddellijk in mijn denken. Als het denken dus de werkelijke grondslag van het heelal is is daarmede ook de oneindige snelheid verklaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is wat Einstein beweert. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij stelt het zo voor dat de man dat formuletje in elkaar zou gebokst hebben opdat er zich nooit een probleem zou kunnen stellen met een som van twee snelheden die groter dan c zou uitvallen.... en dat is ronduit schandalig dat je dat stelt btw je weet ook dat diezelfde soort formule reeds bekend was golfverschijnselen ? Citaat:
Er is helemaal geen tegenspraak in die conclusie an sich.... jij maakt er eentje van omdat je je net wilt vasthouden aan het absolute van tijd Citaat:
Vergelijk het weer met die persoon die je op een afstand ziet : A ziet B kleiner dan dat A B ziet indien A vlak voor B zou staan ... en visa versa Is hier nu sparke dat B zichzelf plots twee verschillende lengtes zou moeten aanmeten ? Een 'eigen' ( cfr. eigentijd) B-lengte en eentje zoals A dat inschat ? Citaat:
![]() Wel noem het schijn, harriechristus... in principe maakt dat weinig uit zolang B dan niet dichterbij komt is dat de enigste realiteit die je hebt en kent Anders wordt het natuurlijk als je die 'schijnbare toestand' zich als 'echt' gaat openbaren zoals dat talloze male experimenteel is vastgesteld. Allez, van mij moogt ge nog perfect de vreemde baan die mercurius doorloopt, de langere halveringstijd van onstabiele elementen, de tijdsdilatatie bij atoomklokken, de factor waarmee men dient rekening te houden bij gps bepaling, etc etc slechts allemaal 'schijn' vinden hoor Laatst gewijzigd door praha : 10 november 2010 om 22:19. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen een miljoen keer die van het licht of iets in dien aard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker wel, want dan ben je een dubbele persoon: gewoon en ook plat.
Ja: je bent even zovele personen als er referentiekaders zijn, die jou allemaal anders zien. Toch wel gek dat je je zelf dan maar als één persoon ervaart. Waar zijn dan al die anderen gebleven die jij ook moet zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan ook gewoon begonnen zijn met een rustige groei, die daarna langzamerhand in een versnelling gekomen is en wel door de groei vanuit de microkosmos door de microwezentjes. Het zijn deze microwezentjes die in een "voortplantingsversnelling" zijn geraakt, oftewel een evolutionaire revolutie vanuit de microkosmos. Dus er komt steeds meer materie = ruimteschepen bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets wat je in principe met zowat alles hebt. Neem gravitatiekracht ( klassiek genomen ) : één formule maar tal van verschillende waarden naar gelang waar ( =referentiestelsel ) de waarnemer zich bevindt met 'echte' gevolgen : de ene keer ben je zo plat als een dubbeltje, de andere keer ondervindt je zo goed als geen invloed en weer een ander keertje kan een toertje een perfect evenwicht opleveren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 10 november 2010 om 22:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals je ook gemakkelijk kan zien dat het hele landschap beweegt als je in een trein zit. Beiden zijn dus hetzelfde principe. Echter zegt Einstein dat het werkelijk zo is en ik zeg dat het slechts schijn is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Doe dat en ik bekeer me tot de atoomtheorie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien... voor den 1000x ... als dat je bezwaar is ben je bij de verkeerde man en kom je zowat 400 jaar te laat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je kan wél aan een snelheid komen die boven de lichtsnelheid uitstijgt. Dat doe je door je twee snelheden van 2 van elkaar verwijderende objecten die tegen BIJNA lichtsnelheid, bij elkaar op te tellen. De relatieve snelheid van de twee objecten ten opzichte van elkaar is dan hoger dan de lichtsnelheid. Nog verder: Stel je kan miljoenen jaren oud worden en je hebt een bijna onuitputtelijke energiebron. Dan kan je een object laten versnellen en tegelijkertijd jezelf laten versnellen. Je laat dit doorgaan tot je bijna de HELFT van de lichtsnelheid hebt. Je zal dan kunnen waarnemen dat het object dat je observeert, met bijna de lichtsnelheid van je vandaan beweegt. Eens de som van de snelheden die van de lichtsnelheid overschrijd, is het gedaan met waarnemen. Het licht dat je object naar je toe moet zenden gaat trager dan de snelheid van het object: het zal buiten je gezichtsveld vallen. Aldus verdwijnen...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |