![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het heelal gaat niet dood, dat is volkomen onzin. Het heelal is in een eeuwige evolutie vanuit de microkosmos richting macrokosmos. Citaat:
Enfin; straks komen ze weer met een andere theorie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Onder andere Riemann. De bewijsvoering kwam pas later. En volgens mij is het nog steeds niet afdoende ( dus van beide kanten ) bewezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelfs een kind zou dit kunnen begrijpen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is dus slechts schijn wat Einstein beweert en dat zeg ik ook steeds. Maar het is niet de enige realiteit, want we weten dat de andere persoon in werkelijkheid ongeveer net zo groot is als wij ook zelf zijn. Dus het gezicht is in deze puur bedrog en het denken geeft de werkelijkheid aan. Citaat:
Citaat:
Maar ja: je moet er niet aan denken dat harriechristus gelijk zou hebben, dus stel je je nu weer heel erg onverschillig op, van: wat kan mij het nou schelen of jij dat schijn wilt vinden, (terwijl je het zelf ook al beweerd hebt). Ja; dat is nog eens erg wetenschappelijk..... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 10 november 2010 om 22:56. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge hebt al heel wat fouten gepost en we hebben die allemaal weerlegd. Maar ik vrees dat ge de intelligentie mist om het te begrijpen. Ge zult in het eeuwige duister moeten blijven zitten vrees ik.
![]() |
![]() |
#406 | |
|
![]() Citaat:
Ge denkt dat ge zijt op iets dat ge zelf gefantaseerd hebt en lijkt op wat gij denkt hoe de maan er uit ziet. En gezien uw gebrekkige kennis van de wetenschap denk ik dat het er niet zal op trekken.
![]() |
![]() |
#407 | |
|
![]() Citaat:
De natuurwetten waren anders in het jonge heelal. De snelheid van het licht lag toen hoger, maar ook toen kon niets sneller dan het licht (vermoed men, want dat zijn allemaal hypothesen die moeilijk te bewijzen zijn)
![]() |
![]() |
#408 | |
|
![]() Citaat:
Twee totaal verschillende dingen. Zo simpel en toch begrijpt ge het niet. Ge wilt de mensen blijven overtuigen dat ge er niets van verstaat hé Harrie?
![]() |
![]() |
#409 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de SR , en daar gaat het 'm nog steeds om , volstaat dat ge wat kennis hebt van het secundaire onderwijs... en je kan dat perfect volgen. Er komt daar niks speciale ruimtes of wat dan ook bij. Citaat:
Citaat:
Je noemt het schijn en zegt perspectief... dat geeft enkel te kennen dat je genoegen neemt met die verklaring Maar bij tijd is het plots ooooh zo'n groot probleem...er kunnen er niet dezeffde twee verchillende van zijn voor de twee verschillende waarnemers ... dan moet ge zo nodig de andere tijd van A ( voor B) die van generlei rol speelt voor B overbrengen naar B en zeg je twee tijden dat kan niet ! Ik snap dat wel hoor Je houdt je gewoon enggeestig vast aan een absolute tijd Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
|
![]() Citaat:
De relatieve snelheid van het ene object tov het andere zal nog altijd lager liggen dan c en het licht zal hen nog steeds blijven bereiken.
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat EddyBal toch ook nog wat werk voor de boeg heeft Middelpunt heelal ? ... doorgetrokken lijnen tot daar waar alles uit vertrokken is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
|
![]() Citaat:
We hebben het reeds gehad over objecten van uitzicht kunnen veranderen als je ze met hoge snelheid nadert of er vandaan beweegt. Snelheden die naar die van het licht gaan geven zulke beelden, maar ik begrijp dat dit niet voor iedereen zomaar te vatten is. We hebben nu eenmaal niet een autootje dat dat even kan demonstreren. Toch kennen we allemaal hetzelfde effect. Licht is een golf /deeltjes die met een bepaalde snelheid gaat. Een beetje rap voor ons om dat waar te nemen. We kunnen een experiment opzetten dat iedereen kent. Ik ga in het begin van de straat staan, en Harry gaat in het midden van de straat staan. Dan laten we een auto voorbij rijden terwijl die constant zijn klaxon laat gaan. Als die wagen van mij vandaan rijdt naat Harry toe, zal ik dat geluid als VERLAAGD waarnemen omdat die zich van mij weg beweegt en de snelheid van de wagen een gedeelte van de snelheid van het geluid compenseert. De snelheid van de wagen moet ik aftrekken van de snelheid van het geluid dat die naar mij stuurt. Voor Harrie echter zal die claxon net HOGER klinken omdat de snelheid van de wagen moet OPGETELD worden bij die van het geluid. TOT die wagen op de hoogte van Harrie komt, waar hij kortstondig het ware geluid hoort, maar het dan hoort AFNEMEN omdat dan de wagen ook van hem weg rijdt door hem voorbij te rijden. 1 Geluid 2 waarnemers met VERSCHILLEND resultaat (tot de wagen ook Harrie voorbij is) Toch is er slechts 1 realiteit: de claxon geeft steeds dezelfde toon. Dat kan je vragen aan de bestuurder van die wagen die het geluid als een constante toon waarneemt, in tegenstelling tot mij en Harrie. Andere waarneming, maar slechts 1 realiteit. Géén aparte werelden, alleen een andere plaats van waarnemen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Langs de ene kant kent het typetje "harriechristus" niet het verschil/verband tussen versnelling en beweging en/of vectoren maar langs de andere kant kent dat typetje wel plots de significantie in z'n betoog over post 200/209 van het feit dat het om een "Lorentz-FitzGeraldcontractie" (een specifieke Lorentz transformatie) gaat en niet aberratie van licht. Maar goed ik speel nog even mee, zoals iemand anders al zei, het is verslavend... Neen ik denk niet dat de aarde plat is, als dat een antwoord op je vraag is. Toon mij trouwens eens aan waar Einstein of iemand anders op basis van de theorie van Einstein ooit gezegd heeft "De aarde is plat". En geen "ik herinner me ergens in een boek uit de jaren 40 over einstein gelezen te hebben..." waar je een voorbeeld van de effecten een toepassing van speciale relativiteit volledig uit z'n context haalt (als dat al echt is wat er stond). Lorentzcontracties zijn wel een feit, m.a.w. de ruimte met alles erin verkort in de bewegingsrichting. Als je de aarde nadert aan 0.86 de lichtsnelheid zoals in dat voorbeeld zal het relief en de vorm van de aarde dus volledig verschillend zijn van wat we gewoon zijn. Dit is geen schijn, ook geen theorie, Lorentzcontracties als gevolg van Lorentztransformaties van de ruimte zijn een experimenteel bewezen feit. Plat zou ik de aarde in dat geval ook niet noemen, de aarde is een bol bij niet relativistische snelheden, dat will zeggen dat als je de aarde nadert niet alles loodrecht op je bewegingsrichting staat en dus niet alles "verkort" of "verplat" als je aan 0.86c nadert. Wat je ook niet mag vergeten is dat je de aarde vanuit elke richting aan 0.86c mag naderen en je toch steeds hetzelfde effect, dezelfde soort vervorming zal verkrijgen, een bewijs dat de aarde weldegelijk een bol is, ongeacht dit fenomeen. Moest de aarde "plat" zijn aan lage snelheden zou de vervorming aan 0.86c vanuit de ene richting een volledig ander effect hebben dan vanuit een andere richting. Maar zoals ik zei, het is moeilijk te begrijpen wat de schrijver bedoelde en wat de context was uit de beperkte info die je ons hier gaf. mss. een scan online plaatsen van de bewuste pagina's? Antwoord voldoende? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |||
Parlementslid
|
![]() Zeg wat is het nu, eerst zeg je:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Er bestaat volgens harrie een "totaal systeem van alle (oneindig veel) bewegingen" waaruit we "natuurlijk" kunnen afleiden welke beweging "echt" is en welke beweging "schijn" is. - Natuurlijk is het harrie's inziens "onmogelijk" dit te doen. - Maar dit is fout volgens harrie, in delen kunnen wij dat weer wel Je kan blijven zeggen fout, fout fout, ... maar uiteindelijk herhaal ik gewoon wat je zegt en ik zet het op een rijtje. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja: dat is dan erg jammer, hè? Het is niet zo heel erg dom te zijn. Maar wel om zelf niet te weten dom te zijn. Dat is dan dubbel dom. Nog erger is het om iemand die niet dom is in de maling te nemen. Want dat is drie-dubbel dom. Dus: 1 - dom = d 2 - dubbel dom = d d 3 - drie dubbel dom = d d d Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoog tijd dat u uwe hersenen eens gebruikt.
Citaat:
Hoe gek het ook klinkt, deze theorie was al voor het uitkomen ervan bewezen in het 'mislukte' experiment van Michelson en Morley om het bestaan van de ether aan te tonen. De Iers-Britse natuurkundige George FitzGerald en de Nederlandse natuurkundige Hendrik Lorentz hadden, voordat Einstein met zijn theorie kwam, al een eerste aanzet gegeven om dit te verklaren met de Lorentz-FitzGeraldcontractie: zij postuleerden dat voorwerpen die de lichtsnelheid naderen, verkort worden in de bewegingsrichting. Ook namen zij aan dat bewegende klokken vertraagd worden. In feite waren de belangrijkste formules van de speciale relativiteitstheorie hiermee al bekend. Einstein plaatste ze in een algemeen theoretisch kader, dat hij later nog verder zou uitbouwen tot de algemene relativiteitstheorie. Henri Poincaré had al eerder de lichtsnelheid aangemerkt als de maximale snelheid en aangegeven dat de lengte van tijdsintervallen op verschillende plaatsen relatief is. Dit alles werd gesystematiseerd in de speciale relativiteitstheorie. Dus Einstein heeft zelf niks gevonden, alleen alles in een algemeen kader geplaatst. Citaat:
Citaat:
Het domme volk is aan dat stelen mede schuldig. Want ze weet niet het verschil tussen schijn en werkelijkheid, noch die tussen waarheid en leugen. Dus het kletst maar wat wat haar voor de bek komt. En als iedereen het dan overneemt, dan is dat voor haar de waarheid. Citaat:
Maar mijn atoomtheorie heb ik zelf gevonden. Maar je zal zien dat als over 2000 jaar een of andere domme wetenschapper eindelijk op de idee komt dat atomen ruimteschepen moeten zijn, dan krijgt die de eer. Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 11:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rizz denkt dat de aarde werkelijk plat is voor een aankomende raketreiziger en dat de zon en de sterren werkelijk om de aarde draaien volgens de algemene relativiteitstheorie van Einstein. Ja: ook Einstein dacht dat, zo dom was deze. ........... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 november 2010 om 11:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | ||||