![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh, ik weet heel goed hoe het komt dat wanneer de politie bvb sommige 'jongeren' van tegenwoordig tracht op te pakken wegens diefstal die plots door een 50+ tal broeders worden omsingeld. Iets wat 40 jaar geleden ondenkbaar was. Toen was er van 'verrijking' nog geen sprake. Om maar een ander voorbeeldje te noemen
![]() |
#102 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het al, 1 van de weinige typo's of schrijffouten die ik laat staan blijft me achtervolgen. Lees jij maar eerst hoofdstuk 4 An-Nisa voor je je meerdere verbeterd.
Citaat:
Of het soort van opvoeding waarbij vader de riem niet spaart? Of het soort van opvoeding waarbij de moeder het kind geslachtsneutraal wenst op te voeden? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zitten hier niet in het neolithicum, waar probleemjongeren 1 simpele straf boven het hoofd hing. Afbollen en voor jezelf zorgen.
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Als in: jij bent een jeugdig crimineel en hebt een grote kans je in de toekomst bij een bende aan te sluiten dus we geven je een militaire training? Het is nog net niet je eigen ruiten ingooien, maar dit valt toch zeker onder het aangeven van de bakstenen.
En als je voor "eerst kloppen dan vragen stellen" bent, bedenk dan wel dat jij op een dag ook eens aan de verkeerde kant van die knuppels kan staan he...
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 november 2010 om 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat ik zelf nooit met van die domme veralgemeningen op de proppen kom. Het is echter mogelijk dat ik wat dat betreft toch al een paar steken heb laten vallen, maar dan tegenover de autochtone, ééntalige Belge francophone ![]() 2. Ah, geeft u ook les? In welk(e) vak(ken)? Of houdt u zich eerder met andere taken bezig? 3. De meeste mensen schijnen te vergeten dat niemand zichzelf helemaal alleen opvoedt, hé. Zelfs 'wilde kinderen' werden door andere wezens 'opgevoed' (soms apen, soms wolven, ...). Ik vind het een beetje spijtig dat mijn leerlingen al op een leeftijd zijn waar 'de schade' - als die er is - nauwelijks nog te herstellen valt. Maar ik heb er toch al enkele in een andere richting weten te sturen. Ik schold ze de huid vol, gaf ze een paar flinke - figuurlijke - oorvijgen, en dan begon ik over de kwaliteiten waar ze - meestal zonder dat ze het zélf beseften - ook over beschikten, en over wat ze konden doen om die kwaliteiten te ontwikkelen, en pas na veel vijven en zessen en nog een paar flinke discussies gaf ik hen dat duwtje in de rug. Ik wilde toch eerst zeker zijn dat ze de les ook echt begrepen hadden, en niet 'deden alsof'. 4. Bedankt, en voor u van 't zelfde, hé ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2010 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Niet zo zeker dat "een westerse opvoeding" de oplossing is, het probleem is tweevoudig, enerzijds is er een probleem van de straffeloosheid, en anderzijds de ouders.
De staat kan moeilijk de ouders van alle jongeren volgen, maar de staat kan wél iets doen aan de straffeloosheid.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Sommige vlamingen geven hun vrouw een pak slaag. Dat is even verwerpelijk. Vraag die we ons mogen stellen is wat er DAN zou gebeuren ? De Vlaamse man die zoiets deed zal terechtgewezen worden , niet enkel door de familie van zijn vrouw maar ook door zijn eigen familie. Het argument "dat mag van de bijbel" lijkt me vandaag de dag niet echt ( meer ?) te pakken. De moslim die zijn vrouw bijelkaar rammelt, zal die op een even afwijzend front stuiten in zijn eigen gemeenschap ? Dat is een vraag die toch wel afweging verdient. ( Let wel, ik zeg niet dat het zo is, ook niet dat het niet zo is, ik vraag het me alleen maar af ) En kijk verder, een vlaming die geweld pleegt op vrouwen kan een bezoekje van het gerecht verwachten, de man in pakweg Saoudi Arabië/Afghanistan/etcetera ook ? Je hoeft dat zelfs niet in de schoenen van de Koran schuiven, kan ook een verkeerde oosterse mentaliteit zijn nietwaar ? Probleem lijkt mij te zijn dat die jongeren geografisch wel hier zijn, maar cultureel toch nog teveel daar. En als je daar iets aan wil doen wordt je automatisch geconfronteerd met de Koran, veelal omdat de allochtonen die er zelf steeds bijsleuren. ( Tenminste, die indruk krijg ik helaas ) mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 11 november 2010 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementslid
|
![]() UFSIA, maak u niet druk. Ge hebt volledig gelijk met uw vragen, maar de replieken zullen dezelfde blijven. In 4 stappen:
1) Ge moogt niet over de islam praten omdat ge er niks van weet 2) Ge kunt niks weten over de islam, want een ongelovige mag de koran niet aanraken 3) Als ge de koran wilt leren, moet ge eerst moslim worden, wat betekent dat ge het allemaal goed moet vinden en geen kritiek meer moogt hebben. 4) Wie toch nog iets slecht doet, is geen moslim, en heeft de boel de hele tijd bedrogen. Diens daden kunnen dus aan de islam toegekend worden. En toevallig een zij-effect van die stellingen is dat als je ze letterlijk opvolgt, er geen kritiek mogelijk is. Voor je het leert mag je geen kritiek hebben, want je kent het niet. Terwijl je het leert mag je geen kritiek hebben, want dat is een teken van ongeloof. En als finaal iemand iets fout dat, nadat het geleerd is dus, mag je ook geen kritiek hebben, want die persoon was helemaal geen moslim. Handig systeem, nietwaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: ik weet wel zéker dat de Koran in dat café niet werd gelezen, voor zover er al iemand van gehoord had, natuurlijk.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2010 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze gaan dat dan niet meer doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee , dat is de enige methode die echt helpt voor zo een gevallen
Gewoon keihard te kakken zetten, om de rest te tonen wat voor een mietje hij eigenlijk wel niet is, en hun ook te tonen dat ze met dergelijke feiten niet wegkomen. De sissy aanpak van "praten" werkt nu eenmaal niet altijd, soms moet ge eens iemand gewoon stevig tegen zijn kloten geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was een écht 'authentiek' volkscafé. De 'flikken' kwamen daar echt niet graag ![]() Voor de rest heb je wel gelijk: 'wij' komen te weinig voor elkaar op. Zeker in het geval van zo'n aanranding op straat kan ik me daar behoorlijk druk in maken. Maar ik wacht niet op anderen om tussenbeide te komen, dat weet ik nu ook al. Verkeerde opvoeding, zeker? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2010 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Van de andere kant word het stereotype dat verkrachters mannen zijn natuurlijk ook bevestigd, daar moeten we ook eens wat aan doen...
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 november 2010 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 november 2010 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rara, wat zal het resultaat zijn in deze maatschappij? Citaat:
Citaat:
Vroeger ging dat nog, als de leraar je een dagje in't kolenkot stak, en je kwam 's avonds thuis , met vuile kleren en je mocht uitleggen waarom, kreeg je eerst van ma een klets, en later van pa de volgende draai rond je oren. Nu staat het gerecht er, liefst de vrijheidsberovende leraar in de boeien slaande , met 25 persparasieten elke nuance te filmen in HD.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 november 2010 om 17:30. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 november 2010 om 17:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus weerom, het recht van de sterkste blijft gelden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Grappig eigenlijk. het past perfect binnen het denkbeeld van de sossen, het omverwerpen van de gevestigde orde en de aanstelling van het proletariaat. Citaat:
Citaat:
En je kent de uitdrukking, zij die kennen en kunnen doen, zij die kennen, maar niet kunnen, onderwijzen.
![]() |