Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2010, 14:44   #101
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij hebt totaal geen weet over wat ik het heb, dus moei je dan ook niet. Maddox weet waar al te goed waar ik op doelde.
Oh, ik weet heel goed hoe het komt dat wanneer de politie bvb sommige 'jongeren' van tegenwoordig tracht op te pakken wegens diefstal die plots door een 50+ tal broeders worden omsingeld. Iets wat 40 jaar geleden ondenkbaar was. Toen was er van 'verrijking' nog geen sprake. Om maar een ander voorbeeldje te noemen
Oud 11 november 2010, 14:45   #102
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Aldus iemand die de woordjes iman en imam verwart.
Ik zie het al, 1 van de weinige typo's of schrijffouten die ik laat staan blijft me achtervolgen. Lees jij maar eerst hoofdstuk 4 An-Nisa voor je je meerdere verbeterd.

Citaat:
Ja het gaat hier om verloren jongeren. Jongeren die een goede opvoeding genoten hebben en weten waar de grens ligt, zouden minder snel geneigd zijn om een leerkracht te slaan.
En wat is een goeie opvoeding? Het type opvoeding dat ervoor zorgt dat om 2 uur 's nachts nog enkele 12 jarigen in een donker portiek staan?
Of het soort van opvoeding waarbij vader de riem niet spaart?
Of het soort van opvoeding waarbij de moeder het kind geslachtsneutraal wenst op te voeden?

Citaat:
Verder keur ik dit soort daden niet goed, voor het geval jij dat zou denken.
Tuurlijk keur je dit soort daden niet goed. Welvoegelijke mensen doen dat niet onderling.

Citaat:
Wat uw 2e deel van de reactie betreft: je maakt een punt maar of zoiets zal helpen, daar vrees ik voor.
Politiek niet correct he, mijn standpunt. Maar politieke correctheid hoort thuis in de beerput.
Oud 11 november 2010, 14:46   #103
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Aldus iemand die de woordjes iman en imam verwart.
een i-mem ken ik anders wel ...
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 14:48   #104
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zullen ook wel eerlijke methodes bestaan zonder iemand op zo een verwerpelijke manier belachelijk te maken.
Geef mij eens 1 methode waarbij discipline en gezag geen belangrijke rol spelen om kinderen en jongeren de nodige basis-onderwijs te geven om in deze overbevolkte samenleving te overleven?
We zitten hier niet in het neolithicum, waar probleemjongeren 1 simpele straf boven het hoofd hing. Afbollen en voor jezelf zorgen.
Oud 11 november 2010, 15:07   #105
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
bootcamps
Als in: jij bent een jeugdig crimineel en hebt een grote kans je in de toekomst bij een bende aan te sluiten dus we geven je een militaire training? Het is nog net niet je eigen ruiten ingooien, maar dit valt toch zeker onder het aangeven van de bakstenen.

En als je voor "eerst kloppen dan vragen stellen" bent, bedenk dan wel dat jij op een dag ook eens aan de verkeerde kant van die knuppels kan staan he...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 november 2010 om 15:08.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 15:21   #106
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. ... het is echt verkeerd om te stellen dat 'alle allochtonen crapuul zijn' ...

2. ... Op de school waar ik werk mogen we ook niet klagen, echte schatten gewoon. En al zeg ik het zelf: hele intelligente jongeren.

3. Het is niet altijd even gemakkelijk maar door mee te gaan met de menigte die alle schuld naar de jongeren schuiven staan we nog verder van huis. Heel vaak zijn de 'stoute' jongeren de jongeren die aan hun lot zijn overgelaten, deze jongeren schreeuwen om hulp maar men interpreteert dit anders tegenwoordig. Die jongeren die hebben iemand nodig die in hen gelooft en die hen een duwtje in de rug geeft en zegt 'je kan het!'.

4. Ik wens je alleszins veel succes en geduld toe
1. Ja, dat weet ik.

Ik hoop dat ik zelf nooit met van die domme veralgemeningen op de proppen kom.

Het is echter mogelijk dat ik wat dat betreft toch al een paar steken heb laten vallen, maar dan tegenover de autochtone, ééntalige Belge francophone

2. Ah, geeft u ook les? In welk(e) vak(ken)?
Of houdt u zich eerder met andere taken bezig?

3. De meeste mensen schijnen te vergeten dat niemand zichzelf helemaal alleen opvoedt, hé.
Zelfs 'wilde kinderen' werden door andere wezens 'opgevoed' (soms apen, soms wolven, ...).

Ik vind het een beetje spijtig dat mijn leerlingen al op een leeftijd zijn waar 'de schade' - als die er is - nauwelijks nog te herstellen valt.

Maar ik heb er toch al enkele in een andere richting weten te sturen.

Ik schold ze de huid vol, gaf ze een paar flinke - figuurlijke - oorvijgen, en dan begon ik over de kwaliteiten waar ze - meestal zonder dat ze het zélf beseften - ook over beschikten, en over wat ze konden doen om die kwaliteiten te ontwikkelen, en pas na veel vijven en zessen en nog een paar flinke discussies gaf ik hen dat duwtje in de rug. Ik wilde toch eerst zeker zijn dat ze de les ook echt begrepen hadden, en niet 'deden alsof'.

4. Bedankt, en voor u van 't zelfde, hé

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2010 om 15:22.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 15:35   #107
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Een andere, meer westerse opvoeding geven.
Niet zo zeker dat "een westerse opvoeding" de oplossing is, het probleem is tweevoudig, enerzijds is er een probleem van de straffeloosheid, en anderzijds de ouders.

De staat kan moeilijk de ouders van alle jongeren volgen, maar de staat kan wél iets doen aan de straffeloosheid.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 15:35   #108
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Zorgen dat dergelijk denken niet meer bestaat.

Zodat geen vrouw nog zo gek is een hoofddoek te dragen. De mensen een niet-iSSlamitische opvoeding geven.

Dat vrouwen ook gezag kunnen en mogen uitoefenen en dus geen pak slaag verdienen zoals in de koran staat. En vooral respect voor niet-moslims.
Je haalt hier 2 zaken door elkaar
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 11 november 2010, 15:47   #109
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou u sieren mocht ge niet praten over zaken (in dit geval: de koran) waar je totaal geen kennis over bezit.

Dus u beweert dat geen enkele westerling zn vrouw een pak rammel verkoopt? Ik zal volgens uw waarden en normen ook geen westerse opvoeding genoten hebben maar ik moest geen slecht woord over een ander zeggen (niet over een allochtoon en autochtoon). Wijzen naar een vlaming leverde me een preek op, laat staan een vlaming onrecht aandoen. Soit, deze draad gaat niet over de islam, dus hou het ontopic. Wees eens duidelijker 'wat is westers denken'?
Sommige moslims verkopen hun vrouw een pak slaag. Dat is verwerpelijk.

Sommige vlamingen geven hun vrouw een pak slaag. Dat is even verwerpelijk.

Vraag die we ons mogen stellen is wat er DAN zou gebeuren ?

De Vlaamse man die zoiets deed zal terechtgewezen worden , niet enkel door de familie van zijn vrouw maar ook door zijn eigen familie. Het argument "dat mag van de bijbel" lijkt me vandaag de dag niet echt ( meer ?) te pakken.

De moslim die zijn vrouw bijelkaar rammelt, zal die op een even afwijzend front stuiten in zijn eigen gemeenschap ? Dat is een vraag die toch wel afweging verdient. ( Let wel, ik zeg niet dat het zo is, ook niet dat het niet zo is, ik vraag het me alleen maar af )

En kijk verder, een vlaming die geweld pleegt op vrouwen kan een bezoekje van het gerecht verwachten, de man in pakweg Saoudi Arabië/Afghanistan/etcetera ook ?

Je hoeft dat zelfs niet in de schoenen van de Koran schuiven, kan ook een verkeerde oosterse mentaliteit zijn nietwaar ? Probleem lijkt mij te zijn dat die jongeren geografisch wel hier zijn, maar cultureel toch nog teveel daar. En als je daar iets aan wil doen wordt je automatisch geconfronteerd met de Koran, veelal omdat de allochtonen die er zelf steeds bijsleuren.
( Tenminste, die indruk krijg ik helaas )

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 11 november 2010 om 15:59.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 16:02   #110
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

UFSIA, maak u niet druk. Ge hebt volledig gelijk met uw vragen, maar de replieken zullen dezelfde blijven. In 4 stappen:

1) Ge moogt niet over de islam praten omdat ge er niks van weet
2) Ge kunt niks weten over de islam, want een ongelovige mag de koran niet aanraken
3) Als ge de koran wilt leren, moet ge eerst moslim worden, wat betekent dat ge het allemaal goed moet vinden en geen kritiek meer moogt hebben.
4) Wie toch nog iets slecht doet, is geen moslim, en heeft de boel de hele tijd bedrogen. Diens daden kunnen dus aan de islam toegekend worden.

En toevallig een zij-effect van die stellingen is dat als je ze letterlijk opvolgt, er geen kritiek mogelijk is.

Voor je het leert mag je geen kritiek hebben, want je kent het niet.
Terwijl je het leert mag je geen kritiek hebben, want dat is een teken van ongeloof.
En als finaal iemand iets fout dat, nadat het geleerd is dus, mag je ook geen kritiek hebben, want die persoon was helemaal geen moslim.

Handig systeem, nietwaar?

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 16:10   #111
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, ik weet heel goed hoe het komt dat wanneer de politie bvb sommige 'jongeren' van tegenwoordig tracht op te pakken wegens diefstal die plots door een 50+ tal broeders worden omsingeld. Iets wat 40 jaar geleden ondenkbaar was. Toen was er van 'verrijking' nog geen sprake. Om maar een ander voorbeeldje te noemen
Ik heb het toch al een paar keer meegemaakt dat zo goed als alle klanten van een 'authentiek' 'autochtoon' volkscafé zich gezamenlijk tegen de 'flikken' keerden toen die tussenbeide wilden komen bij een uit de hand lopende ruzie, of een 'verdachte' kwamen ophalen.

Edit: ik weet wel zéker dat de Koran in dat café niet werd gelezen, voor zover er al iemand van gehoord had, natuurlijk.

Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2010 om 16:13.
Oud 11 november 2010, 16:17   #112
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb het toch al een paar keer meegemaakt dat zo goed als alle klanten van een 'authentiek' 'autochtoon' volkscafé zich gezamenlijk tegen de 'flikken' keerden toen die tussenbeide wilden komen bij een uit de hand lopende ruzie, of een 'verdachte' kwamen ophalen.

Edit: ik weet wel zéker dat de Koran in dat café niet werd gelezen, voor zover er al iemand van gehoord had, natuurlijk.
Een bikerclub is niet hetzelfde als een volkscafé Maar je hebt gelijk, het gebeurd soms wel eens dat de autochtonen samenhangend reageren, maar die zijn héél zelden, jammer eigenlijk, misschien dat er minder zaken zouden gebeuren moesten wij voor elkander wat meer opkomen ipv steeds onze kop weg te draaien als er ene in elkaar geklopt wordt of een meisje verkracht wordt tussen een massa volk
Oud 11 november 2010, 16:27   #113
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, afkomst is niet relevant bij deze.

We zouden ons beter eens de vraag stellen hoe we dit soort jongeren kunnen helpen(aanpakken)..
Wel door hunne smoel tussen een bankvijs te stekken en er aan te draaien tot ge het een en ander hoort kraken...

ze gaan dat dan niet meer doen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 16:33   #114
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat een grap?
Nee , dat is de enige methode die echt helpt voor zo een gevallen

Gewoon keihard te kakken zetten, om de rest te tonen wat voor een mietje hij eigenlijk wel niet is, en hun ook te tonen dat ze met dergelijke feiten niet wegkomen.

De sissy aanpak van "praten" werkt nu eenmaal niet altijd, soms moet ge eens iemand gewoon stevig tegen zijn kloten geven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 16:45   #115
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Een bikerclub is niet hetzelfde als een volkscafé Maar je hebt gelijk, het gebeurd soms wel eens dat de autochtonen samenhangend reageren, maar die zijn héél zelden, jammer eigenlijk, misschien dat er minder zaken zouden gebeuren moesten wij voor elkander wat meer opkomen ipv steeds onze kop weg te draaien als er ene in elkaar geklopt wordt of een meisje verkracht wordt tussen een massa volk
Het was géén biker-club, Amon_Re.

Het was een écht 'authentiek' volkscafé.

De 'flikken' kwamen daar echt niet graag .

Voor de rest heb je wel gelijk: 'wij' komen te weinig voor elkaar op. Zeker in het geval van zo'n aanranding op straat kan ik me daar behoorlijk druk in maken. Maar ik wacht niet op anderen om tussenbeide te komen, dat weet ik nu ook al.

Verkeerde opvoeding, zeker?

Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2010 om 16:48.
Oud 11 november 2010, 16:50   #116
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greet Driwels Bekijk bericht
In Antwerpen werd een TURKSE vrouw door een MAROKKAANSE man lastig gevallen in een portiek.

Staat in de krant:
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...en-woning.aspx

maar dat is veel erger want:

ge ziet wel! had ze een hoofddoek gedragen dan was het haar niet overkomen. Nu ook niet, maar kom, het staat toch in de krant dat het had kùnnen gebeuren.
Fijn wel dat de stereotypes weer zo bevestigd worden. Die Turken dat zijn eigenlijk maar halve moslims met hun Ataturk en EU-lidmaatschapsgedoe, en die Marokkanen zijn allemaal crimineel. Hadden ze het niet andersom kunnen doen ofzo?

Van de andere kant word het stereotype dat verkrachters mannen zijn natuurlijk ook bevestigd, daar moeten we ook eens wat aan doen...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 november 2010 om 16:51.
Oud 11 november 2010, 16:56   #117
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nee , dat is de enige methode die echt helpt voor zo een gevallen

Gewoon keihard te kakken zetten, om de rest te tonen wat voor een mietje hij eigenlijk wel niet is, en hun ook te tonen dat ze met dergelijke feiten niet wegkomen.

De sissy aanpak van "praten" werkt nu eenmaal niet altijd, soms moet ge eens iemand gewoon stevig tegen zijn kloten geven.
Leerlingen afranselen is jezelf verlagen tot onder hun niveau. Dat zo'n stelletje pubers de leraar als waardig doelwit ziet is een eer waar we net zo goed zonder kunnen als kiespijn, maar als je gaat terugslaan verlies je je waardigheid als leraar. Ja, je hebt laten zien wie de baas is, fijn voor je, maar je hebt alleen laten zien dat dat geld onder de voorwaarden dat hij naar jouw klaslokaal komt, in zijn eentje is en geen wapen bij heeft. Bovendien bevestig je zijn idee dat degene die het hardst kan toeslaan gelijk heeft. Succes met naar huis fietsen in dat geval. En tevens succes gewenst aan al je vrouwelijke collega's en mensen bij wie zijn vrienden ook in de klas zitten. Dan kan je ze feitelijk nog beter in de bezemkast stoppen tot ze na enkele dagen welgemeend smeken of ze eruit mogen.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 november 2010 om 16:58.
Oud 11 november 2010, 17:28   #118
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Leerlingen afranselen is jezelf verlagen tot onder hun niveau.
Welk ander middel heb je als je les moet geven aan een stel holbewoners die niks anders meer willen begrijpen dan hun eigen pleziertjes, waaronder geweld perfect past.
Citaat:
Dat zo'n stelletje pubers de leraar als waardig doelwit ziet is een eer waar we net zo goed zonder kunnen als kiespijn, maar als je gaat terugslaan verlies je je waardigheid als leraar.
Welke waardigheid heb je als er 4 tanden uit je mond geschopt zijn?
Citaat:
Ja, je hebt laten zien wie de baas is, fijn voor je
Nope, heden ten dage heb je alleen aangetoond dat de wetgeving alleen telt voor meerderjarigen.
Citaat:
, maar je hebt alleen laten zien dat dat geld onder de voorwaarden dat hij naar jouw klaslokaal komt, in zijn eentje is en geen wapen bij heeft.
Was dat anders in't verleden? Diegenen met het "betere" wapen wint altijd. natuurlijk, de gevolgen zijn iets om te overwegen. Maar op dit moment is't vrij simpel. Ik ben een 38 jarige metaalbewerker, 108 kg en heb een aantal rare hobbies wat me wat ervaring geeft met leuke dingen als zwaarden en bijlen. Ik stel mezelf als leraar praktijk bankwerk/lassen/machinewerk. Zo'n hormonengestresseerde puber wil zijn mannelijk laten gelden en bedreigt me met een zakmes vanop de kermis. Ik breek die zijn pols met 1 welgemikte klap van een 25mm dikke stalen stang die toevallig aan de machine ligt.
Rara, wat zal het resultaat zijn in deze maatschappij?

Citaat:
Bovendien bevestig je zijn idee dat degene die het hardst kan toeslaan gelijk heeft. Succes met naar huis fietsen in dat geval. En tevens succes gewenst aan al je vrouwelijke collega's en mensen bij wie zijn vrienden ook in de klas zitten.
Je geeft zelf toe, het recht van de sterkste geld nog altijd. Als het crapul in groepjes toeslaat, wie of wat voorkomt dat je als "leraars" ook niet in groep gaat optreden?
Citaat:
Dan kan je ze feitelijk nog beter in de bezemkast stoppen tot ze na enkele dagen welgemeend smeken of ze eruit mogen.
Ik zou zeggen, probeer maar eens.
Vroeger ging dat nog, als de leraar je een dagje in't kolenkot stak, en je kwam 's avonds thuis , met vuile kleren en je mocht uitleggen waarom, kreeg je eerst van ma een klets, en later van pa de volgende draai rond je oren.
Nu staat het gerecht er, liefst de vrijheidsberovende leraar in de boeien slaande , met 25 persparasieten elke nuance te filmen in HD.

Laatst gewijzigd door maddox : 11 november 2010 om 17:30.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 17:42   #119
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Welk ander middel heb je als je les moet geven aan een stel holbewoners die niks anders meer willen begrijpen dan hun eigen pleziertjes, waaronder geweld perfect past.

Welke waardigheid heb je als er 4 tanden uit je mond geschopt zijn?

Nope, heden ten dage heb je alleen aangetoond dat de wetgeving alleen telt voor meerderjarigen.

Was dat anders in't verleden? Diegenen met het "betere" wapen wint altijd. natuurlijk, de gevolgen zijn iets om te overwegen. Maar op dit moment is't vrij simpel. Ik ben een 38 jarige metaalbewerker, 108 kg en heb een aantal rare hobbies wat me wat ervaring geeft met leuke dingen als zwaarden en bijlen. Ik stel mezelf als leraar praktijk bankwerk/lassen/machinewerk. Zo'n hormonengestresseerde puber wil zijn mannelijk laten gelden en bedreigt me met een zakmes vanop de kermis. Ik breek die zijn pols met 1 welgemikte klap van een 25mm dikke stalen stang die toevallig aan de machine ligt.
Rara, wat zal het resultaat zijn in deze maatschappij?
In dit bericht ging het om een lerares die niet heel toevallig praktijk machinewerk gaf. De dominantie van een leraar kan niet afhankelijk zijn van fysieke kracht. Dat kan in een soort gevangenisschool misschien wel, met meerdere gewapende bewakers per klas, maar dat kan niet op een normale school. Je geeft namelijk het signaal af dat ze alleen maar naar jou moeten luisteren omdat je ze aankan, waarna zij concluderen dat als zij jou aankunnen, zij de baas zijn. Met als gevolg meer situaties als die in het voorbeeld. Die koter kon de lerares aan. Dat ze een vrouw is, mogelijk kleiner was dan hij en misschien op hakken liep doet er niet toe, want die leraar van 108 kilo met die stalen pijp in zijn handen mocht ook mensen slaan die zwakker zijn dan hij. Ik stel niet voor om die jongen ongestraft te laten vertrekken, zeker niet, ik stel wel voor om de straf niet afhankelijk te maken van hoe sterk de leraar is. De straf moet opgevat worden als straf, niet als een soort competitie waarvan de winnaar de baas is. Want zodra je dat signaal af geeft vraag je er om dat ze proberen die competitie te winnen.

Citaat:
Je geeft zelf toe, het recht van de sterkste geld nog altijd. Als het crapul in groepjes toeslaat, wie of wat voorkomt dat je als "leraars" ook niet in groep gaat optreden?
De leraar is een vertegenwoordiger van de school, en in principe deelt de school de straf uit. En dat is precies wat je ook wilt dat doordringt bij de leerlingen. Als jij als leraar een machocultuur stimuleert en die jongeren leert dat je gelijk hebt als je hard kan schoppen dan vraag je erom dat ze hard gaan schoppen. Al moeten ze daarvoor het 64-jarige schoolhoofd van zijn fiets af schieten, ze hebben dan in ieder geval hun eer gered, en dat is de mentaliteit die je ze met jouw aanpak aanleert.

Citaat:
Ik zou zeggen, probeer maar eens.
Vroeger ging dat nog, als de leraar je een dagje in't kolenkot stak, en je kwam 's avonds thuis , met vuile kleren en je mocht uitleggen waarom, kreeg je eerst van ma een klets, en later van pa de volgende draai rond je oren.
Nu staat het gerecht er, liefst de vrijheidsberovende leraar in de boeien slaande , met 25 persparasieten elke nuance te filmen in HD.
En jij denkt dat dat niet het geval is als je de leerlingen dood slaat met een metalen staaf? Weet je wat, word maar geen leraar, voor je eigen veiligheid.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 november 2010 om 17:43.
Oud 11 november 2010, 18:03   #120
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
In dit bericht ging het om een lerares die niet heel toevallig praktijk machinewerk gaf. De dominantie van een leraar kan niet afhankelijk zijn van fysieke kracht. Dat kan in een soort gevangenisschool misschien wel, met meerdere gewapende bewakers per klas, maar dat kan niet op een normale school.
Dus, een lerares 4 tanden uit haar mond stampen mag wel in een normale school? Of zoals in mijn voorbeeld, ik moet me maar laten neersteken door een puber met een pennemes.

Citaat:
Je geeft namelijk het signaal af dat ze alleen maar naar jou moeten luisteren omdat je ze aankan, waarna zij concluderen dat als zij jou aankunnen, zij de baas zijn.
Klopt, maar da's altijd al zo geweest. Het enige verschil was dat de leraars konden rekenen op steun van zowel directie als lokale overheden. Dus zelfs als een leraar(es) moegetergt toch eens een hand tegen de kaak van een balorig leerling plaatste, dan werd dat waarschijnlijk nog eens dunnetjes overgedaan bij die leerling thuis, zonder dat er een paar agenten leraar/ouders in de boeien kwamen slagen.
Dus weerom, het recht van de sterkste blijft gelden.

Citaat:
Met als gevolg meer situaties als die in het voorbeeld. Die koter kon de lerares aan. Dat ze een vrouw is, mogelijk kleiner was dan hij en misschien op hakken liep doet er niet toe.
Denk je nu echt dat een puberende debiel een kleerkast als leraar als "voorbeeld van zijn mannelijkheid" gaat uitkiezen?

Citaat:
want die leraar van 108 kilo met die stalen pijp in zijn handen mocht ook mensen slaan die zwakker zijn dan hij. Ik stel niet voor om die jongen ongestraft te laten vertrekken, zeker niet, ik stel wel voor om de straf niet afhankelijk te maken van hoe sterk de leraar is.
Ik doe dat liever ook niet, maar me laten bedreigen door een pennemes in mijn natuurlijke habitat, dat staat ook niet in mijn boekje. Ik kan dat waarschijnlijk ook oplossen zonder die stalen stang daar niet van. Maar waar het mes dan eindigd is een andere vraag.

Citaat:
De straf moet opgevat worden als straf, niet als een soort competitie waarvan de winnaar de baas is. Want zodra je dat signaal af geeft vraag je er om dat ze proberen die competitie te winnen.
De leraar is een vertegenwoordiger van de school, en in principe deelt de school de straf uit. En dat is precies wat je ook wilt dat doordringt bij de leerlingen.
Helaas, welke straf kan je nog afdwingen als leraar? In een omgeving waar de directie direct afhankelijk redeneerd van subsidies en persgevoelig imago.

Citaat:
Als jij als leraar een machocultuur stimuleert en die jongeren leert dat je gelijk hebt als je hard kan schoppen dan vraag je erom dat ze hard gaan schoppen.
Idealer zou zijn dat hard schoppen niet nodig zou zijn. maar dat wil zeggen dat je vanaf moment 1 voor de schoolgaande jeugd concequent moet zijn, en dan bedoel ik van de kleuterklas uit erin proppen "man of vrouw, klein of groot, op't school hebben de leraars en leraressen altijd gelijk". helaas , en ik durf het hardop te zeggen, in naam van multiculturaliteit is elk excuus prima om gezag in vraag te stellen en te ondermijnen.
Grappig eigenlijk. het past perfect binnen het denkbeeld van de sossen, het omverwerpen van de gevestigde orde en de aanstelling van het proletariaat.

Citaat:
Al moeten ze daarvoor het 64-jarige schoolhoofd van zijn fiets af schieten, ze hebben dan in ieder geval hun eer gered, en dat is de mentaliteit die je ze met jouw aanpak aanleert.
Mijn aanpak is maar een symptoom van de huidige situatie. Ik ben me al te zeer bewust dat het geen gedrag is tussen beschaafde mensen. Ik heb alleen nooit beweerd een beschaafde mens te zijn, maar integendeel, eentje die het recht van de sterkste volgt.
Citaat:
En jij denkt dat dat niet het geval is als je de leerlingen dood slaat met een metalen staaf? Weet je wat, word maar geen leraar, voor je eigen veiligheid.
Ik sta op de werkvloer. Ik doe.
En je kent de uitdrukking, zij die kennen en kunnen doen, zij die kennen, maar niet kunnen, onderwijzen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be