![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3401 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.geenstijl.nl/archives/ima...rkenshoer.html |
|
|
|
|
|
|
#3402 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Wens jij een excuus aan te dragen? voor "De goede moeten het met de slechte bekopen" Of verzachtende omstandigheden in te roepen? |
||
|
|
|
|
|
#3403 |
|
Banneling
|
Welke verzachtende omstandigheden wens jij in te roepen voor moslimuitschot dat oudjes in elkaar bokst? Vrijheid van godsdienst of zo?
|
|
|
|
|
|
#3404 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3405 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3406 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Neen, geen verzachtende omstandigheden. Hard straffen en absoluut geen genade met dat soort crapuul die het verprutst voor iedereen.
|
|
|
|
|
#3407 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zal je helpen Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#3408 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3409 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#3410 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3411 | |
|
|
|
|
|
|
|
#3412 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3413 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Denk je serieus dat ik meisjes die een oud vrouwtje aftroeven ga goedpraten of zo? (Bij je repliek hierop wil ik citaten en linken) 't Is natuurlijk een pracht van een gelegenheid om de discussie te verleggen. Jij die zo graag de Vlaamse waarden en normen verdedigt. Hierover ging het Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#3414 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3415 | |
|
|
Citaat:
- Op mijn middelbare school zaten twee Turkse moslima's. Zij verlieten ruim voor schooltijd, ingepakt en met hoofddoekje, het ouderlijk huis, gingen naar het huis van een vriendin waar ze zich omkleedden en kwamen fris en vrolijk in moderne kleren en met lichte make-up op school. Na schooltijd ging dat in omgekeerde volgorde en moesten ze zich reppen naar huis, wat ze niet meer mochten verlaten tot de volgende dag. Ze moesten hun moeders helpen naaien, koken etc. Het waren echte moslima's maar ze moesten van hun ouders die kleren en hoofddoekjes dragen. Ze waren blij met elk vrij tussenuur; - In die tijd deed ik veel vakantiewerk in een fabriek waar ook veel Turkse, Turks-Koerdische en een enkele Marokkaanse vrouw werkten. We werkten ook samen, in het magazijn bijvoorbeeld. Ze wilden allemaal met me praten en gingen vrijelijk om met hun hoofdbedekking, behalve als de anderen - of de Turkse mannen - het zagen. Zoiets werd doorgekletst en de betreffende vrouw kon thuis behoorlijk klappen verwachten. Keurige moslim-moeders.; - Enkele vrome Iraanse moslima's die ik ken gaan zonder hoofddoek door het leven. Behalve als ze familie bezoeken in Iran. Dan moeten ze ingepakt - en met elk haartje keurig afgedekt (geen scheve doekjes!) over straat anders worden ze gepakt en bestraft door de religieuze politie, een groep machtswellustige middelbare vrouwen met autoriteit.; - In Indonesie, het grootste moslimland ter wereld, loopt de overgrote meerderheid van de vrouwen ongehoofddoekt over straat. Alleen fundamentalistische moslima's dragen ze, door mede-Indonesiers ''Arabs'' genoemd.; - Onlangs gesproken met een moderne Marokkaanse moslima. Zij droeg nooit een hoofddoekje totdat haar echtgenoot haar vroeg het te doen omdat het haar zo goed zou staan. Ze deed het, totdat ze haar man tegen een vriend hoorde zeggen dat zijn vrouw ''voortaan deed wat hij haar opdroeg''. Vanaf die tijd vertikt ze het pertinent. - Tegenwoordig, de laatste tien jaar, blijken er moderne jonge moslima's te zijn die vrijwillig het hoofddoekje dragen, als een soort ''geuzendracht'': de bevestiging van hun identiteit. Ik begrijp dat in onze maatschappij die stevig gepolariseerd is. Actie roept reactie op en identiteit kan belangrijk zijn, zeker voor jonge mensen. Hoewel ik een deel ervan verdenk dat ze niet uit identitaire motieven handelen maar gewoon uit een soort van groepsdwang, erken ik die vrijwilligheid en die link met identiteit. Maar in al die gevallen is er achteenvolgens sprake van ouderlijke en culturele dwang, van bovenaf opgelegde dwang, groepsdwang, morele chantage en identitaire motieven. Echter nergens, maar dan ook echt nergens, is er sprake van religieuze motieven. Het hoofddoekje is dan ook niet religieus voorgeschreven maar cultureel bepaald. Bovenstaande gevallen zijn té structureel om anekdotisch te zijn. Dus, zeg het maar: Waar komt de vrijheid van godsdienst in het geding als scholen kledingvoorschriften hebben? |
|
|
|
|
|
|
#3416 |
|
Minister-President
|
Dus als ik alles goed begrijp is de multiculturele samenleving mislukt en gaat iedereen hiermee akkoord.
|
|
|
|
|
|
#3417 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#3418 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Bijzonder verstandige opmerking.
|
|
|
|
#3419 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#3420 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Arti toch, ik heb de discussie wel gevolgd en vindt dat u met uw betoog over het Vlaams belang voor de zoveelste keer de focus binnen een discussie verplaatst.
|
|
|
|