![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Minder dan de helft van de Belgen voelt zich nog Belg, en U? | |||
Ik voel mij alleen maar Belg |
![]() ![]() ![]() |
11 | 8,33% |
Ik voel mij eerst Belg, dan Vlaming (of andere regio) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 9,85% |
Ik voel mij eerst Vlaming (of andere), dan Belg |
![]() ![]() ![]() |
26 | 19,70% |
Ik voel mij totaal geen Belg |
![]() ![]() ![]() |
82 | 62,12% |
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn bijna 1000 reacties op dit nummer. Kun je best snel lezen dus. |
||
![]() |
![]() |
#502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=lqyhvYPrWF0 |
|
![]() |
![]() |
#503 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lieven (Coppieters) met " Niemand weet" uit het album Jus d'Orange Ook Neerhof en Angst zijn pareltjes. http://www.radio2.be/detailpagina.cf...=deprehistorie |
|
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pretentieuze gasten. Houd ik wel van. Pianotoetsen, mystiek, intrigerend, poetisch, accentloos Nederlands en diep. Kortom onbegrijpelijk. "Hoe stom kan ik zijn, Mijn pen doet het woord." Duidelijk een gevalletje Typhoon dus: http://www.youtube.com/watch?v=j2i_TX2GBEA Typhoon - Zo Niet Mij (303.000 hits) 2008 Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 november 2010 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, dan toch Hannelore Bedert (misschien wat te hermetische teksten), Eva de Roovere (Orpheus of Fantastig toch zijn best rytmisch, op een hoopje), Frank Vanderlinden (de Walszaal, Nachtwaker), Sarah Bettens (Ik Leef, Dansen aan Zee). En bij de oudere garde Kris de Bruyne (Vilvoorde city, eerste sneeuw, de ballade van honger en dorst, amsterdam), Johan Verminnen (brussel, laat me nu toch niet alleen), Lieven, Jan Puimège, Liesbeth List (pastorale -- Nicole en Hugo ![]() De Vlaamse muziek is zo oneindig rijk gevarieerd. (ik neem aan dat je niet geïnteresseerd bent in de oneindig vele dialect-artiesten). |
|
![]() |
![]() |
#506 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
#507 |
Banneling
|
![]() Zou men niet beter opnieuw één land maken van België. één regering één wetgeving , stukken effecienter en goedkoper. het gaat ook niet op om van je vrouw te scheiden en dan te eisen of te beweren dat je haar uitgaven beter kan controleren .
wanneer komen eindelijk de excuses eens van de oude politieke garde Eiskens -Martens De Haene enz die deze onbestuurbare toegevingen en gaos hebben gecreeerd ? |
![]() |
![]() |
#508 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zeer juist!
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#509 |
Minister-President
|
![]() Autonomie voor de metal-gemeenschap!
http://forum.politics.be/showthread.php?t=91817
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 12 november 2010 om 03:02. |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
. |
|
![]() |
![]() |
#511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elite? Nee, nog niet, maar dat komt wel. Binnen dit en 10 jaar is het zover.
Blank? Ja, dat wel, toch in meerderheid. Ongeveer 85% van de leerlingen zijn niet afkomstig uit Zwart-Afrika, of Donkerder-Azië. Ongeveer 60% daarvan komt uit de Maghreb (vooral uit Marokko, maar ook een paar uit Algerije en Tunesië), en de rest komt uit o.a. Turkije, Syrië, Pakistan, Armenië, Roemenië, Albanië, Macedonië, Polen, Kosovo, Rusland en zowaar ook éne uit Spanje. Van de niet-blanken komt de meerderheid uit Kongo, maar er komen er ook uit Guinée, Kameroen, Ivoorkust, Indië en Mauritius. O ja, ik heb ook 6 'autochtones' in m'n 5 klassen: twéé met een 'Franstalige' familienaam, vier met een 'Vlaamse'. Allemaal jonge mensen die tot voor kort amper iets van Vlaanderen, Nederland, Suriname en de rijke culturen uit die contreien afwisten, maar daar komt nu langzamerhand wel verandering in ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2. Bedankt voor de tips (ik herinner me nu dat ik o.a. Johan Verminnen, Kris De Bruyne, Bart Peeters en Liesbeth List ook al heb laten horen). 3. Voor de laatstejaars net wél !!! Ik ben alleszins nieuwsgierig naar die "Biezebaaze" die jij signaleerde, "Pieter Breugel" van Wannes Van De Velde was een voltreffer (ik heb dat nummer ondertussen al zo'n twintig keer moeten laten horen ![]() En ja, misschien laat ik ook "De Werkmensch" van Ivan Heylen of "'t Vliegerke" van Walter De Buck nog wel eens horen. Als je suggesties hebt: laat maar komen!!! Hoe 'filosofischer' de teksten, hoe beter ![]() Edit: hoe meer ik erover bijleer én nadenk, hoe schandaliger ik het begin te vinden dat er zo weinig muziek in onze eigen taal (Nederlands én Vlaams) op de officiële zenders wordt gedraaid. Vooral RTBf is écht wel de kampioen in de wedstrijd 'blinde vlek'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 12 november 2010 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2. Dit is een zéér goede tip, Eberhard. Hartelijk dank daarvoor. Ja, daar zullen ze wel van kunnen snoepen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik ook daar wel iets mee kan aanvangen, ja. Ik hoop dat ik de CD nog kan vinden, en zal het anders eens via iTunes proberen.
|
![]() |
![]() |
#515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenslotte maakt ook Dana Winner deel uit van het patrimonium, hé ![]()
|
![]() |
![]() |
#516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt.
|
![]() |
![]() |
#517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel me nóg minder belg sedert ik dit verneem:
Van alle Europeanen betalen de Vlamingen het meest aan de EU: 286 € per Vlaming, per jaar ! Officieel cijfer...Afgetekend op de eerste plaats. Nederland staat ook in de top 5. Nederland vraagt een politieke "korting" van 500.000 €. Belgie is nog voorzitter tot 31 december. Willen onze politiekers hieraan iets DOEN ??? |
![]() |
![]() |
#519 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is veruit de grootste sponsor v.d. EU. De originele getallen komen v.d. EU zelf. www.europa.eu |
|
![]() |